Mode & Beauty alle pijlers

Merkkleding

27-01-2010 07:36 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop de kleren voor onze zoon voornamelijk op Marktplaats. Hij groeit hard, na 1 seizoen is hij meestal of eruit gegroeid of het is kapot. MP biedt de oplossing voor een niet-zo-van-winkelen houdende mama als ik: er staan af en toe hele pakketjes van zijn maat op. Handig!

De afgelopen weken heb ik weer een beetje lopen sneupen op MP. Ik wil mijn verbazing over de algemene snibbigheid en arrogantie over het hebben en verkopen én kopen van kindermerkkleding met jullie delen.

Ik had een bod gedaan op een leuk broekje, maat 104, bod was 3 Euro. Heel normaal bod. Krijg ik een mailtje terug met de informatie dat mijn bod verwijderd is door de verkoopster, want, quote: 'veel te laag want het is tenslotte merkkleding'.

...

Oh. Ik ken de Nederlandse Merken niet zo goed en wil ze ook niet weten. Na goed. Niet erg, we gaan gewoon verder.

Hoe meer ik door de aanbiedingkjes klik hoe meer het me opvalt. Er wordt gevochten om de afleggertjes van rijk(-er) Nederland. Broekjes gaan voor 30 Euro weg, waarvan de verkoopster trots vermeldt dat de nieuwprijs 60 Euro was. 60 Euro!!! Jassen gaan voor nog veel meer weg. Allemaal tweedehands en gebruikt.

Wat me nog meer opvalt: alles moet doorgaan voor merkkleding. Zelfs de Prenatal, wat in mijn ogen toch niet meer is dan een Albert Heyn van de kinder/babyspullen, gaat door voor 'merk'.

En dan de opmerking: 'graag een serieus bod'. Of: 'Graag een redelijk bod'. Of nog pinniger: 'Onzin biedingen worden verwijderd' . Wat is een onzinbieding in vredesnaam?

Kennelijk is het heel normaal om ten eerste zoveel geld uit te geven aan kinderkleren. En het dan zo pinnig mogelijk aan de smekende tweedehandskopers te verkopen voor zoveel mogelijk geld (want de Hollandse mentaliteit blijft herkenbaar zuinig).

Arme kinderen. Al zo jong opgezadelt te worden met een complex van je mama. Al zo jong moeten doorgaan voor een statussymbool.

Wie koopt er merkkleding en waarom?
Eager Beaver, ik kan maar niet aan die naam wennen
quote:borodini schreef op 27 januari 2010 @ 10:08:

Bij jongens zie je dat idd FV.

Valt me ook op in 2ehands kleding zaken, voor Tut van 7 jaar kan ik helemaal los gaan. Voor A van 8 mag ik blij zijn als ik 1 redelijke broek en trui vind.Ja, ik zie het ook aan de kleding van mijn eigen zoon, heeft ie net een nieuwe broek, of erger nog, net nieuwe Timberlands van bijna 100 euro, ziet het er 3 weken later al uit of het zo uit de Zak van Max gevist is omdat ie zo fantastisch kan sliden. En bedankt, schat, doe dat even lekker niet want ik heb geen geldboom in de tuin.
Am Yisrael Chai!
Ik slaag trouwens nooit bij de hennes, niet voor mijzelf, niet voor mijn zoontjes. Voor mijn dochter wel, hele bergen hello kitty ondergoed en pyama's, glittervestjes en ander ordinair spul wat dan weer heel leuk staat op een basic skinny broekje ( het kind heeft zulke leuke benen in een skinny broek)
Verder ook eens over de vieze bruine kleur van jongensschoenen. Mijn zoontje heeft een paar leren Converses die erg leuk zijn, hij heeft er nu ook gewatteerde winterlaarsjes van.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 27 januari 2010 @ 10:10:

[...]

Eens, spijkerbroeken van H&M vind ik ook erg leuk voor mijn zoon. Verder vind ik spijkerbroeken van Levi's voor hem ook heel leuk, die blijven ook echt heel erg lang mooi en staan overal leuk bij. Eager Beaver en Vingino zijn ook favoriet.Oh ja, Levi's, die zijn idd ook cool. Eager Beaver koop ik uit principe niet omdat ik die naam te erg vind, en Vingino vind ik echt te duur en meestal ook niet echt mooi. Dan liever Diesel voor dat geld.
Am Yisrael Chai!
quote:Star schreef op 27 januari 2010 @ 10:11:

Eager Beaver, ik kan maar niet aan die naam wennen Gewoon niet aan denken.
regenkapje: check

lijstje met mobiele nummers: check

strippenkaart: check

libelle en margriet om te lezen: check

zakje light rijstwafels voor de lekkere trek: check
Eager Beaver, het zal mijn verknipte geest wel zijn, maar ik vind het zo'n rare naam :-)

Benneton heeft hele leuke basic longsleeves voor jongens. ( of mss had Aangezien ik 1 a 2 jaar achterloop ivm gekregen kleding ) Goed te combineren met een stoere broek en bijv. een stoer shirt over de longsleeve heen.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Oh, ikb en niet de enige hier die moeite heeft met Eager Beaver.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
We zijn het eens over EB
Ik koop wat ik mooi vind en op dit moment is dat bijna allemaal van Lief!

Op zich wel jammer dat dochter er met een paar weken alweer uit is gegroeid, maar de kleertjes verkoop ik niet.
quote:dangeensuus schreef op 27 januari 2010 @ 10:13:

regenkapje: check

lijstje met mobiele nummers: check

strippenkaart: check

libelle en margriet om te lezen: check

zakje light rijstwafels voor de lekkere trekSnack a Jacks: check
Lief! vind ik echt Stom!

Ik hou niet van opmerkingen op shirts/rompers.
Salty dog heeft trouwens ook leuk spul voor meisjes ( de classic lijn) en voor jongens vind ik de retro lijn wel geinig. Qua schoenen is het alleen lastig voor jongste ( slidings over de tegels...leuk he fash). Ik koop elk jaar paladiums, oersterk ( en zelfs die krijgt ie kapot maargoed) en fred de la bretoniere heeft ook stoere stevige jongensschoenen voor knulletjes van 10

Voor mijn oudste knullen koop ik nike ( alleen de retro modellen, geen air max) lacoste en kswiss, en nette schoenen bij dolcis.
quote:dangeensuus schreef op 27 januari 2010 @ 10:12:

Ik slaag trouwens nooit bij de hennes, niet voor mijzelf, niet voor mijn zoontjes. Voor mijn dochter wel, hele bergen hello kitty ondergoed en pyama's, glittervestjes en ander ordinair spul wat dan weer heel leuk staat op een basic skinny broekje ( het kind heeft zulke leuke benen in een skinny broek)Mijn zoon heeft een té coole jongens skinny van de H&M, elke keer als ik hem daarin zie met die stoere laarzen eronder kan ik hem wel opvreten. Echt zo'n goeie broek is dat.
Am Yisrael Chai!
Ik vind niet alles van Vingino mooi en ik vind het ook zeker niet mooi als de hele outfit van Vingino is, dan ziet hij er al snel uit als een gladde Italiaan, maar een leuk zomerjasje van Vingino op een simpele witte broek of juist een leuke stoere spijkerbroek met een simpele trui of blouse, dat vind ik wel wat.

Wat me bij Levi's opvalt is dat het ook gewoon heel lang mooi blijft zitten, alsof ze er veel minder snel uitgegroeid zijn. Ook is het erg slijtvast. Ik vind het ook wel lekker eigenwijs staan, zo'n baby- of peuterkontje met van die Levi's-kontzakken.
quote:dangeensuus schreef op 27 januari 2010 @ 10:16:

Salty dog heeft trouwens ook leuk spul voor meisjes ( de classic lijn) en voor jongens vind ik de retro lijn wel geinig. Mijn zoon heeft er een oranje sweater van, die staat hem echt geweldig.
snack a jacks rijstcrackers van b merk in zakje van snack a jack want die zijn veul te duur
Lief is leuk!
Ik vind Vingino op het randje van ordinair (de winterjassen van dit seizoen zijn over het randje, verschrikkelijk).
Ik heb 3 kinderen en (had) bergen kleding ;).

Alles wat nog goed was en mooi lag op zolder te wachten totdat ik een keer zin had om het op marktplaats te zetten. Van Hema, H&M, mexx, zara, noppies, bijenkorf huismerk, Gap, petit bateau, gaastra etc etc etc.

Een paar maanden geleden kreeg ik de geest en ben 3(!) avonden bezig geweest om het op marktplaats te zetten.

Ik rekende mezelf helemaal rijk en kon niet wachten op de biedingen.

Ik zweer het; niks, nado noppes. Alleen op 2 hema jurkjes bleef ik biedingen krijgen. Ik heb ze verkocht voor geloof ik 15 euro per stuk, meer dan ik er had voor betaald. Ongelooflijk! En al die mooie truien, jurken, broeken van merken, daar werd niet op geboden. En nogmaals, het zag er echt super goed uit. Meerdere dingen waren zelfs nooit gedragen.

Ik heb alles opgepakt en naar een tweede hands winkel gebracht. Daar ga ik nu zo 1 keer in de zoveel weken langs en kan elke keer zo'n 50 euro in mijn zak steken.

Nooit meer markplaats dus voor mij.

Een paar winters geleden dacht ik, door weinig tijd en zuinig aan doen, om 1 avond naar de H&M te gaan en voor alle 3 een wintergardarobe in te slaan. Dat was gelukt, het resultaat was dat al mijn 3 kinderen de hele winter hetzelfde aanhadden als de rest vd school. Hmm, vond ik toch minder leuk.
quote:borodini schreef op 27 januari 2010 @ 10:13:

Eager Beaver, het zal mijn verknipte geest wel zijn, maar ik vind het zo'n rare naam :-)

Benneton heeft hele leuke basic longsleeves voor jongens. ( of mss had Aangezien ik 1 a 2 jaar achterloop ivm gekregen kleding ) Goed te combineren met een stoere broek en bijv. een stoer shirt over de longsleeve heen.

De longsleeves van WE zijn ook fantastisch. Leuk ook met verschillende streepjes (ik ben een streepjesfreak), da's net weer even gezelliger onder een stoer t-shirt dan een effen witte of zwarte ofzo.

Blijven echt supermooi in de was en zijn lekker dik.
Am Yisrael Chai!
Ooh, en oilily!

Ben ik al jaren fan van!
Klopt Susan, ik vind vingino snel ordi, heb alleen de basic spijkerbroeken.

dochterlief had ook lelli kelli schoenen, LELIJK!!! maar ze vond ze geweldig dus ach, lekker laten gaan. Ze heeft nu twee paar van hupsakee geloof ik, en een paar laarzen van clic.

Fash, mijn jongens in een skinny jeans, dat is echt heel erg fout, ze zijn hartstikke dunnig, en het ziet er dus echt gay uit bij ze. Ik koop meestal gewoon rechte spijkerbroeken, baggy ziet er ook niet uit lol
Lelli kelli komt er hier niet in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven