Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
zondag 17 januari 2010 om 12:02
zondag 17 januari 2010 om 16:25
Ik denk dat ik van die Calamiteitenleer maar weer af probeer te komen. Niet dat ik hem al gelezen heb, maar hij trekt me helemaal niet. Iemand nog argumenten om me van het tegendeel te overtuigen?
Ik heb trouwens gisteren geconstateerd dat ik rond de 300 leesboeken bezit, waarvan zo'n 10 procent ongelezen. Oh, en waaronder een stuk of 5 waarin ik halverwege ben. Eerst die maar eens uitlezen. Ben dus nu bezig in "De geschiedenis van de liefde" van Nicole Krauss.
Ik heb trouwens gisteren geconstateerd dat ik rond de 300 leesboeken bezit, waarvan zo'n 10 procent ongelezen. Oh, en waaronder een stuk of 5 waarin ik halverwege ben. Eerst die maar eens uitlezen. Ben dus nu bezig in "De geschiedenis van de liefde" van Nicole Krauss.
zondag 17 januari 2010 om 17:51
Ben je al begonnen in "Calamiteitenleer voor gevorderden" Fiorah? Het is natuurlijk een dikke pil, maar het is echt geen lastig boek ofzo. Gewoon een spannende en lekker weglezende roman. Ik vond hem goed. (ik weet het: dit is niet echt een beargumenteerd betoog om dit boek te gaan lezen, maar ik heb hem al een tijdje geleden gelezen en het precieze onderwerp weet ik niet meer... Iets met jeugd op kamp en iemand die daar dood wordt gevonden. Ik kan me in ieder geval nog wel herinneren dat ik het een goed boek vond. )
Ik ben nu "Het zijn net mensen" aan het lezen van Joris Luyendijk. Heeft iemand hier dat boek ook gelezen? Ik vind het echt een aanrader! Prettig geschreven en een erg interessant thema. Ik kijk nu echt met heel andere ogen naar het nieuws op tv.
Ik ben nu "Het zijn net mensen" aan het lezen van Joris Luyendijk. Heeft iemand hier dat boek ook gelezen? Ik vind het echt een aanrader! Prettig geschreven en een erg interessant thema. Ik kijk nu echt met heel andere ogen naar het nieuws op tv.
zondag 17 januari 2010 om 19:05
Ik heb vorige week die andere van hem gekocht Speculaas, Een echte man slaat soms zijn vrouw. Maar ik ben nu eerst begonnen in Ik haal je op, ik neem je mee. Daarna is ie aan de beurt. Het zijn net mensen wil ik daarna ook nog kopen, staat op mijn lijstje.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
zondag 17 januari 2010 om 19:41
Gisteren nog enkele boeken gekocht:
Mo Hayder - Huid
Tess Gerritsen - Het aandenken
Clive Cussler - Het oog van de orkaan
Tiania Hardie - Het rozenlabyrinth
Tatiana de Rosnay - Die laatste zomer ( Haar vorige boek: Haar naam is Sarah, was een heel goed en mooi boek)
Ben nu bezig in het boek: 1953-de storm
Mo Hayder - Huid
Tess Gerritsen - Het aandenken
Clive Cussler - Het oog van de orkaan
Tiania Hardie - Het rozenlabyrinth
Tatiana de Rosnay - Die laatste zomer ( Haar vorige boek: Haar naam is Sarah, was een heel goed en mooi boek)
Ben nu bezig in het boek: 1953-de storm

zondag 17 januari 2010 om 22:15
"Het zijn net mensen" van Joris Luyendijk vond ik een heel goed boek, geeft op een begrijpelijke manier inzicht in een wereld die anders is dan de mijne. Ik las het net voor ik naar Jordanie ging.
Dit weekend heb ik eindelijk "Het boek van licht en schaduw" van Michael Gruber uitgelezen. Het kwam maar niet op gang, het onderwerp en de personages gingen niet leven en het schoot allemaal niet op. Geen moment werd het echt spannend. Nee, het is geen aanrader.
Nu net bezig in "Kind 44" van Tom Rob Smith, dat boek greep me meteen! Ga zo in bed nog even lezen .
Dit weekend heb ik eindelijk "Het boek van licht en schaduw" van Michael Gruber uitgelezen. Het kwam maar niet op gang, het onderwerp en de personages gingen niet leven en het schoot allemaal niet op. Geen moment werd het echt spannend. Nee, het is geen aanrader.
Nu net bezig in "Kind 44" van Tom Rob Smith, dat boek greep me meteen! Ga zo in bed nog even lezen .
dinsdag 19 januari 2010 om 10:25
Wat een leuk topic!
Ik heb tijden heel veel gelezen, maar de laatste jaren komt het er jammer genoeg niet meer zo van. Maar het goede voornemen voor 2010 lijkt nog niet helemaal het raam uit te zijn, want ik heb gister eindelijk weer eens een boek uitgelezen.
Ik vond " Kafka on the shore" van Haruki Murakami een raar maar intrigerend boek. Toen ik het ritme weer wat te pakken had wilde ik ook echt zo snel mogelijk weten wat het eind zou zijn.
Ga nu Isabelle van Tessa de Loo herlezen, is zeker 10 jaar geleden, dus weet vast niet meer hoe die ging
.
Ik heb tijden heel veel gelezen, maar de laatste jaren komt het er jammer genoeg niet meer zo van. Maar het goede voornemen voor 2010 lijkt nog niet helemaal het raam uit te zijn, want ik heb gister eindelijk weer eens een boek uitgelezen.
Ik vond " Kafka on the shore" van Haruki Murakami een raar maar intrigerend boek. Toen ik het ritme weer wat te pakken had wilde ik ook echt zo snel mogelijk weten wat het eind zou zijn.
Ga nu Isabelle van Tessa de Loo herlezen, is zeker 10 jaar geleden, dus weet vast niet meer hoe die ging

dinsdag 19 januari 2010 om 10:35
Laatste boek dat ik heb gelezen was 'The Miner' van Natsume Soseki. Gaat over een student die het leven beu is en eigenlijk een einde eraan wil maken, maar uiteindelijk in een Mijn terecht komt.
Haruki Murakami lees ik ook graag. Ben nu net in Underground begonnen, boek over de gasaanval op de metro in Tokyo.
Haruki Murakami lees ik ook graag. Ben nu net in Underground begonnen, boek over de gasaanval op de metro in Tokyo.
dinsdag 19 januari 2010 om 12:48
dinsdag 19 januari 2010 om 21:52
Een echte man slaat soms zijn vrouw is ook goed. Maar "het zijn net mensen" is wat mij betreft wel een stukje beter. Het heeft in ieder geval meer indruk gemaakt op mij.
Ik heb nu even geen boek, heel irritant. Ik moet maar weer eens naar de stad. Weet nog niet wat ik wil lezen. Ik hou op zich van thrillers, maar ben momenteel een beetje thriller-moe. Joris Luyendijk vond ik dus heel erg leuk om te lezen, vooral ook omdat hij zo'n prettige schrijfstijl heeft. Vaak vind ik die non-fictie boeken van die taaie literatuur voor in bed. Ik ga binnenkort maar eens uitgebreid in de boekwinkel rondneuzen (leuk!) en hier op het topic een beetje op zoek naar tips.
Ik heb nu even geen boek, heel irritant. Ik moet maar weer eens naar de stad. Weet nog niet wat ik wil lezen. Ik hou op zich van thrillers, maar ben momenteel een beetje thriller-moe. Joris Luyendijk vond ik dus heel erg leuk om te lezen, vooral ook omdat hij zo'n prettige schrijfstijl heeft. Vaak vind ik die non-fictie boeken van die taaie literatuur voor in bed. Ik ga binnenkort maar eens uitgebreid in de boekwinkel rondneuzen (leuk!) en hier op het topic een beetje op zoek naar tips.
donderdag 21 januari 2010 om 18:22
Dagboek van een geisha vond ik erg mooi, Fiorah. Veel plezier ermee.
Het zijn net mensen vond ik ook goed. Als bewoner van het Midden-Oosten vond ik het heel erg herkenbaar, maar goed dat dit verhaal eens verteld wordt. En op een heel prettige manier geschreven.
Ik lees nu The romance reader van Pearl Abraham, over een meisje dat opgroeit in een chassidisch, joods milieu. Leuk boek, ik houd van boeken die een kijkje in een andere cultuur geven.
Het zijn net mensen vond ik ook goed. Als bewoner van het Midden-Oosten vond ik het heel erg herkenbaar, maar goed dat dit verhaal eens verteld wordt. En op een heel prettige manier geschreven.
Ik lees nu The romance reader van Pearl Abraham, over een meisje dat opgroeit in een chassidisch, joods milieu. Leuk boek, ik houd van boeken die een kijkje in een andere cultuur geven.
donderdag 21 januari 2010 om 19:29
quote:tonkje schreef op 18 januari 2010 @ 17:49:
The last Olympian, van Rick Riordan. Het laatste deel (van 5) uit de serie.
Erg leuke serie kinderboeken, wel wat vergelijkbaar met Harry Potter.
Gelukkig lijkt er een 2e serie te komen!
En over een week of wat de verfilming van deel 1!
Ondertussen lees ik nu The Chronicles of Narnia, met dank aan mijn nichtjes want die zijn helemaal gek van de 2 films. Daardoor kwam ik op het idee om die (7) boeken maar eens te gaan lezen. Nou ja, boekjes eigenlijk. Alle 7 in 1 band zijn het nog geen 800 bladzijden. Maar wel leuk!
The last Olympian, van Rick Riordan. Het laatste deel (van 5) uit de serie.

Erg leuke serie kinderboeken, wel wat vergelijkbaar met Harry Potter.
Gelukkig lijkt er een 2e serie te komen!
En over een week of wat de verfilming van deel 1!
Ondertussen lees ik nu The Chronicles of Narnia, met dank aan mijn nichtjes want die zijn helemaal gek van de 2 films. Daardoor kwam ik op het idee om die (7) boeken maar eens te gaan lezen. Nou ja, boekjes eigenlijk. Alle 7 in 1 band zijn het nog geen 800 bladzijden. Maar wel leuk!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 23 januari 2010 om 18:15
Ik zit nu ook steeds te kijken naar die Bliksemdief, Tonkje, door jouw enthousiasme! Misschien ga ik daar nog wel aan beginnen (ik mag eigenlijk ECHT geen boeken meer kopen voorlopig... maar ik heb nog bonnen, en die mogen natuurlijk wel!)
En ik lees nu 'De goeroe in de guaveboom' en tot zover is hij mooi. Iemand ervaring?
En ik lees nu 'De goeroe in de guaveboom' en tot zover is hij mooi. Iemand ervaring?
zaterdag 23 januari 2010 om 19:36
Doen Fiorah, het zijn ontzettend leuke boeken.
Ik lees nu, tussen Narnia door, Verrassingen in de Moeminvallei van Tove Jansson. Een schande dat dit boek uit 1962 nu pas in het Nederlands is vertaald! Negen charmante verhalen in en om de Moeminvallei. Ik kende ze al uit de Engelse vertaling, maar nu dan ook in het Nederlands. Kan ik ze tenminste aan mijn nichtjes voorlezen.
Ik lees nu, tussen Narnia door, Verrassingen in de Moeminvallei van Tove Jansson. Een schande dat dit boek uit 1962 nu pas in het Nederlands is vertaald! Negen charmante verhalen in en om de Moeminvallei. Ik kende ze al uit de Engelse vertaling, maar nu dan ook in het Nederlands. Kan ik ze tenminste aan mijn nichtjes voorlezen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
maandag 1 februari 2010 om 10:25