Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Ja het verhaal dat het een generatie overslaat hoor ik ook vaak. En bij mij in de familie klopt dat ook aardig.....wat je dan ook ziet is dat het meestal door de mannen wordt doorgegeven --> dan zou mijn broertje misschien wel de gegadigde zijn.

En als ik heel eerlijk ben, zou ik graag eerst 1 kindje willen hebben en daarna een tweeling Hoezo veeleisend.

Zo niet, dan houdt het wel op bij 2. In ons huis hebben we 2 potentiele kinderkamers, waarvan er 1 heel groot is (ruim 20 m2 + een grote inloopkast). Daar zouden er natuurlijk prima 2 in passen. haha.....ik ben ook even aan het wegdromen. Mag toch?
@ assie: wat groot 20m2 jezus!

we hebben straks 2 kleinere kamers en een mega zolder (ca 30 m2 en hoog) die we nog zou kunnen ombouwen!

Ja, heel veeleisend assie! haha.. zou ik stiekem ook wel willen
In mijn familie komen ook tweelingen voor en in de familie van mijn vriend ook. (Het feest van herkenning blijft doorgaan, haha) Maar 2 eiige tweelingen komen van de vrouw vlgens mij (twee eitjes ipv 1) en eeneiig komt doordat het zaadje het eitje splitst geloof ik?

oooo wegdromen, doe ik ook de hele tijd. Wij hebben GEEN ruimte voor een baby helaas. Vandaar dat ik ook een nieuw huis wil. Jemig bij ons zijn er echt nog aardig wat hordes te nemen... Maar ik blijf positief Ja echt!
Wie weet dat we over een tijdje een tweelingen topic openen

En pipo....eerst "even" het aanzoek en dan hop een nieuw huis met een kind! Allemaal mee beginnen dit jaar....dat betekent dat het zonder meer een super jaar wordt! (positief blijven...haha)

En pipo; mocht kind zich eerder aandienen dan huis; een baby past altijd ergens, toch? een wiegje naast jullie bed. En dan in het nieuwe huis een complete, pracht kamer!
quote:Assie78 schreef op 13 januari 2010 @ 11:46:

Wie weet dat we over een tijdje een tweelingen topic openen

En pipo....eerst "even" het aanzoek en dan hop een nieuw huis met een kind! Allemaal mee beginnen dit jaar....dat betekent dat het zonder meer een super jaar wordt! (positief blijven...haha)

En pipo; mocht kind zich eerder aandienen dan huis; een baby past altijd ergens, toch? een wiegje naast jullie bed. En dan in het nieuwe huis een complete, pracht kamer!

Hmja, er pas nu nauwelijks een wasmand naast het bed, maar ach, ik blijf positief

Tja 2010 wordt wel het jaar van de Grote Dingen ben ik bang/hoop ik. (vind het ook wel spannend hoor, allemaal)

@Frutje: duim maar in de eerste helft van feb
Haha, wat een tweelingenverhalen hier. Mijn opa was een tweeling, dus wie weet. In mijn omgeving is overigens een jaar of vier geleden een spontane drieling geboren (heel zeldzaam). Nou wil ik graag kinderen, maar een drieling... AAAH!

@pipo

Jij krijgt het druk komend jaar.

Maar ff serieus wij hebben vorig jaar een huis gekocht en zijn verhuisd. Dit jaar zwanger en misschien trouwen (?). Het kan allemaal hoor!

En ik sluit me aan bij Janine, Assie, 20m2 is asociaal!

Wij hebben nu een grote slaapkamer (zo'n 20m2 haha) en een kamertje van 4 bij 2,5 voor een eventuele baby (noemen we nu hardnekkig de studeerkamer). De zolder is nu bergzolder met een vlizotrap, maar we zouden er een dakkappel en een vast trap in kunnen zetten als dat nodig is. Dat hebben de buren ook gedaan.
hhmmmzz ff wat anders wat zijn jullie sterrenbeelden?

ik ben een Ram(p)... staan nogal bekend om hun ongeduldigheid
@ Janine: waterman... wat betekent dat denk je???

Pffff tijdens de lunch ging het (hoe toevallig) over trouwen (collega gaat trouwen en andere collega ook). Even een dipje nu. Waarom is word je met al deze onderwerpen geconfronteerd terwijl je je er juist voor af wilt sluiten? En I can't help it maar af en toe bekruipt met het gevoel van 'waarom alle anderen wel en ik niet ?'

Daarom ben ik ook blij dat ik hier met jullie kan kletsen !
@pipo.. dat gevoel ken ik, waarom anderen wel en ik niet. Ik weet dat ik nooit zal trouwen. Droomwens uit mijn jeugd nummer 2! (1=kinderen)... snik!

waterman leuk!

en wat zijn jullie mannen?

de mijne is maagd: kritisch en denkt overal over na..aarghhh haha
pipo; kwam ik tegen

Waterman: Hij is de rebel onder de sterrenbeelden. Hem kunt u niet vastleggen of over hem bepalen. Hij is een lucht-teken met hoogvliegende plannen en gedachten en een onbeperkte levenswil, die hun neerslag vinden in zijn manier van leven. Normale woningen of huizen geven hem niet de passende ruimte. Als een Waterman het voor het kiezen heeft, kiest hij iets buitengewoons, zoals bv een oude molen of hij bouwt een fabriekshal om. Hij heeft geen gebrek aan creativiteit.
mijn man is leeuw en ik maagd. maar verder geen idee hoe of wat...
[quote]janine20001 schreef op 13 januari 2010 @ 13:14:

pipo; kwam ik tegen

Waterman: Hij is de rebel onder de sterrenbeelden. Hem kunt u niet vastleggen of over hem bepalen. Hij is een lucht-teken met hoogvliegende plannen en gedachten en een onbeperkte levenswil, die hun neerslag vinden in zijn manier van leven. Normale woningen of huizen geven hem niet de passende ruimte. Als een Waterman het voor het kiezen heeft, kiest hij iets buitengewoons, zoals bv een oude molen of hij bouwt een fabriekshal om. Hij heeft geen gebrek aan creativiteit.[/quote]

@Janine, haha ja een fabriekshal lijkt me wel wat! Daar pas tenminste een baby in :-) Mijn vriendje is ook waterman. 'je kunt niet over hem bepalen' klopt wel een beetje. Daarom vind ik het ook lastig dat ik nu dingen uit handen moet geven aan vriend.

Janine, waarom weet je zeker dat je niet zult trouwen?
@ Pipo Tis een dooddoener maar als jouw tijd er eenmaal is geniet je er dubbel zoveel van!!

Wat lief dat jullie zo meeleven!!!! Echt super! Kon gisteravond gewoon niet slapen omdat ik de hele tijd aan het fantaseren was dat ik met een lief klein babietje op de bank zat.....MIJN baby........zucht! Heeeeeeerlijk lijkt me dat! Kon het net in m'n lunchpauze ook niet laten om ff naar baby kleertjes te kijken bij de H&M, dat is wel makkelijk als je op Hoog Catharijne in Utrecht werkt!

Om nog even terug te komen op wat onderwerpen die ik voorbij zag vliegen:

Ik heb geen IB schuld maar vriend wel. We zijn nu tweeverdieners en wonen nog een een huurhuis in de stad (= lekker goedkoop dus kunnen we veel sparen). Ook wij hebben nu nog veel tweedehands meubels maar het past bij elkaar en is gezellig! Lekker boeien!! Als alles goedgaat en de baby in september komt hebben we wel een klein kamertje wat ik wil omtoveren tot babykamer. Daar staat nu een vriezer, opslagkast, schoenenrek & loopband in. Begin 2011 kunnen we in ons nieuwbouwhuis en daar hebben we grotere kamers.

Volgens mij zijn we voor elkaar gemaakt op dit topic want ook in mijn familie komen tweelingen voor. Mijn vader heeft een tweelingzus en mijn twee tantes zijn ook tweeling. Mijn oma heeft dus 2 tweelingen gebaard.....pffff. Ik hoop heel eerlijk gezegd dat ik nu geen tweeling krijg.....wil m'n aandacht graag eerst op 1 kindje vestigen. De tweede ronde zou ik het wel leuk vinden!!!

En meiden....pijnig jezelf nou niet door dat soort documentaires te kijken.....je haalt er vriend echt niet mee over en je wordt er zelf niet vrolijker van. Als vriend eenmaal om is kan het snel gaan En geloof me...wat Pipo zei is echt waar...."It's definitly worth waiting for...."

Mijn sterrenbeeld is trouwens Steenbok, vriend is Schorpioen en ons kindje wordt een Maagd..... Was jij lief als kind Annayake ?
steenbok gaat heel goed met maagd! die voelen elkaar goed aan! intuitief.

een maagd schijnt als baby lief en makkelijk te zijn.. wordt later lastiger haha.. dan wordt ie kritischer.. ook qua voeding.

@boefje: ik loop elke dag 2x naar door Hoog Catharijne.. grappig.
@pipo: omdat vriendje absoluut niet wil trouwen.. absoluut niet. heb me er bij neergelegd (al zegt zijn moeder: als ze dat nou heel graag wil.. dat heb je dat toch voor haar over..!??) maar dan is het nog nee.. maar goed, heb liever een baby. Dus ik denk er nu maar niet aan.
quote:janine20001 schreef op 13 januari 2010 @ 13:44:

@pipo: omdat vriendje absoluut niet wil trouwen.. absoluut niet. heb me er bij neergelegd (al zegt zijn moeder: als ze dat nou heel graag wil.. dat heb je dat toch voor haar over..!??) maar dan is het nog nee.. maar goed, heb liever een baby. Dus ik denk er nu maar niet aan.Irritant zeg. Maar idd, accepteren is het beste. En wie weet draait hij ooit nog bij (misschien als er een baby is )?
@ janine: Ja...wat grappig...wie weet hebben we elkaar al eens gezien. De ingang van mijn kantoor zit in de hoek bij dat pleintje (Hoog Brabant) en de Invito...

En wat shit dat je vriend zo definitief daarover is.....als zelfs zijn moeder een poging doet!
Boefje! Onze hoop in barre tijden, wat leuk om weer van je te horen. En zo leuk om te lezen hoe blij en gelukkig je bent!

Ik ben Tweelingen (sterrenbeeld dus hè).

De tweeling is een nieuwsgierig mens, altijd op zoek naar nieuwe informatie. Zodra de tweeling op de hoogte is, is zijn/haar aandacht ook weer verdwenen en is hij/zij alweer op zoek naar iets anders.

De tweeling houdt van afwisseling. Reizen bijvoorbeeld doet de tweeling erg graag, omdat hij/zij dan de mogelijkheid heeft telkens andere dingen te bekijken. Ook komt de tweeling op die manier in contact met veel verschillende mensen. Iets dat hem/haar wel aanspreekt, want vooral mensen die hem/haar aan nieuwe informatie kunnen helpen hebben zijn/haar interesse.

De meeste tweelingen houden van spelletjes, lezen en praten, activiteiten die je telkens iets nieuws opleveren. De tweeling zal zich weer snel vervelen en daarom altijd op zoek zijn naar iets nieuws.

En vriend is Boogschutter. Dat betekent altijd in voor een feestje, goudeerlijk (kan niet tegen oneerlijkheid). Kan soms een beetje bot uit de hoek komen en zeer opvliegend zijn om daarna weer kalm te worden. Hij kan moeilijk geheimen bewaren en gaat recht op zijn doel af.

Erg grappig dat ze beide eigenlijk best goed kloppen .
zo ben net terug van mijn lunchafspraak en zie 12 nieuwe berichten! Ik ga snel bijlezen....tot zo
Even iets anders: weet iemand na hoeveel pagina's je een nieuw topic aan moet maken? Ik tel er nu al 73 namelijk!
Hier even een sterrenbeeld up-date. Ik doe daar eigenlijk nooit wat mee. Lees wel vaak even in de viva wat het sterrenbeeld te zeggen heeft, maar serieus neem ik het nooit.

Ik ben boogschutter en vriend is maagd.

janine: hier nog iemand die hoogst waarschijnlijk niet zal trouwen. Vriend ziet er niets in. Vroeger dacht ik wel altijd te gaan trouwen, maar toen was het ook nog heel normaal en waren alle ouders getrouwd. Nu zie ik er (buiten het feestje) ook weinig toegevoegde waarde in.....dus denk niet dat we (op korte termijn) zullen gaan trouwen. Maar zeg nooit, nooit.

Leuk om te lezen dat bijna iedereen al wel een baby (nu studeer/rommel) kamertje heeft in huis. Boefje kan in korte tijd zelfs 2 babykamers maken! Leuk hoor.

En het klopt wel dat we ons niet teveel moeten pijnigen met de docu's. We weten toch wel dat je vruchtbaarheid afneemt en worden er alleen maar weer triest van als we het opnieuw horen. Laten we met z'n allen hopen dat onze mannen snel het licht zien en we ruim voor ons 40e een stel kinderen in huis hebben rondlopen En als eenmaal het startsein daar is, zou ik ook niet zo'n groot leeftijdsverschil tussen de kinderen willen hebben (weer even fantaseren), ook met het oog op onze leeftijd en ik vond dat altijd heel gezellig met mijn broertje (zit 15,5 maand tussen). Mag wel iets meer leeftijdsverschil zijn, maar zou toch wel leuk zijn.....redelijk dicht op elkaar. Droom, droom, droom...
Geen idee hoeveel pagina's er kunnen. Volgens mij 3000 of 5000 berichtjes....las ik ooit ergens.

Bij mij staat de teller trouwens op pagina 44.
@pipo

Bij 3000 berichten volgens mij.

@Assie

Ik zou juist wel wat meer ruimte willen tussen nummer 1 en 2. Dan kun je je aandacht in mijn ogen wat beter verdelen en meer van nummer 2 genieten. Ik zou bang zijn om geleefd te worden om een paar jaar later tot de conclusie te komen dat de tijd voorbij is gevolgen en de kinderen al kleuters zijn.
Frutje: ergens zit er ook wel wat in dat de oudste al wat meer zelf kan, voordat je aan de tweede begint. Maar ik ben nu gewoon bang dat ik al hard richting 35 ga voordat de eerste er is (mocht het allemaal lukken natuurlijk). En dan heb je gewoon niet zoveel rek om rustig van de eerste 4 jaar te genieten (ik noem maar een dwarsstraat).
@pipo: geen idee.. wanneer nieuw topic.

@boefje:ok misschien hebben we elkaar al een keer gezien.. hihi

mijn pa is ook boogschutter en bovenstaande is helemaal op hem van toepassing.. vooral altijd in voor een feestje (en hij is dan ook de eerste die rest aanspoort met maffe dansjes etc.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven