Postcrossing 3
maandag 11 januari 2010 om 18:49
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
zondag 28 februari 2010 om 19:25
Miertje en veel sterkte.
Hier maar een saai weekend wat betreft kaartjes hoor. Wilde gisteren nieuwe adressen aanvragen, deed de computer stom. Zometeen nog maar een keer proberen.
Ik bewaar mijn kaarten in een multomap (2009) en heb voor dit jaar een ordner..., heb daar insteekhoezen in voor 2 of 4 kaarten.
Hier maar een saai weekend wat betreft kaartjes hoor. Wilde gisteren nieuwe adressen aanvragen, deed de computer stom. Zometeen nog maar een keer proberen.
Ik bewaar mijn kaarten in een multomap (2009) en heb voor dit jaar een ordner..., heb daar insteekhoezen in voor 2 of 4 kaarten.
Snjókorn falla, á allt og alla
zondag 28 februari 2010 om 19:40
zondag 28 februari 2010 om 20:15
zondag 28 februari 2010 om 20:41
Miertje nogmaals heel veel sterkte.
Wat een moeilijke tijd zeg.
Tine, die oranje brievenbus is altijd erg blij om mij te zien, hhaha
Ik bewaar mijn kaarten trouwens ook in een doosje.
Ik heb veel verschillende formaten (als je 12 kaarten al veel mag noemen, hahaha) en weet ook niet zo goed hoe ik dat moet doen verder.
Vind de brievenbus van Kozoo wel geweldig hoor!!!
Misschien zelf maar eens aan de knutsel gaan maar geen idee waar ik dat dan weer moet gaan hangen.
Lotte, ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met postcrossing.
En dat komt allemaal omdat ik met mijn zieke hoofd een beetje op het vivaforum zat te neuzen.
Vind post ontvangen en ook versturen erg leuk.
Maar je merkt toch dat er steeds meer en meer per email gaat.
Makkelijk maar ook wel erg ongezellig.
Kaartje of brief in de bus is toch altijd een klein kadootje.
Wat een moeilijke tijd zeg.
Tine, die oranje brievenbus is altijd erg blij om mij te zien, hhaha
Ik bewaar mijn kaarten trouwens ook in een doosje.
Ik heb veel verschillende formaten (als je 12 kaarten al veel mag noemen, hahaha) en weet ook niet zo goed hoe ik dat moet doen verder.
Vind de brievenbus van Kozoo wel geweldig hoor!!!
Misschien zelf maar eens aan de knutsel gaan maar geen idee waar ik dat dan weer moet gaan hangen.
Lotte, ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met postcrossing.
En dat komt allemaal omdat ik met mijn zieke hoofd een beetje op het vivaforum zat te neuzen.
Vind post ontvangen en ook versturen erg leuk.
Maar je merkt toch dat er steeds meer en meer per email gaat.
Makkelijk maar ook wel erg ongezellig.
Kaartje of brief in de bus is toch altijd een klein kadootje.
zondag 28 februari 2010 om 21:30
Zoo, ik ben ook weer boven water!
Zaterdag kreeg ik een Hurray uit de USA na 37 dagen!
Ik heb een expired trouwens opnieuw geschreven en de kaart gaat morgen op de bus. Verder nog kaarten naar Singapore, Portugal en Taiwan die morgen op de bus gaan. Ze staan al 2 dagen, veeeeeel te druk weekend gehad en komende week word ook druk. Dinsdag komen ze ook weer opnames maken voor het tvprogramma!
Miertje wat een heftig verhaal. Heel veel sterkte in de komende tijd. Enne, je mag het hier ook van je afschrijven hoor. Het hoeft niet altijd over PC gaan.
Ik heb trouwens gisteren een mapje met gekleurde pennen bij de Action gehaald voor minder dan een euro.(ideeetje?? ) Die zal ik ook meenemen de 11e. Heeft het zin om dan de laptop mee te nemen? Zijn er al veel café's en retaurants met WIFI?
Lotte, ik ben begonnen met PC toen ik dit topic een keer ging lezen.... ja, en van het een kwam het ander
Ik moet trouwens binnenkort ook weer eens tijd nemen om mijn ontvangen kaarten in te scannen. Dan ben ik weer bij. Verzonden kaarten ga ik niet inscannen, daar heb ik geen tijd voor hoor!
Ik wil trouwens kijken of ik woensdag een bestelling bij The Postcard Store kan plaatsen. Ik heb een aantal bestellingen van meiden hier maar er kunnen er nog meer bij zodat ik een grotere bestelling kan plaatsen, mocht je nog interesse hebben mail me dan even op c_estelle_e bij die hete meel....
En nu ga ik naar bed, gisteren wezen stappen en moest vandaag weer op tijd op. Ik heb naar 3,5 uur geslapen, ik ben bekaf en murw..... weltrusten!
Zaterdag kreeg ik een Hurray uit de USA na 37 dagen!
Ik heb een expired trouwens opnieuw geschreven en de kaart gaat morgen op de bus. Verder nog kaarten naar Singapore, Portugal en Taiwan die morgen op de bus gaan. Ze staan al 2 dagen, veeeeeel te druk weekend gehad en komende week word ook druk. Dinsdag komen ze ook weer opnames maken voor het tvprogramma!
Miertje wat een heftig verhaal. Heel veel sterkte in de komende tijd. Enne, je mag het hier ook van je afschrijven hoor. Het hoeft niet altijd over PC gaan.
Ik heb trouwens gisteren een mapje met gekleurde pennen bij de Action gehaald voor minder dan een euro.(ideeetje?? ) Die zal ik ook meenemen de 11e. Heeft het zin om dan de laptop mee te nemen? Zijn er al veel café's en retaurants met WIFI?
Lotte, ik ben begonnen met PC toen ik dit topic een keer ging lezen.... ja, en van het een kwam het ander
Ik moet trouwens binnenkort ook weer eens tijd nemen om mijn ontvangen kaarten in te scannen. Dan ben ik weer bij. Verzonden kaarten ga ik niet inscannen, daar heb ik geen tijd voor hoor!
Ik wil trouwens kijken of ik woensdag een bestelling bij The Postcard Store kan plaatsen. Ik heb een aantal bestellingen van meiden hier maar er kunnen er nog meer bij zodat ik een grotere bestelling kan plaatsen, mocht je nog interesse hebben mail me dan even op c_estelle_e bij die hete meel....
En nu ga ik naar bed, gisteren wezen stappen en moest vandaag weer op tijd op. Ik heb naar 3,5 uur geslapen, ik ben bekaf en murw..... weltrusten!
zondag 28 februari 2010 om 22:00
zondag 28 februari 2010 om 22:14
_lotte85_, de reden dat ik ben begonnen met pc was dat ik alleen maar rekeningen via de post kreeg…en ik vond post krijgen altijd leuk….vroeger ook al altijd penvriendinnetjes enzo… en toen zag ik op viva dit topic…en d8 ik heej leuk…aangemeld…meteen 5 kaartjes verstuurd….maarduurde me allemaal te lang..dus toen ging ik op t forum rond koekeloeren…en ontdekte ik het taggen enzo…en nu ben ik mega verslaafd haha
Miertje22, wat vreselijk voor jou en je vriendin….ik wens je echt heel veel sterkte in deze rottijd…ze is nog zo jong…maar een paar jaar ouder dan ik…woow dat schud je wel in 1 keer wakker…wens je heel veel sterkte
Evelinemos wat is PostcardX???
noa_lynn, hier staan enkele hk kaarten….alleen maar 2 soorten
Hello Kitty kaarten
Miertje22, wat vreselijk voor jou en je vriendin….ik wens je echt heel veel sterkte in deze rottijd…ze is nog zo jong…maar een paar jaar ouder dan ik…woow dat schud je wel in 1 keer wakker…wens je heel veel sterkte
Evelinemos wat is PostcardX???
noa_lynn, hier staan enkele hk kaarten….alleen maar 2 soorten
Hello Kitty kaarten
zondag 28 februari 2010 om 22:55
Miertje, heftig! Veel sterkte! Hoe is je vriendin er nu zelf onder(psychisch?) En ik ben het eens met C_Estelle, je mag (en iedereen mag) over alles praten hier hoor, echt niet alleen over PC!
Lotte, ik zag ook steeds Postcrossing bij de laatst geschreven 10 topics staan... toen heb ik een keer gekeken en ben niet meer weg gegaan...
Steph, goed idee, dat winkeltje!
Varisha, ik doe nog steeds niet aan RR of Tags... hahaha... gaat nog goed dus!
Tine, ik heb nog niet zoveel kaarten die te groot zijn. Een paar zitten er nou los in, maar dat is niet praktisch... moet nog iets beters verzinnen...
Lotte, ik zag ook steeds Postcrossing bij de laatst geschreven 10 topics staan... toen heb ik een keer gekeken en ben niet meer weg gegaan...
Steph, goed idee, dat winkeltje!
Varisha, ik doe nog steeds niet aan RR of Tags... hahaha... gaat nog goed dus!
Tine, ik heb nog niet zoveel kaarten die te groot zijn. Een paar zitten er nou los in, maar dat is niet praktisch... moet nog iets beters verzinnen...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
zondag 28 februari 2010 om 23:38
maandag 1 maart 2010 om 07:46
Eerst een dikke knuf voor jou miertje.
Leuk idee en handig die gekleurde pennen!!
Ben ook via dit forum ( naja deel 1 ) aan postcrossing begonnen. Er was eens een topic waarin er een postcross gedaan werd, dat werd toen postcrossing genoemd.. snapte nooit wat dat betekende ( nu weet ik dat wel, dat ze langs elkaar heen posten..) Maar ik heb dus postcrossing opgezocht via google en kwam hier dus terecht ( jaja viva forum)
Nu dus meer dan een jaar actief. Mijn vriendin ook warm gekregen en die is er nog drukker mee als ik ben.
Ik bewaar de nieuwe ongeschreven kaarten in een schoenendoos. De geschreven kaarten gewoon in een map met van die showtassen, daar plak ik ze in, zodat ik ze van 2 kanten kan bekijken.
Soms kunnen er 2 kaarten in, soms ook 3 of 4. Ik plak ze wel op volgorde van ontvangen in.
Zo nu ga ik de kinderen klaarmaken voor school, heerlijk weer aan het werk in huis straks... zo na de vakantie.
Leuk idee en handig die gekleurde pennen!!
Ben ook via dit forum ( naja deel 1 ) aan postcrossing begonnen. Er was eens een topic waarin er een postcross gedaan werd, dat werd toen postcrossing genoemd.. snapte nooit wat dat betekende ( nu weet ik dat wel, dat ze langs elkaar heen posten..) Maar ik heb dus postcrossing opgezocht via google en kwam hier dus terecht ( jaja viva forum)
Nu dus meer dan een jaar actief. Mijn vriendin ook warm gekregen en die is er nog drukker mee als ik ben.
Ik bewaar de nieuwe ongeschreven kaarten in een schoenendoos. De geschreven kaarten gewoon in een map met van die showtassen, daar plak ik ze in, zodat ik ze van 2 kanten kan bekijken.
Soms kunnen er 2 kaarten in, soms ook 3 of 4. Ik plak ze wel op volgorde van ontvangen in.
Zo nu ga ik de kinderen klaarmaken voor school, heerlijk weer aan het werk in huis straks... zo na de vakantie.
maandag 1 maart 2010 om 08:11
Welkom neferisis!
Ik ben via een artikel in een tijdschrift of online geattendeerd op postcrossing, alweer meer dan een jaar geleden. Later kwam ik dit topic tegen (was al actief op dit forum). Inmiddels heb ik meer dan 300 kaarten verstuurd...
Vanochtend een mailtje van een Finse jongen gekregen met de vraag of ik zijn kaart ontvangen had, is al 31 dagen onderweg. Maar helaas, dat is niet het geval. Vind ik altijd wel sneu!
Ik ben via een artikel in een tijdschrift of online geattendeerd op postcrossing, alweer meer dan een jaar geleden. Later kwam ik dit topic tegen (was al actief op dit forum). Inmiddels heb ik meer dan 300 kaarten verstuurd...
Vanochtend een mailtje van een Finse jongen gekregen met de vraag of ik zijn kaart ontvangen had, is al 31 dagen onderweg. Maar helaas, dat is niet het geval. Vind ik altijd wel sneu!
maandag 1 maart 2010 om 08:26
quote:Janna80 schreef op 28 februari 2010 @ 22:55:
Miertje, heftig! Veel sterkte! Hoe is je vriendin er nu zelf onder(psychisch?)
Hoe ze er zelf onder is? wat ik van haar moeder heb begrepen heeft ze het op gegeven, ze wil niet meer, kan niet meer, is ze op.
Ik had het al voelen aankomen want......... in de afgelopen weken heb ik een aantal keren gsmst met dr (zelf kan ik geen autorijden door schouder uit de kom dus kon moeilijk naar dr toe) en ze reageerde niet meer.
Als ik dan belde en vroeg meis, waarom reageer je niet zei ze: ik weet niet meer wat ik zeggen moet, zo gaat het goed, zo niet.
Contact werd al steeds minder doordat ze niet reageerde.
De laatste keer dat ze in het ziekenhuis lag heeft de zaalarts haar heel verkeerde medicijnen gegeven. Daardoor gaat het nu zo snel. Ze is zoveel spierkracht en gewone kracht daardoor verloren dat ze dat niet meer terug krijgt.
Ze wil ook geen contact meer met ons (alles loop via haar moeder) omdat ze dat niet meer aankan en gewoon nog die laatste dagen met haar familie wil zijn.
Heel moeilijk allemaal, maar t is wel beter zo (denk ik)
Miertje, heftig! Veel sterkte! Hoe is je vriendin er nu zelf onder(psychisch?)
Hoe ze er zelf onder is? wat ik van haar moeder heb begrepen heeft ze het op gegeven, ze wil niet meer, kan niet meer, is ze op.
Ik had het al voelen aankomen want......... in de afgelopen weken heb ik een aantal keren gsmst met dr (zelf kan ik geen autorijden door schouder uit de kom dus kon moeilijk naar dr toe) en ze reageerde niet meer.
Als ik dan belde en vroeg meis, waarom reageer je niet zei ze: ik weet niet meer wat ik zeggen moet, zo gaat het goed, zo niet.
Contact werd al steeds minder doordat ze niet reageerde.
De laatste keer dat ze in het ziekenhuis lag heeft de zaalarts haar heel verkeerde medicijnen gegeven. Daardoor gaat het nu zo snel. Ze is zoveel spierkracht en gewone kracht daardoor verloren dat ze dat niet meer terug krijgt.
Ze wil ook geen contact meer met ons (alles loop via haar moeder) omdat ze dat niet meer aankan en gewoon nog die laatste dagen met haar familie wil zijn.
Heel moeilijk allemaal, maar t is wel beter zo (denk ik)
maandag 1 maart 2010 om 09:40
Hallo allemaal,
Miertje: Sterkte, jeetje wat een heftig verhaal!
Lotte85 en Neferisis: Welkom bij dit topic over postcrossing! Veel plezier met schrijven en lezen hier.
Janna: Je doet goed werk voor 'ons'!
Sweetcandy: Wat leuk dat je 10 april ook naar de meeting in Groningen gaat. Misschien kunnen we 11 april samen naar Utrecht reizen? Ik weet nog niet zeker hoor, maar vind het eigenlijk best jammer om het te missen!
Afgelopen zaterdag was er een meeting in Rotterdam. Voelde me niet top die dag, dus was minder leuk dan de andere meetings, maar wel gezellig gekletst en véél kaarten gescoord.
Gisteravond thuisgekomen en er lagen 3 kaarten op de deurmat: 2 officials en 1 RRkaart. Leuke kaarten!
Miertje: Sterkte, jeetje wat een heftig verhaal!
Lotte85 en Neferisis: Welkom bij dit topic over postcrossing! Veel plezier met schrijven en lezen hier.
Janna: Je doet goed werk voor 'ons'!
Sweetcandy: Wat leuk dat je 10 april ook naar de meeting in Groningen gaat. Misschien kunnen we 11 april samen naar Utrecht reizen? Ik weet nog niet zeker hoor, maar vind het eigenlijk best jammer om het te missen!
Afgelopen zaterdag was er een meeting in Rotterdam. Voelde me niet top die dag, dus was minder leuk dan de andere meetings, maar wel gezellig gekletst en véél kaarten gescoord.
Gisteravond thuisgekomen en er lagen 3 kaarten op de deurmat: 2 officials en 1 RRkaart. Leuke kaarten!
maandag 1 maart 2010 om 09:50
maandag 1 maart 2010 om 09:59
Goedemorgen allemaal,
Miertje, veel sterkte gewenst, wat triest dat zo'n jonge vrouw dit overkomt, geen woorden voor.
Nieuwe dames, welkom, ik ben zelf ook nog niet zolang 'behekst' met het virus, maar al enorm verslaafd.
Gisterenavond 2 hurray's! Mijn kaart naar china na 12 dagen al, aangekomen. Ik zag hier af en toe verhalen langs komen met het chinees adres erbij plakken enzo....toen dacht ik al, oh oh, heb ik dus niet gedaan, als dat maar goed gaat dan. En zie, goed gekomen Was wel mijn eerste lege hurray, maar ach, neem ik voor lief.
Kaartje naar rusland was na 13 dagen ook aangekomen.
Meteen, hoe kan het ook anders, nieuwe adressen aangevraagd, mag er een naar Finland en een naar Roemenie. Nu heb ik een Roemeense vriendin, en die komt straks even langs, schrijf ik het kaartje naar hem (eerste keer dat ik naar een man stuur) in het Roemeens, lijkt me wel grappig.
Ik vind het wel grappig om te zien hoe de adressen in andere landen zo heel anders zijn als dat ik hier in Nederland gewend zijn. Daar kun je zo een boek over schrijven, lol.
Nog onderweg; usa 19 dagen, mexico 9, duitsland 4.... dus deze week gaat er zeker nog wel een hurray vallen hier
@JJ, volgens mij was die RR kaart van jou van mij
Miertje, veel sterkte gewenst, wat triest dat zo'n jonge vrouw dit overkomt, geen woorden voor.
Nieuwe dames, welkom, ik ben zelf ook nog niet zolang 'behekst' met het virus, maar al enorm verslaafd.
Gisterenavond 2 hurray's! Mijn kaart naar china na 12 dagen al, aangekomen. Ik zag hier af en toe verhalen langs komen met het chinees adres erbij plakken enzo....toen dacht ik al, oh oh, heb ik dus niet gedaan, als dat maar goed gaat dan. En zie, goed gekomen Was wel mijn eerste lege hurray, maar ach, neem ik voor lief.
Kaartje naar rusland was na 13 dagen ook aangekomen.
Meteen, hoe kan het ook anders, nieuwe adressen aangevraagd, mag er een naar Finland en een naar Roemenie. Nu heb ik een Roemeense vriendin, en die komt straks even langs, schrijf ik het kaartje naar hem (eerste keer dat ik naar een man stuur) in het Roemeens, lijkt me wel grappig.
Ik vind het wel grappig om te zien hoe de adressen in andere landen zo heel anders zijn als dat ik hier in Nederland gewend zijn. Daar kun je zo een boek over schrijven, lol.
Nog onderweg; usa 19 dagen, mexico 9, duitsland 4.... dus deze week gaat er zeker nog wel een hurray vallen hier
@JJ, volgens mij was die RR kaart van jou van mij
maandag 1 maart 2010 om 10:06
quote:miertje22 schreef op 01 maart 2010 @ 09:50:
Kan iemand mij wat meer vertellen over wat RR is en wat je dan moet doen?, lees nog wel meer dingen, tags, trades, notebooks....(das toch een computer?) een meeting?????? (waarrrrrrrrrrrrrr) Random act of smileness?
Helppp wat wordt daar allemaal mee bedoeld?
Allereerst, wil je het zeker weten? Want groot verslavingsgevaar aanwezig.
Bij de officiele postcrossing site is ook een forum, en daar is ook een Nederlandse afdeling. En wat daar allemaal naar elkaar verstuurd wordt.....
Zal proberen wat uitleg te geven;
RR= round robin, dan maak je zeg maar groepjes van een paar mensen, en stuur je naar elkaar een kaartje in een bepaald thema. Zo heb ik vorige week voor het eerst meegedaan met thema dierenkaarten, en heb ik naar 4 mensen een dierenkaart gestuurd, (en ontvang ik er dus ook 4) Dit was binnen nederland, maar je snapt het misschien al, er is in elk thema en ook internationaal een RR.
Notebooks, van wat ik er van begrijp, dan stuur je een schrifjte/boekje naar elkaar door en daar schrijf je dan dagelijkse dingen in, soort dagboek, en later heb je dan je eigen dagboek weer terug, gevuld door verschillende mensen van verschillende landen.
Tags, dan stuur je naar een persoon een kaartje, dat geef je aan op het forum, en dan kan de volgende jou weer 'taggen' enzo. Hmm, snap je het, beetje lastig uit te leggen.
Meeting is een bijeenkomst met andere postcrossers. Is er zaterdag een geweest, en hier op het viva forum 11 april in utrecht.
Eh, de rest weet ik ook niet...
Kan iemand mij wat meer vertellen over wat RR is en wat je dan moet doen?, lees nog wel meer dingen, tags, trades, notebooks....(das toch een computer?) een meeting?????? (waarrrrrrrrrrrrrr) Random act of smileness?
Helppp wat wordt daar allemaal mee bedoeld?
Allereerst, wil je het zeker weten? Want groot verslavingsgevaar aanwezig.
Bij de officiele postcrossing site is ook een forum, en daar is ook een Nederlandse afdeling. En wat daar allemaal naar elkaar verstuurd wordt.....
Zal proberen wat uitleg te geven;
RR= round robin, dan maak je zeg maar groepjes van een paar mensen, en stuur je naar elkaar een kaartje in een bepaald thema. Zo heb ik vorige week voor het eerst meegedaan met thema dierenkaarten, en heb ik naar 4 mensen een dierenkaart gestuurd, (en ontvang ik er dus ook 4) Dit was binnen nederland, maar je snapt het misschien al, er is in elk thema en ook internationaal een RR.
Notebooks, van wat ik er van begrijp, dan stuur je een schrifjte/boekje naar elkaar door en daar schrijf je dan dagelijkse dingen in, soort dagboek, en later heb je dan je eigen dagboek weer terug, gevuld door verschillende mensen van verschillende landen.
Tags, dan stuur je naar een persoon een kaartje, dat geef je aan op het forum, en dan kan de volgende jou weer 'taggen' enzo. Hmm, snap je het, beetje lastig uit te leggen.
Meeting is een bijeenkomst met andere postcrossers. Is er zaterdag een geweest, en hier op het viva forum 11 april in utrecht.
Eh, de rest weet ik ook niet...
maandag 1 maart 2010 om 11:07
Miertje: Ik zal VrouwLimburg ff aanvullen...
Een trade is dat je met iemand afspreekt een kaart te ruilen. Jij stuurt diegene een kaart die hij/zij graag wil hebben en hij/zij stuurt jou een kaart die jij graag wilt hebben. Hetzelfde is een private swap.
Een Random Act of Smileness (RAS) is een kaart die je zomaar naar iemand toestuurt om hem/haar te verrassen, een glimlach te bezorgen.
Een trade is dat je met iemand afspreekt een kaart te ruilen. Jij stuurt diegene een kaart die hij/zij graag wil hebben en hij/zij stuurt jou een kaart die jij graag wilt hebben. Hetzelfde is een private swap.
Een Random Act of Smileness (RAS) is een kaart die je zomaar naar iemand toestuurt om hem/haar te verrassen, een glimlach te bezorgen.