Dames, het is redeN
maandag 11 januari 2010 om 13:01
Jaja, het is weer even tijd voor een algemene spellingstip!
Ik kom het steeds vaker tegen in topics: "Ik snap die rede niet" e.d. En dan gaat het niet om een onbegrijpelijke toespraak, maar een reden, oorzaak. En dat klopt niet he.
Dus: reden = oorzaak, motivatie, argument
en rede = redevoering, toespraak, verstand (niet voor rede vatbaar zijn)
Succes!
Ik kom het steeds vaker tegen in topics: "Ik snap die rede niet" e.d. En dan gaat het niet om een onbegrijpelijke toespraak, maar een reden, oorzaak. En dat klopt niet he.
Dus: reden = oorzaak, motivatie, argument
en rede = redevoering, toespraak, verstand (niet voor rede vatbaar zijn)
Succes!
dinsdag 12 januari 2010 om 08:54
dinsdag 12 januari 2010 om 09:01
dinsdag 12 januari 2010 om 11:31
Ik heb dit topic een beetje doorgespit, en ik zal me ook wel vaak schuldig maken aan stomme fouten in de spelling ed. Maar ik ben een luie typerT. Wanneer ik gewoon met pen en papier bezig ben (schrijven) maak ik veel minder fouten. Gek is dat.
Maar goed, ik erger me niet aan de foutjes hier en daar op het topic, ik vind ze juist wel geinig
Maar goed, ik erger me niet aan de foutjes hier en daar op het topic, ik vind ze juist wel geinig
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
dinsdag 12 januari 2010 om 14:59
Iemand vroeg hoe het kwam dat mensen zo slecht kunnen spellen tegenwoordig.
Wat dacht je van msn, hyves etc.?
Voorbeeld, willekeurig bericht op hyves:
Schatjeeee,
Et was echtt leuuk !
Ps. I love youu
Soms snap ik amper wat er staat! Vind je het gek dat mensen niet meer kunnen spellen als ze dag in dag uit dit soort 'taal' uitkramen op de computer....
Vreselijk vind ik dat! Mijn zoontje van 10 zal als het aan mij ligt (maar dat ligt het waarschijnlijk niet meer als hij 16 is) gewoon normale spelling moeten gebruiken...
Wat dacht je van msn, hyves etc.?
Voorbeeld, willekeurig bericht op hyves:
Schatjeeee,
Et was echtt leuuk !
Ps. I love youu
Soms snap ik amper wat er staat! Vind je het gek dat mensen niet meer kunnen spellen als ze dag in dag uit dit soort 'taal' uitkramen op de computer....
Vreselijk vind ik dat! Mijn zoontje van 10 zal als het aan mij ligt (maar dat ligt het waarschijnlijk niet meer als hij 16 is) gewoon normale spelling moeten gebruiken...
woensdag 13 januari 2010 om 15:26
zaterdag 16 januari 2010 om 23:40
Wat is de Nederlandse taal toch boeiend, en dan vooral al die topics erover
Het is vooral zo leuk dat mensen die zich storen aan fouten bij andere zelf ook fouten maken, moeilijk he Nederlands
De doolhof klinkt vreselijk fout voor mij, dat ga ik nooit uit mn strot krijgen:-)
Ik vind het fijn dat de Nederlandse taal veranderd, het moet makkelijker kunnen:-))
Het is vooral zo leuk dat mensen die zich storen aan fouten bij andere zelf ook fouten maken, moeilijk he Nederlands
De doolhof klinkt vreselijk fout voor mij, dat ga ik nooit uit mn strot krijgen:-)
Ik vind het fijn dat de Nederlandse taal veranderd, het moet makkelijker kunnen:-))
.
zaterdag 23 januari 2010 om 20:49
zondag 24 januari 2010 om 14:11