Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Oh zo gaat dat, ik dacht dat het net zoals een gewone scanner ging. Nee dan gaat het idd niet, je kan er moeilijk een stuk afknippen hé Een foto van nemen anders? Al is dat ook niet echt duidelijk natuurlijk. Hoeveel heb je uiteindelijk betaald voor die kaarten van boekwinkeltjes.com ?
nou jahhhhhhhh.. ik heb een card gekregen uit tsjechie.. alleen klopt het idnr niet !!! grmmmbbbllll
6,25 heb ik betaald voor 30 kaarten (2 keer dezelfde)

WAAAAT ik ga ze echt niet doormidden knippen haha nee daar ben ik erg precies in

Maar ja als ik geen hoera's krijg dan hoef ik ook geen kaarten te versturen!

Even een overzicht:

Rusland : 3 dagen

Finland : 5 dagen

Wit-Rusland : 5 dagen

China : 6 dagen

USA : 13 dagen

Brazilie : 13 dagen

(nog 2 en ik mag er 7 onderweg hebben)

trolletje heb je al de hulp van postcrossing inmiddels ingeschakeld link
jah ik ben ermee bezig maar kan niet echt ontdekken wat haar naam is :S snik snik
ik ga nu ff wat huishouden doen. ik kom hier later wel weer terug

fijne middag
OO heb ik ook wel eens gehad trolletje, gewoon insturen, erbij zetten dat je de naam niet kan lezen of niet weet, evt datum invoeren en wel verkeerde ID Binnen een paar dagen is hij zo geregistreerd. ( tenminste bij mij wel)
Vanmiddag een heel korte hurray ontvangen uit Finland..

Volgend kaartje mag weer naar Finland, JOEPIE .
Kaartje is aangekomen in NL en mag er nu een naar Japan.
Steph:

Dank je wel voor het lekkere verrassingspakket. mmmmmmm.
Snjókorn falla, á allt og alla
lief zeg!
Ladies, ik hoop dat jullie het allemaal leuk hebben (gehad) op de meeting!

Vandaag geen kaartje voor mij, wel een Hurray en een nieuw kaartje mag naar Duitsland. De geadresseerde houdt van art exhibitions dus ik heb een Vincent van Gogh-kaartje gestuurd.
Pff, 455 of 500 kaarten ondertekend...................!

Thuisgekomen een kaart uit Canada in de bus, met happy postcrossing nou dat is vandaag wel gelukt.

Snjokorn graag gedaan.
Hej meiden,

Hoe was de meeting??

Vanavond vond ik het kaartje van de hyvesruil al in de brievenbus .

Een heel lieve jonge kitten die me vrolijk aankijkt, van Ligaa.

Thanx voor je kaartje
quote:steph schreef op 23 januari 2010 @ 21:58:

Pff, 455 of 500 kaarten ondertekend...................! Pff das niet weinig.. .
Mijn kaartje van de hyvesruil gaat morgen pas op de bus (ja sorry, was gisteren niet on line).

Heb gisteren wel weer 20 kaartjes gekocht (en eentje speciaal voor de ruil). Ik kan voorlopig weer vooruit.
Snjókorn falla, á allt og alla
jeeeeeeeeee en hoe gaat het nu met jullie handen en vingers dan hahahahah 455 of 500... pfff

Dat is snel Noa -Lynn Mijn kaartje is vanmorgen op de post gegaan, en hoop dat de ontvangster het ook een leuk kaartje vind
Ik had vandaag niets, geen hurrays en geen kaarten in de bus... zielig ben ik hé?

Noa Lynn, wil je de echte naam van Ligaa weghalen? Ik weet niet of ze dat wel zo leuk vind. Het liefst ook hier gewoon de nicknames gebruiken. Dat is op het forum al jaren gebruikelijk, ook al weet je iemands echte naam.

Zooo, 455 tot 500 kaarten ondertekenen, is dat gebruikelijk bij alle meetings dan? Lamme armen zeker?
ik heb de hulp gevraagd aan postcrossing en hoop dat ik de kaart alsnog kan registreren. en was de meeting leuk?
Spierpijn van alle kaarten signeren, ja idd allemaal.

Maar het was enorm leuk. Ik heb maar 20 kaarten gekocht.

Iemand van jullie krijgt iig een kaartje van de meeting. Wie houden we geheim.

Voor alle hyvers, ik zet ze straks op hyves helaas wel weinig foto's gemaakt.

Kozoo staat er volgens mij nergens op helaas. JJ, wel daarintegen.

Zojuist een hurray uit Taiwan. Ik weet niet of ik nu in staat ben om nog een kaartje te versturen.
Wow wat hebben jullie een berg kaarten ondertekend zeg!!!

Gaaf hoor.

Hier zijn man en kind zwemmen dus even tijd voor mijn email.

En jawel.

Een Hoera voor mij.

Mijn kaartje naar de USA heeft er 7dagen over gedaan.

Eerst nog even wat andere dingen doen en dan een nieuw adres aanvragen.

Joepie!!!!
Leuk Anita zo snel uit USA een hurray.
Hi meiden!

Zo te horen hebben jullie het wel naar je zin gehad op de meeting? Leuk!!

Hier regent het hurrays, Maleisië na 13 dagen, Tsjechië na 13 dagen en Brazilië, ook na 13 dagen. Maar geen kaartje te bekennen in mijn brievenbus.....komt vast allemaal in één keer tegelijk
Die zijn wel allemaal snel binnen Mittens.
Hallo,

De meeting was echt megaleuk en gezellig. De versnaperingen bij de thee waren lekker! Heb geen spierpijn van het ondertekenen van alle kaarten, alleen maar een huge smile on my face!

Helaas geen kaart op de deurmat toen ik thuiskwam, maar wel 2 hurrays in mn e-mailbox.

Sta ik echt op de foto's van gisteren, Steph? Gaat gelijk op zoek naar je hyves :P
Hallo,

leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben gehad op de meeting.

Ik ben nog steeds aan het wachten op wat Hurrays, ik ben bang dat mijn eerste expiredkaarten eraan gaan komen:

Tsjechie --> 26 dagen onderweg

USA --> 25 dagen onderweg

Tjechie --> 6 dagen onderweg

Portugal --> 5 dagen onderweg

USA --> 4 dagen onderweg

maar ik blijf geduldig (denk ik zo)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven