Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Hehe, had mister naked guy een leuke hurray geschreven?
En ik heb weer een verre bestemming.

Ik mag voor de tweede keer een kaartje naar Japan sturen.

Heel leuk profiel, we zijn even oud en heeft twee dochtertjes, ikke eentje dan, maar dan heb je meteen wat om te schrijven he.
quote:Jokejacket schreef op 02 februari 2010 @ 09:41:

Hehe, had mister naked guy een leuke hurray geschreven?

Viel niet tegen.

Hij wenste me een mooie februari maand en bedankte me voor de grappige kaart.

Kan gekker en minder he.
Straks weer even postzegels halen.

Die voor buiten Europa zijn nu op.

Gaat hard hoor, met de zegeltjes.
Jeetje zeg wat was dat kaartje snel in Amerika!! Ben benieuwd wanneer mijn kaartjes aankomen! Want het is toch zo dat wanneer de eerste jou id op internet invult. Dat dan pas andere jou adres krijgen toch?
Tine, dat klopt, als iemand jouw kaartje registreert wordt jouw adres vrijgegeven aan een andere persoon.

Wie kan me wat vertellen over de site die www.postzegelsmetkorting.nl Ik begrijp het niet zo goed, het zijn guldenpostzegels? Maar die werken nog wel?

Gefeliciteerd sjnokorn met je 100e kaartje!!!!!!!!!
Dank je Zazana, het kaartje wat het minst ver hoeft gaat naar Duitsland, dus neem aan dat ie morgen of overmorgen wel aankomt. Is het dan ook zo dat er maar 5 mensen tegelijk jou een kaartje kunnen sturen.. Of kunnen dat er ook meer of minder zijn?

De guldenpostzegels kun je trouwens nog gewoon gebruiken!
Tine, ik heb 1 keer een kaartje naar Duitsland mogen sturen en die deed er toen 4 dagen over.

Maar je weet natuurlijk nooit of iemand direct registreerd of dat die persoon er bv 1 keer per week voor gaat zitten.
Oeps, was dubbel.
Zazana: Je kunt op die website postzegels bestellen, die een combinatie vormen voor het eurobedrag. Kijk maar eens bij binnen Europa en dan 0 tot 20 gram. Daar kun je 25x de guldencombinatie voor 77 eurocent bestellen. Je krijgt dan een mapje in huis met 3 zakjes: 1 zakje met 60 guldencentpostzegels, 1 zakje met 50 guldencent postzegels en 1 zakje met priorityzegels... er zit bovendien een briefje bij waarop staat dat je 2x een postzegel van 60 guldencent moet plakken, 1x een 50guldencent zegel moet plakken en een priorityzegel om 77 eurocent te krijgen.

Succes!
Geen kaarten maar wel een notebook.
Hier ook geen kaarten, maar wel een notebook En de bestelde postzegels van postzegelsmetkorting.. mijn guldencombinatie voor 77 eurocent is nu: 1 postzegel van 90 guldencent, 1 postzegel van 80 guldencent en uiteraard een priorityzegel. Heb echt mooie postzegels erbij zitten, zelfs 1 van Jip en Janneke!
Hier nog niets.. Toch niet van hurray's, post kan ik niet controleren.
Heb net via pmk twee verschillende setjes besteld, binnen en buiten europa! Heb ze direct via Ideal betaald dus nu nog even afwachten wanneer ze binnen zijn. Ik merk wel dat ik hier heel ongeduldig van wordt, dat wachten op de eerste kaart die bij de ontvanger binnen komt... Herkenbaar voor jullie.. of ligt het aan mij haha. Net ook wat leuke kaartjes bij de hema geshopt! Dus.. ik ben er klaar voor hahaha
Leuk het idee, maar hoeveel is de korting dan omgerekend? Scheelt het wel iets? Moet je nog verzendkosten betalen?
JJ, een notebook... die ken ik alleen als in zon computer laptop idee.. maar kan me niet voorstellen dat die ook de wereld word overgestuurd.... He ik voel me nog zon groentje...
Nee geen verzendkosten, korting mmmmm eigenlijk helemaal niet gekeken zal het eens omrekenen! Momentje
Nu heb ik 38 euro en 70 cent betaald voor 25x een setje binnen europa en 25x een setje buiten europa. Hier zit dan de priority al bij. Als ik bij het postkantoor euro zegels zou halen en dan het zelfde aantal setjes kom ik uit op 43 euro, dus ja je hebt wel korting bijna 5 euro
Cool! Ik heb een setje besteld voor in Europa!
Een notebook is een schriftje met lijntjes eigenlijk (schoolschriftje) van iemand waarin verschillende postcrossers schrijven over hun dagelijkse leven... Het is eigenlijk een heel vrolijk schriftje, volgeplakt met plaatjes, stickers en kaarten... of nog andere dingen.. foto's/kassabonnetjes/entreetickets enz.

Ik heb nu in meerdere notebooks geschreven en het is leuk! Heb zelf nog geen notebook (nou jah, had er wel 1 maar die ligt in Engeland bij iemand die van het forum en van postcrossing verwijderd is, dus grote kans dat ik dat schriftje nooit weer zie).
Dank voor je antwoord!! Wat grappig zeg! Hoe kan ik me daar voor aanmelden??
vraagje; als je bij postzegels met korting besteld, krijg je dan allemaal losse (voorgescheurde...;-) postzegels of zitten ze nog op een velletje?
Ik heb geen idee spookje, krijg ze deze week ook voor het eerst!
De postzegels zijn in de meeste gevallen losgescheurd... niet op het velletje...

Tine... als je naar forum.postcrossing.com gaat en je daar registreert kun je je aanmelden voor internationale notebook rondes, maar onder het nederlandse gedeelte kun je ook bij de notebooks inschrijven...
Jeeeeeej!

Ik heb de postzegelsmetkorting binnen!

Wat gaat dat snel zeg Zaterdag besteld, zondag betaald en nu al binnen.

Verder geen post en weer geen Hurray's!

Ik blijf maar wachten tot mijn kaartjes overkomen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven