Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand??? Wist je wel dat je meldplicht had hier? Waar is u?

Pluim, hoe gaat het? Je zit in mijn gedachten de laatste dagen, heb zo met je te doen.... Als je je verhaal kwijt wilt, dan kan dat he (en als je geen tijd/zin hebt ook geen probleem natuurlijk). Wilde je nogmaals sterkte wensen! En wedden dat jij net zo sterk bent als Kaboinkie. Wij vrouwen beschikken nou eenmaal over oerkrachten! En je hebt 2 prachtige meiden, je gaat het redden hoor!!

Oh dat klinkt ook als een lekker nachtje Jammie... Ik weet wel hoor dat fv geen garantie is voor een goede nacht, maar het kostte me gewoon zoveel energie, om de 2 uur voeden (zowel dag als nacht) En met fv gooi je gewoon iets meer in de fles en nu bleef ik maar aanleggen.

En dan vliegt het me soms even aan. Zo van: ik moet al die nachtvoedingen doen (man kan het niet even overnemen natuurlijk, hoewel de lieverd bijv wel verschoont en haalt/brengt). Ik kan alleen in vliegende spoed tussen 2 voedingen even weg/ eruit. Ik kan nog steeds niet lekker een wijntje drinken (niet dat ik zo'n drinkerd ben hoor, maar ik vind het zo lekker en gezellig en heb natuurlijk al 9 maanden geen druppel gehad en hoorde van vriendin die fv geeft dat ze lekker aan het toasten was met de champagne)

Anyway, vannacht weer een enorm goede nacht gehad en het leven ziet er weer anders uit!
Ha dames

Heb nog steeds geen snoer dus zit ik minder achter de computer. Ben nu steeds gast op de computer van mijn man: gister had ik (dacht ik vanuit linkedin) een mail gestuurd naar een kennis, maar toen bleek later dat linkedin een mail had gecreeerd in zijn emailprogramma, waardoor ik ineens een mail vanuit mijn man zijn mailadres had gestuurd. Was allemaal wel verwarrend voor kennis en voor man, dus ik wacht met smart tot ik mijn eigen laptop weer kan gebruiken.

@vicky: wat kan ik je jouw onzekerheden goed voorstellen, ook met betrekking tot je depressie en wat je doorgeeft. Laat mij nog maar ff relaxen voordat al mijn beren op de weg komen: heb van mijn moeder een erg slecht voorbeeld gehad m.b.t. opvoeding en teveel zorgen maken etc... Hoop dat ik de luchtigheid van tijdens de zwangerschap kan vasthouden. Heb zo'n leuke man dat ik nu nog alle vertrouwen heb dat we vast een heel leuk team worden, maar kan me ook wel wat wanhoop voorstellen als ik een paar weken in het baby-ritme zit met de beroemde gebroken nachten

@floortje: leuk dat die luiers bevallen. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Wij hebben fuzzybunz en bamboozle totsbots geloof ik. Allebei van Marktplaats. Die laatste zouden nu juist goed moeten absorberen omdat ze al gebruikt zijn (zou goed zijn voor de bamboevezels om ze veel te wassen), maar ik vind ze ook wel best hard aanvoelen. We hebben ze gewassen met een kopje azijn erbij. Heb je misschien nog tips?

@ kessie: mmmm: wijnnnnnnnn!!! Heb ook wel visioenen van een lekker maaltje met een goed glas wijn erbij. Je kan toch wijn drinken als je de afgekolfde melk tussendoor weggooit ofzo? Of heb je nog geen voorrraad om mee te vervangen? Ik ben heel benieuwd naar alle borstvoeding ervaring. Gister heeft mijn man eindelijk twee bh's voor me opgehaald die klaar lagen in een winkel in Utrecht: ze hebben me daar twee beugelBH's aangepraat die ze zelf zouden ombouwen tot voedingsBH. Vind het eindresultaat er eigenlijk nogal amateuristisch uitzien: in plaats van mooi passende sluitingen hebben ze er bij de ene BH van die (te grote) plastic sluitingen voor bikini's tussen gezet ook nog in een enorm afwijkende kleur. Best zonde van de mooie bh's.

Daarbij maak ik me nu een beetje zorgen (kijk: begin ik al!): bij de open dag in het WKZ vertelde een borstvoedingsdeskundige dat teveel druk op een dezelfde plaats (zelfs als je b.v. steeds je borst indrukt om het neusje vrij te houden) een borstontsteking kan geven waar je goed ziek van wordt. Beugelbh's kunnen dat veroorzaken. In die winkel deden ze heel makkelijk over beugelbh's bij borstvoeding ("alleen problemen als je de verkeerde maat draagt"), maar als de gevolgen best heftig kunnen zijn, vind ik experimenteren niet zo'n goed idee. Ik weet sowieso niet of deze bh's nou wel echt goed passen als ik ook nog stuwing krijg enzo. Hoe is de ervaring bij jullie inmiddels?

Vanmiddag werd ik even niet lekker: beetje tegen flauwvallen aan en misselijk enzo. Bleek dat ik gewoon wat moest eten, maar dat kwam echt voor mij vrij onverwacht: helemaal niet eerder last van gehad.

Straks naar VK en morgenochtend heb ik een gesprek over het salaris voor mijn nieuwe werk. Ik heb al een brief thuis liggen met een opsomming van afspraken: contract wordt pas getekend als ik terug ben van van verlof. Maar het ging me allemaal iets te snel met de (eenzijdige) vaststelling van mijn salaris. Heb bij verschillende mensen advies ingewonnen en ze raden me aan om heel erg op te passen om geen ontevreden indruk te maken, maar dat ik er wel over in gesprek kan. Mijn uitgangspunt is vragen welke feiten er nou eigenlijk zijn meegewogen en vragen hoe ze over aanvullende feiten denken die de nu niet zijn meegenomen. Het geeft me ook een beeld van waar ze belang aan hechten in mijn CV, en zelfs zonder een andere uitkomst vind ik het waardevol om dat te horen. Zie wel dus waar we op uitkomen. Daarna gaat er wat mij betreft echt een dikke streep onder tot in mei.

Man is lekker aan het klussen vandaag: joepie! Ben zo blij met alles dat we nog gedaan krijgen...

Groetjes
Pluim, wat een verhaal!!! Jij moet in deze periode voorop staan, jij hoort alle aandacht te krijgen samen met je kindje, je man moet er nu voor jou zijn!!! Tja, helaas weet ik inderdaad dat het ook anders kan lopen, ik ben het levende bewijs. Maar wat verschrikkelijk moet het voor jou zijn om dit te horen... Ik ben er behoorlijk aangeslagen door.

Dat hij voor jou kiest en zijn fout heeft opgebiecht en met jou verder wil kan fijn zijn... Maar hoe herstelt jouw vertrouwen zich? Kun je dat? Wil je dat? Als mijn man nu om zou draaien en terug zou willen, weet ik nu dat ik daar niet meer in mee ga. Ik kies voor MIJ en mijn kids. Hij heeft in korte tijd teveel kapot gemaakt. Maar dat hoeft voor jou niet de juiste oplossing te zijn. Luister naar je hart (maar ook een beetje naar je verstand..)

Korte update: ik heb mijn werkgeversverklaring voor 4 dagen werken vanaf 1 mei. Dus nu wordt alles in gang gezet voor d ehypotheek en krijg ik daar de komende tijd meer duidelijkheid over. Mijn man heeft het vierkamerapartement geaccepteerd en moet nu aantonen dat we echt aan het scheiden zijn en ik de hypotheek alleen kan dragen. Dan is het apartement voor hem. Het zou fijn zijn als hij vertrekt, want ik trek hem niet goed om me heen....Hoe anders stond ik daar een paar weken geleden nog in, ik kan hem nu wel wegkijken....

Liefs!
Kessie, lijkt me ook pittig hoor die bv om de 2 uur en ook snachts, kan me voorstellen dat je dat af en toe erg zat bent. Kate komt om de 4 uur en dat doen ze toch sneller met fv.

Kaboinke, per wanneer zou je man in die flat kunnen ?

Hier weer een rustige nacht, gelukkig, waarin alleen Kate wakker werd en de rest niet. Ik krijg langzamerhand wel de behoefte om weer eens de deur uit te gaan. Morgen is Kate al weer 2 weken, wat gaat het toch snel.
Jammie! Wel respect hoor voor je, hoe je het de nacht van maandag op dinsdag hebt gedaan. Het is inderdaad zo anders als je meerdere kindjes hebt rondlopen. Wij hadden dat vorige nacht, met dochter opgelopen van 12.000/5.30u tussendoor heeft ze even geslapen en daarna om 5.30u kwam Lieke weer voor een fles…. En dan dochter weer om 7.00u.

Maar ja hoort erbij, ik hou elke keer maar in mijn achterhoofd dit is de eerste jaren zo…

Hoe doet Kate verder de nachten..?

Hoe was het bij de VK iemand, en veel succes morgenochtend met je salarisonderhandelingen…

Kaboinkie ik vind het echt fijn om iets van je te horen!

Ik vind het ook echt fijn om hier mijn hart te luchten, en Kessie ik heb gewoon echt niet zoveel tijd om achter de pc te zitten en kan het ook niet altijd opbrengen….

Maar inderdaad Kaboink jij bent het levende bewijs. Ben jij er eigenlijk van overtuigd dat jouw man niet is vreemd gegaan?

En hoeveel jaren waren jullie samen?

Ik ben hier ook echt helemaal kapot van, en met de dag gaat het slechter, dit vind ik maar zegt ook mijn man.

Logisch natuurlijk, maar ik heb zoveel vragen! Hij kwam er van het weekend mee dat hij nu 2keer is vreemd gegaan, gezoend.

1 keer bij haar thuis en 1keer op straat!!! Op straat.. Echt erg, want de halve wijk kent mijn man, dus grote kans dat iemand het gezien heeft om iemand het had kunnen zien.

Wilde hij dat zo?

Ook kan ik hem moeilijk aanraken… Ik zou wel willen, maar mijn gevoel zegt dat het ik niet kan! Waar heeft zij met haar gore poten gezeten, en waarom.

Twijfelen aan mezelf doe ik heel erg ,genoeg mensen die zeggen dat ik dit niet moet doen, maar ik kan er niks aan doen! Ik ben ineens veranderd in een emotioneel onzeker wrak dit walgt van zichzelf! Waarom ik, en wat is er zo leuk aan haar.

Inderdaad Kaboink kan ik hem ooit vertrouwe? Hij heeft maanden gelogen… Pff kon het maar gewoon normaal zijn in ons gezin, ik dacht met de geboorte van Lieke dat het compleet was, maar helaas!

Ik wil er echt aan werken om hem te vertrouwen maar er moet veel groeien.

Mijn man heeft best wel veel hobby´s. Naast zijn 38urige werkweek, speelt hij in een band..Een soort jongere koor, waar zij die trut en mijn man elke woensdag elkaar zien… Verder heeft hij dan op woensdagavond zaalvoetbal, zondag gewoon voetbal… Door de band is hij ook minder vaak thuis…

Ik voel me zo klote,want dit is echt een hobby wat hij leuk vindt, maar ze zien elkaar wel elke woensdag… Wat moet ik daarmee~….

Pffff vertrouwen….Is zo belangrijk!

Kapster komt net binnen dus stop er even mee…

Kus!
Tja Pluim, Hij heeft met haar gezoend... Aan de ene kant zou je kunnen denken: het is dus 'maar zoenen' en niet veel verder gaand. Maar aan de andere kant: hij is VERLIEFD op haar.... Dat is het ergst, als je het mij vraagt, want hij heeft dus iets met dat gevoel gedaan, terwijl je zou willen dat hij je wel vertelt dat hij verliefd is en vervolgens ervoor zorgt dat hij niets met dat gevoel gaat doen. Dan heb je ook een vertrouwensbreuk, maar wel een minder heftige want dan is hij in ieder geval eerlijk en voorkomt hij erger... Nou ja, aan deze analyse heb je weinig, want het is nu eenmaal niet zo gegaan.

Maar mocht je verder met hem gaan, dan dnek ik dat het niet meer dan normaal is dat je hem vraagt met die band te stoppen. Het gevaar dus niet meer wekelijks op te zoeken en te laten zien dat hij echt voor jou gaat. En dat betekent offers brengen... (maar ik heb makkelijk praten)

Ik heb geen bewijs dat mijn man inderdaad niet vreemd is gegaan. Ik vind wel dat hij zich vreemd gedroeg en ik herken dat uit het begin van onze relatie toen we nog niet echt voor elkaar gekozen hadden. Toen zat hij ook zo ongeveer op zijn telefoon, hij woonde er zo'n beetje in en liet hem nergens liggen. Ik dacht wel eens dat hij nog wat met andere vrouwen frobelde... heb hem echter nooit geconfronteerd en toen we echt voor elkaar hadden gekozen was het ook voorbij.

Nu was dat telefoongedrag de fagelopen tijd weer en ik heb dat geinterpreteerd als: 'hij heeft net een nieuwe I-phone, die heeft veel leuke mogelijkheden en hij wil steeds bereikbaar zijn omdat hij een startend eigen bedrijfje heeft en geen klant wil missen'. Nu denk ik: hmmm, zou er niet toch iemand in het spel zijn? Waarom zo'n overhaaste ad hoc beslissing en je gezin gewoon verscheuren? Maar bewijzen heb ik niet. Ik vind het wel vreemd dat hij de dag nadat hij het aan mij verteld had een avond naar een 'vriendin' is gegaan, die hij al 8 jaar via msn schijnt te kennen, maar wiens naam nooit is gevallen tijdens ons huwelijk en waarvan ik niet eens weet of hij haar voor deze periode ooit in real life gezien heeft. Maar, zei hij: 'zij heeft dit ook mee gemaakt en zij weet wat ik voel'. Tja, wat moet je daarmee? Hij is du sniet naar mensen gegaan die ons goed kennen (ik vind msn een leuk medium hoor, maar een echte vriend is volgens mij wat anders dan een msn-vriend) maar heeft ervoor gekozen om naar iemand toe te gaan die mij en ons niet kent. Voelt erg onbehaaglijk voor mij en sindsien gaat hij een keer in de twee weken een avond/nacht naar haar toe (als zij haar kinderen dat weekend niet heeft). Hij is daar wel eerlijk over dat hij daar naar toe gaat, maar ik vind het maf. Dat hij inmiddels bij haar blijft slapen vind ik ook vreemd. Waarom niet naar je echte vrienden??? Daar praat hij nauwelijks mee over de situatie...

Maar ja, even de situatie omdraaien: als ik een begrijpende vriend ozu hebben in deze situatie en die vindt het OK dat ik blijf slapen, best kans dat ik dat dan ook zou doen... Dus ik voel me er nogal dubbel over. Bovendien, zelfs al zou hij iets met haar hebben, dat verandert niets aan de situatie. Ons huwelijk is al kapot, ik zou me hoogstens nog veel lulliger voelen als ik zou weten dat hij me bedrogen heeft. Dus of ik er nu echt achter wil komen??? Kweetniet.

Verder heeft mijn mannetje de hele avond al huilbuien en krampjes.... ik kan nu pas even rustig achter de PC.... zwaar hoor, in je uppie en niemand om het even over te nemen. Weet iemand van jullie wat ook al weer normaal is qua poepbroeken en borstvoeding? Hij poept de laatste dagen ineens veel midner ( 3 poepbroeken ipv 7), dus ik vraag me af of er wat mis is. Ook al is dit ene tweede kindje, ik ben soms weer net zo onzeker als de eerste keer...

Ga weer troosten, er is een eind aan de rust./...

Wij zijn trouwens bijna 6 jaar bij elkaar, waarvan 3,5 getrouwd.
Kaboinkie & Pluimke, hoe naar het ook is voor jullie wat er thuis gebeurt: ik vind het wel heel bijzonder dat jullie elkaar kunnen steunen, en goed dat jullie er hier een plek voor hebben.

Gister een mwoa dag gehad waarbij ik me de hele dag niet zo lekker voelde.Moe, misselijk, gewoon niet lekker. Verder alles rustig, dus ik ga nog steeds uit van maart, maar de verloskundige zei gister bij de controle om kwart voor zes: misschien krijg je vannacht wel een kind, want zo'n dag vooraf is heel gebruikelijk. 3x raden wie er dus maar HEEEEEEEL moeilijk in slaap kwam (maar wel een compleet rustige nacht had...). Dit is dus precies wat ik probeer te voorkomen, dat ik er te snel op ga zitten wachten (dus ff nog geen aanmoedigingen aub).

We hebben het ook gehad over hoe lang doorlopen als hij niet komt. De vrijdag voor ik 41 weken ben (is op een zondag) wil ze me wel naar de gyn sturen voor een afspraak om in te leiden op uiterlijk 8 maart. Zo: een einddatum is in ieder geval in zicht nu.

De rust van afgelopen week heeft trouwens goed gewerkt: hij lag weer helemaal op het groeischema dat hoort bij deze week dus hij heeft een spurtje gemaakt.

Straks salarisgesprek. Stiekem kan ik me wel voorstellen dat ik alles zit op te houden tot dit punt eindelijk is afgerond, dus ik ben heel benieuwd hoe ik me voel en wat er gebeurt na dat gesprek. Maar ik loop nergens op vooruit want hij komt pas in maart!!! (beetje schizofreen maar je moet jezelf in toom houden he?).
Kaboinke, volgens mij maakt het met bv niet uit hoe vaak ze poepen, 6x per dag of 1x in de week, zolang hij er geen last van heeft is het goed.

Pluimke, Kate komt keurig om de 4 uur. snachts meestal rond 2.00 en dan weer om 6.00. Helaas slaapt ze snachts niet zo makkelijk meer in (overdag wel). Waarschijnlijk vind ze het te rustig ofzo. Nu hou ik haar bij me in bed tot ze slaapt en dan ben je wel een uur bezig met de voeding. Als je haar te snel weglegt, krijgt ze de hik en dan gaat ze huilen. Ik ben als de dood dat ze de rest wakker maakt dus ik probeer haar stil te houden.

Iemand, succes met de salarisonderhandelingen. En fijn dat je kleine mannetje weer goed gegroeid is. Je hebt in ieder geval een einddatum, maar eerder kan altijd nog. Misschien krijg je rust als je gesprek achter de rug is.

Wel grappig dat onze februaribabies geboren zijn in alle maanden, misschien zelfs ook nog maart (ik hoop het niet voor je, iemand).
Jammie ik herken het wel hoor met de voeding. Lieke die wil 'snachts ook minder snel in slaap vallen en is dan ook meer wakker, en als ik haar weg leg of er zit nog een boertje dwars of de hik, en dan helpt het inderdaad ook alleen maar om me even bij mij te houden en dan slaapt ze wel verder in haar wieg. En inderdaad ik ben ook bang dat ze grote zus wakker gaat maken dus laat je haar minder lang huilen.

Wel lekker dat ze om de 4uur komt, bij ons geen pijl op te trekken...

Je hebt ook wel gelijk hoor Kaboink dat ik hem inderdaad kan vragen om te stoppen.

Vanmorgen was een vriendin van me op de koffie, en die kent de situatie ook... Die zit zelf bij die band en die kwam ermee, zie je nou wel! Ik zag haar van de week naast Rob in de auto zitten... SLIK! Weer iets..Hij zegt tegen mij dat ze geen contact hebben gehad, maar zij heeft hun 2 samen gezien, en het is echt geen type om daar over te liegen ( waarom zou ze ook )

Maar dat op z'n telefoon zitten herken ik wel! Mijn man laat ook nergens zijn telefoon liggen ,zelfs als hij naar beneden gaat 'snachts om de fles te maken voor Lieke neemt hij zijn tel mee omdat hij anders niks kan zien in het donker.. Hmm heb ik verder geen last van, want we hebben gelukkig lichtknoppen in huis :-)

Maar het is inderdaad wel heel typisch dat je man na zoveel jaren ineens naar die vrouw gaat... Ik ben zo tegen dat msn-en,smsen etc etc.

Internet/telefoon zal voor veel relatie gezorgd hebben maar het heeft ook veel relaties gekost...

Verschrikkelijk!

En zo knap dat jij het zo in je eentje doet hoor Kaboink, Ik zit ook vaak alleen en ook vaak in mijn eentje alleen te huilen,want wat is het zwaar soms!!!!

Dan ben je zo blij dat iemand het even uit handen kan nemen.

Wanneer krijgt je man de woning?

En ja we hebben nu jan-feb en hoop voor Iemand niet dat het een maart baby wordt...
Ha Pluim en anderen (haha, ik vind Pluim nu heel belangrijk natuurlijk maar ik wil de rest ook niet vergeten. Sorry dat ik minder op jullie reageer, geen onwil, maar kwestie van zeer beperkte tijd en behoefte mijn eigen verhaal te delen),

Wat pijnlijk dat je man blijkbaar toch nog tegen je liegt! Confronteer je hem daarmee? Je ziet dat in zo'n dorp als waar jij woont (toch?) niet veel ongezien lbijft.... Wat stom dat hij zich daar niet van bewust blijkt.

Die telefoons enzo.... inderdaad vreemd. Mijn man laat dat ding echt geen moment uit zicht, legt hem ook met het display naar beneden en gaat inderdaad ook 's nachts met dat ding in de zak van zijn badjas naar beneden. Die van mij liggen gewoon op mijn nachtkastje, maar ik heb dan ook niets te verbergen. Zou het dan toch...????

Ik vind het af en toe ook loodzwaar hoor. Soms ook niet, soms kan ik lekkerder mezelf zijn als hij er niet is en ervaar ik het zelfs als een opluchting. Maar als ik heel moe ben en hij slaapt weer eens ergens anders.... dan komt alle sop mij neer. Heel soms komen mijn ouders 's nachts even ondersteunen of duw ik mijn kind met fles in de handen van het kraambezoek, om maar even niet zelf alles te hoeven doen. Dat sloopt wel hoor, die nachten.

Volgende week donderdag gaat man het contract voor zijn flat tekenen!

Verder heeft zoontje vandaag met hulp van de lactatiekundige voor het eerst een hele voeding uit de borst gehaald! Zonder tepelhoedje! En daarna 3 uur diep geslapen. De rest van d edag lukte het minder goed, maar ik ben allang blij. Hij kan het dus wel, we moeten gewoon veel oefenen. Tot nu toe ging er nog een hele fles achteraan, maar nu ga ik dus werken aan meer aan de borst en minder uit de fles. Dan komt hij maar vaker, de komende dagen ben ik grotendeels bij mijn zus en heb ik dus alle tijd voor hem en heb ik mijn peuter niet om mij heen.

En as dinsdag moet ik behandeld worden voor mijn onrustige cellen (pap3B). ja, dat kan er ook nog wel bij hoor...... Ze gaan me plaatselijk verdoven, 4 prikken in mijn baarmoedermond (slik) en daarna met een elektrisch aparaatje de verkeerde plekken wegbranden. Ik zie er tegenop, maar het moet nu eenmaal. Was net zo blij dat ik na de bevalling al na 3 weken niet meer vloeide, maar nu beginnen we weer opnieuw..
Hoi Kaboinkie

Fijn dat de BV nu gelukt is: gaat het inmiddels vaker goed?

Ik was helemaal vergeten in de consternatie dat uitgerekend JIJ ook nog dat pap3B verhaal had: jou blijft ook even niets bespaard he? Is met deze behandeling het risico wel weer goed bezworen? Dan is het in ieder geval fijn dat ze er tijdig bij zijn. Veel sterkte dinsdag!

Nou; het valt verder een beetje stil hier he? Heeft er nog iemand tips over wel of niet beginnen met voedingsbh's met beugels of andere ervaringstips over BV? Heb je echt zo een borstontsteking te pakken als er iets knelt, of valt dat in de praktijk wel mee?

Ben vrijdag naar het WKZ geweest voor hele uitgebreide controle. Ze nemen echt altijd zo goed de tijd voor je! Kind was weer veel rustiger geworden die nacht, en de VK had gezegd dat je bij zulke signalen ook aan de bel moest trekken en niet afwachten, hoewel hij wel vaker zulke dipjes heeft laten zien. Had bovendien 'snachts rugpijn gekregen en wist niet wat ik daar nou van moest denken: op het moment zelf deed er nog veel meer pijn, maar mijn blaas zat ook vol en een scheet zat dwars, dus toen ik eenmaal wakker was en lag na te denken wat ik nou voelde, nam alles weer af (op de hele locale rugpijn na).

In WKZ een echo gehad en dus gezichtje gezien (mijn kind heeft een gezicht!). Vruchtwater is aan het afnemen. Hartfilmpje was prima, geen weeen activiteiten zichtbaar, toen inwendig onderzoek. Terwijl ze bezig was stelde ze voor dat ze me kon strippen: baarmoeder is blijkbaar verstreken. Had helemaal nog niet rekening gehouden met zo'n aanbod, maar ja: waarom niet? Daarna naar huis: werd een paar uur afgeleid door een bezoek van mijn zus die enorm hyper was over van alles en nog wat, dus veel tijd om na te denken over wat ik voelde had ik niet. Toen flink bijgeslapen, en in de loop v.d. dag ging de gevoeligheid van het strippen weer over.

Vroeg me af of ik daar nog iets van ging merken (behalve het slijm/bloedverlies). 'snachts om 2 uur werd ik wakker met een loeivolle blaas, en alles was weer helemaal gevoelig zoals na het strippen. Ik kon moeilijk zeggen of de (lichte) pijn getriggerd werd door het geduw van Kind (die lag zeg maar niet stil) of dat hij met zijn bewegingen reageerde op samentrekkingen ofzo. Nou ja: was dus weer meteen te wakker, het gevoel nam langzaam weer af het uur daarna en in slaap komen lukte weer niet. Toen ik veel later eindelijk in slaap viel en een raar verhaal droomde, voelde ik ineens in mijn totaal ontspannen buik met rustig kind een wee opkomen. WAKKER! Daarna niets meer gemerkt en weer niet meer kunnen slapen. Dit is ZO irritant: ik krijg de indruk dat ik me te snel focus en dat de alertheid daarbij alle natuurlijke processen de kop in drukt. Maar ja: probeer maar eens niet te denken aan de spreekwoordelijke roze olifant... Zie er wel tegen op om dit een paar nachten te herhalen.

Heb in ieder geval voor komende dinsdag en voor vrijdag een afspraak voor echo in het WKZ om het vruchtwater te volgen.
Iemand, fijn dat ze je al wilde strippen. Volgens mij rommelt het wel, maar dat kan inderdaad een paar dagen doorgaan. Dat alerte herken ik wel, hoor. Bij ieder pijntje ben je wakker en ga je liggen denken, heel irritant.

Fijn dat ze zo goed opletten en je dinsdag weer mag komen (als het nog nodig is natuurlijk).

Ik heb niet zoveel ervaring met BV maar volgens mij krijg je sneller een borstontsteking als je borsten niet goed leeg worden gedronken en niet zozeer als er iets knelt. Een BV BH met beugels kan best alleen draag je hem meestal ook snachts en ik weet niet of dat lekker ligt.

Kaboinke, goed zeg dat je zoon uit de borst heeft gedronken, nu hopen dat het doorzet en je niet meer hoeft te kolven. Succes dinsdag met met het weghalen van de onrustige cellen. Ik hoop dat je er niet teveel last van zal hebben.

Gisteren is het consulatieburo geweest en hebben ze Kate gewogen. Ze was 3380 gram, al weer boven haar geboortegewicht en 100 gram aangekomen in een week. Ze drinkt nu 6x100 cc. Vannacht had ze om 21.00 gehad en ik werd om 2.30 wakker (zij niet). Toen heb ik haar toch maar een fles gegeven die ze slapend op dronk en daarna doorsliep tot 7.00 uur.

Prettig weekend !
Hoi meiden, zo eindelijk even tijd om te kijken. Wat hoe goed ze het ook doet, je komt tijd te kort zeg! Luna is echt een heerlijk meisje, komt om de 4 uur voor een flesje en heeft ons al 3 nachten zelfs 5 uur laten slapen. Ze is heel zoet, heeft idd alleen last van wat krampen. Van de vlos de tip gekregen om af en toe een druppie olijfolie in haar fles te doen. Verder gaat ze s'avonds in badje en daar slaapt ze heerlijk op. Ze is wel een hongerlap, ze krijgt 20 cc meer dan ze zou mogen en is al weer op haar geboortegewicht. Ze kan alleen niet zo goed tegen onrust van drukke visite of van hand tot hand gaan. Mar goed, we hebben zelf ook geen behoefte aan visite nu, wel lekekr zo met zijn 5-en. En Luna ligt graag bij je, een knuffeltante....mmmm

Misschien heb jij ook iets aan die olijf olie tip Kes? Maar volgens mij maakt het met fles voeding odd niet zo uit wanner ze poepen en krampjes voorkom je denk ik toch nooit helemaal. Ik heb ook een babykruikje voor op haar buikj klaar liggen.Ik vind het wel knap hoor als vrouwen bv geven, daar moet je naar ijn idee heel stevig voor in je schoenen staan. Petje af!

Jammie, og meid dat zijn de nachten waar ik ook bang voor ben haha. Het is nog niet gebeurt maar hebben hier nu vakantie. Dus de jongens gaan er later in, en slapen uit. Maar ik kom hier vast nog wel eens klagen haha. Wel heerlijk dat Kate het zo goed doet..Aandoenelijk he, de grote broers!

Ik heb net als jij behoefte om naar buiten te gaan. ik mag vandaag maar het regent pijpestelen. Ik ga zo en zo eventjes, want ik wordt gek van dat binnen zitten. Maar liever neem ik Luna mee!

Pluim wat een verhaal zeg! Ik wordt er wel echt heel kwaad om hoor, maar zal dat niet teveel neer zetten. Ik kan niet oordelen over jullie, jou gevoel. Ik vind hem erg respectloos aar jou toe en naar je kids.Maar nogmaals lieve Pluim, volg je hart en bedenk goed wat jouw grenzen zijn.

Kaboink wat een metamorfose meid wat ben jij ongelooflijk sterk! Zo zie je maar dat je nooit weten hoe je huwelijk loopt. En wat fijn dat je ook de kracht hebt om Pluim zo goed te helpen.

Iemand, wat spannend meid, het kan zomaar gebeuren nu, ze heb je nog een dikke buik en zo een mooi jongetje! Ben benieuwd hoe je de bevalling gaat ervaren, of eigelijk naar alles!

Nou sorry als ik iemand vergeet maar ik heb Luna in mijn arm en dat tikken met 1 hand is best zwaar.........hihi

Ik probeer zsm weer te komen, ik denk aan jullie! Iemand, zet hem op meis!
Hai!

Heel weinig tijd hier, reageer alleen even op Iemand en de bh-kwestie. Allereerst: spannend meid, er is dus wel wat gaande in je lichaam!!!! Zet m op daar!!!

Ik draag gewoon beugelbeha's hoor.... tijdens de zwschap ook gedaan. Wel een grote maat, zodat het niet te strak zit. Je krijgt er echt niet meteen een borstontsteking van.

Zo, ga zo naar een verjaardag met man en zoons. Het voelt als een wereldreis, haha. Eerst maar ns wat make up opgooien, kan ik wel gebruiken :-)
WAT HEBBEN DIE MANNEN IN GODSNAAM!!!!!!

(ben een tijd niet geweest want ik had geen internet). Wat krijg ik net van mn man te horen? Dat ie bij me weggaat! Nou jaaaa en dat ik m'n oudste verwaarloos....hoe komt ie erbij. Wij eten altijd om 3 uur 's middags (hij kookt meestal, vindt ie leuk), mn oudste was rond 12 uur ineens heel moe dus die ging naar bed: had deze keer dus geen fruit/yoghurtje of weet ik veel wat: kreeg ik tijdens het eten het verwijt dat ik haar verwaarloos en dat het me allemaal niets interesseert.....ben echt heel erg op mn teentjes getrapt want meneer is al pissig als we om 10 uur in de woonkamer komen (hij slaapt al maanden op de bank in de woonkamer: eerst om me meer ruimte te geven in bed en nu zodat ie niet wakker wordt met de voedingen).......en dan zegt ie net ook nog dat ie weg gaat want hij heeft er genoeg van om van alles in huis te moeten doen (oke, hij doet veel, stofzuigen, dweilen, koken maar ik werk alweer vanaf week een en hij zit de hele dag thuis want hij werkt alleen in de winter). Ik zeg nix meer tegen 'em totdat ie zn excuses aanbiedt. Zit je verdomme de hele dag met een baby op je arm omdat die constant honger heeft en krampjes en dan krijg je zoiets te horen.....scheit op man.

Sorry hoor, heel ego berichtje zo na een lange tijd.....

Zal snel bijlezen dan kom ik later nog terug. Kan ik nog bij die Hyves-groep?
Hoi Marijo.

Jeetje! Mag ik nog concluderen dat je man gewoon een enorme hysterische dag heeft, en dat hij (door de drukte van de gezinsuitbreiding etc.) er gewoon rare dingen uitflapt om af te reageren, of is dit een veel serieuzere mededeling?

Natuurlijk ben je welkom op de hyves groep: gewoon op de link klikken en je aanmelden. Als ik niet lig te bevallen keur ik je aanvraag snel goed . Hee, en dikke knuffel voor je! Gaat alles verder wel goed met je kindertjes en met jou?

Moetl ik concluderen dat ik als de wiedeweerga weg moet bij februaribabys omdat het nogal risicovol is voor je huwelijk? Houd ik het kind nog anderhalve dag op, dan heb ik gewoon een maartbaby!

Geen idee hoe lang de smurf sowieso nog van plan is het vol te houden: heb net weer flink geslapen en heb het idee dat de kledderzooi die ik nu verlies de slijmprop is. Dat lijkt me wel gek als je al gestript bent, want daar had die arts dan toch doorheen moeten graven om bij mijn vliezen te komen?

Dacht dus dat ik die waarschijnlijk al niet meer had... Verder doet buik niets.
Neeeeeeee! Marijo, dit meen je niet!!! Ik snap hier helemaal niets van, wat is dit??? Zijn vaders van onze geplande februari kids soms gek? Ik stel voro dat Pluim en ik nu meteen een vliegtuig nemen naar dat lekkere warme land van jou, want volgens mij hebben wij elkaar veel te vertellen. Wat is dit voor besmettelijke zooi? Ik ga me bijna schuldig voelen, dit is toch niet gewoon: eerst ik, toen Pluim en nu Marijo? Ik denk dat we Viva maar eens moeten melden dat er vreemde dingen gaande zijn, want volgens mij zijn wij voer voor een artikel (niet dat ik daar op zit te wachten...)

Ik ben verbijsterd over jouw mededeling en hoop voor jou dat het een bevlieging is.... is er nog over te praten?

Dat je je tot in het diepst van je hart gekrenkt voelt snap ik wel. Het is niet niets als hij je verwijt niet goed voor je kids te zorgen. Je klinkt in mijn ogen als een relaxte moeder die heel goed weet wat een kind nodig heeft (moe zijn en slapen gaat wat mij betreft ook voor eten, dat kan daarna ook wel, ik geef je helemaal gelijk)

Lieve marijo en lieve Pluim, hoe kan dit nu???

Kus van mij!

Enne iemand, volgens mij kunnen die BH's met beugel niet zo veel kwaad (wees er wel alert op, je merkt snel genoeg of ze ergens knellen), maar ik vind ze zelf zonder prettiger. Terwijl ik normaal graag beugels draag ivm mijn vrij grof geschapen bos hout. Ik slaap trouwens zonder BH. Bij oudste had ik veel last van lekken en van bijna-borstontstekingen en sliep ik wel met een voedingsBH, maar deze keer heb ik nergens last van.
voor pluim, kaboinkie en marijo: leuke keukenaccessoire uit de voodoo-serie.

Je moet je messenset tenslotte ergens opbergen

Marijo, fijn weer van je te horen alleen de berichten klinken niet zo goed. Ik hoop echt dat het een bevlieging is en dat jullie er samen uitkomen want dit kan echt niet. Het zal toch niet waar zijn dat 3 huwelijken hier stranden.

Iemand, succes als het vannacht doorzet !
als wat doorzet...?

Hele rustige nacht gehad... Had wel wat anders verwacht: rond de tijd dat ik naar bed ging kwamen er met enige regelmaat harde buiken opzetten. Gek hoor. Vandaag uitgerekend, maar als er niet snel iets begint wordt het dus sowieso maart. Nou ja; dat

klinkt wel een stuk voorjaars-achtiger dus ook een leuke maand.

Ik bedacht vandaag dat de allerbelangrijkste reden waarom ik het zo lang uithoud zonder het zat te zijn echt komt door de geweldige steun van mijn man. Hoop niet dat dat pijnlijk is om te lezen voor de slechte relaties, maar hij verdient echt een groot compliment: hij neemt me zoveel uit handen dat ik echt niet voortdurend geconfronteerd wordt met dingen die moeilijk gaan. Het varieert van schoenen helpen aantrekken, eindeloos drinken en eten aandragen, de laptop aangeven en alle andere lichte en zware klussen in huis. Hij zeurt nooit. En echt heel suf, maar ik val altijd in slaap als ik tegen hem aan mag liggen in bed. Dan lig ik al een tijd wakker en als ik dan vraag of ik tegen hem aan mag, dan voel ik ineens mijn hele lijf ontspannen, ga ik heel diep zuchten, gapen en dan ben ik eindelijk weg, of ver genoeg om me even om te draaien en op mijn eigen helft verder te dutten. Jammer genoeg zouden we dat na iedere nachtplas moeten herhalen omdat ik dan weer zo wakker ben, en zo erg durf ik zijn nachtrust niet te verstoren...
Sterkte iemand!! De allerlaatste loodjes!

Wat onbegrijpelijk dat de mannen van jullie een rare overeenkomst vertonen, vertrekken.

Kaboinkie, Pluimke en Marijo: heel veel sterkte in deze zware tijden!!
Effe kort weer want ik ben aan het koken (en we hebben sinds gistermiddag niets tegen elkaar gezegd dus heerlijk relaxed in huis...).

Gister heb ik me voorgesteld op de hyves-site en even later zie ik tot mn grote schrik dat dit verhaar gewoon te lezen is op de eerste pagina zeg maar van mn hyves....da's toch niet de bedoeling, dat elke keer als je een bericht post dat het ergens anders gewoon te lezen is?

Sterkte Iemand anders!
Jeetje wat gebeurt hier toch? Ik sta echt perplex!

Marijo is dit idd een actie van een ik-voel-me-zo-zielig-en achtergesteld-man, of zijn er serieus plannen van hem om weg te gaan? En die beschuldigingen vind ik niet niks hoor!

Dat klopt dat je dat op de 1e pagina ziet, maar volgens mij zie je dat alleen op jouw Hyves Home pagina, dus als je dit afschermd voor vrienden kan dit geen kwaad.

Iemand zo begon he bij mij ook, ik ben uiteindelijk nog een keer gestript, wie weet is dat nog wat voor jou? EN lekker in bad of hete douche om te ontspannen, maar dat alerte herken ik zeker. Bij elke pijntje zat ik rechtop in bed.

Tuurlijk mag je hier ook zeggen dat je huwelijk wel goed is, hoe ongeloofelijk ik dit ook allemaal vind. Ik heb me ook ingehouden maar ik heb net als jij heeel veel steun van mijn man. Ik voel me heel erg verbonden en gelukkig met ons, met elkaar.

Maar ik durfde dit ook niet zo goed neer te zetten......

Oh ik kom later even, de visite staat er nu al.....
@mebi

Wel grappig dat mijn VK woensdag nog zei dat al dat gerommel vooraf bij mij niet zou plaatsvinden omdat ik het tot nu toe niet gehad had en het meer bij vrouwen gebeurt die al meer kinderen hebben. Dat strippen haalt blijkbaar juist de rust er uit. Uiteraard zullen ze dinsdag bij de controle van het vruchtwater wel weer aanbieden om nog een keer te strippen. Hoop nu alleen wel stiekem dat ik niet meer zo lang hoef te wachten.

Na een paar nachten naar bed gaan met het idee dat je er 's nachts wel uit zult moeten voor een bevalling, zijn we nu aan het idee gewend en okee: hij mag dus wel komen nu. De rest wordt toch irritante wachttijd. Vandaar dat ik mijn strategie ook een klein beetje wijzig: de afgelopen tijd heb ik echt heel veel rust gehouden omdat ik van veel soorten inspanning buikpijn en harde buiken kreeg, maar misschien is een beetje actie en wat harde buiken wel net wat nodig is om de boel op gang te helpen. Niet dat ik wil gaan overdrijven, maar het leek me wel aardig om vanmiddag zelf een keertje met de honden in het bos te gaan schuifelen. Dan kan mijn man een keertje thuis blijven en ik zie wel hoe het bevalt: desnoods stappen we na 10 min. terug in de auto.

@marijo: hoe gaat het nu verder met jou en je man?

Ik kan me voorstellen dat je je tekst niet op je hyves startpagina wilt hebben. Als ik iets krabbel op de februari-groep, zie je dat niet op mijn startpagina terug. Misschien kan je zo makkelijker anoniem kletsen?
Trouwens: wie moest er nou oortjes laten teksten? Was het vicky? - is er al iets bekend na het uitgebreidere onderzoek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven