Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Normaal schrijf ik geen kaartjes als ik er nog maar 1 mag versturen maar ben weer helemaal aangestoken door dit forum!!!!

en jippie jippie jippie, hij mag naar Singapore!!!!! Kan ik weer vertellen dat ik er ben geweest en dat ik het GEWELDIG vond daar!!!!!
ohh en ze vind kaartjes uit het midden oosten en vooral marokko geweldig!!! nou die heb ik nog wel wat liggen van mijn vakantie.

Sturen jullie trouwens wel eens kaarten die niet uit NL afkomstig zijn?

groetjes
Woehoe!! Toch nog een lichtpuntje vandaag! Ben net gebeld door een kinderdagverblijf in Amsterdam! En ik mag volgende week woensdag op gesprek komen! Ze vonden mn brief erg leuk!! He dit maakt mn dag weer goed!

En ook net nog een hurray uit Roemenie, de kaart heeft er precies twee weken over gedaan. Leuke hurray! Erg vriendelijk.

Ga even kijken waar mn volgende kaart heen gaat, momentje hoor.... Ja ben ik weer... Naar Finland gaat de volgende , een 60 jarige vrouw die gek is op honden, laat ik nou nog net een leuke zwart wit kaart van een hond in een boekenkast hebben (Xenos) Dus komt weer goed uit.

@Kobe, leuk weer allemaal postzegels! Is altijd weer een cadeautje als je die binnen krijgt! En ook nog weer hurrays en kaarten leuk hoor!! Ja ik baal als een stekker van mn examen maar blijf het nu wel bijhouden.. Zodat ik het straks zo allemaal neer kan kalken in mn examen papiertje.

@Varisha, ja baal flink... En al helemaal omdat die lui dan weer niet terug bellen en zeggen dat ze het wel doen.. Grrrrr. Ik ben blij dat je je kaart leuk vind!!!!
Hoi Ladies

Zo, hebben gisteren nog een lekker stuk gewandeld door het bos, en vandaag alweer zo''n lekker weer! Ik werk 2x per week op een azielzoekerscentrum op de creche en gelukkig konden we vandaag weer eens sinds heul lange tijd even naar buiten met ze spelen. Is echt al lang geleden dat dat op een donderdag of vrijdagochtend kon.

Bij thuiskomst een oficial in de bus, weer een mijlpaal voor mijn statistieken erbij , is slechts 1 dag onderweg geweest, korter is onmogelijk lijkt mij. Volgens mij niemand van hier. (ze is 23 jaar en woont vlakbij alkmaar)

Tine, balen van je examen, zeker als je in juni weer pas mag, kun je weer bijna overnieuw beginnen met leren.

Heb van de week mijn kaarten geteld, kwam aan 150....dus kan ook wel even vooruit eigenlijk, maar toch 'mis' ik nog wel wat, als ik weer eens ergens in de buurt van kaartenwinkels ben, ga ik toch nog op zoek, naar ligthouses en sunsets, want die heb ik nog niet, oja, en disney, maar dat geef ik geloof ik maar op om die voor een leuke prijs te krijgen.

Denk dat ik eens gaan snuffelen op het postcrossing forum voor een leuke RR

Fijne middag nog!
Varisha, iets van 3 kaarten zijn bij mij geloof ik favoriet gemaakt.

En dat terwijl ik op 12 verzonden sta.

Geen slechte score dacht ik zo.

Ik ben 30 maart uitgerekend trouwens.

Dus het einde is in zicht en het word nu ook wel een beetje spannend allemaal.

Maar het gaat goed en dat is het belangrijkste.

Tine, die chocolade klinkt goddelijk!!!

Hmmm ik heb gisteren nog cote d'or gekocht.

Ik ga mezelf maar eens op een stukje trakteren.
Hee Tine en jij maar zeggen dat er bij jou geen actie was.

Leuk hoor weer een hurray!!!!

En dan ook nog een belletje voor een gesprek..TOP!!!!!
@Varisha, ik heb een kaart die twee keer favoriet is gemaakt.

@Vrouwlimburg, nee dat heeft ze niet gedaan, vond dat al raar.. Zet het er dan niet bij.. Denk dat ik het maar weer in gewone Nederlandse letters probeer.. Tja dan maar weer lang wachten...

Trouwens voor Disney kaarten kun je kijken bij de Action.. Daar heb je er 6 voor 79cent... Het zijn wel dubbele kaarten, maar met een goede snijmachine heb je het andere kantje er zo af.. En ik heb ze laatst gewoon als dubbele kaart verstuurd!

@Lotte, zo alweer Idrukker, dat wordt een hoop kaarten versturen! Ik heb zelf nog geen kaartjes vestuurd die niet uit NL afkomstig zijn.
@Anita, ja het tij is even gekeerd hier!!! Heb jij ondertussen al hurrays of laten ze nog steeds op zich wachten.

30 maart ow wat spannend, is het je eerste kindje?? Misschien heb je het hier wel eens gezegd maar sorry dan ben ik dat even vergeten. Leuk hoor!!! Weet je al stiekem of het een jongetje of een meisje wordt?
Varisha, slechts eentje. Niet veel he. En bij jou?

Tine, dat is een goed lichtpuntje.

VrouwLimburg, dat is veel zeg. Lekker he dit zonnige weer. Wel nog koud vind ik. 1 dag, korter kan niet.

Lotte, nee nog niet gedaan, maar ik geloof dat anderen het wel doen (ik las iets van Denemarken en Budapest).
ohja DOM dat heb ik net zlef ook gelezen dat iemand een mapcard van denemarken ging sturen!!!

Nou heel verhaal later op de Marokko kaart gepriegeld! Ik hoop dat ze er blij mee is... Nou moet ik wel mijn winter kaartjes kwijt natuurlijk!

Ik heb 10 kaartjes die favourit zijn gemaakt waarvan 3 twee keer.

Zelf heb ik 6 ontvangen kaartjes tot mijn favorieten gemaakt!

ondertussen heb ik 64 kaartjes ontvangen, 59 verstuurd en 8 onderweg! Schiet al op... weet niet op hoeveelste plaats ik sta. Is wel leuk voo rmij om vanmiddag eens op te zoeken (bij gebrek aan het mailtje)

@ anita: Spannend! Nog eventjes volhouden!

groetjes
Dit is mijn tweede kindje.

Heb al een prachtige dochter van 5 jaar.

Dit is onze wonderbaby en nooit gedacht dus dat dat nogeens zou gebeuren.

We laten ons dus ook lekker verrassen.

Hier nog niks hoor.

Onderweg heb ik:

China - 44 dagen

Japan - 30 dagen

Mexico - 23 dagen

Duitsland - 12 dagen

Finland - 4 dagen.
Hoi hoi,

Heb net de post aangepakt (m'n oma 90 jr) had de post uit de brievenbus gehaald. En wat schetst mijn verbazing??? 2 kaartjes voor mij. 1tje uit Japan met een heel verhaal achterop over waar ze leeft en dat 3 maart een hele speciale dag is daar voor vrouwen. Hima matsuri heet het.

2e kaart is een kaart met 2 koeien voorop (hoe hollands) en komt uit Duitsland. Staat niet veel op, alleen dat ze hopen dat ik de koeien op de kaart mooi vind hahahha.

Oma kwam aandraven met die kaarten...... miranda.. wat is dit....... kan dit niet lezen...... hihihi. Heb t netjes vertaald voor dr wat er op de achterkant stond, en ze vond het toch geweldig. leuk he, een mensje van 90 dat nog zo belangstellend is, ik vind het super!
Hehe ben weer helemaal bijgelezen. Ben je even een middagje op pad, zijn er 2 paginas bij!

Ja lotte, dat was ik hoor, van de kaart van denemarken. Ik heb nu nog een paar noorse kaarten, is best leuk om te krijgen denk ik, want een kaart uit noorwegen/denemarken krijgt de gemiddelde postcrosser minder vaak dan 1 uit NL, want we zijn in dit landje met velen.

Tine, van harte met de uitnodiging!

Een wonderbaby Anita, dat klinkt zo leuk! Spannende tijd komt er dan voor je aan! Houd ons op de hoogte!

Volgens mij vroeg varisha hoeveel kaarten favoriet waren, ik heb dat al een keer verteld, maar hier komt ie nog een keer. 20 van de 49.

JJ, ik heb niet meer op vacatures gereageerd. Ik heb gelukkig wat uitzendwerk te pakken. Ik kijk eerst of mijn gezondheid beter wordt, want 3 dagen in de week ziek (migraine) is geen basis voor een vaste baan. Ik werk nu in de horeca/catering. Zo verzorg ik dit weekend eten/drinken op een hondenbeurs. Enig! Vooral als ik bedenk dat ik erg bang ben voor honden Zo grappig toen mijn intercedente me daarvoor vroeg.

Ik had geen hoeraatjes/kaartjes, maar wel leuke post want een spel dat ik had gekocht op marktplaats was er: big brain academy voor de wii. En gisteren had ik al Indiana Jones van Lego (ook voor de wii)!

Ik ga straks naar mijn ouders, want er is een herdenkingsdienst in het voormalige bejaardentehuis waar mijn oma woonde. Ze organiseren die dienst voor iedereen die in 2009 is overleden. Wel een aardig initiatief vind ik. Soms is even stilstaan bij zoiets wel prettig. Tot morgen dan allemaal
Hier een hurray uit België. Ze vond de kaart erg mooi. Ik had de kaart op z'n NLs geschreven dus vroeg zij zich af waar ik vandaan kwam..

Ik heb 26 populaire kaarten; eentje 8 x genomineerd en vier 5 x.

Tine: wat ontzettend balen zeg van je examen maar weer wel leuk van de uitnodiging voor een gesprek.

Ligaa: mooi, zo'n herdenkingsdienst (werd ook gedaan in de hospice waar mijn vader overleden is).
Snjókorn falla, á allt og alla
Een hurray uit Portugal met enthousiast verhaal en ze heeft mijn kaart meteen als favourite gekenmerkt. Mijn nieuwe kaart mag naar een granny in Cleveland USA. Ze wil graag een verjaardagskaart in een envelop, nou die heb ik plenty.

Dochter kreeg vandaag een nieuwjaarskaart (2008!) uit China en zoon een pandakaart uit dat land. Zijn dag kan niet meer stuk: hij heeft zijn voetbalplaatjes compleet (zodra de zending van Janna binnenkomt) en een prachtscore voor de CITO.

@Lotte85 > ik heb al een keer een kaart uit Lanzarote naar een PC gestuurd die speciaal om vulkaankaarten vroeg en volgens mij hebben we wel een bergje in ons land maar vulkanen...

Ook een kaart van Toetanchamon gestuurd naar een PC die kaarten wilde van iets wat een grote indruk op je heeft gemaakt, nou, de Egyptische schatten uit dat graf dus.

@tine > spannend zo'n gesprek, je bent tenminste al uitgenodigd, dat is stap 1 toch?

@ligaa > wat een mooi gebaar van dat tehuis, fijn voor de nabestaanden om te merken dat hun dierbare nog niet vergeten is,

@anita > is je vorige baby op de uitgerekende datum gekomen of liep dat anders dan gepland?

@varisha > ik heb pas 22 kaarten verzonden en er zijn er diverse tot favourite gemaakt, een er van zelfs 11 keer.
Tine, balen van je examen zeg... Kunnen ze beter 's middags plannen... Wel leuk van je sollicitatiegesprek!!

Miertje, gaat ie een beetje nu? Sterkte weer/nog! Leuk van je oma!

Varisha, ik heb geloof ik 10 kaarten die favoriet zijn.

Vrouwuitlimburg, ja lekker he, weer naar buiten!

Lotte, ik heb ooit een keer een setje geschilderde kaarten, (beetje vintage, ook religieuze erbij) gekocht waarvan de opbrengst naar een kindertehuis in polen (ofzo) ging. Daar staat ook in het Pools op wat het is. Maar die stuur ik alleen als het echt bij het profiel past.

Maar ik denk dat ik best vanaf vakantie een kaartje zou sturen hoor.

Anita, leuk, een baby! Spannend hoor, al bijna...

Neferisis, denk dat ie ze vandaag wel zal krijgen? Of anders morgen. Fijn dat je zoon een goede cito score heeft. Is ook goed voor z'n zelfvertrouwen, hihi.

Ligaa, mooi idd, zo'n herdenkingsdienst.

Snjokorn, haha, ja, die zal wel denken...

Ik had vandaag 2 leuke hurrays en 1 kaart uit Vancouver, van de Olympische Spelen incl. postzegels daarvan! Leuk!!

M'n nieuwe kaarten gaan naar Rusland en NL (niet iemand van hier, dat ik weet)
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Oh, en we zitten nog 134 postings van een nieuw topic verwijderd, dus mijn vraag: wil degene die de eer heeft het nieuwe topic te openen in de OP alleen iets van Postcrossing, voor uitleg zie 1e post. zetten? En dan die hele lap tekst in de eerste posting? Hoef ik niet zoveel te scrollen steeds
Miertje veel sterkte de komende tijd!

Tine balen zeg van je mislukte examen en dat alleen maar door fileleed....

Wel een opsteker om weer uitgenodigd te zijn voor een gesprek bij een kdv.

Anita D-day komt dus al lekker dichtbij.

Janna, ik wou dat ik zo'n kaart van de OS zou krijgen compleet met speciale postzegels.

Hier vandaag geen post, wel een Hurray uit Litouwen na een reis van 7 dagen.

Voorraad hier, ontelbaar en nog steeds niet uitgekocht, maar alleen bv om iets aan te vullen.

Vanavond met oudste zoon naar het theater, we gaan naar de Tom Tom Crew, ik heb er zin in en hij ook dacht ik....haha
Christy, ja, ik ben er ook echt blij mee!

Leuk, naar het theater! Veel plezier alvast!
Snojkorn, dat meen je niet. Wat stom, waarom doen sommigen dat toch. Geloof is iets persoonlijks vind ik. Je mag wat mij betreft in alles geloven, als je het maar niet aan andere opdringt.

Tine wat balen zeg van die file. Ik hoorde het vanochtend al op de radio. Bah, nu pas weer in Juni. Probeer om het een beetje bij te houden, ook al is het lastig.

Ik heb geluk! Mijn kaart naar China (expired) is eindelijk overgekomen. Mag dus géén nieuw adres aanvragen, maar er komt wel weer een kaartje mijn kant op. Heb er nu nog 7 onderweg, waarvan Duitsland al 53 dagen duurt en USA 12 dagen.
Tine, goed dat je weer op gesprek mag zeg. We duimen weer. Wel jammer dat je pas in juni terecht kunt.

Leuke oma Miertje.

Anita, leuk een wonderbaby.

Zo nu weer on-topic: veel kaarten en hurray's lees ik.

Zelf een kaartje naar mijn kaartjesstuurvriendin gestuurd. Weer een kikker. Ik moet eens nieuwe gaan zoeken.

Janna, gave kaart die heb ik ook gekregen ooit met een swap. Van de ski-mountains dan en van de mascotte ook eentje.
Ojeeee wat moet ik weer veel bijlezen! Ik kom van het weekend wel terug, dan heb ik meer tijd

Mijn score van vandaag: een envelop thee (thanks Snjokorn!) en een kaartje uit Belgie.

Verder nog steeds geen hurray's....

Heb wel alvast weer wat postzegels bestelt. En daar moet ik het voorlopig mee doen, anders is mijn stufie zo weer op ;)
Dit is em...

'k probeerde em rechtstreeks vanaf de postcrossing site hier te zetten, maar dat lukte niet...
Zojuist weer een hurray binnen, mijn volgende kaartje mag naar Zwitserland (weer een nieuw land voor mij )

Tine: echt balen! Stomme NTI.. .

Zelfs woon ik op korte afstand (20 minuutjes) van Leiden, wel ook bij NTI (en LOI) gestudeerd.

Zelf werd ik vaak gebracht naar mn examens of ging ik met de trein er heen.

Leuke kaart, Janna

Ik had vandaag een kaart van 'The Danube Delta', degene schrijft: In 1991 the romanian part of the Danube Delta became part of the UNESCO world Heritage sites, also it's a Biosphere Reserve'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven