Stel dat er plotseling....-andijvie-

04-02-2010 10:27 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel dat er plotseling aangebeld word en er blijkt een cameraploeg (bijvoorbeeld Gaston...) voor de deur te staan. Ze beginnen direct met filmen, maar wat treffen ze aan?

Vanmorgen zocht ik weer eens inspiratie voor wat huishoudelijke klusjes. Een veelgebruikt mind-trucje wat voor mij nog weleens voor wat motivatie zorgt is het voorstellen van een denkbeeldige, onverwachte cameraploeg.

Ik leef me in in het beeld van de camera: -ding-dong-, deur gaat open, redelijk goed verzorgde vrouw (maar dat haar moet wel eens goed gedaan worden), daar komen de 1e details van het huis in beeld, we zien: een rommelige gang, verdwaald doosje (?), kattenbak (bah!) met korrels ernaast, die mat moet nodig gestofzuigd, wat een zooi jassen en tassen op die kapstok zeg. De camera gaat door naar de huiskamer, ontbijtbordjes op de eettafel (nu nog?), vaatwasser staat open, niet uitgeruimd, fornuis met de kookrestjes van gisteren nog op de plaat, (en wat ligt daar voor iets viezigs in de spoelbak?) rommelig bankstel, kussentjes passen niet bij elkaar en liggen in een raar hoopje, ligt er nu echt een dekentje op de bank?, camera gaat verder, er ligt een vest op die stoel, en waarom een riem aan de deurklink? ja, stofzuigen is hier hard nodig, er ligt nogal wat stof op die kast ook, en die planten, krijgen die weleens water?, oorbellen in een kaarsenbakje (raar), de ramen zijn duidelijk al een poosje niet meer gelapt.

En....hier houd de camera even op. (genoeg!)

Na de denkbeeldige camera in mijn huis heb ik genoeg inspiratie gevonden om het e.e.a. weer toonbaar te maken.

Maar het is toch jammer dat het elke dag weer hetzelfde zooitje is. Die cameraploeg verwacht ik in real-life echt niet hoor, en ik ben vast van plan om de deur gewoon weer dicht te smijten als ze wel komen.

Maar toch... Ik zie op TV weleens van die heel opgeruimde huizen bij mensen waar ze onverwacht (?) aanbellen. Daar steekt mijn huis echt karig bij af. Is er iets mis met mijn huis en/of huishoudelijke vaardigheden of is het in het echte leven gewoon net als bij mij?

Wat treft 'de onverwachte cameraploeg' bij jou aan, als ze nu aan zouden bellen?
Het is hier een ordelijke choas, zoals meestal haha.

Het is hier wel (meestal) schoon, maar er ligt wel altijd overal wat en dat is logisch met 3 kleine kinderen denk ik.

Maar hier mag iedereen binnenkomen hoor, ik schaam me niet.
hier mogen ze wel aanbellen! Huiskamer kan door de beugel en ik kijk vast extra blij!
quote:Groenoog schreef op 04 februari 2010 @ 12:23:

[...]

als je geen katten of kinderen hebt, waarom heb je dan een schoonmaakster (lui?)

Groen van......

Maar ws omdat ze dan meer tijd overhoudt om leuke dingen te doen?

Lijkt me heel legitiem, niks met luiheid te maken.

Of schoonmaken moet je hobby zijn.
Nu mogen ze niet meer komen.....

Zitten 5 kinderen onder de 4 en twee van boven de 4 eierkoeken te eten................
Vijf kinderen onder de vier in je huis uitgenodigd? Ben je GEK geworden?? Oh god en nog twee oudere kinderen ook.
Ainne, het is mijn werk.

Ze komen al om 6 uur 's ochtends dus ik ben allang blij dat ze het netjes houden tot de lunch.
Mijn zwager de "grapte" een keer: "Jullie kunnen je wel opgeven voor "Hoe schoon is mijn huis" (of iets in die trant...)...

Ik was echt not amused... Ik werkte was in die tijd voor mijn werk 5 dagen per week 12 uur van huis!! Manlief net zo!

Manlief zei ook: "Als je het je niet bevalt, kom je toch niet meer langs?"

Hij komt idd stukken minder vaak, hahaha
quote:zusenzo schreef op 04 februari 2010 @ 12:32:

Ainne, het is mijn werk.

Ze komen al om 6 uur 's ochtends dus ik ben allang blij dat ze het netjes houden tot de lunch.Oooh, ik dacht dat je vriendjes te spelen had, haha. Dat verandert de zaak ja.
quote:Groenoog schreef op 04 februari 2010 @ 12:23:

[...]

als je geen katten of kinderen hebt, waarom heb je dan een schoonmaakster (lui?)

moet ik me daarvoor verantwoorden?

na mijn eerste salaris heb ik een schoonmaakster geregeld en die gaat nooit meer weg

en als ik kinderen of katten krijg/neem ga ik haar gewoon vragen veel vaker te komen
anoniem_54454 wijzigde dit bericht op 04-02-2010 12:39
Reden: ging ik me toch nog verantwoorden, heb het snel weggehaald
% gewijzigd
Nou nee, alleen met feestjes doen we dat.
Volgens mij is het tegennatuurlijk om een huis te willen dat 24x7 spik en span is. Er moet ook nog geleefd worden. Zolang je er zelf mee kunt leven, de staat van jouw huis, moet je je dan iets aantrekken van bezoek? Het is aangeleerde schaamte.
Pfffff, t is hier ook ontploft, maar heb mn aanrechtje net wel keurig opgeruimd. Haha, en als ik weer een in een ander hoekje bezig ben, is in een mum van tijd mn aanrecht weer ontploft. Zo blijf ik bezig........

Ik heb de hoop opgegeven dat het ooit nog goed komt in mn huishouden. Ik ben er zelf veel te chaotisch voor en wil mn spaarzame tijd liever besteden aan dingen die ik echt belangrijk vind.

Maar laat Gaston maar komen; dan kan ik eindelijk een huishoudster betalen en hoef ik er helemaal nooit meer naar om te kijken!!
Er hangt hier een bordje in huis, vertaald staat er:

'Ons huis is schoon genoeg om gezond te zijn en vuil genoeg om gelukkig te zijn'

Volgens mij heb je het in het nederlands ook.
Dat is een mooi motto voor het huishouden 'schoon genoeg om gezond te zijn en vuil genoeg om gelukkig te zijn'.

Dat criterium word hier ruimschoots gehaald.

Ik heb nu dus wel maar even de boel aan kant gemaakt. Er zijn dagen dat het me echt niks interesseert maar soms kan ik me ineens zo ergeren. En dan zijn er nog her en der gênante situaties. Mijn schoonouders willen nog weleens onverwacht binnen komen waaien, die lopen altijd door het hele huis heen (wij brengen de kinderen wel naar bed...) en zien dan slaapkamers met stapeltjes was, badkamer die nodig een sopje moet hebben enzovoorts. Ook de glazenwasser heeft al het nodige aangetroffen maar die zal wel wat gewend zijn...

Ik denk wel dat ik wat meer routine nodig heb. Ik heb een poosje Flylady gevolgd en had toen telkens schone wasbakken. Dat was eigenlijk wel fijn. Dat moet weer terug.

Verder ga ik gewoon binnenkort weer een dagje puinruimen. Alle rommel mijn huis uit.

Nu zie ik elke dag van die dingetjes die nog moeten gebeuren, dat kost ook energie. Ik kan die energie maar beter gaan gebruiken om op te ruimen.

Ik begin

morgen.
Of neem een schoonmaakster?
Volgende week is alles hier weer schoon, dan word ik ongesteld en ineens krijg ik dan altijd poetsdrang, hahaha, rare dingen die hormonen.

Maar ik moet toch maar eens achter dat tegeltje aan met die mooie tekst!!
Nee hoor, geen doogestoken kaart, zusje heeft jaren geleden (in het guldentijdperk) de postcode loterij gewonnen en deed onopgemaakt en ongekamd de deur open. Haar huis is overigens altijd om door een ringetje te halen (waarom lukt mij dat niet).
anoniem_21761 wijzigde dit bericht op 04-02-2010 17:32
Reden: Kan niet typen..
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven