Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
jaah ik hoop dat ik die kaarten morgen heb en anders zou het wel woensdag worden ik hou jullie op de hoogte!

tjah, waar zoek ik na op marktplaats, volgens mij had ik gewoon 'ansichtkaarten' ingetypt, en dan is het puur toeval hebben (moet toegeven dat zelf niet snel te hebben hoor dus daarom ben ik ook helemaal blij)

nadeel straks, van het hebben van zoveel kaartjes, is wel dat ik dan geen goede reden meer heb leuke kaartjes te kopen als ik die tegenkom hihi
Mijn volgende 3 kaartjes gaan naar.. Polen, Finland en Duitsland.

Die naar Polen heeft een heel uitgebreid profiel..

Ik heb nu alle adressen uitgeprint zodat ik morgen mn kaartjes kan schrijven..

Ook het kaartje voor de hyvesruil wordt dan geschreven.
quote:snjokorn schreef op 15 februari 2010 @ 22:10:

[...]

Graag gedaan.

Was het leuk??

Het was steenkoud, maar wel erg gezellig! Met 4 vriendinnetjes van school op pad geweest en dat is altijd feest (ook buiten carnaval om). Er zaten mooie wagens tussen!

Zojuist een hurray gehad uit Wit-Rusland, loop nu weer 10 kaarten achter dus ff geen nieuw adres aanvragen tot ik weer een official binnen heb :P
JJ, 10 kaarten is wel veel zeg. Ik lig er 6 achter.

Mijn eerste expired kaartje dus. De volgende 2 mogen naar Slowakije (mijn eerste) en DL.

Mijn kaartje naar DL was gearriveerd. Die kon ik in het NL schrijven. Ze heeft uitgebreid teruggeschreven in het Engels.
Slowakije is best een bijzonder pc-land, Kobe! Ik heb nog geen kaart gestuurd naar of ontvangen uit Slowakije.

Jammer dat je een expired kaartje hebt!

10 achter lopen vind ik inderdaad ook een beetje too much. Als je ff wacht, spaar je ook weer wat geld uit hahaha. Soms lees je wel eens profielen van mensen die 4 jaar lid zijn en meer dan 100 kaarten achterlopen... brrrr...
Stefanie, toen ik hoorde dat het treinongeluk vlakbij Halle was dacht ik waar ken ik Halle ook alweer van? En daarna dacht ik gelijk aan jouw. Heel tragisch dat ongeluk zeg.

JJ, 10 kaarten is niets. 15 Kaarten lig ik achter maar gisteren (ook dat envelopje uit Engeland) 4 kaarten gekregen. Slowakije (met Unesco-sites erop), China (de grote muur ook Unesco!) USA (leeg met alleen het nummer erop) en een kaartje uit Engeland.

Vandaag gaan op de bus, Nederland en Zwitserland. Verder ook nog DE ruilkaartje.
OOeeeehh vandaag ga ik weer naar huis, ben benieuwd wat de postbode me daar heeft bezorgd *hoopt op een flinke stapel *

Misschien nog even langs Hardenberg om daar een tas kleding op te halen voor mijn project. En anders eind deze week.Gratis ook nog !! woohoooo Ben helemaal blij!
Sweetcandy, dat is altijd leuk voor je project.

Na 25 dagen is mijn kaart naar Iran aangekomen (vergelijking, Zuid-afrika straks maar 8dagen) maar wel een lege hurray.
Sweetcandy, het zou wel tof zijn als er een mega-stapel op je ligt te wachten! Altijd fijn!

Wat lief dat je een hele tas kleding gratis kunt afhalen in Hardenberg voor je project. Gaat het daarbij alleen om kinderkleding of alle maten?

Steph: jij vindt 10 kaarten achterlopen misschien niets, maar ik wel. Hier kun je zelf invloed op uitoefenen en dus doe ik dat ook. Ik zie postcrossing niet als een wedstrijd om zoveel mogelijk kaarten te versturen.... Het moet niet uit de hand gaan lopen.

Toch bijzonder dat een kaart naar Iran aankomt!
Vandaag een kaart uit South-Korea ontvangen (mijn 5de al!)

en nog eens 5 kaarten op de bus gedaan: NL, United Kingdom, Lithuania, Malaysia & Argentina.

Nog geen Hurray's ontvangen.
hahaha ik kan mijzelf wel voor de kop slaan!

heb zojuist de kaarten van marktplaats binnen gekregen, zijn ze allemaal beschreven! staat ook wel in de advertentie maar daar heb ik natuurlijk met mijn overenthousiaste kop overheen gelezen!

verdorie en er zitten zulke leuke kaarten bij! hoe erg zou het zijn als ik er en papiertje achterplak? nee dat kan echt niet dat is wel heel goedkoop... pff heb ik weer, iemand nog ideeen?
Whahaha Chayuz! Dan baal je wel zeg! La-la-la-laaater zul je lachen om die dingen ook al zak je nu het liefste door de grond (Kinderen voor Kinderen hihi).

Houd de leuke kaarten voor jezelf en verkoop de rest van de stapel weer via Marktplaats voor 6 euro! Heb je ook weer een excuus om leuke kaarten te shoppen!
Chayuz, dat is balen zeg. Zou mij ook kunnen gebeuren.

Wauw 100 kaarten achter liggen. Dat is toch wel vreemd zeg. Ik vind de 10 van JJ en de 15 van Steph al heel veel.

Sweetcandy, ik hoop dat er veel kaartjes in je bus liggen. Jammer dat ik zo ver weg woon.Heb nl genoeg kinderkleding en speelgoed dat ik weg wil doen. Ik doe ze meestal in die kledingcontainers.

Oh ja het carnavallen was erg gezellig. wel erg koud maar overal was het druk en kreeg je het vanzelf warm. Vandaag lekker rustig aan doen en morgen weer werken.
Eeeehj jokejacket! zo heb ik het nog niet bekeken haha.

verdorie denk ik ook een keer een koopje te hebben, om je te bescheuren!

er zaten ook verschrikkelijke lelijke kerstkaarten tussen! dus die gaan gewoon weg! maar is wel leuk om te lezen wat mensen allemaal in hun kaartjes zetten :D

Uuhm iemand hier nog behoefte aan beschreven kaarten ? :P
Joepie! er zaten toch nog 2 onbeschreven kaarten tussen! 3 euro per stuk :P schijntje!

oww ik wordt hier zo flauw van ;)
Wat voor beschreven kaarten zitten er tussen? Ik ken iemand die beschreven kaarten spaart van sprookjes en trollen... dus daar zou ik diegene wel heel blij mee kunnen maken...

Die onbeschreven kaarten voor 3 euro per stuk waren zeker de allerlelijksten whaha!

Hier geen kaartjes vandaag!
er zat wel een beschreven kaart tussen van een kindje verkleed als heks? en nog een van kindje verkleed als ridden, getekend, van de kinderpostzegels!

Dus mocht ze die willen hebben, stuur me je adres maar dan stuur ik ze naar je op no problemo!

de 2 onbescheven kaarten waren gelukkig wel leuk! van fiep westendorp (i love fiep westendorp!)

ik hoor het wel!
Hihi chayuz das nog een actie die ik zou kunnen voorhebben

Nog niets vandaag, post weet ik niet, zie ik pas vanavond! Kaartjes liggen trouwens in de auto, ik post die vanavond!

JJ: wat bedoel je trouwens met 10 kaarten achterlopen? Dat jij er 10 meer verstuurd hebt dan ontvangen?
chayuz wat lullig voor je !! kan je er niet iets overheen plakken ofzo????

yeaaay een hurray binnen uit japan :-)
Hier met de post een hele hele hele mooie bedankkaart uit Rusland (Siberie). Weet je wat? Ik stuur haar een kaart om haar te bedanken voor de mooie bedankkaart! Ik kan de kaart niet laten zien, want hij is te groot voor mijn scanner.

Verder geen hurrays...

Via marktplaats vraag ik altijd of de kaarten onbeschreven/ongelopen zijn, want soms staat het er niet bij.

Ik zoek meestal op "verschillende anischtkaarten" "nieuwe anischtkaarten" of "set ansichtkaarten", omdat je dan die verzamelkaarten (zwart/wit) er wat uitfilterd. Ook zet ik de zoeker op themakaarten i.p.v. alle catogorien.

En soms heb je geluk en vaak niet
JJ, ik vind het ook geen wedstrijd hoor. (ik loop nu maar 13kaarten achter).

Twee kaarten binnen, eentje uit Japan en eentje uit Groot-Brittanië.

Stefanie, dat bedoelt JJ denk ik idd.

Chayuz, gelukkig twee onbeschreven ertussen. Wel jammer van de rest zeg.
Chayuz, moet toch wel even lachen om je kaartenactie hoor.

Zou mij ook direkt kunnen gebeuren!

Veel postcrossing-actie bij iedereen heb ik het idee.

Hier nog steeds helemaal niks.

Mijn kaarten travellen nog steeds rond, tussen de 28 en 7 dagen nu.

Ik weet het, ik moet geduld hebben maar dat is zo moeilijk!
Chayuz, tof dat er toch nog 2 mooie onbeschreven kaarten tussen zaten en ook nog helemaal naar je smaak! Ik heb je via hyves een persoonlijk berichtje gestuurd. Alvast heel erg bedankt!

Stefanie: Jep, dat bedoel ik... 10 meer verstuurd als ontvangen.

Ligaa: Wat fijn dat je zo'n mooie bedankkaart hebt gehad! Lief zeg!
Ik heb een expired kaart .... Slowakije (da's nr 2):

Ook een leuke hurray uit NL maar geen kaartjes in de bus.

Chayuz: balen zeg van die deal, ik zou er wel iets achter plakken maar dan wel netjes afwerken met plakplastic (boeklon of hoe het dan ook mag heten).
Snjókorn falla, á allt og alla
Haai! Zo daar ben ik weer, was gister en vandaag even afwezig. Waren even niet mijn dagen zeg maar.. Moe, niet lekker, sjagereinig en alles en iedereen liep voor mn voeten, of reed voor mn voeten of was gewoon vervelend. Maar.. Ik ben er weer, mn boze bui is verdwenen! Gister een kaartje uit Finland van een RR, vandaag 2 hurrays, uit China en Spanje, allebei erg leuk! Ook nog 3 kaarten in de bus, twee officiele, jaja zal het dan toch gaan gebeuren. En nog een van een RR. Vanmiddag had ik even tijd over toen ben ik even nog stiekum naar het kaarten winkeltje gereden (C_estelle was jij nog geweest?) Dat mannetje wat er werkt vroeg namelijk of al mn kaarten voor Postcrossing waren. Grappig he! Het is al helemaal bekend tot in de kaartenwinkels haha!

Nou ik ga me zo even douchen en omkleden, vanavond naar het theater. We gaan naar Wim Helsen! Fijne avond iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven