Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
Caramac, haha! Die vind ik zelf veelste lekker. Nooit geprobeerd of poes dat ook lust, maar op de één of andere manier eet ik die dingen altijd (als ik ze eet) in de auto. En daar is hij dan niet bij.

Jeetje, Miek, kan me voorstellen dat je vriend heftig geschrokken was. Hoewel het ook wel een grappig plaatje moet zijn (achteraf dan hè): jij ligt helemaal knockout te slapen, vriend rent in paniek binnen, jij bent je nergens van bewust en kijkt met een slaaphoofd een beetje versuft rond..... Wel heel lief, die bezorgdheid.

Dat kijken, dat doet die van ons ook. Stom gezicht (voor iedereen waarschijnlijk!). Na een tijdje gaat hij gewoon weg, zo van ´boeiuh....rare lui´.

MV fijn dat ze er weer zijn. Je kunt ze zo nodig hebben hè. En op de één of andere manier voelen ze dat meestal wel aan. Ik heb wel eens gelezen dat een kat in huis ervoor zorgt dat mensen minder stress hebben. Kan ik me zó voorstellen!

Hoewel... situaties met racende en slopende kittens buiten beschouwing gelaten dan natuurlijk.....

Hoe gaat het met de kleintjes?
Hier gaat alles goed met de patient. Donderdagavond zei de DA-assistente dat hij misschien nog niet zo'n honger zou hebben, nou dat was absoluut niet het geval haha. Heeft meteen gegeten als een bootwerker hihi. Jack is ontzettend opgelucht en ziet er blijer uit....waardoor ik me acuut een nog slechtere poezenmoeder voelde want dan heeft hij er dus al heel lang last van gehad. En zo lui is hij dus ook weer niet, want hij speelt gewoon weer! En nu ga ik weer lekker met ze knuffelen:)
Nee had een flinke dip van de week Biebelie, gaat gelukkig wel weer. Maar juist dan heb je je katten nodig om even dood te knuffelen. Maar ze hebben het begrepen hihi. Je hebt wel van die dagen dat alles zwart lijkt, nou mijn katten maken er iets mooi Roods, grijs, en Lilac van .

Biebelie, geef je ze caramac? Heeft dat ook niet dezelfde bestanddelen als chocolade? Zou het zelf niet geven hoor.

Straks even terug lezen hier.

Over die tandproblemen, weet niet meer of ik het hier had geschreven, maar Whiskas heeft snoepjes voor gebitsverzorging voor katten. Hier zijn ze er niet zo gek op hoor. Dus eigen schuld, dan ben ik hun tandarts die af en toe alles controleer .

Las een vraag of 4 kiezen trekken veel waren, bij Kay ook een keer gebeurd. Nee kunnen ze goed mee leven. Ik heb een vriendin die een paar katten heeft waar alle tanden en kiezen zijn getrokken bij een dierenkliniek.

Maar beter dat dan die ondraaglijke pijnen. Ze kunnen echt niet eten van de pijn. Ik heb zelf een paar maanden pijn in mijn gebid gehad (niet duidelijk waarvan), pfffff dan eet je ook niet voor je plezier. Zelfs drinken doet pijn en praten.

Ik zie wel een verschil tussen Kay (rip) en zijn broertje Floyd. Kay wilde alleen zachtvoer. Wat ze bijna nooit kregen maar alleen savonds een mini beetje. En Floyd eet alleen harde brokken. Maar ja, bij pijn kunnen ze alleen zachtvoer eten dus ik zag ook aan dat gedrag dat er wat was aan het gebit, en gelukkig zag ik het gelijk bij Kay aan zijn vacht dat er iets was met zijn gebit. Dan willen ze zichzelf ook niet wassen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Fijn dat het met Jack weer wat beter gaat Parasol!

Je kunt je plaatsvervangend rot voelen hé als er wat met je liefjes is..

MV: Er zit geen theobromine en cacao in caramac, wel vet dus dat is niet goed

In heel veel kattenvoer (voornl. blikvoer) zit ook caramel...onweerstaanbaar voor katten.
En vind caramac zelf ook veeeels te lekker dus als ik het eet krijgen ze alledrie een stukje van hooguit 4 bij 4 mm
Ik kom weer even langs. Ik ben er nog steeds en lees en kijk heerlijk mee met jullie dieren/kattenverhalen. Mijn hondje en katjes zijn vreselijk lief zoals altijd, maar hebben de laatste weken geen rare capriolen meer uitgehaald. Nou ja, Kimmie racete steeds achter de dweil aan net, maar om daar nou over te schrijven. Oeps, toch gedaan.

En wat een lekkere hummeltjes die van Kat en Marels.

Nog even een vraag, nu het over gebitjes gaat. Mijn kat Kimmie is drager van het Calicivirus. Heeft iemand hier ervaring mee? Ze heeft een voortdurende lichte tandvleesontsteking en volgens de DA gaat dat alleen over als al haar kiesjes getrokken worden. Nou heb ik het idee dat ze er nauwelijks of eigenlijk helemaal geen last van heeft. Ze eet zonder problemen alleen maar harde brokjes, ze is vrolijk, speels, kroelerig, kortom ze gedraagt zich als een normale kat. Ik zie er dus tegenop om haar zo'n zware operatie te laten ondergaan terwijl het (nog) niet nodig is, maar aan de andere kant moet je er toch niet aan denken dat je constant pijn in je mond hebt. Hoe klein Kimmetje ook is, het is een echte bikkel en ze geeft geen kik als ze pijn heeft. Ik ben er dus nog niet uit wat ik zal doen, en ik vroeg me af of misschien één van jullie ooit voor diezelfde beslissing heeft gestaan.
He Rubis, nieuwe avatar? Leuk. Of de kat nou een bikkel is of niet, als je vermoedt dat ie pijn heeft zou ik persoonlijk wel de kiezen laten trekken. Pijn is niet fijn en zeker niet in je mond. MV schreef het al hoe lastig en pijnlijk het is, en ik weet er ook alles van.

Bij mijn weten kunnen ze zonder kiezen ook nog gewoon harde brokjes eten. De vrouw van mijn opa had ook geen tanden meer en zij at gewoon appels en augurken....

Hier verder weinig nieuws. Tara doet het supergoed, poot geneest voorspoedig! Alleen maandag ga ik de da bellen voor de nagels van de poezen. Medusa heeft gisteren een superhaal in mijn badjas gemaakt. Nageltjes weer nagekeken en die zijn weer vreselijk lang. Maculata moet ook naar de da dan. Morgana kan ik zelf wel doen, die doet gelukkig niet zo moeilijk.

Medusa hoor je ook tikken als ze op het laminaat loopt. Niet goed dus.
Och, ik vind met al die spullen die zo slecht voor ze zou zijn... Als ze iets nu heeeeeeel lekker vinden en het is niet echt giftig voor ze ofzo.... boeiend. Af en toe een heel klein stukje kan echt geen kwaad hoor.

Kaas bijvoorbeeld is ook niet goed voor ze, maar dat vinden ze zoooo lekker, dus áf en toe een frummeltje kaas geef ik heus wel.

Onze vorige kat kreeg ook van zat dingen wel eens een stukje. Gewoon klein frummeltje omdat het zo lekker is. Ik geloof niet dat ie daar aan dood gegaan is...

Bij Billy doe ik het nog niet hoor, die is nog wat te klein vind ik, ofzo. Maar dat komt vast ook nog wel.

Nageltjes knippen, doen jullie dat met een speciaal tangetje of met een gewone nagelknipper?
668, the neighbour of the Beast
Morgana doe ik met een gewone nageltang. Medusa doe ik niet. Ik kijk wel link uit.... fel kreng dat het is....

En bij mij krijgen ze ook wel eens gewoon iets lekkers. Mijn eten bijvoorbeeld. Of een restje nasi met sambal... vind Medusa heerlijk. Kaas eet ik niet dus dat krijgen ze ook niet. Soms wat haring of gerookte paling(vel). Verder eigenlijk gewoon kattensnoepjes.
Ik knip de nagels van de Poekels altijd met de nagelknipper. Nu zijn ze daarin ook wel heel makkelijk, ik heb ze gewoon op schoot (tijdens het forummen ofzo ) en dan knip ik ff hun nageltjes. Bij Fido moet ik soms even uitkijken, die is zo nieuwsgierig wat ik doe en zit er dan met neus letterlijk bovenop. Ben altijd bang dat ik die gok van hem er nog eens afknip (meneer heeft een flinke neus )
Ik ben mijn eigen bananenschil
Hahaha, nasi met sambal? Raar beest.

Hier waren het ook vaak stukjes van ons eten; stukje kip, stukje vis, hapje rookworst (vast heel slecht, was onze vorige kat he-le-maal gek op, rookworst).

En niet dat ze dan volledige porties krijgen hoor, maar gewoon, een klein stukje.
668, the neighbour of the Beast
Medusa vindt de rookworst van de Hema helemaal geweldig.

Ben net terug van een verjaardag, nichtje had haar Mechelse Herder pup meegenomen... oh, wat een schatje... Lekker spelen en ze kwam ook gelijk naar me toe toen ik riep. Wilde ook lekker op schoot, en heeeeel veeeeel kusjes geven... ik ben verliefd!

En begin mei ga ik een dan pasgeboren veulentje kijken. Vriend van nichtje heeft paarden en één er van is begin mei uitgerekend... daar kan ik ook van smelten zeg, veulentjes, met die lange benen en dat fluffy staartje en manen. Heerlijk!
Hé Rat,ook nog wakker!

Alle pups zijn leuk! (ik ben persoonlijk niet zo'n fan van herders maar als pup dan weer wel met die lompe poten en grote flappers)

I veulentjes!

Ik had vroeger altijd een eigen paard (en toen ik kleiner/jonger was een pony)

Als gezelschap voor het paard een shetlander erbij en daar hadden we dan soms een veulentje bij,zooo lief.

Bij de eerste was moeders een beetje onzeker en ben ik bij haar gaan zitten in het weiland.

Zo heb ik de eerste geboren zien worden
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 07-02-2010 00:33
Reden: aanvullinkje
% gewijzigd
Zijn er net weer van een concert van Gare du Nord en er nog helemaal vol van.

Ben veel te wakker om te slapen.

Wat zijn ze goed live en wat een strot heeft de zangeres en de saxofoon was ook zo tof!!

http://www.youtube.com/watch?v=f6YfuZq6f94
Uh, Biebelie, een veulentje van een paard met een Shetlander? Hoe doen ze dat?

(you can call me stupid.....)
Goedenmorgen dames, ook al wakker? Ik heb net de hond uitgelaten en zit nu met een peukie en koffie bij te lezen.

Veulentjes zijn zo lief, ik heb ze nog niet vaak meegemaakt maar ik heb er nu al zin in. En jij hebt er een geboren zien worden, dat lijkt me zó bijzonder! Wat een ervaring moet dat zijn geweest Biebelie, geweldig!

Pupje (16 weken) van mn nichtje is echt een schatje, wilde steeds op schoot maar dat mocht ze eigenlijk niet (toch gedaan) Moet je eigenlijk ook niet aanmoedigen, later wil ze dat ook maar dan weegt ze een kilo of 30... Tara doet dat ook regelmatig. Op je zitten. Lekker hoor met 32 kilo hond op schoot tv kijken

Medusa vindt die nasi dus echt lekker he. Ik doe er altijd sambal over en op een keer stond ze aan mijn bord te trekken. Ik wil óók jouw eten! Ik dacht zelf nog dat de lucht van de sambal te scherp in haar neus zou zijn maar nee hoor, madam heeft er best van gegeten.

Zijn er de afgelopen dagen nog leuke foto's gemaakt?
Wie kan mij trouwens vertellen hoe het nu met Tommie is van Robo? Ik heb laatst buikgriep gehad en toen heb ik een paar dagen niet meegelezen? Hij staat nog in de OP, betekent dat hij weer is opgeknapt?
Stressed is just desserts spelled backwards
@ Mal, nee, niet bekend. Er is een paar keer naar gevraagd maar misschien heeft Robo hier al een tijdje niet meer gelezen.

(laten we hopen dat dat het is).
Veulens zijn leuk.

Ik knip met een speciaal kattenschaartje. Gewone schaar vind ik te riskant om uit te schieten. Ik doe ze geregeld, ze gebruiken elke dag de krabpaal maar als ik ze hoor op het parket zijn ze aan de beurt.

Kijken jullie uit met het voedsel geven wat wij eten? Wil niet betweterig klinken maar waar wij tegen kunnen wil niet zeggen data dieren het lichamelijk goed verwerken, dus onafhankelijk dat ze het wel of niet lekker vinden.
quote:Splinter02 schreef op 07 februari 2010 @ 01:02:

Uh, Biebelie, een veulentje van een paard met een Shetlander? Hoe doen ze dat?

(you can call me stupid.....)

Hé stupid!! (ja je zei het zelf)

We hadden de shetlander als gezelschap voor peerd.

En dan lieten we de shetlander natuurlijk wel dekken door een andere shetlander (duh...)

Die kwam dan even op bezoek...
quote:mylenevalerie schreef op 07 februari 2010 @ 12:24:

Veulens zijn leuk.

Ik knip met een speciaal kattenschaartje. Gewone schaar vind ik te riskant om uit te schieten. Ik doe ze geregeld, ze gebruiken elke dag de krabpaal maar als ik ze hoor op het parket zijn ze aan de beurt.

Kijken jullie uit met het voedsel geven wat wij eten? Wil niet betweterig klinken maar waar wij tegen kunnen wil niet zeggen data dieren het lichamelijk goed verwerken, dus onafhankelijk dat ze het wel of niet lekker vinden.Ze krijgt nu al jaren geen menseneten meer. Héél af en toe dus een stukje rookworst, denk aan een plakje in stukjes geplukt. Verder niet meer, ze wonen nu boven en komen helaas niet meer beneden waar de verleiding het grootst is. Toen we Tara nog niet hadden heeft ze wel eens een grote gehaktbal uit de pan gejat ´s nachts. Daar heeft ze een stuk van af geknaagd en de rest laten liggen. Maf beest, die Medusa.
quote:biebelie schreef op 07 februari 2010 @ 13:17:

[...]

Hé stupid!! (ja je zei het zelf)

Hee zeg, doe jij altijd meteen wat je gezegd wordt??

Hihi, ik snap het hoor. Maar gisteravond, na een avond korte-film-marathon én een glas whiskey, riep dit toch wat vreemde beelden op

Super zeg, dat je bij de geboorte aanwezig was. En dat moeder-paard je zo vertrouwt dat ze gaat baren als je erbij bent. Lijkt me heel bijzonder!
Goedemiddag dames,

Gisteren werd ik gebeld door een vriendin, die had een vriendin met siamese kittens. Voor een kater zocht ze nog een nieuw tehuis. Nu wist mijn vriendin dat ik op zoek was naar een siamees. Dus zijn we samen gaan kijken.

Veel met de vriendin overlegd, thuissituatie bekeken, of de kater erbij zou passen. De kat groeit ook op met 3 ekh en 2 uit de kluiten gewassen honden. Als ik wil kan ik de kat reserveren. Over 3 weken is hij oud genoeg om uit huis te gaan. Ik heb een paar dagen bedenktijd gevraagd, maar ik ben er erg positief over. Een kitten past hier het beste in huis, ik weet waar hij vandaan komt, en hij is ook nog eens heel mooi...

vandaag word braintstorm dag met vriend, even goed overleggen, maar ik denk dat dit hem word, we hebben allebei wel een goed gevoel erbij. Het is ook een traditionele siamees, niet met zo'n heel spitse kop maar wat zachter en ronder. .

Mensen eten kregen mijn katjes hier eerst wel soms, maar dat beperk ik nu tot een minimum. Af en toe een stukje worst maar daar houd het wel bij op. Alleen al omdat ze er van gaan schooien...
I can do anything i want, and so can you....
MV, qua menseneten moet ik gewoon heel erg oppassen. We hebben een kindje in huis, die gooit nog wel eens wat te eten op de grond. Zoals een stukje brood met tonijnsalade. Tja, dan moet ik er heel snel bij zijn. En vooral Julius is echt een stofzuiger, die eet alles op wat op de grond ligt. Ik probeer wel zoveel mogelijk op te passen hoor. Meestal eten ze alleen Iams en dan soms een blikje natvoer al extraatje en kattensnoepjes.

Alleen als ik warme chocola drink met slagroom krijgen ze een klein likje. Dat vinden ze alledrie zo lekker.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven