Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Gek hoor dat jullie al weer met totaal andere dingen bezig zijn. Ik ben het zwanger zijn op zich nog niet zat: als alles goed gaat, ben ik de rest van mijn leven nog moeder, dus zoon en ik voelen geen haast geloof ik.

Vandaag weer controle bij VK: ik vind dat ik de afgelopen weken al veel hele passieve slaapdagen heb gehad, en ik was blij als ik er een energieke dag tussendoor had waarin ik weer wat kon doen. Maar ze gaf wel een subtiele terechtwijzing dat ik meer moet rusten. Er is wel groei maar ze vind dat het eigenlijk meer zou mogen zijn. Ik moet zorgen dat ik niet zelf al mijn energie opverbruik; het moet naar de kleine gaat. Hij is nu klein binnen de gemiddelde marges: ipv 3,5 kg schat ze hem tussen de 3 - 3,5 kg. Ze benadrukt wel dat het niet zorgelijk is; anders zou ze acute permanente bedrust voorschrijven. Maar toch wel een beetje vervelend... Aan de andere kant: jullie hebben allemaal vroeg geboren kindjes die vast ook geen 3,5 kg bij de geboorte waren, toch? Maar goed: vanaf nu wordt ik geacht om iedere middag een uur of 2 in bed te gaan liggen en geen energievretende dingen meer op te pakken.

Nou ja: mijn agenda was toch wel aan het leegraken. Alleen jammer van de sociale bezoekjes en de laatste klussen die ik anders zou doen.
Dank je, Pluim, voor je respect. En de anderen trouwens ook, die steunbetuigingen en jullie aandacht zijn goed om te horen. Ik voel me ook inderdaad sterk, ik haal een hoop kracht uit mijn kids en ik ga gewoon mijn eigen gang. Ben helemaal klaar met man. Ik verlang ernaar om weer vrij te zijn en zonder spanning te zijn, om mijn huis weer naar mijn zin te kunnen laten zijn, om dingen te vervangen (al weet ik niet of ik daar geld voor zal hebben). En aan de andere kant zie ik op tegen de eenzame momenten, baal ik ervan dat we zo weinig samen delen van onze zoons (en dat zal alleen nog maar minder worden) en zie ik op tegen het alleen zorgen... Al doe ik dat nu natuurlijk ook, want ik doe zeker 5-6 keer per week de nachtvoedingen all by myself en de hele dag door natuurlijk ook. Ik begin dus ook langzamerhand blij te wordne met kraambezoek (best lang afgehouden) omdat die dan af en toe ook een flesje kunnen geven.

Ik kolf fulltime (want ik krijg hem maar niet aan de borst) en heb momenteel nog maar net genoeg melk per dag. Zal mijn voorraad moeten gaan aanspreken. Zoon drinkt 7 x 100 cc, en vandaag op het consultatiebureau was hij 3810 gram. Wauw!!! Groeit dus echt ruim 2 ons per week en hij is bezig aan de inhaalslag. Het drinken aan de borst oefenen, naast het kolven en dus de flesjes, het kost me nu echt teveel energie. Ook al wil ik hem zo graag gewoon aan de borst, ik trek het niet om naast het kolven (6 x per dag zo'n 12 min en het voeden 7 x per dag ongeveer een half uur) hem ook nog iedere keer 15 minuten aan de borst te leggen. Ik moet nog zoveel andere dingen: mijn peuter aandacht geven, zelf liefst nog een uur slapen tussen de middag, boodschappen, en alle zakelijke regeldingen. Als ik bednek wat ik allemaal doe en moet doen, krijg ik het er zelf benauwd van, maar ik ga door. Het moet gewoon. Op dit moment wordt mijn werkgeversverklaring gemaakt voor de vierde dag werk, waardoor ik de hypotheek in samenwerking met mijn ouders hopelijk kan gaan regelen. Ik kijk er enorm naar uit om het huis voor mijzelf te hebben. Ik kan mijn man nog maar met moeite om me heen hebben momenteel, gelukkig is hij vaak weg of ga ik met mijn zoontje een paar nachten naar mijn zus.

Zat net de laatste aflevering van 'Generatie 2010' te kijken op uitzending gemist. Ik werd er wel heel verdrietig van: die stelletjes zijn zo samen, ze doen het zo samen, ze zijn zo in de wolken. Ik had deze zwangerschap dat samengevoel al veel minder dan de 1e keer en nu na die beslisisng van man staat alles in zo'n ander daglicht. Waarom mag ik niet gewoon gelukkig zijn met man en kids? Ik had het zo graag anders gewild...

Iemand, nee: di evan mij was verre van 3,5 kilo, haha. En hij doet het prima hoor! Al was hij wel ongeveer 3600 gram geweest als hij gewoon was blijven zitten, volgens de tabel van het CB.

Mebi en Iemand, nog even volhouden. Vreemd idee inderdaad dat jullie je kindje nog bij je dragen. Ik mis af en toe het schoppen en bewegen van mijn buik. het is toch wel heel bijzonder hoor, zwanger zijn. Dus Iemand en Mebi: pak die rust!!! Ga lekker liggen, speel met je buik. Ondanks de ongemakken, want het gaat snel genoeg voorbij.

O ja, nog iets: had ik al verteld dat zoontje niet door de gehoorscreening is gekomen? Ik ga as dinsdag naar het audiologisch centrum om een dieper onderzoek te laten doen... Zijn rechteroor gaf na meermalen testen geen signaal af, links is gelukkig wel prima. We zullen zien.... Hopelijk is het gewoon een verkoudheid of iets anders makkelijks oplosbaars en is hij niet (deels) doof ofzo....

Verder heeft hij vandaag zijn eerste vaccinaties gehaald en hij is nu verdacht rustig. Slaapt veel en heeft een enorm ei op zijn beentje. Arm kindje....
Pluim ook voor jou veel respect hoor, wat bezield zo'n kerel om van alles naar je hoofd te slingeren? Zeker met een vat bier in zijn mik, want dan durven ze meestal wel. Ik wil niet te kort door de bocht reageren, maar net als bij Kaboink kan ik zo boos worden om het laffe gedrag. Tuurlijk kun je relatieproblemen hebben, maar bespreek dat dan normaal! Waar is het onderling respect gebleven bij die kerels. Sorry voor mijn felle reactie hoor, maar je verdient dit echt niet!

En kan Lieke geen krampjes hebben??

Vicky, je bent al zo ver met Berend, wat heerlijk, dat wil ik ook!

Hij groeit echt als kool he? Plaats je snel een fotootje op Hyves, ben zo beniewd......

Kes, haha, toch wat enthousiast he die stadswandeling? Maar goed, je krijgt de tijd en ruimte ervoor, dat is al heel fijn! Het is wel een plaatje hoor, en zeker een hele leuke naam!

En bedankt voor je herkenning, ik weet dat ik straks vind dat ik de buik mis etc etc, maar ben er nu gewoon klaar mee. Mijn btterij is op en mijn bekken en rug willen niet meer, klaar. De verloskundige begon net over week 41 inleiden, ik dacht dat ik een paniek aanval kreeg, het idee dat ik nog 2 weken moet wachten...pffffff.

Ben blij dat je mijn gevoel herkent, want ik wil niet steeds zo klagen....het is toch weer een mooi wonder!

Jammie, wat fijn dat het weer wat beter met je gaat. En wat doet ze het goed zeg die keine Kate, netjes om de 4 uur en als zo groeien!!

Iemand, wat heerlijk dat jij die haast niet zo ervaart. Ik wou willen dat ik dat ook had. Ik snap ook niet zo heel goed waarom ze zo over die groei zitten, er zijn toch zat kids die tussen de 2800 en 3200 gram bijv geboren worden? Kijk, bedrust is natuurlijk goed hoor......

Kaboink, je blijft me verbazen, je bent echt sterk. Is er al zicht wanneer je man weggaat?

Wat doet je zoontje het goed zeg!!

EN heeft hij zijn 1e prikjes al, agossie, wat gata het toch hard he? Succes dinsdag! EN misschien ken je de tip al, maar Arnikazalf van VSM helpt tegen de zere prik plekken he?

Nou, ik ben dus net gestript, ik had nu ruim 2cm ontsluiting en de baarmoedermond is verweekt, maar goed, dat klinkt allemaal leuk, maar zegt nog steeds niks. Ik voel nu oo niks geks. Heb wel met mijn man alle boodschappen in huis gehaald, je weet maar nooit. Ga zo even slapen, want ik slaap s'nachts zo rot. Ik wil geen hoop hebben dat het strippen nu helpt, maar probeer me wel voor te houden dat het ongetwijfeld wel iets zal doen toch?? Deed trouwens best zeer, maar goed, dat heb ik er zeker voor over!

Misschien kom ik later nog even, ik kijk wel effe, ben nog steeds saggerijnig, dus heb nergens zin in...
Spannend Mebi: wie weet wat er vandaag gaat gebeuren. En anders lekker saggerijen hoor: dat mag nu nog want je bent zwanger

Ik denk dat de VK niet zo zeer met het gewicht zit, maar dat gewicht en groei een indicatie geeft of het kind het nog wel goed genoeg heeft in je buik. Als hij niet goed groeit, ook niet met rust, dan kan dat natuurlijk iets zeggen over de placenta. Ik vind die bemoeienis wel fijn: liever een kritische VK dan dat je aan het eind met een dood kind in je buik zit omdat de placenta voortijdig gestopt is ofzo. Laat hen maar alle signalen controleren, dan ga ik ondertussen gewoon uit van het beste: anders sturen ze me wel bij.

Mijn schoonouders wilden vanmiddag langskomen om iets op te halen, maar dat heb ik meteen getorpedeert: vanmiddag liggen we allebei in bed, en daar ga ik niet de eerste dag al mee schuiven. Ze zijn waarschijnlijk de komende tijd wel vaker in de buurt: een neefje van 10 is gister met spoed naar het WKZ gebracht met een gebroken heup na een val op het schoolplein. Er zat een cyste die voor een zwakke plek had gezorgd dus het was even spannend wat dat voor ding was. Hij is 'savonds geopereerd en de zwakke plek is opgevuld met bot uit zijn heup: verder zag het er heel goed uit en hebben ze er flink wat schroeven en pennen in gejast. Ik dacht dat hij wel ff in het WKZ zou liggen, maar ik hoor dat hij morgen al naar huis gaat! Pech voor hem, want dan krijgt hij dus niet de primeur als wij in hetzelfde WKZ een baby krijgen

Vannacht wakker gelegen over mijn contract. Vandaag gebeld met mijn huidige baas: ik ben echt blij met die man. Hij heeft ten eerste de voordelen van het huidige aanbod heel goed voor me op een rijtje gezet, gezien vanuit onze organisatiecultuur. Daarnaast heeft hij toegezegd dat hij met de HRM dame van onze sector vandaag bespreekt of schaal 9.1 in haar ogen volledig aansluit bij mijn werkervaring of dat er goede argumenten zijn om hoger te gaan. Zo niet, dan raad hij me met klem aan om het aanbod vriendelijk lachtend in ontvangst te nemen, en anders vertelt hij me welke rek er met de juiste argumenten in zit. Dit geeft me de rust dat ik er nu alles aan gedaan heb om me te informeren van mijn mogelijkheden; hierna wil ik het hoofdstuk echt zo gauw mogelijk dichtgooien. Het detacheringscontract komt pas na de betermelding van mijn verlof, dus meer kan ik voorlopig niet doen. Ik wil dan ook even geen werknemer meer zijn maar aanstaande moeder (met nachtrust!).
Spannend Mebi, hoop voor je dat de boel op gang komt... Ik snap heel goed dat je er klaar mee bent, was ik ook echt op het eind. Drie weken te vroeg had nou ook weer niet per se gehoeven, maar was blij dat hij er was!

Hij had dan ook een kleine placenta, dus het is goed dat de natuur dan ingrijpt. Idd, lang geen drie kilo, dat was hij maandag (toen was ie een maand) pas.

Sneu voor je neefje Iemand, en wat raar van die cyste. Hebben ze in het ziekenhuis al iets gezegd over wat het zijn kan?

Geniet van je rust en neem die ook! Heb er nu een beetje spijt van dat dat ik dan niet wat meer heb gedaan tijdens mijn zwangerschap, dan kan het nog....

Wat fijn dat de kleine het zo goed doet Kaboink! Hoe zwaar was hij ook al weer bij de geboorte? Knap dat je zo sterk bent!

Ik kan me voorstellen dat dat 'generatie 2010' wel confronterend is, hoewel ik me afvraag hoe goed een aantal van die relaties eigenlijk zijn... De vpk bij het CB voorzag ook al problemen in de toekomst bij sommige van die gezinnen!

Laat je dinsdag trouwens weten hoe het gegaan is?

Jammie, wat een mooie zoons heb je en wat heeft Kate lekkere bolle wangen!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Mebi, heee wat goed! 2 cm ontsluiting, nou ik weet het niet hoor, maar dit gaat echt niet lang meer duren!!!!! Ik duim voor je!!!

En Berend de nacht al doorgeslapen, wow!!

Iemand, doe je rustig aan? Je hebt je energie idd hard nodig. Het schijnt dat babies aan het eind 200 gr per week kunnen groeien (?)

Pluim, ik dacht het ook gelijk: er zal vast alcohol aan te pas zijn gekomen met de verwijten die je naar je hoofd geslingerd kreeg. Ik moet zeggen dat ik het al niet bepaald attent vindt dat als je vrouw net bevallen is, je lekker gaat carnavallen, maar goed....... Sterkte meis!! Hopelijk hebben jullie binnenkort een goed gesprek.

Kaboink, wat klink je goed en sterk. Ik hoop voor je dat je kunt blijven wonen waar je woont. Wat heerlijk dat je zoontje het zo goed doet, succes straks met de gehoortest.

Over generatie2010: volgens mij zijn die relaties echt niet allemaal even goed hoor. Er is 1 stel met een donker meisje, waar ik toch wel grote vraagtekens bij zet.

Ik heb vanochtend tot 11 uur uitgeslapen! Zoon2 om half 8 gevoed en vervolgens pitte hij door. Man is er met Zoon2 uitgegaan en ik heb wel zo lekker geslapen! Morgenochtend mag man uitslapen onder dezelfde constructie.

We krijgen nu aardig wat kraamvisite. En we hebben net een nieuwe bank, alleen de oude worden pas volgende week opgehaald. Dat is dus lachen als de visite binnenkomt: de hele woonkamer staat vol met banken haha.

Fijne dag allemaal!!
Wow die Vicky met je zoon Berend, wat goed zeg! Wat doet hij het goed, en heerlijk met dat doorslapen hoor, onze oudste die had dat ook al na 4wkn.

Lieke komt echt nog om de 3 uur.

Behalve overdag, contact gehad met het consultatiebureau en die gaven aan dat ze best wel wat meer voeding mag hebben... Ze heeft net wel 5.5uur achter elkaar geslapen,als ze dat snachts doet scheelt alweer haha.

Nu waardeer je de nachten weer zo dat je lekker door kan slapen.

Iemand ik kan me voorstellen dat het niet altijd makkelijk is om te rusten maar denk goed aan jezelf hoor, dat is zo belangrijk!!!

En wat is 2uurtjes rusten, al doe je gewoon maar even helemaal niks.

Ga morgen weer de rest bij lezen...
Meiden ik heb even jullie advies nodig....eerst wil ik even zeggen dat ik van nature erg ongeduldig ben, met die wetenschap mijn volgende dilemma:

Gister dus getsript en tot gisteravond weinig loos. Vannnacht en nu constante harde buiken, zeurderige menstruatiepijn, een onrustig gevoel in mijn buik en ik verlies steeds heel veel slijm en bloedverlies. En enorme druk op mijn onderkant. De kleine is heeeel rustig en ik heb steeds het gevoel dat ik moet plassen. Mijn handen waren zo dik vanmogen dat ik mijn vingers niet kon buigen. (moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn weeen pas voel vanaf 6/7 cm) Zo is de situatie dus nu....

Mijn kids gaan zo naar school en daarna weer logeren (ja sorry, lieve familie die ons wat rust gunt denk ik) en zondag is mijn man zijn verjaardagsdatum. Ik ben dus vanaf zo alleen en maak me ten eerste zorgen om dat bloedverlies....is dat normaal?? (het wordt meer ipv minder) dan dat gevoel, is het vals alarm, maak ik me te druk, wil ik te graag?

Dat drukkende gevoel? Gezien ik mijn weeen niet goed voel en zoon er binnen 17 minuten na 1e voelbare wee al was, maar ik me best erg druk, want ik ben alleen en moet de kids zo naar school brengen.

Maar.....ik durf de vlos niet zo goed te bellen, wat zeg ik dan? Ik heb zo'n onrustig gevoel?? Ze ziet me aankomen...

Maar eigenlijk wil ik dat ze zo komt en kijkt of er idd iets gaande is, dan kan ik nl mijn man bellen en opvang voor de kids regelen, dan raak ik die zenuwen misschien kwijt. En ik hoop dat als zij nog even toucheerd dat de boel op gang brengt, of verder op gang brengt.

Ik durf dus niet zo goed te bellen, wat zouden jullie doen??????? Zien jullie mijn zorg, of zie ik dingen die er niet zijn en wil ik te graag?? Hellup!!!!
Gisteren was de kraamverzorgster voor het laatst dus helaas geen ontbijt op bed meer voor mij. Mijn moeder komt straks nog wel een dagje helpen. Morgen ben ik voor het eerst het grootste deel van de dag alleen en smiddags komen de oudste twee jongens ook weer thuis (maar dan in mijn man er ook).

Kate heeft weer goed geslapen vannacht, gisternacht was ze erg onrustig dus hen ik weinig geslapen maar vannacht was het weer 2.00 en 6.30 dus keurig.

Ik voel me inmiddels stukken beter, veel helderer, weinig last van de wond als ik wat langer op ben. Ik ben nog niet buiten geweest ofzo en ga nog wel tussen de middag slapen en dat blijf ik voorlopig ook wel doen.

Wat gaan we eigenlijk doen ? blijven we hier schrijven of gaan we dat ook op hyves doen ? Misschien eerst even afwachten tot iedereen zich heeft gemeld.

Marijo. hoe is het met jou ?

Iemand, Goed dat je meteen vasthield aan je rusttijden, moet je straks ook blijven doen. Ik kanp altijd wel op van zo'n slaapje. Goh, heftig van je neefje ! Fijn dat je nu rust kunt vinden met je nieuwe baan, dat zie je over een week of 16 wel weer. Nu eerst mama worden.

Vicky, mooi ventje is Berend, zo blond !

Kessie, lekker tot 11.00 slapen. Hoe vaak komt de kleine snachts. Ga je snachts dan ook kolven ?

Mebi. hoe is het ? Volgens mij zegt 2 cm nog niet zoveel, dat had ik ook en de vlos zei dat je dat al snel had als je meerdere kinderen had gehad, het zei nog niets of de bevalling was begonnen. Ik hoop dat je stiekum vannacht bevallen bent.
Mebi, meteen bellen !!!! Als jij je zo voelt dan moet je bellen en zeker gezien het feit dat je zo snel bevalt, zal ze dat geen probleem vinden en vast wel even langskomen. Veel slijmverlies duidt echt wel op een naderende bevalling en bij bloedverlies moet je altijd BELLEN !!! dus gewoon doen.
Hopla Mebi: bellen! Zeker met jouw snelle bevallingen.

Ik vind het al een indrukwekkend lijstje voor "niets aan de hand', dus ik ga er maar van uit dat ik binnenkort de enige ben die nog met kind rondzeult.

Had trouwen weer een moeizame nacht, maar nu niet wakker gelegen met mijn hoofd, maar doordat mijn buik na 5.20 in geen enkele houding meer goed lag en dus meteen pijn ging doen. Tjonge wat lag ik te woelen. Nadat ik alle denkbare houdingen met 2 sets kussens had uitgeprobeerd, toch maar weer tegen het warme lijf van mijn man aangekropen: uiteindelijk ontspant dat bijna altijd maar ik vind het zo sneu voor zijn nachtrust. Vanmiddag dus weer bijslapen en twee uur slaap is dan echt niet genoeg.

Jammie: klinkt genoegelijk bij jou. Wel oppassen dat je morgen niet teveel doet als je het grootste deel v.d. dag alleen bent.
Ik heb net gebeld en voor 12 uur komt er een verloskundige langs om even te kijken wat er gaande is.

Ze regaeerde heel lief terwijl ik met hartkloppingen belde omdat ik geen zeur wil zijn.

De kids gaan zo en zo logeren, dus ik ga hun spullen alvast klaar zetten, dan kunnen ze in geval van nood zo mee.

Ik voel me zo onrustig, hoop echt dat het niet voor niks is, maar blijkbaar ben ik mijn vertrouwen in mijn intuitie nu even helemaal kwijt...

Sorry dat ik zo ego ben hoor, maar kom echt even van me afschrijven, maak he allemaal goed!
Hoe meer je met ons deelt, hoe beter Mebi. Dan heb ik nl wat te lezen terwijl ik met mijn zuignap aan de bank geplakt zit, om in het jargon van Claudia de Breij te spreken. Ben echt een flink stuk mobiliteit kwijt: bijna iedere beweging geeft geirriteerde steken in buik, bij aanhechting banden etc.

Ben vanochtend even naar de huisarts geweest om in mijn neusgat te laten kijken: heb al maanden alleen rechts bloedingen en nu voelt het bij ademhaling ook alsof er iets achterin meetrilt. Ik vermoed dat het een poliep is ofzo. Het is vooral een heel irritant gevoel en van mij mag-ie dus weg. Maar ja: ze kon het nu niet zien en met mijn zwangerschap doen ze er sowieso nog even niets aan.

Toen heb ik me meteen maar uitgebreid laten informeren over voorbehoedsmiddelen na de bevalling: je wilt toch even tijd nemen om goed in je nieuwe baan ingewerkt te raken, nietwaar Of er daarna ooit nog de wens voor een 2e komt, kunnen we nu absoluut nog niet zeggen. Eerst maar eens de bevalling en het eerste jaar afwachten, maar daarna moeten we, gezien mijn leeftijd en medische achtergrond (weinig eisprongen) wel snel beslissen. Lijkt me nu al een hele moeilijke beslissing want ik ga nooit meer zo'n relaxte tijd met deeltijd-ww voor elkaar krijgen tijdens een zwangerschap, terwijl ik er van overtuigd ben dat ik bij een volledige baan absoluut dingen geforceerd zou hebben uit plichtsbesef naar een werkgever toe. Dingen die je overkomen zijn makkelijker dan dingen waar je voor kiest volgens mij.
Ze is net geweest; ik heb nog dezelfde ontsluiting als gister, maar de verweking van de baarmoeder is wel bezig. Het rmmelt dus wel en mijn onrustige gevoel schijnt ook een teken te zijn. Ze heeft nu weer gevoeld, wellicht wekt dat nog wat op....

Ik vroeg haar wat ze denkt; uiteraard geen garanties en heel voorzichtig, maar ze denkt dat het wel door gaat zetten, maar dat ik wel zelf meer moet ontspannen omdat ik het nu zelf tegen hou.

Moeilijk he, kan eigenlijk dus alle kanten op!

Als ik me vanmidddag na een warm bad nog zo voel mag ik naar het ziekenhuis voor een CTG.

Mijn man komt toch naar huis, omdat ik me dan kan ontspannen zei hij. De kids gaan met oma mee en dan hoop ik dat er wat gaat gebeuren.

Ze vind het overigens geen klein kindje....??? Ik hoor steeds wat anders.

Wat denken jullie, vage info of is er wel echt iets loos? Ik wordt hier zo onzeker van....voel de spanning soms mijn armen intrekken, heel vaag....
Ik denk leuk: we gaan wat meemaken!

Ik wens je heel veel ontspanning en een hele makkelijke bevalling toe: gewoon je twijfels opzij zetten en er voor gaan! Mocht het toch nog vals alarm zijn, dan zie je dat dan wel weer.

Kan je man een beetje forummen voor de foto's ?
Lieverd, alles klinkt toch goed. Het gaat gewoon beginnen. Als je man er is, dan kan het toch ook komen. Lekker in bad en probeer niet teveel na te denken. Wat maakt het uit of het nu klein of groot is, ze kunnen het heel moeilijk inschatten vanaf de buitenkant.

Wie weet heb je vandaag nog je dochter in je armen, ik duim voor je.

En als je zo gespannen blijft, gewoon even aan de ctg gaan, kunnen ze meteen bijhouden of je al weeen activiteit hebt en kunnen ze bekijken hoe de baby het maakt. Gewoon blijven bellen met de vlos als je je zorgen maakt, daar zijn ze voor.

Dikke knuffel en veel sterkte.
@Mebi.....idd ontspannen (hoe lastig) en het relativeren even aan de kant zetten vertrouw op jezelf......je hebt al eerder gedaan dus je weet wat er staat te gebeuren.

Als ik het zo lees, heb je nu zelf in de hand wat er gaat gebeuren...of je gaat vandaag bevallen, of het duurt nog even omdat je het zelf öphoudt"

mantra die mij er door heeft geholpen "let go let go let go let go"(mantra klinkt een beetje zweverig...maar als je lekker in bad gaat liggen en dit door je hoofd heen laat gaan kun je merken dat je, je meer kan gaan ontspannen)

Heel veel succes enneuh een weeeen dansje er tegen aan gooien?

haha dankjullie wel lieve meiden! Ik ben niet bang voor de bavlling, maar ben zo bang voor de teleurstelling van vals alarm. Vorige keren was het gewoon pats boem en de bevalling was in volle gang. Dit gedoe ken ik niet, maar toen hoefde ik ook geen rekening te houden met mijn andere kids....

Mijn man is er nu, nu mijn moeder nog weg werken met de kids. Badje met lavendel staat al aan. Dat mantra, mmm ik weet het niet, ik hou het in gedachte maar neem eerst een boekje mee hahah.

Ik voel me al iets beter omdat ik nu het uitzicht heb op een "vrij weekend", de kids worden goed opgevangen. Hopelijk heeft het zin en is het allemaal niet voor niets........

Nogmaals dank lieverds, doet me goed hier even mijn hart te luchten!
Nou, als het gewoon een vrij weekend is, is het toch net zo goed heel nuttig? Ga maar lekker poedelen, nergens aan denken en fijn ontspannen.

Ik ga maar eens aan mijn enorme middagdut beginnen...
Ohhh SPANNEND!!!

Goed dat je gebeld hebt Mebi!! Echt liever een keer teveel dan te weinig en met jouw voorhistorie moet je gewoon ook bellen, klaar! Vlos deed toch ook niet moeilijk.

Ga nu dan maar a la Beatrijs in de kelderkast zitten in het donker en concentreer u op uw lichaam en ontspan *hahaha ik zie het al voor me, weet nog dat ik er erg om moest lachen toen ik dit in haar boek las* Maar serieus, probeer te ontspannen en fijn dat man naar huis komt.

Zet m op!!!!!!
Vanochtend zoon2 gewogen door de dame van het cb. Hij is 160 gram gegroeid in 3 dagen tijd, niet normaal he?! Ben wel blij, want met borstvoeding voel je je dan toch onzeker of hij wel genoeg binnenkrijgt.

En lachen, zoon1 heeft zojuist een knuffel "op de mat" gezet, want die was "stout". Hahaha, ik kan daar zo om lachen, net of ik mezelf hoor. Ik vroeg aan hem of we het weer goed gingen maken met de knuffel, maar nee, zoon1 is heel streng, knuffel moet nog op de mat blijven zitten.
Mebi wat spannend! Ik doe mee met de weeendans

Goed dat je gebeld hebt, wel herkenbaar hoor, je wil geen zeur zijn... Toen mijn vliezen gebroken waren heb ik ook onder druk van mijn man de vlos gebeld, ik dacht, eerst maar eens kijken wat er verder gebeurd. Dus; ontspan! Moeilijk, dat wel, maar blijkbaar noodzakelijk. Succes! Hou ons maar op de hoogte, als dat lukt tenminste Enne, een vrij weekend heeft toch sowieso zin? De laatste loodjes vallen niet mee, zeker als de boel al aan het rommelen is. Rust is dan alleen maar goed!

Haha Kessie, wat een geweldige actie van je zoon!

Ik had net een vriendin op bezoek met haar dochtertje van 2,5. Zij is helemaal weg van Berend en onze twee poezen, hoewel ze vandaag constateerde dat de poezen knoeien bij het eten en dat ze maar een slabber om moesten

Ga nu ook maar eens een klein tukje doen, slaap lekker Iemand!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Nou hier was ik al bang voor...alles is weer rustig. Ik lekker in bad geweest en de weeen kwamen om de 8 minuten ong. Na het bad lekker op bed tv gekeken en het zakte weer weg. Zit al ruim 1 uur beneden, maar niks meer gevoeld, op harde buikn na.....

Ik wou dat ik een duidelijk signaal had dat het "begonnen"is. Al deze tekenen kunnen net zo goed niks beteken, ik baal wel hoor.

Kent iemand dit, en wat gebeurde er toen?

Nou ja, vroeg erin vanavond, we zien wel wat de dagen onze brengen...........

Als er morgen weer niks loos is kom ik even op jullie stukjes reageren hoor!

Fijne avond!
Niet teveel mee bezig zijn en lekker slapen vannacht: misschien gebeurt het morgen wel en dan heb je nog een goede nachtrust gehad :-)
Hee mebi: het jaar van de tijger is kortgeleden begonnen en het kabinet Balkendende is (weer eens) gevallen: dit lijkt me nou een geschikt moment om een kind te krijgen. Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven