Help!!! Ik heb een afval probleem

27-02-2010 22:04 139 berichten
Misschien dat deze titel de aandacht trekt.

Ik heb een probleem. Geen wereldschokkend probleem maar toch groot genoeg om een topic over te openen.

Sinds vandaag ben ik in het bezit van een ( let op he....alleen de naam al) Wesco Kickmaster Classic.

Een rode vuilnisbak dus. Nu wil het dat ik de deksel er niet af krijg. En ik vrees dat als ik er heel hard aan trek, dat ik hem stuk maak

Kan de deksel er uberhaupt wel af? Of hoor je bij iedere wisseling van de vuilniszak het hele ding van de zinken binnenemmer af te tillen?? Zo ja. das mooi klote bedacht. Zo nee.... een gebruiksaanwijzing zou fijn zijn geweest.

* pruttelt nog even na, een gebruiksaanwijzing voor een vuilnisbak. het moet niet gekker worden*
Ja. Het is een twee in een concept. En je vuilnis hip weggewerkt, en je dagelijkse dosis lichaamsbeweging.
Alle reacties Link kopieren
Dagelijks? Ik geloof dat wij wekelijks (of nog minder) de bak legen. Ik zou een ondergronds systeem aanleggen, dat het hup, in de afvalcontainer glijdt.
quote:lindy schreef op 27 februari 2010 @ 23:17:

Ja, Suus, een vullisbak van 217 euro waar je eigenlijk geen vullis in kwijt kan (als je het ooit nog eruit wil krijgen)

Das normaal hoor, mijn designbak zet ik alleen neer als ik bezoek krijg. Dan gooi ik snel mijn grote praktische plastic Blokker bak in de bijkeuken en haal mijn Porsche design vuilnis unit uit zijn beschermhoes. Dan is mijn strakke keuken weer helemaal "af"

;)
TO moet nog even doorsparen:

Ik zou zo'n stortkokersysteem geweldig vinden..voor afval en voor wasgoed. En dan de wasmachine etc in de kelder....
Ja zo een systeem wil ik ook voor de was. Alles in de stortkoker en huppa bij de wasmachine. Of zouden ze dan ook hun was naast de stortkoker deponeren?
MILF in the making ;-)
quote:Ann Liv schreef op 28 februari 2010 @ 00:48:

Dagelijks? Ik geloof dat wij wekelijks (of nog minder) de bak legen. Ik zou een ondergronds systeem aanleggen, dat het hup, in de afvalcontainer glijdt.

Dan heb jij vast geen vier kinderen en een zwik huisdieren

Ik moet mijn normale prullenbak ( Quatt wat een idee!! Alleen neerzetten als er visite komt!) om de dag legen, maar de nieuwe bak is wat kleiner dus zal ik die elke dag moeten legen denk ik
Dus voor die 500 gulden moet je ook nog vaker dat ding legen...ik zeg: gouden investering!
Dat is een juiste conclusie Kippetje
Yesssss....................ik denk dat ik het voor je gevonden heb!

Ik heb ook enorm met het topic moeten lachen, vooral dan om de antwoorden, niet met jouw probleem hé....neenee, ik zou niet durven Maar vind wel dat je een oplossing verdient, daarom : (ohja, sorry maar ben het natuurlijk in het duitse (herkomst product) gaan zoeken hé.....

Also wir haben den Wesco Kickmaster bereits seit einem Jahr und er funktioniert tadellos. Kann also die schlechten Bewertungen nicht ganz nachvollziehen. Wahrscheinlich ist der Abfalleimer auch eher für den Privatgebrauch gedacht. Bei 40-50 x Öffnen pro Tag ist er bestimmt ungeeignet wenn die Teile aus Plastik sind. Im Privatgebrauch (ich würde schätzen max. 10 x Öffnen pro Tag) hatten wir bisher keine Probleme. Ebenso ist die Geruchsproblematik nicht gegeben. Ok, wenn man etwas wirklich ekeliges reintut kann das Ding auch keine Wunder leisten, aber wenn man regelmäßig den Abfall entfernt und Tüten verwendet (bzw. den Eimer ausspült) sollte das kein Problem sein, schließlich hat der Übermantel am Fuß eine "Gummidichtung" - somit auch rutschfest und die Deckel schließen auch mit Gummidichtung ab. Wir haben jedenfalls weder mit Geruch, noch mit der Funktionalität irgendwelche Probleme. Im Gegenteil, wir sind ganz begeistert wie schnell und hygienisch der Wesco funktioniert. Der Übermantel ist über einen Eimer (sogar mit Tragegriff) gestülpt. Zum Tütenwechseln hebt man den Übermantel herunter und bringt die Mülltüte mit Hilfe eines Gummirings, der oben am Eimer angebracht ist, in Position, da gibt es kein Verrutschen mehr der Tüte. Wir verwenden übrigens 35 l Tüten, die passen am besten. Dann den Übermantel wieder drüber und fertig. Der Tretmechanismus funktioniert problemlos. Leichtes drauftreten und die Klappen oben öffnen sich und man hat wirklich viel Platz um die diversen Küchenabfälle ohne Patzerei zu entsorgen. Wir haben ihn bisher nur außen abwischen müssen, da er innen noch nicht verschmutzt ist. Also für einen normalen Haushalt von der Größe her und von der Funktion her wirklich super. Vor allem bei Kindern und Hunden toll, da sie ihn nicht umschmeißen können und auch nicht darin herumwühlen. Ich würde mir wieder einen kaufen, falls unserer Mal kaputt geht. Der Preis ist natürlich ziemlich hoch für einen Mülleimer, aber bevor ich mir so ein häßliches Billigding in die Küche stelle, investiere ich lieber ein wenig mehr.
En dan hier de Google translate vertaling van het onderstreepte deel, voor de menschen die nicht zo goed sind in deuts.

"Voor Tütenwechseln Til de mantel af en breng de vuilniszak met een rubberen ring die gemonteerd is op de bovenste emmer in positie, is er geen uitglijden over de tas. Bovendien gebruiken we 35 liter zakken die het beste passen. Dan de mantel over het weer en je bent klaar."

Dus wees gerust, je kunt niet uitglijden over de tas...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nu rijst alleen de vraag....wat voor een mantel? Wintermantel, of toch al de voorjaarsmantel? Uiteraard nog niet de zomermantel, dat begrijp zelfs ik!
quote:misschicken schreef op 28 februari 2010 @ 10:28:

Nu rijst alleen de vraag....wat voor een mantel? Wintermantel, of toch al de voorjaarsmantel? Uiteraard nog niet de zomermantel, dat begrijp zelfs ik!

De wintermantel past waarschijnlijk niet eens in de dieseinbak, dat kan ie/ze niet aan.

Suus, heeft 'het' al een naam??
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Briljant topic!!! Ik lach hier tranen met tuiten!!

Ach leedvermaak is het beste vermaak!!

snorrie :o)
.
quote:DarkRosePrincess schreef op 28 februari 2010 @ 00:13:

Euries is toch nog beter dan de uro en de pleuro of treuro. Eigenlijk hoop ik dat de guldens weer terug komen. Met de stuivers, de dubbeltjes, de kwartjes, de guldens en de rijksdaalders.

En wat is er mis met gewoon euro ?

Tutenwechseln: wat een poetisch woord

*trema's er even bij denken*
Heb zo'n vuilnisbak al jaren. Gewoon de buitenkant er helemaal aftillen. Blijft over zinken emmer waarin de vuilniszak zit. Vuilniszak eruit halen. Dat kan soms wat moeilijk gaan omdat we hem soms nogal vol storten. Dan leg ik die emmer op zijn kant en trek de zak er op die manier uit. Gaat prima; staat heel stom.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:lindy schreef op 28 februari 2010 @ 10:35:

[...]

Ik heb vooral een kleine bak genomen omdat ik zo'n zak die een week ligt te meuren in de keuken gewoon ontzettend ranzig vind. Je ruikt dat altijd. Dan doe ik er liever om de dag een nieuwe zak in.Probleem ken ik ook. Ik heb alleen een hekel aan van die kleine bakkies die door je keuken gaan "wandelen" door gebrek aan gewicht en iedere keer moeten bukken. Oplossing hier: Hoge bak, emmertje dat precies paste op z'n kop erin en dan kleinere vuiniszakjes gebruiken. (im mijn geval: oude boodschappen tassen).
Hilarisch topic!!

Ben ik toch effe mooi blij met mijn nieuwe prullenbak voor in de keuken.

Krijg alleen geen plaatje geplakt hier, maar het is een sensor prullenbak :-)

Dus geen pedaal, geen openzwaaiende klep die tegen je muur knalt, maar een mooie rvs bak die nog leuk is ook. Bovendien wel makkelijker leeg te maken dan zo'n duur ding.

Het leukste is dat ik hem goedkoper heb dan degene bij wie ik hem gezien had, whahaha, ik blijf een Hollander!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Okee....ik spreek dus echt geen woord duits en volgens mij is de conclusie nog steeds de volgende: de prullenbak moet in zijn geheel van de binnen emmer afgetilt worden...wat ik weer een stomme ontwerpfout vind maar das mijn bekrompen mening. Aan de andere kant, ik weet zeker dat ik geen krassen maak met het terugplaatsen van het bovenste gedeelte want het kan er immers niet af.

Miss Dubbelfris., een sensorbak is hier geen optie. Ik heb een hele slimme kat die binnen no time de sensor doorheeft en dus gezellig van de vuilnis gaat zitten vreten.

Anyway. De volgende uitgave staat in de planning: de broodtrommel in brandweer rood en de keukenweegschaal, ook in rood. Duur, maar wel mooi....
quote:dangeensuus schreef op 28 februari 2010 @ 09:13:

[...]

Dan heb jij vast geen vier kinderen en een zwik huisdieren

Geen roedel kinders nee, maar wel katten. Volgens mij verminderen zij onze afvalberg juist, want geen kliekje is veilig voor die monsters.
Ik heb nog geen naam voor mijn vuilnisbak eigenlijk. Kom eens met suggesties!

Sylvester( as in stallone....ook zo'n vuilnisbek)?
Ik ga voor Donald Troep Trump.
quote:lindy schreef op 28 februari 2010 @ 10:35:

[...]

Ha, een doordeweekse en zondagse bak.

Ik heb vooral een kleine bak genomen omdat ik zo'n zak die een week ligt te meuren in de keuken gewoon ontzettend ranzig vind. Je ruikt dat altijd. Dan doe ik er liever om de dag een nieuwe zak in.

Was bij mij toeval: ik heb deze ovale in mat rvs. Iemand hier klaagde dat de zak dan niet vol blijkt als je hem er uit haalt (ik heb van die witte brabantia zakken). Klopt, door de halve maan vorm gaat er een stuk minder in. Voordeel is idd dat ik dus twee keer per week er een nieuwe zak in doe, en het dus niet gaat broeien zoals ik met een mega XXL inhouds-bak wél zou krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven