Kat onder de douche?

21-02-2010 12:33 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb een ex-kater en hij is vies!

Hij zit nu sinds gisteren onder de smeer (van onder een auto?) en moddervegen en hij wast het niet zelf weg. Nu is hij altijd al een beetje laks met zijn persoonlijke hygiëne, ik denk dat het komt doordat de vorige eigenaar (ik heb hem uit het asiel vandaan) hem te vroeg bij zijn moeder weg heeft gehaald.

Zou ik hem een handje kunnen helpen en hem onder de douche zetten? Zo ja, was ik hem dan alleen met water of ook met zeep/shampoo?

Alvast bedankt!
Heb je handschoenen?

Ik zou het niet met gewoon mensenzeep/shampoo doen.
Ik zou katten shampoo halen of anders met baby shampoo gaan wassen of iets wat ph neutraal is. De vetten op de vacht blijven zo behouden, heeft ie nodig om zichzelf warm te houden enz. Maar het kan prima hoor, wel uitkijken voor een panische kat, die willen omhoog klimmen of dit nu vanaf jouw benen is of in douchegordijn, maakt hun niks uit. Daarna goed drogen, ivm het ander te snel kou vatten. En de puinhoop opruimen ghehe.
Nee, maar het is nogal een doetje dus ik denk dat ik er wel redelijk krab-vrij uitkom .
Ik heb een tip voor smeer. Doe er boter op, goed inwrijven. Laten zitten even. Daarna kan je het zo met een doekje wegvegen. HELEMAAL SCHOON. Ik heb het zelf een keer bij Floyd gedaan en het was zo weg.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb geen katten-shampoo maar wel babyshampoo en zeep! Van Neutral, dus dat moet dan wel goed zijn denk ik.
betadine shampoo?

(gebruik ik tenminste altijd voor paarden)

Ohja, en de badkamerdeur dicht houden
Doe er boter op? Op zijn vacht bedoel je? Maar het is niet 1 vlekje, de kat is meer 1 grote vlek geworden zeg maar .

Hmmz, dat lijkt me wel een vieze smeerboel worden.

Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik wens je veel succes. Ik peins er niet over om mijn katten onder de douche of kraan te doen. Ik blijf graag heel. Maar ik zou dan de wasbak of de gootsteen willen aanbevelen. Douche is een beetje groot.

En ik zou ook babyshampoo gebruiken. Is iets beter voor het huidje van poes.

Ik lees later graag hoe het je is vergaan!

succes!

Dat zeg ik....
Oh jee, wat een foto's .

Ik ga het vanmiddag proberen en dan laat ik het weten.
Ik heb een kat die de douche helemaal niet zo erg vind. In bad vindt ze daarentegen wel heel verschrikkelijk. Gewoon kattenshampoo halen bij de dierenwinkel, niet te warm en zeker niet te koud water en proberen maar dus.

edit: wij zetten d'r in bad of gootsteen en dan met de douchekop.

Die eerste foto van Biol is wel echt fantastisch.
anoniem_22149 wijzigde dit bericht op 21-02-2010 12:44
Reden: aanvulling
% gewijzigd

Dat zeg ik....
Kattenshampoo gebruiken of anders babyshampoo. Kat de eerste dagen niet buiten laten zodat zijn huidvet voldoende kan herstellen om weer voor isolatie in de vacht te zorgen. In de zomer wat minder belangrijk maar het is nu nog zo koud.

Ik heb een kater gehad doe dol was op douchen. Hij zat als mijn ex in bad zat, bij hem op schoot. Onder water dus. En daarna lekker afspoelen onder de douche. Heerlijk vond hij dat.

Poes3 moet er ook wel eens aan geloven maar die is er niet zo dol op. Helaas neemt een langharige kat nogal eens wat viezigheid mee in zijn vacht.

Mv, hoe krijg je boter dan weer uit zijn vacht? Ik weet wel dat je vet het best met ves op kan lossen, maar dan zit poes ipv onder de smeer, onder de boter. En dan?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Eén van mijn katten heeft laatst toe zitten kijken hoe de ander de frituurpan van het aanrecht gooide (pan was al afgekoeld gelukkig). Gevolg, een kat die van top teen onder het (vloeibaar) frituurvet zat. Niet grappig

Die moest dus ook echt onder de douche, goeie tip is inderdaad om alles klaar te leggen, oude kleren aan en deuren dicht zodat ie niet kan ontsnappen. Kat bij nekvel pakken helpt ook goed. Misschien kan je de douchekop eraf halen, zodat je alleen de slang overhoudt. Water zachtjes laten stromen, dat is minder eng voor poezebeest dan de stralen van de douchekop.

In ieder geval, succes ermee! Ben benieuwd hoe het gaat.
quote:fozziebear schreef op 21 februari 2010 @ 12:42:

Die eerste foto van Biol is wel echt fantastisch. Volgens mij heeft die model gestaan voor de kater uit Shrek..... Je hoeft alleen nog maar de hoed tussen de pootjes te shoppen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
wij hebben poes laatst in bad gedaan nadat hij vies thuis gekomen was en zichzelf niet schoon waste. Zwitsal gebruikt en zijn vacht was echt smoezelig daarna, heeft echt weken geduurd, dus dat werkt in elk geval niet zo goed. Hij was wel schoon overigens. In bad werkte beter dan de douche stralen. Succes.
Mv, hoe krijg je boter dan weer uit zijn vacht? Ik weet wel dat je vet het best met ves op kan lossen, maar dan zit poes ipv onder de smeer, onder de boter. En dan?[/fgcolor][/quote]

Even om en om bakken in de koekenpan .

Nee ik heb het eruit gewreven met een schone doek. Nou moet ik zeggen dat het bij mij een plekje op de kop was. Dus ik heb nog niet een hele kat in de boter gezet. Maar goede schone theedoek en handdoek ging de boter hier er helemaal uit.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Onze kat kwam ook een keer onder het smeer en olie thuis. Eerst zelf geprobeerd, Helaas niet gelukt. Daarna toch maar naar de DA. Zij hebben hem uiteindelijk gewassen met afwasmiddel. Dit schijnt het beste resultaat te geven. Ik heb onze hond een tijd geleden gewassen omdat hij een soort vette substantie in zijn vacht had. Met babyolie ging het er niet uit, maar met afwasmiddel wel.

Succes!
Hahahaha, die fotos, Geweldig !!!!!!
*kijkt naar de littekens op haar armen van de keer dat ik mijn kat in bad deed*

Leg een paar handschoenen of handdoeken klaar voor de zekerheid en succes!
Toen ik nog showde met Maine Coons gebruikte ik wel Goop garagezeep. Daarmee krijg je alle smeer en olie weg! Daarna dan wel het allerbelangrijkste niet vergeten: heel goed uitspoelen!

Coons houden gelukkig van water en staan dan helemaal stil. Alleen die blik in die ogen, die lijkt dan wel wat op die eerste foto.
Afwasmiddel ontvet inderdaad erg goed, of de kat er blij van wordt weet ik niet. (Was daar af en toe mn eigen haar mee omdat ik de clay er anders niet meer uit krijg, was een tip van de kapper)

Mijn kat kun je vrolijk onder de douche zetten, geen enkel probleem. Meneer kickt er nl op om daarna drooggefohnd te worden.

Mn eerste kat, sprong weleens bij je in bad als je er inzat. Die vond afdrogen met een handdoek geweldig.
Als je kat onder de smeer zit dan is babypoeder of maizena een erg makkelijke oplossing. Onder de douche is ook een optie maar dan wel eerst de nagels knippen!! Afwasmiddel ontvet ook bij katten goed (doe het regelmatig) en daarna even in de cremespoeling is de kat nog goed kambaar achteraf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven