Forummer van de Maand - Brainstormtopic

02-02-2010 13:51 543 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers!

Naar aanleiding van herhaaldelijke klachten en opmerkingen over de 'zichtbaarheid' van de Forummer van de Maand-verkiezingen is er nu dit topic om al jullie ideeën te inventariseren.

Dit topic is geopend in overleg met Sheila, omdat jullie altijd creatief zijn met ideeën, het een verkiezing is voor jullie en omdat Viva jullie er graag in wil betrekken.

Dit topic is de komende maand open, mochten er goede ideeën geopperd worden waar Viva ook enthousiast over is, dan neemt Viva die gelijk mee in de volgende ronde (dus de FvdM Maart).

Kortom; kom maar door!

Ook namens Sheila, alvast bedankt!

Angel 5
quote:robo schreef op 03 februari 2010 @ 17:50:

[...]

Inad, niet zo lelijk doen hoor!

Ten eerste ben ik ook "de rest" van de mensen en ik heb er geen moeite mee dat Caramella of Ine gewonnen hebben.

Ten tweede zijn er blijkbaar maar 60 of 70 stemmen binnengekomen: als iedereen die op dit topic zijn mening ventileert ook gestemd had was de remigrantenkandidaat waarschijnlijk kansloos geweest.

Dus om nou Caramella of Ine aan te vallen ("sneu winstje", tsja) terwijl het hun fout ook niet is dat de rest van het forum blijkbaar gewoon niet stemt, ik vind het niet kies.Robo zegt op een nette manier wat ik ook bedoelde. En nu haak ik weer af hier.
mahna mahna tuduuuudududu
Zelfde hier als Qwertu, ik ken Caramella niet en val haar ook niet aan, alleen de manier van winnen van ik aan en ja dat vind ik dus sneu winnen. Betekent niet dat ik de forummers in kwestie sneu vind. Ik val dus niemand aan alleen de manier van doen en van 'winnen'. En dat mag toch wel gezegd worden? Zo niet, dan hoor ik t wel van een Angel
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik vind at random iemand uitkiezen helemaal geen goed idee. Niet als FvdM in ieder geval. Ik vind dat je de titel als FvdM verdient als je die maand iets voor het forum betekend hebt of als je die maand positief in het oog gesprongen bent bijvoorbeeld.

Als je gewoon at random wat forummers wilt leren kennen, dan kun je ook gewoon zelf dat topic aflopen en eens op wat vergrootglaasjes klikken en op topics waar diegene dan actief is eens in gesprek gaan met diegene.
quote:Inad schreef op 03 februari 2010 @ 17:43:

Ine, niet zo janken zeg. Jullie vinden t misschien verdiend, de rest van t forum NIET. Dus daarom voelt het voor jullie eerlijk en voor de rest van de mensen niet. Goed lezen dus en niet zo janken. Je verdedigt volgens mij nu voornamelijk je eigen sneue winstje trouwens (zie net dat je zelf ook een keer zogenaamd gewonnen hebt).

Op wie heb jij gestemd dan?

Het is niet oneerlijk. De meeste stemmen gelden.
quote:Ainne schreef op 03 februari 2010 @ 15:00:

Mal, eigenlijk ben ik veels te druk op mijn werk om te forummen, maar het moet me van het hart dat ik je momenteel ontzettend naar vind overkomen. Toevallig zag ik via Actieve Onderwerpen ook je opmerking in Good Luck en dat vind ik op zijn zachts gezegd onaardig en niet echt jouw stijl.

Vond je het ook vervelend dat we met een hoop uit datzelfde topic op Energy4All hebben gestemd? Vast niet.

Dat jij Snjokorn of Caramella niet kent betekent verdorie toch niet dat ze dús geen FvdM zouden kunnen worden.

Ik zal je vertellen hoe het zit in dat topic. We besloten een half jaar geleden om een "topic-fvdm-verkiezing" te doen. Met ons eigen (schunnige ) interview. Daaruitvolgend zijn we ook aan het gewone FvdM-gebeuren mee gaan doen en daar zijn dus een aantal winnaars uitgekomen (ik niet trouwens ;cry: )

That's all.

En nu weer terug naar mijn spreadsheets.

Ik ben maar even weggegaan, want ik vind deze reactie echt beneden alle peil en ben er erg ontdaan van geweest. Ja, ik ben jullie allemaal enorm dankbaar voor de stemmen die ik heb gekregen voor Energy4all. Ik heb deze dankbaarheid ook meermaals uitgesproken. Dat ik veel hulp heb gehad voor iets buiten het forum om, wil toch niet zeggen dat ik geen kritiek meer mag hebben op dingen die ik niet zo leuk vindt gaan? En de vergelijking van geld inzamelen voor kindjes die een levensbedreigende ziekte hebben tot iemand die een gratis vieb krijgt (of katting of armbanf oid) dat vind ik echt zo niet kies.

En in mijn eigen topic reageerde ik op wat er op de remigranten geschreven was. Dat vond ik sneu ja. Ik heb al eerder geschreven dat Caremella vast een hele leuke forummer is, maar ik vind deze gang van zaken niet bijdragen tot een gezellig forum. Mag ik dat vinden? En dat er meerdere mensen het geen leuke gang van zaken vinden, maar ik geef dus aan dat ik het vervelend vind dat er blijkbaar zo weinig mensen stemmen dat dit kan gebeuren. Dat is ook kritiek op andere forummers en niet alleen van jullie topic. Ik vind FVDM namelijk een heel leuk item op het forum. Waarom pik je mij er dan uit, terwijl er meer mensen mijn mening delen, en sleep je Energy4all erbij. Ik vind het echt laag.

Ik hoop dat je dat begrijpt en dat we vanaf hier weer leuk met elkaar om kunnen gaan, want ik vind je wel een leuke forummer, alleen dit vind ik niet kunnen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Het doorgeven van DE VEER kan ook een voorwaarde aan gesteld worden. Doorgeven aan iemand van een andere pijler en/of topic. Zo zullen we van allerlei pijlers en topics forummers aan het woord krijgen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
En ik ga ook koken nu trouwens, want kinderen en partner nog altijd belangrijker dan forum
quote:Ine schreef op 03 februari 2010 @ 17:53:

[...]

Op wie heb jij gestemd dan?

Het is niet oneerlijk. De meeste stemmen gelden.God, moet ik nu in herhaling gaan vallen? Lees nog maar eens goed terug.
60 a 70 stemmers? Ik vind het niks. Op dit forum?

Ik begrijp dat we hier vooral brainstormen over hoe verder, maar voor mij is de vraag meer óf hier wel mee verder gegaan moet worden. Vooralsnog vind ik het een wassen neus.

Maar, dan nog wel even on topic. Ik weet niet meer wie, maar iemand opperde dat er 3 mensen genomineerd worden vanuit viva zelf, dat daar een blog over komt met wat meer info, zodat de minder bekende forummers geïntroduceerd worden bij de rest en dat je dan op 1 van die 3 kunt stemmen. Dat vind ik wel goed plan.

Daarbij zeg ik, als we dus even vergeten dat het misschien ook wel afgeschaft kan worden , laat het dan eigenlijk niet meer een bog zijn, maar een topic. Het topic is een alias en op alle pijlers te zien, onder het moderatortopic, met een poll erin. Ik denk dat we op die manier misschien wat meer dan 70 stemmen kunnen krijgen.

Edit: ik vind trouwens dat het een topic moet worden omdat het over het forum gaat. Ik vind die blogs niet zo over het forum gaan. Ik lees ze zelden.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik ben nu vooral verbaasd dat ik niet eens weet hoe groot die remigrantengroep is, ik heb er geloof ik nog nooit gelezen.

Wie wordt volgende maand FvdM uit die groep?

Maar goed, het ligt wat mij betreft gewoon aan het systeem en het feit dat het hele FvdM gebeuren al een hele tijd niet zo 'hot' meer is. Er gaan maanden voorbij dat ik niet eens weet wie er gewonnen heeft en ik ben nog wel een hele actieve forummer.

[...]

Ten eerste ben ik ook "de rest" van de mensen en ik heb er geen moeite mee dat Caramella of Ine gewonnen hebben.

Ten tweede zijn er blijkbaar maar 60 of 70 stemmen binnengekomen: als iedereen die op dit topic zijn mening ventileert ook gestemd had was de remigrantenkandidaat waarschijnlijk kansloos geweest.

Dus om nou Caramella of Ine aan te vallen ("sneu winstje", tsja) terwijl het hun fout ook niet is dat de rest van het forum blijkbaar gewoon niet stemt, ik vind het niet kies.

Tegen 30 gerichte stemmen kan geen enkele andere forummer op hoor. Ook niet als er wél veel meer gestemd wordt. Die stemmen zullen altijd veel meer versnipperd zijn dan die 30 gerichte stemmen, tenzij er sprake is van een zeer grote uitzonderingssituatie waarin voor iedereen duidelijk is dat díegene de titel verdient. Onder het huidige systeem ben je dan dus gewoon met 30 mensen de verkiezen aan het verstieren. Is niet erg verder, maar ga dan ook niet lopen miepen als daar kritiek op komt.

En voor Viva lijkt het me een duidelijk teken dat het systeem aangepast moet worden. Ik vind 2 weken nomineren en dan 2 weken door ándere forummers laten stemmen op dit moment nog steeds de meest charmante oplossing eerlijk gezegd.
quote:Inad schreef op 03 februari 2010 @ 17:43:

Ine, niet zo janken zeg. Jullie vinden t misschien verdiend, de rest van t forum NIET. Dus daarom voelt het voor jullie eerlijk en voor de rest van de mensen niet. Goed lezen dus en niet zo janken. Je verdedigt volgens mij nu voornamelijk je eigen sneue winstje trouwens (zie net dat je zelf ook een keer zogenaamd gewonnen hebt).Spreek voor jezelf.
Precies wat MAl schrijft dus en waarom ik eerder schreef en Roosvrouw ook dat deze 'winnares' hier meer bij geschaad is dan bij gebaad, bij deze mooie 'winst'.

En nu echt richting piepers
Ik kwam er vandaag pas achter toen de winnares uitgeroepen werd dat het iemand was uit het remigrantentopic. En dat heb ik pas kunnen lezen toen ik een feliticatie wilde plaatsen in de blog. Anders had ik nooit geweten wie Caramella was, laat staan dat ze uit het remigrantentopic komt. Het gaat mij ook niet om het remigranten topic, het gaat mij er wel om dat als er zo weinig gestemd wordt (wat toch echt wel aangeeft dat het niet leeft op het forum, dus daar moet wat aan veranderen) en als er dan gestemd wordt dat het uit dezelfde hoek komt. En al vind ik iedereen die wint het dik verdient heeft. (neem namelijk aan dat de argumenten meer dan genoeg aangeven waarom diegene zo goed is) Het lijkt me wel leuker om eens afwisseling te zien in de forummers. Dus niet alleen maar winnaars van een groepje -om het even welk groepje-
quote:qwertu schreef op 03 februari 2010 @ 17:53:

Ik vind at random iemand uitkiezen helemaal geen goed idee. Niet als FvdM in ieder geval. Ik vind dat je de titel als FvdM verdient als je die maand iets voor het forum betekend hebt of als je die maand positief in het oog gesprongen bent bijvoorbeeld.

Als je gewoon at random wat forummers wilt leren kennen, dan kun je ook gewoon zelf dat topic aflopen en eens op wat vergrootglaasjes klikken en op topics waar diegene dan actief is eens in gesprek gaan met diegene.At random is voor het doorgeven van het toetsenbord, voor een blog. Niet voor een FvdM.
Smol, dat was mijn idee, dus je motto klopt nog
quote:Inad schreef op 03 februari 2010 @ 17:54:

En ik ga ook koken nu trouwens, want kinderen en partner nog altijd belangrijker dan forum Oh is dát het! *noteer; regel een vent en kind voor mezelf, kan ik weer eens verder dan het forum leven*
vandaag ga ik van alles kunnen
quote:qwertu schreef op 03 februari 2010 @ 17:49:

[...]

En die forummers vallen steeds buiten de boot doordat jullie met z'n 30-en iemand uit eigen gelederen pushen. Denk je dat ik het niet leuk had gevonden? Of dat Zjena geen hart onder de riem had verdiend? Of Star? Of MV? Of Solomio? Of Iry, Mamalief, Mamzelle, etc.? Vind je dat oprecht eerlijk? Want dat vind ik dan echt heel jammer.

Overigens zie ik niemand Caramella aanvallen, er wordt alleen wel een kanttekening geplaatst bij het stemsysteem. Ik zóu Caramella niet eens aan kunnen vallen, want ik heb echt geen benul wie het is. En met mij blijkbaar vele anderen.

In de politiek hebben partijen toch ook wervingsacties en campagnes? Dat mag hier ook, is niet verboden, dus wij doen echt niets wat niet mag.

Het is uit een grap ontstaan en om het simpele feit dat er zo weinig stemmen uitgebracht worden, werkt het soms. Daar kunnen wij niets aan doen. Wij manipuleren niet, schrijven er open en eerlijk over op het topic, het gebeurd niet stiekem in een achterkamer, dus ik begrijp het probleem niet zo.

Ik begrijp wel dat mensen er over zouden kunnen vallen, dat het niet 'eerlijk' overkomt, maar het is niet oneerlijk.

Iedereen mag een stem uitbrengen, het hele remigratietopic doet dat en anderen doen dat blijkbaar niet. Dat is niet onze schuld. Iedereen is vrij om op wie dan ook te stemmen.

En de winnares wordt wel aangevallen, Inad zegt toch dat het niet verdiend is. Nou, dat is leuk om te horen. Not.

Als die 2-wekelijkse? blog door zou gaan, zou ik het FvdM-idee helemaal afschaffen.
quote:mylenevalerie schreef op 03 februari 2010 @ 17:53:

Het doorgeven van DE VEER kan ook een voorwaarde aan gesteld worden. Doorgeven aan iemand van een andere pijler en/of topic. Zo zullen we van allerlei pijlers en topics forummers aan het woord krijgen.Inderdaad, of alleen doorgeven aan een voor jou onbekende forummer.

[...]

Dus om nou Caramella of Ine aan te vallen ("sneu winstje", tsja) terwijl het hun fout ook niet is dat de rest van het forum blijkbaar gewoon niet stemt, ik vind het niet kies.

Hey Robo, wat zitten we op 1 lijn!

Wat Robo ook zegt, dus.
quote:qwertu schreef op 03 februari 2010 @ 17:57:

[...]

En voor Viva lijkt het me een duidelijk teken dat het systeem aangepast moet worden. Ik vind 2 weken nomineren en dan 2 weken door ándere forummers laten stemmen op dit moment nog steeds de meest charmante oplossing eerlijk gezegd.

Ik ook! En dan die mensen uitsluiten voor nominatie/ winst die al aan de beurt zijn geweest. Zij mogen wel stemmen maar kunnen zelf niet meer winnen of genomineerd worden.

Ben er ook voor om FvdM een echt topic te laten zijn met een alias. En zoals ik al eerder vroeg: waarom is dit betreffende topic geen alias. Zodat het op alle pijlers te lezen is, zodat mensen die alleen in eigen topic/ pijler huizen ook eens de kans krijgen om mee te denken. Want vooral diegene die alleen op een pijler/ topic verblijven missen een hoop. En kunnen toch zeer nuttige dingen te vertellen hebben.
@Inad, ik vind je dat in hokjes denkt. Bovendien: jouw mening is jouw mening. En niet meer. En bepaaldelijk niet die van het hele forum (17.43) Ik vind je post van 17;41 apart "Maar dus, zoals Roosvrouw en ik schreven, jullie worden niet geliefder door dit soort acties"-

is er een (r)emigrantEN-hetze ofzo aan de gang?

Ik vind je post van 17.43 erg negatief. Je kunt je gelijk blijkbaar niet krijgen dmv argumenteren, en dan ga je katten/trappen? "niet janken" "sneu winstje" "zogenaamd gewonnen".
Mal, waar het in mijn posting aan jou om ging, en dat heb je wellicht over het hoofd gezien, is je gemok in je andere topic over dat je het gehad hebt met "dat kliekje", "niet alleen hier om maar ook om de permaban van jeweetwel". Daar ging het me om.

Eerlijk gezegd vind ik dat je een beetje overdreven reageert, maar als ik je gekwetst hebt spijt me dat oprecht, ik en de mede(r)emigranten hebben toendertijd met liefde op dit goede doel gestemd. Zo'n stel rotmeiden zijn we echt niet hoor.

En tja, we hebben inderdaad zo'n 30 schrijvers in ons topic, waarvan zo'n 15 echt actieve schrijvers schat ik die ook een stem uitbrengen. Op de 60 stemmen zullen die 15 zeker aantikken, dat klopt.

Quertu, zit eht je zo hoog? Als het helpt, het schijnt dat de vieb niet meer in het prijzenpakket zit tegenwoordig, dus daar hoef je het niet voor te doen hoor.
quote:Viva Angel5 schreef op 03 februari 2010 @ 18:01:

[...]

Inderdaad, of alleen doorgeven aan een voor jou onbekende forummer.Ja, dan komt 'ie volgens mij wéér steeds terecht bij het remigranten-topic.
Of-topic, maar toch.

Dushi, leuke combi jouw onderschrift en avatar!
vandaag ga ik van alles kunnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven