Welk anticonceptiemethode?

dinsdag 9 februari 2010 om 21:58
Een jaar geleden toen ik nog een vriend had, had ik 3 verschillende anticonceptiepillen gebruikt en ik kon tegen geen van alle. Merkloze mycrogynon pil kreeg ik talgbulten op mijn benen van, Mycrogynon 20 kreeg ik enorm vette huid van en ik voelde me enorm beroerd en van de Yazmin pil kreeg ik veel grote puistjes.
Toen het uitging met mijn vriend was ik gelijk gestopt met de pil en ik heb nou al een half jaar niks meer gebruikt omdat het niet nodig was. Nou heb ik bijna een nieuwe vriend en moet ik weer met iets gaan beginnen, maar ik weet niet wat.
Iemand nog ideeën voor een andere lichte pil met weinig bijwerkingen? Of een ander soort anticonceptiemethode? En iemand ervaring met een koperspiraaltje?
Thanks.
Toen het uitging met mijn vriend was ik gelijk gestopt met de pil en ik heb nou al een half jaar niks meer gebruikt omdat het niet nodig was. Nou heb ik bijna een nieuwe vriend en moet ik weer met iets gaan beginnen, maar ik weet niet wat.
Iemand nog ideeën voor een andere lichte pil met weinig bijwerkingen? Of een ander soort anticonceptiemethode? En iemand ervaring met een koperspiraaltje?
Thanks.

woensdag 10 februari 2010 om 23:20
vrijdag 12 februari 2010 om 11:29
Als je gevoelig bent voor acné (en volgens mij kan TO dat best zijn als ik het zo lees) dan kan je ook van de mirena - ondanks dat er maar weinig hormonen inzitten - acné krijgen. Google er maar eens op, dan kom je legio verhalen tegen hierover.
Koperspiraal veroorzaakt geen acné, evt. wel een heftigere menstruatie.
Koperspiraal veroorzaakt geen acné, evt. wel een heftigere menstruatie.
vrijdag 12 februari 2010 om 13:56
Ik ben nu aan mijn 3e Implanon en het bevalt meer dan goed. Het heeft van alle anti conceptie de minste hormonen en de minste kans op zwangerschap. Het grootste voordeel voor mij is dat ik eigenlijk nooit (hoogstens 1x per jaar) ongesteld ben. Heerlijk!!!
Elke 3 jaar moet je een nieuwe, wordt onder de huid van de bovenarm geplaatst. Ik vind zelf dan een spiraaltje wat enger omdat het in je baarmoeder zit en ik ben bang voor beschadigingen aangezien ik later misschien ooit nog wel kinderen wil..
Het is veel slecht in het nieuws geweest in de begin jaren, maar dat kwam omdat doctoren niet bekend waren met het product en het niet goed inbrachten. Nu zijn alle doctoren er bekend mee.
Ik ben heel erg tevreden!!
Groetjes
Elke 3 jaar moet je een nieuwe, wordt onder de huid van de bovenarm geplaatst. Ik vind zelf dan een spiraaltje wat enger omdat het in je baarmoeder zit en ik ben bang voor beschadigingen aangezien ik later misschien ooit nog wel kinderen wil..
Het is veel slecht in het nieuws geweest in de begin jaren, maar dat kwam omdat doctoren niet bekend waren met het product en het niet goed inbrachten. Nu zijn alle doctoren er bekend mee.
Ik ben heel erg tevreden!!
Groetjes
zaterdag 13 februari 2010 om 11:57
quote:Jrine schreef op 09 februari 2010 @ 22:06:
Ik wil niet alleen condooms.. too risky!
en mirena spiraaltje geeft ook hormonen af toch?
Dan ben ik bang dat ik weer last krijg van, van alles en dat het er dan weer uitgehaald moet worden.
Misschien moet ik dan een koperspiraaltje.Mirena geeft wel hormoon af maar in een véél lagere dosering en ook nog eens lokaal, waardoor er nauwelijks hormonen in je bloed komen.
Ik wil niet alleen condooms.. too risky!
en mirena spiraaltje geeft ook hormonen af toch?
Dan ben ik bang dat ik weer last krijg van, van alles en dat het er dan weer uitgehaald moet worden.
Misschien moet ik dan een koperspiraaltje.Mirena geeft wel hormoon af maar in een véél lagere dosering en ook nog eens lokaal, waardoor er nauwelijks hormonen in je bloed komen.
zaterdag 13 februari 2010 om 12:49
Hier ook een gynefix spiraaltje laten zetten na 2 jaar de prikpil te hebben gebruikt. Voordelen van het koperspiraaltje, maar niet de nadelen!
Prikpil raadt ik zeker niet aan, je krijgt een zeer hoge dosis hormonen binnen in één keer, en wanneer je hier niet tegen kan zit het toch mooi in je lichaam en moet je de drie maanden uitzitten. Ook heeft het bij mij na het stoppen 7 maanden geduurd voordat ik weer ongesteld werd, en ik heb nog steeds een zeer onregelmatige cyclus.
Prikpil raadt ik zeker niet aan, je krijgt een zeer hoge dosis hormonen binnen in één keer, en wanneer je hier niet tegen kan zit het toch mooi in je lichaam en moet je de drie maanden uitzitten. Ook heeft het bij mij na het stoppen 7 maanden geduurd voordat ik weer ongesteld werd, en ik heb nog steeds een zeer onregelmatige cyclus.