Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Het zit me toch neit helemaal lekker met jesper. De koorts zakt wel wat, maar hij is zo vreselijk aan het hoesten. Ik wacht vandaag nog even af en anders bel ik morgen gewoon weer.

Het gaat met Roan eigenlijk super, op het contact met Jesper na. Dat vindt hij nog heel moeilijk. Benadert Jesper veel te ruw, prikken met vingers, in wangen knijpen. Lastig. Maar ook dit zal wel goed komen. Maar ik heb gisteren nog even expliciet Mmoi haar "klaagzang" laten lezen aan lief, omdat je als ouder soms wel het idee hebt dat je de enige bent die het lastig vindt.

We hebben 3 dagen Venetie geboekt!! Joehwieieieie. Wordt pas april, maar wel wat leuks om naar uit te kijken!

We
Als het niet lekker zit met Jesper meteen bellen hoor Krook.....beter te vroeg dan te laat zeg maar. En tis nog maar zo'n klein kereltje (echt de Benjamin van het cluppie he)

ik zeg....gewoon doen!
He, wat naar dat Jesper zo aan het kwakkelen is. Voor die ukken is deze winter helemaal niets waard meer. Kom maar op met de lente!

De prutogen van Sverre worden iets beter. Tis zo'n lekker ding m,aar hij ziet er nu echt niet uit. Hij blijft gelukkig wel lief en vrolijk.
Allemaal kwakkelende kindjes. Beterschap allemaal!
MILF in the making ;-)
Krook, hoe gaat het nu met Jesper? Nog zo aan het hoesten? Kan het dan toch geen longontsteking zijn? Sterkte hoor! (en ik zou ook bellen).

Sverre en Thijmen ook aan het kwakkelen, zielig.

Vanochtend een kort gesprekje gehad op het kdv (rond iedere verjaardag een evaluatie). Het kon ook echt kort zijn, omdat het gewoon prima gaat. Hanna is gezellig en makkelijk, sociaal, speelt met iedereen. Verder vinden ze haar woordenschat groot en kan ze zich goed uitdrukken. Altijd leuk om te horen.

Ringel, nog nieuws over je sollicitaties?

Ik heb me trouwens aangemeld als vrijwilliger bij het RonaldmcDonaldhuis in mijn woonplaats (zit naast mijn werk). Dat lijkt me nu echt heel boeiend/bevredigend (en ook wel zwaar af en toe, alle verhalen die je dan hoort over zieke kindjes). Morgen hoor ik hoe veel ik dan opgeroepen zou worden. Ik zou het liefst eens in de twee weken een avond werken (vrijdagavond bijvoorbeeld), direct na mijn werk. Ik ben benieuwd.

DRP, nog nieuws aan jouw kant?
Hier nog steeds een kwakkelig jongetje en vannacht bijna niet geslapen omdat Jasmijn weer van 2 tot bijna 5 uur ieder kwartier riep dat ze niet kon slapen. We weten echt niet wat we er aan moeten doen, we hebben een slaapritueel, ze heeft een nachtlampje, wat kan ik nog meer doen? Ik barst zelf al de hele dag van de hoofdpijn achterin onderin mijn hoofd, waar mijn nek begint, gewoon door slaapgebrek volgens mij. De kids liggen weer in bed en ik hoop dat we vannacht weer een doorslaapnacht hebben. Heel wisselend hier...

@Mirjam: Goed idee om als vrijwilliger te gaan werken. Wat wordt er dan van je verwacht?

@Krokus: Heb je de artst nog gebeld voor Jesper?

@Annie: Jij hebt dus die prutogen deze kant op gestuurd, Thijmen heeft er ook erg last van, vies gezicht!

@Ringel: Hoe gaat het eigenlijk met je pols op het moment?

@DRP: geen tijd voor een korte update?

Vandaag gewerkt en nu heb ik vakantie. Weinig plannen, alleen heel leuke dingen. Zo ga ik vrijdag met mijn beste vriendin naar de hh en 9mnd beurs en ik ga in de vakantie uit eten en naar de film met mijn duo. En een dagje naar Pebbs!

@Pebbs: Welke dingen moest ik ook alweer meenemen? Dat bruingeruite jukje weet ik nog maar verder ben ik het kwijt. Als jij er enigszins aan denkt zou je dan de katten voordat wij komen uit de kamer kunnen doen...ik vind het heel zielig voor ze maar anders kan ik weer na een uurtje nieuwe lenzen gaan halen
We hebben de arts vandaag neit gebeld. Zijn hoesten komt wel wat los. Het rochelt wat meer, om het zo maar te zeggen. Hij raspt ook wat bij het uitademen. Weet eigenlijk niet of dat nu komt omdat zijn hoest los komt, of door wat anders. Koorts heeft hij nog steeds.

@mmoi, Roan heeft dat ook een tijd gehad. Ik heb homeopatische tabletjes van VSM gekocht. Kindival. Bij onrust en doorslapen schijnt dat te helpen. Toeval of niet, sinds hij dat gebruikt (paar dagen daarna) ligt hij niet meer halve nachten wakker. Is voor kindertjes van 0 tot 6 jaar.

@mir, lijkt me wel zwaar om daar vrijwilliger te zijn. Hoe is het met je oudste? Ik gun het je trouwens van harte hoor, dat je meiske zo lekker makkelijk is. Ik vermoed dat jij genoeg te stellen hebt gehad voordat jullie je weg wisten te vinden met je zoon.

@ringel, had je nou al een gesprek gehad bij die kringloop? En heb je nog meer sollicitaties lopen?
Floor is vannacht ergens bij ons in bed gekropen maar ik heb er niks van gemerkt. Pas toen ik vanmorgen naast me hoorde "mijn broek is nat" had ik door dat ze er was.

Mijn moeder had de kinderen in bed gelegd maar is vergeten om Floor een luier om te doen. Dat is dus goed gegaan tot vanmorgen half 7.

Morgen een extra dag werken omdat ik gisteren vrij had.

@krokus: lijkt me best stressvol om constant op elk kuchje te letten en steeds te temperaturen. Hopelijk knapt hij snel weer op.

@mmmoi: 27e komen jullie toch? De katten uit de kamer houden is geen probleem. We hebben meer mensen met kattenallergie in de familie dus we zijn het wel gewend.

Naast het bruine jurkje zou ik eigenlijk niet weten wat je mee moet nemen. Een goed humeur zou fijn zijn . En vergeet de kinderen niet.

@mirjam: goed zeg dat je je als vrijwilligster hebt aangemeld.

Ik ga zo naar bed. Ik ben nog moe van gisteren en voel me niet helemaal fit.
Heb overmorgen eerste sollicitatie gesprek.Kringloop hoor ik na de 24e meer van (gesprekken zijn op 3, 4 en 5 maart) en de laatste hoop ik van de week wat van te horen......

Morgen naar het handenteam van het ziekenhuis waar ik voor m'n pols gebeuren heen ga. Ze weten het niet, dus laten ze er maar een heel team van handdeskundigen op los......

@Mirjam, goed zeg dat je dat kan en wil doen. Lijkt me best heftig.

@Mmmoi.....het is het proberen waard om die tabletjes te gebruiken. Hoe heeft Jasmijn afgelopen nacht geslapen?

Tis hier de afgelopen nachten ook bal met de dametjes die elkaar aflossen met wakker worden (gelukkig niet tegelijkertijd) Mayte afgelopen nacht schreeuwend wakker dat ze water naast haar bed wilde hebben staan...ik met m'n slaapdronkenkop naar beneden om een beker te halen. Maar wil ze geen slokje. is daarna verder gaan slapen. Vanochtend wel om 7.00 weer naast m'n bed...oewaaaah.

eergisteren Fenna die een nare droom had en begon te huilen. Die is dan ook 1, 2, 3 niet weer stil dus bij ons genomen in bed (waar ze dan binnen 2 tellen weer onder zeil is) Zo grappig, ze duikt uitzichzelf helemaal onder de dekens.....

ga ook zo naar bed, hier zit de koppijn rechts boven m'n oog.....
Ringel die melkblaar NIET openprikken! Kan je een ontsteking van krijgen en dan ben je verder van huis. Anders ff vragen op het bv topic. Leuk dat je Fenna nog steeds voedt! Heb je Mayte ook zo lang gevoed?

En Eva krijgt ook nog bv? Oh.. soms vind ik het zo ooooo jammer dat Gijs niet meer wilde...

Gijs heeft ook ontstoken oogjes, ik heb er druppels voor gekregen. Echte groene snot komt eruit; zielig! 's morgens zitten zijn oogjes helemaal dichtgeplakt.

Zelf heb ik krentenbaard.. kutterdekut.. Iemand dat ooit gehad? Dit is mijn tweede keer! Het zit in mijn mondhoek dus eten is lastig en het begon als een klein schraal plekje... inmiddels lijkt het of ik een chronische druppel in mijn mondhoek heb hangen... bah. En het is zoooo besmettelijk!

Ik heb een abzalfje gekregen.

Ik wil zon, mijn weerstand is echt weg!!!

Nu ff bijlezen; was druk met carnavallen (heel gezellig!)
Ris, hier is de groene snot bijna weg, ik had huisarts gebeld, als het over 2 dagen nog niet over was, krijgt hij een zalfje, brrrrrrrrrr.

Krentenbard ken ik niet.

Ringel, wat leuk dat je Fenna idd nog voedt!!! geniet nog lekker van die laatste voedingen, net zoals Ris mis ik het ook zo!

Mir, goed van je. Ik weet zeker dat je veel mensen tot dienst kan zijn!

Ga slapen, ben net terug van zingen en ben daarna altijd hyper maar wordt nu lekker moe. Sverre net nog even beneden gehad, die was verdrietig.

Trusten!
hahahaha carnaval voorbij en Ris is weer van de partij!

Mayte heb ik 6mnd gevoed...4 maanden volledig en daarna een mix van kv en zelf. Met 6 maanden volledig op de kv overgegaan.

Sja en Fenna is een verhaal apart....vindt kv niet vies, maar ze kreeg het niet uit de fles. sinds ze tussen de middag broodjes mee eet kreeg ze (ja kreeg) een tuitbeker met kv maar ben een tijd geleden gestopt met kv en ze krijgt nu gewoon koemelk met sprookjesthee (de prinsessen of kabouter variant) en s'ochtends een bord pap van gewone melk en tussendoor roosvicee aangelengd sap of wat ze te pakken kan krijgen van Mayte (als die het niet ver genoeg weg zet)

Als je het heel sect bekijkt eet Fenna al met de pot mee vanaf dat ze een maand of 8 was.....wel zonder zout en veel kruiden en op haar toegespitst, maar het is zo'n makkelijk wichie.....vond Mayte altijd al makkelijk, maar Fenna waait met alle winden mee....

zo ga de meiden en mezelf in de kleren hupselen....
Ringel, hier zijn ze ook al heel snel met ons gaan mee eten, Sverre heeft 3 maanden nauwelijk gegeten (begonnen vanaf 6 maanden) en toen hij 9 maanden was, kwamen we er per toeval achter dat hij gewoon met ons wilde mee eten en geen prakjes en zo.

We eten met weinig zout en geen pittige kruiden.

Moet weer gaan, hebben cursus
he ladies,

vanochtend weer in het ziekenhuis geweest. Jesper bleef vannacht bijna hangen in zijn hoestbuien. Zo sneu. Hij schijnt het RS-virus te hebben. Alle symptomen kloppen en het is ook middels een test bevestigd. Ze doen er echter niets mee, behalve uit laten zieken. Gelukkig drinkt hij toch nog zo'n 400cc per dag, anders was hij wel opgenomen.

Nu zelf maar even tukken, want afgelopen nacht ieder uur uit bed om Jesper rechtop te houden tijdens een hoestbui.
Ach Krook, wat sneu. Gelukkig drinkt hij goed. Heeft hij ook geen medicijnen gekregen?

Mijn cursus is weer afgelopen, pfff.
Ach, arme Jesper. Mijn vriendin d'r dochtertje was 6 wkn toen ze RS kreeg en die moest wel opgenomen worden. Sneu hoor, dikke knuffel van ons. Nog bedankt voor de tip van Kindival. Ik heb er toevallig vanochtend mee in mijn handen gestaan. Maar ik dacht, homeopathie helpt toch vaak niet en het was nog best prijzig. Maar nu ik goede verhalen hoor ben ik wel eerder geneigd het toch eens te kopen.

Vandaag ben ik met mijn moeder en de kids wezen winkelen. Een paar stelletjes voor Jasmijn gekocht, een jurk, 2 rokjes, wat shirtjes en een vestje. Die is nu dus klaar voor het voorjaar. Voor Thijm nog een leuke pet en 2 poloshirts bij H&M.

Vanavond hebben onze vrienden met kids hier pannenkoeken gegegeten, erg gezellig. Thijm ligt nu in bed, nog steeds groen snot oog en verkouden maar wel lief. Man brengt Jas naar bed, die was doodmoe, heeft de hele ochtend zelf gelopen in de stad, iedere winkel met kindertv werd hard toegejuicht en nog een Playmobil zeemeermin gescoord van oma... vanmiddag haar vriendinnetje hier eten dus groot feest en doodmoe nu. Ik moet zo nog boodschappen halen maar ik heb geen zin...zucht...
Arme Jesper. RS virus is niet leuk. Eva had het ook toen ze een maand of 2,5 was. Ik weet sindsdien wat projectielbraken is.

@Ris: Eva krijgt inderdaad ook nog borstvoeding. Maar 1 of 2 keer per dag maar het blijft gezellig.

@mmmoi: Lekker geshopt dus? Ik wil voor Floor en Eva ook nog wat voorjaarsdingen hebben. Wat heb jij gekocht? Dan vind ik het vast ook leuk.

@metdepotmeeeten: hier ook vrijwel vanaf 6 maanden meegegeten. Eerst alleen de groente, daarna de aardappels erbij en daarna af en toe een stukje vlees. Met een maand of 9 at ze bijna alles mee. In tegenstelling tot Floor vond zij de potjes babyvoeding vaak wel lekker dus dat heeft ze tot een maand of 9 ook af en toe gehad. In ieder geval veel vaker dan Floor want die weigerde pertinent om van een lepeltje te happen. Ze wilde zelf eten.

De meiden zijn zo verschrikkelijk leuk. Ze spelen heel vaak samen en Floor betrekt Eva ook altijd in haar spel. Als zij winkeltje speelt dan mag Eva komen winkelen en als Floor gaat koken krijgt Eva ook een stoel bij het keukentje om mee te koken.

Mijn schoonmoeder heeft een deel van de dag opgepast en die zij het ook al. Ze heeft de hele ochtend vanaf de bank zitten genieten van de meiden die samen aan het spelen waren.

Als Floor me dan tijdens het afdrogen ineens vol genegenheid aankijkt en zegt dat ik lief ben dan smelt ik echt.
@Pebbs: Ik kan van niet één van de kleertjes een plaatje online vinden. Maar het is een jurk van de C&A, een rokje met poloshirtje en 2 leggings van Villa Happ en een rokje met legging en vestje van de Hema. Ook nog een bikini van de Hema. Ik had ook al 2 stelletjes laatst voor Jasmijn gekocht dus zij is echt klaar voor het voorjaar!

Leuk dat je meiden zo samen spelen. Hier gebeurt dat nog niet echt. Jasmijn zorgt wel goed voor Thijmen. Spenen en luiers worden aangedragen enz. Soms doet ze wel een beetje hard met hem, terwijl het als knuffelen bedoeld is.

Ik ga lekker naar bed. Man heeft een vergadering, er is niks op tv en ik heb een goed boek: Haar naam was Sarah. Lekker lezen dus onder de warme wol, ik heb het nog koud ook.
@mmmoi: dat vestje van de hema ken ik denk ik wel, die is in de aanbieding toch? En ze hadden inderdaad ook wat nieuwe rokjes en jurkjes.

C&A en Villa Happ kom ik niet zo vaak omdat die niet in de buurt zitten.

@ringel: toevallig ben ik vorige week bij de winkel binnengelopen waar ze bakaboe verkochten en ze hadden echt wat leuke dingen. Vooral de donkerblauw/witte kleertjes waren erg leuk.

Ik zei een tijdje terug dat ik bakaboe meestal niet leuk vindt maar ik stel hierbij mijn mening bij.

En ik ga nu ook lekker een boekje lezen in bed (ooggetuigen van Carry Slee, heel vermakelijk).
@Pebbs: Ja, dat vestje uit de aanbieding heb ik ja, de roze variant natuurlijk. En een rokje van hetzelfde ruitstofje als dat ze nu ook overslagjurkjes van in de aanbieding hebben. Volg je het nog? Heb jij nog dat ene jurkje van Jilly & Mitch kunnen bemachtigen?

Mijn nichtje Eva heeft vaak kleertjes van Bakaboe en die vind ik meestal wel leuk. Mijn schoonzus' oma woont in het oosten des lands en daar haalt ze die kleertjes altijd, want hier wordt dat merk nergens verkocht.
m'n moeder heeft voor Fenna ook een stelltje va nBakaboe gekocht....toch handig dat we dezelfde smaak hebben.....

Ben me een het voorbereiden voor gesrpek van morgen.....ga het steeds leuker vinden en kan me steeds meer vinden in de methoden die worden gebruikt.

@Krook, beterschap voor je kleine mannetje.....getverderiie zeg.

ik ga naar bed. afgelopen nacht bagger geslapen en hoop nu op een betere nacht.

doeggies
Moge,

@Ringel: Leuk dat je moeder af en toe kleertjes mee neemt. Mijn moeder doet dat ook heel soms maar wij hebben niet altijd precies dezelfde smaak, dus durft ze het niet altijd. Maar ik ben wel altijd blij met wat ze meeneemt!

Vanochtend Jasmijn wandelend naar de psz gebracht. Is ruim 10 min. Op de terugweg wat boodschapjes gedaan. Eenmaal thuis een was gevouwen en de vaat opgeruimd. Straks komen 2 vriendinnen op de koffie, beide met baby jongen...gezellig!
heb een beetje last van bibberaties.......

Over 1 1/2 uur m'n eerste sollicitatie gesrpek in 8 jaar tijd.....

Heb er toch ook wel zin in......
hoe is het gegaan Ringel??

Vandaag gewoon gewerkt. Jesper bij buurvrouw en Roan op creche. Koorts van J is zo goed als weg. Hoesten wel nog steeds behoorlijk aanwezig. Roan begint nu ook te hoesten. Hahahaha. Kereltje zit nu lekker te spelen en J ligt op bed.
wel goed denk ik...geen idee.

Vanmiddag na 16.00 weet ik meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven