Postcrossing 3
maandag 11 januari 2010 om 18:49
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
donderdag 14 januari 2010 om 21:45
donderdag 14 januari 2010 om 22:59
Oh mijn kaartje in de USA is ook aangekomen, nog vlug even een adres aanvragen, dan kan ik er morgen weer 3 opsturen Volgende kaartje gaat ook naar USA dus, eentje naar USA, Finland en Duitsland
China is nog steeds onderweg, 28 dagen nu..
Trouwens, "klagen" jullie vriend/vriendin ook over het geld dat je er in stopt? Mijn vriend vindt dat ik er te veel mee bezig ben
Trouwens, "klagen" jullie vriend/vriendin ook over het geld dat je er in stopt? Mijn vriend vindt dat ik er te veel mee bezig ben
donderdag 14 januari 2010 om 23:47
Eeehj dat berichtje van dat Amerikaanse meisje had ik ook (net even snel mijn mail gekeken)!
Vond het ook een beetje te vaag voor woorden, maar heb er verder niet naar gekeken gezien ik zo lekker ga slapen (ben ook net thuis)
ook had ik in mijn mail nog een berichtje als reactie op een Hurray die ik had gestuurd leukleuk ik wist helemaal niet dat dat ook kon!
Voor u allen op dit tijdstip:
Welterusten
kop int kussen
gat in arm
sloap lekker warm!
Vond het ook een beetje te vaag voor woorden, maar heb er verder niet naar gekeken gezien ik zo lekker ga slapen (ben ook net thuis)
ook had ik in mijn mail nog een berichtje als reactie op een Hurray die ik had gestuurd leukleuk ik wist helemaal niet dat dat ook kon!
Voor u allen op dit tijdstip:
Welterusten
kop int kussen
gat in arm
sloap lekker warm!
vrijdag 15 januari 2010 om 09:15
Steph, hoezo verslaafd!!!!!
Hahahaha
Hier word er nog niks over gezegt over geld wat of ik erin steek.
Is ook nog niet zoveel natuurlijk want ik ben net begonnen.
Maar hij is wel gewend dat er hier aardig wat kaarten en postzegels doorgaan, dus deze kunnen er ook nog wel bij.
En hij heeft ook zo zijn hobbies en wat denk je wel niet dat al die hardloopgympen en kleding kost.....toch.
Dus zolang we fatsoenlijk eten op tafel hebben en geen rare dingen met geld te kort enzo, zal je hem niet horen hoor.
En volgens mij is het me gelukt om gisterenavond bij idrukker gratis kaarten te bemachtigen.
Dus ik zal mijn brievenbus maar eens goed in de gaten houden de komende week.
Ga zo mijn kaartje van gisterenavond even posten.
en wie weet vraag ik er nog wel eentje aan.........
Hahahaha
Hier word er nog niks over gezegt over geld wat of ik erin steek.
Is ook nog niet zoveel natuurlijk want ik ben net begonnen.
Maar hij is wel gewend dat er hier aardig wat kaarten en postzegels doorgaan, dus deze kunnen er ook nog wel bij.
En hij heeft ook zo zijn hobbies en wat denk je wel niet dat al die hardloopgympen en kleding kost.....toch.
Dus zolang we fatsoenlijk eten op tafel hebben en geen rare dingen met geld te kort enzo, zal je hem niet horen hoor.
En volgens mij is het me gelukt om gisterenavond bij idrukker gratis kaarten te bemachtigen.
Dus ik zal mijn brievenbus maar eens goed in de gaten houden de komende week.
Ga zo mijn kaartje van gisterenavond even posten.
en wie weet vraag ik er nog wel eentje aan.........
vrijdag 15 januari 2010 om 09:32
quote:steph schreef op 15 januari 2010 @ 08:23:
Ik ben zwak want ik het twee adressen aangevraagd en ze gaan naar Duitsland en naar...........Zuid-afrika.Foei, Steph! Dat is niet volgens afspraak hè haha
Je 'controleert' mij wel op mijn goeie gedrag en vervolgens ben jij de stouterd hahaha. Maaarrrrr wat tof dat je Zuid-Afrika hebt! Whoehoe.... Dat is echt te cool.. Vooruit je hebt het verdiend
Ik ben zwak want ik het twee adressen aangevraagd en ze gaan naar Duitsland en naar...........Zuid-afrika.Foei, Steph! Dat is niet volgens afspraak hè haha
vrijdag 15 januari 2010 om 10:13
quote:steph schreef op 15 januari 2010 @ 09:18:
Anita, het is leuk dat er kaarten binnenkomen toch?
Gelukkig heb je van de idrukker toch gratis kaarten.
Tuurlijk is het leuk om kaartjes te krijgen, maar ik zit alleen nog maar in de verstuurfase.
Het is wachten op de eerste hurray hier.
Dus geduld, geduld, geduld voor mij.......maar of ik daar nu zo goed in ben, hahaha
Anita, het is leuk dat er kaarten binnenkomen toch?
Gelukkig heb je van de idrukker toch gratis kaarten.
Tuurlijk is het leuk om kaartjes te krijgen, maar ik zit alleen nog maar in de verstuurfase.
Het is wachten op de eerste hurray hier.
Dus geduld, geduld, geduld voor mij.......maar of ik daar nu zo goed in ben, hahaha
vrijdag 15 januari 2010 om 10:23
Anita, leuk, Idrukker kaarten gratis. Wat voor heb je?
Steph en Chayuz, hmmm, waarop zou ze jullie uitgezocht hebben
Ik wacht ook op een hurray...
Dit is er nu onderweg:
Rusland > 36 dagen (geen idee hoelang dat duurt)
Brazilie > 11 dagen
Finland > 6 dagen (oh, die misschien)
Taiwan > 6 dagen
Duitsland > 6 dagen (die kan ook makkelijk!)
Hongarije > 2 dagen
Steph en Chayuz, hmmm, waarop zou ze jullie uitgezocht hebben
Ik wacht ook op een hurray...
Dit is er nu onderweg:
Rusland > 36 dagen (geen idee hoelang dat duurt)
Brazilie > 11 dagen
Finland > 6 dagen (oh, die misschien)
Taiwan > 6 dagen
Duitsland > 6 dagen (die kan ook makkelijk!)
Hongarije > 2 dagen
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
vrijdag 15 januari 2010 om 10:33
Janna, ik heb die met groeten uit Holland.
Altijd makkelijk om te hebben....nou ja heb ze nog niet het is wachten tot ze in de brievenbus zitten hier, hahaha
Nou kaartje 4 heb ik aangevraagt.
Naar Japan.......kan het nog verder!!!!
Dus nu heb ik er onderweg naar Slowakije, Wit-Rusland, Tsjechie en Japan.
Altijd makkelijk om te hebben....nou ja heb ze nog niet het is wachten tot ze in de brievenbus zitten hier, hahaha
Nou kaartje 4 heb ik aangevraagt.
Naar Japan.......kan het nog verder!!!!
Dus nu heb ik er onderweg naar Slowakije, Wit-Rusland, Tsjechie en Japan.
vrijdag 15 januari 2010 om 10:54
vrijdag 15 januari 2010 om 11:36
vrijdag 15 januari 2010 om 11:38
vrijdag 15 januari 2010 om 12:48
Dank je JJ, Zuid-Afrika is idd wel gaaf. Maar ik heb nog veel adressen voor verrassingskaarten dus genoeg te schrijven.
Maar gelukkig heb jij ook een adres aangevraagd, voel ik me niet zo zwak.....
Anita, jij hebt echt leuke landen.
Ik kijk meestal wel of die persoon al die kaart heeft, mijn woonplaats als ik die verstuur dan niet weinig kans dat iemand uit................ook postcrosst.
Maar gelukkig heb jij ook een adres aangevraagd, voel ik me niet zo zwak.....
Anita, jij hebt echt leuke landen.
Ik kijk meestal wel of die persoon al die kaart heeft, mijn woonplaats als ik die verstuur dan niet weinig kans dat iemand uit................ook postcrosst.
vrijdag 15 januari 2010 om 13:39
Steph, gaaf Z Afrika. Heb jij al aan andere Afrikaanse landen een kaart gestuurd?
als ik inderdaad kaarten uit mijn woonplaats of omgeving stuur, ga ik er niet van uit dat ze deze al hebben. Maar bij die andere zou ik het wel moeten doen. goed voornemen voor de volgende kaarten.
Mijn kaart naar DL is aangekomen, zodat ik er nu 6 onderweg mag hebben. De volgende 2 gaan naar Taiwan (mijn 2e) en naar DL.
als ik inderdaad kaarten uit mijn woonplaats of omgeving stuur, ga ik er niet van uit dat ze deze al hebben. Maar bij die andere zou ik het wel moeten doen. goed voornemen voor de volgende kaarten.
Mijn kaart naar DL is aangekomen, zodat ik er nu 6 onderweg mag hebben. De volgende 2 gaan naar Taiwan (mijn 2e) en naar DL.