Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
OOoooeeeeehhh ik heb het adres gekregen voor de grote Ruil ;)

De komende dagen zit ik bij mijn ouders... maar komende week gaat ie zeker nog de deur uit!
Zazana, leuk zeg Tsjechie en Canada als eerste kaartjes.

Japan vind ik ook al zo'n leuk lang. Heeft me altijd al aangetrokken. Mysterieus land. Vrienden wonen er nu. Met de kerst kwamen ze op bezoek. Brachten een leuk boekje mee en Sake.

Steph, wauw meer dan 30 kaarten.
eyy mensen :D ik heb mn eerste kaart uit Finland :D best leuk hey !!! ik ben officieel verslaafd :P
Gefeliciteerd Trolletje. Ehh, dit zal niet de laatste uit Finland zijn, op USA na, is een zeer groot pc-land.

Sorry, vertelling. Het zijn er maar 29.
zoiets had ik al door dat finland veel voorkomt hahahahaha.. maar geeft niet ik vind het tot nu toe nog leuk
quote:Snoet80 schreef op 22 januari 2010 @ 13:38:

[...]

Gesmeten!! FOEI!!Hihi, idd zoals fishie zegt, ik heb ze met heel veel liefde behandeld en een afscheidskus gegeven voor ze in de bus werden 'gelegd'
Hallo allemaal,

Wat een leuke landen zijn er weer langskomen bij jullie! Iran is wel heel bijzonder, Steph! Jammer dat het profiel dan weer iets minder is. Ik zie morgen wel wat voor kaart je voor hem verzonnen hebt

Ik heb nu alle kaarten voor de meeting geschreven. Het zijn er 12 tot dusver. Misschien komen er nog wat hurrays, ik hoop het wel eigenlijk.

Vandaag 2 superkaarten gehad!!!! :D Ben helemaal blij! 1 official uit Maleisië (joehoe) met apen erop en 1 RRkaart uit de Canarische Eilanden met een schattig katje erop.
Wauw JJ, uit Maleisië (die hebben vaak mooie kaarten) en de Canarische Eilanden.............*droom verder Steph*.
hey ik heb toevallig nog 2 kaarten alleen zijn het geen ansicht maar dubbele .. moeten daar meer zegels op?
Nee, als het om een kaart in envelope gaat niet 2 kan trouwens ook nog wel.
Voor iedereen die ik morgen zie, tot morgen. Voor alle anderen fijne PC-DAG morgen en zeerwaarschijnlijk morgenavond of zondag laat ik iets van me horen.

Pff, 29 kaarten ik alleen al.............
Tot morgen!
Heeeeeeeeel veel plezier morgen bij de meeting!!

Ook ik heb mijn ruilkaartadres binnen!!

Vandaag 1 kaartje ontvangen uit Australie en 4!!!! hurrays, Duitsland, Hongarije, Maleisie en Tsjechie.
thanks steph.. dan stuur ik deze kaarten ook.. fijne meeting!
HEEL veel plezier op de meeting!!!

JJ, steph, ..... , ..... , ........

Wow, Justme, wat veel hurrays! Cool zeg! Ga je nieuwe adressen aanvragen?
Geen hurray, maar wel een kaartje, uit Finland. Ik vond het echt een mooi

Van een 13-jarige jongen. Nog steeds geen adres aangevraagd hihi

En die hyves-swap, ik ga dan eens op zoek naar het wenskaartje voor de persoon hihi

Veel plezier allemaal morgen op de meet, toch die die gaan! :-)
Veel plezier morgen allemaal.

Ik had een vraagje over postzegels; ik ging toen ik vorige week startte met PC-en naar de Bruna en vroeg daar om psotzegels voor binnen en buiten Europa. Voor binnen Europa gaf ze me toen zegels van 77 cent per stuk, daar zit zo'n priority stickertje aan vast. Ik vond gister nog een velletje zegels voor binnen Europa, dat ik twee maanden geleden heb gekocht toen ik een brief moest sturen naar Italie, maar dat zijn zegels van 74 cent. Zijn die ook gewoon goed om op een ansichtkaart te plakken? Kan het zijn dat de Bruna die even niet had toen ik daar was, want ze zei echt dat het de enige zegels waren voor Eurpoa, en dat ansicht/brief en alles gelijk is.
Ook ik heb een adres via hyves gekregen voor de grote ruil.. .

Ik ga eens op zoek naar een leuk kaartje die past bij de 'wensen' van deze persoon..

Vandaag 1 hurray binnen, mijn kaartje naar Canada is binnen.
quote:Zazana1985 schreef op 22 januari 2010 @ 20:10:

Veel plezier morgen allemaal.

Ik vond gister nog een velletje zegels voor binnen Europa, dat ik twee maanden geleden heb gekocht toen ik een brief moest sturen naar Italie, maar dat zijn zegels van 74 cent. Zijn die ook gewoon goed om op een ansichtkaart te plakken?

De 'binnen Europa'-postzegels zijn 77 cent ook 2 maanden terug al.

In 2008 waren ze wel 74 cent maar die worden (mochten) niet meer verkocht dacht ik.

Denk dat er op de zegel ook een datum staat?
Kan je er gewoon geen 3 cent bijplakken Zazana? Ik hoor hier toch de ganse tijd dat er wordt bijgeplakt en in BE gebeurt dit ook. Dus als je er iets van 3 cent bij plakt, is dit toch in orde?
Je betaalt 77 cent voor een postzegel met prioritysticker, zodat de brief sneller aankomt. Als je er 74 cent opplakt, kan dat ook, maar dan heb je geen prioritysticker erbij, waardoor er zeg maar geen haast achter het versturen zit.

Je kunt de 74cent postzegel dus gewoon gebruiken binnen Europa (voor sommige landen verschilt het niet veel met de 77 cent postzegel in snelheid).

Attentie attentie aan alle mensen uit de omgeving van Stadksnaal: mini-meeting binnekort whahahahaha
Hier vandaag niks te hurrayen!

Fijne meeting morgen,

veel plezier!!

enne, o,ja, ik heb ook mijn RUIL adres binnen!

@ stefanie: Mooie kaart!
Stefanie, een hele mooie kaart zeg. *en gaat nu echt afsluiten, hand moet rusten*.
misschien een domme vraag maar wat bedoelen jullie met ruiladres?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven