Soa van vriend, en nu?

04-03-2010 14:02 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 2 maanden een nieuwe vriend. Het voelt fijn, vertrouwd, goed. Hiervoor scharrelde ik met iemand. Met deze scharrel heb ik af en toe onveilige sex gehad. Daar hebben we destijds over gepraat, soatest ed gedaan en we hadden hier afspraken over. Verder ben ik met niemand geweest na soatest.

In het begin van de relatie met vriend expartners besproken en ik gaf hem aan dat ik eerst even wilde laten testen. Over de scharrel had ik totaal niet het gevoel dat hij iets zou kunnen hebben, maar omdat ik niet voor scharrel kan praten en ik het wilde uitsluiten heb ik dit met vriend zo besproken. Vriend gaf aan dat hij clean was (het was van de zomer getest en daarna niks onveiligs meer gedaan).

In head of the moment zei vriend dat hij het wel prima vond, hij vertrouwde het wel, zonder condoom gedaan. Nu maandje verder kreeg ik vage klachten, wilde alles uitsluiten en ja hoor, chlamydia. Meteen werd de schuld bij mij gelegd (vriend: tja van mij kan het niet zijn). Medisch gezien is het nu bij ons allebei opgelost met antibiotica. De scharrel heeft zich ook laten testen en is soavrij. Het komt dus wel van vriendjelief. Heb ik net ontdekt.

Het irriteert me en hij snapt hier helemaal niks van en vindt dat ik me aanstel. Ben ik nou gek? Ik ben normaal hier zo mee bezig en dan krijg ik toch een soa, voel me zo stom. En was boos dat hij blijkbaar toch onverantwoordelijk hiermee omgaat. Het zit me niet lekker. Wat moet ik hiermee? Of zeur ik echt en moet ik dit gewoon laten gaan, het is opgelost.

Het is niet iets wat ik met mn vrienden bespreek, als ik vriend mee ga nemen lijkt het me niet zo prettig als iedereen hem meteen ziet als soaboy. Misschien moest ik vooral even spuien. Op de relatie pijler ipv sex, het gaat nu meer om het gevoel wat ik bij de relatie heb...
ik vind het niet zeuren, het gaat om je eigen lijf.

maar misschien in het vervolg eerst een test doen voordat je onveilig met hem het nest in duikt.

misschien schaamt hij zich ervoor?

omdat je er nu dus achter bent dat hij heeft gelogen.
ik zou hier ook niet blij om zijn en meteen vriendjes verdere beweringen in de toekomst met een korreltje zout nemen... helaas
Ja ik voel me ook stom hoor. Ik doe het normaal niet zomaar met iemand onveilig. Alleen hij had me echt het idee gegeven dat hij getest was en dat hij echt niks kon hebben. We hadden het er over gehad. Hij was zo stellig. En dan nu dit. Het maakte me zo boos. Ook omdat ik scharrel moest zeggen, ik vond het toch genant. Omdat ik me schuldig voelde. En hij wimpelt dit nu zomaar weg.
Ja idd, je krijgt toch geen chlamydia van de kabouters. Hij geeft me nu het gevoel dat ik gek ben.
Nee, je bent niet gek. O, wacht je hebt het al besproken.

Liegen en jouw gevoelens bagatelliseren... Hmm...
ik zou voortaan flink wat wasabi op zijn boterhammen smeren en dan ook de vermoorde onschuld spelen, misschien begrijpt ie het dan wat beter, de eikel

NB; ik bedoel hiermee niet dat het vergelijkbare acties zijn he,

van chlamydia kun je onvruchtbaar worden zelfs... maar ik heb het ook ooit gekregen van een leugenachtig vriendje en ik zou willen dat ik bij zijn boterhammen kon komen, of zijn fietsbanden of vul verder maar in...
Die onvruchtbaarheid vind ik ook echt heel erg. Ik kwam er nu na ongeveer een maandje erachter door die vage klachten, maar voor hetzelfde geld had ik dit niet gehad en neemt de kans daarop toe. (waarop hij zegt: jamaar we weten het nu toch, het is toch opgelost)

Ik wil gewoon dat hij snapt dat ik reden heb om boos te zijn en even echt boos zijn. Nu krijg ik geen respons. Dat ruziet slecht. Geen sorry of ik heb me blijkbaar vergist. Ook geen: oh misschien moet ik dan ook mensen waarschuwen (iets waar ik heel erg tegenop zag en heel klote vond, heb ik nu moeten doen dankzij hem, ja idd dat verwijt ik hem ook).

Voor de rest voelt de relatie echt goed (ik snap dat dit vreemd overkomt na dit verhaal). Moet ik nou echt dat op het spel zetten om dit? Het zit me wel echt dwars.
Als een vriendje binnen 2 maanden al liegt over het wel of niet SOA vrij zijn dan ben ik bang dat hij in de toekomst over nog wel meer dingen niet helemaal eerlijk zal zijn.

Ik vind dat je volkomen in je recht staat om boos te zijn. Het is verdorie wel jouw lichaam en dat hij niet snapt dat jij boos bent vind ik echt heel raar.
ik vind dat hij wel gelijk heeft..

je kan wel zeggen van het komt van hem.. maar misschien liegt je scharrel wel?!

Het is nu opgelost en klaar... lijkt mij..

maar goed dat is ieder voorzich.

Ik zou er in ieder geval niet zo moeilijk over doen
ik baal

bedankt voor jullie reacties!

Aan de ene kant vind ik ook dat hij gelijk heeft, genezen, we kunnen het achter ons laten. Alleen zo laconiek erover doen, hm ik had denk ik iets meer begrip gewild.
quote:Kapara schreef op 04 maart 2010 @ 14:39:

Als een vriendje binnen 2 maanden al liegt over het wel of niet SOA vrij zijn dan ben ik bang dat hij in de toekomst over nog wel meer dingen niet helemaal eerlijk zal zijn.

Ik vind dat je volkomen in je recht staat om boos te zijn. Het is verdorie wel jouw lichaam en dat hij niet snapt dat jij boos bent vind ik echt heel raar.Hier ben ik het hartgrondig mee eens.
MissKiek, ben jij absoluut zeker dat het van hem komt en hij wil daar niet over praten? Als hij heeft gelogen, slecht teken.

Ík denk dat jij het achter je zou kunnen laten als hij meer begrip zou tonen en hij heeft dat niet gedaan en toont geen begrip voor jouw wensen en gevoelens en verlangens hierin. Slecht teken.
Wat vervelend! Ik vind het ook niet zo fijn klinken dat hij er inderdaad zo laconiek mee omgaat, chlamydia is niet niks!

Maar als ik het goed begrijp heb jij jezelf eerst laten testen op soa's en bleek je (nog) niets te hebben? En na de onveilige seks met je vriend kreeg je dus opeens vage klachten en bleek je chlamydia te hebben?
@Aikidoka

Scharrel heeft zich meteen de volgende dag laten testen, is nu in het buitenland (kan dus niet heel makkelijk met hem communiceren), maar heeft mij op de dag van zijn uitslag meteen gemaild dat hij soavrij is. Ik had het hem gevraagd door te geven, ook omdat ik me zorgen maakte hoe lang ik zoiets dan heb (het onvruchtbaarheidverhaal). Scharrel heeft nu zelf nieuwe vriendin, hoeft mij dus niet perse terug ofzo (neem ik aan). Ik zou niet weten waarom hij hierover zou liegen. Ik deed begripvol tegen hem, ben niet boos geworden, het zou een hele flauwe actie van hem zijn. We hebben geen ruzie gehad ofzo. Verder heb ik met niemand anders sex gehad na soatest. Dus tja, de conclusie lijkt me wel dat het van hem (vriend) moet zijn.

Tja of vriend liegt, ik geloof hem wel in wat hij heeft gezegd over zijn sexverleden. En ik geloof ook wel dat hij dacht dat hij niks had. Alleen vind ik hem laks. Al zijn vrienden (gemeenschappelijk) zeggen over hem dat hij zo eerlijk is (niet over dit onderwerp, dit is prive:-).

Ik mis het begrip. De eerste discussie werd meteen afgeketst met: het is nu toch opgelost, het is iets van het verleden. Het is dus nog niet iets waar ik al dagen over heb doorgedramd. Maar het steekt bij mij wel. Idd ik zou het waarschijnlijk best kunnen laten gaan als hij niet zo soepel hier overheen praatte.
Kijk, en daarom zou ik een nieuw vriendje ook nooit op zijn mooie blauwe ogen geloven als hij zegt dat hij clean is.

Maar goed, daar heb je nu niets aan natuurlijk.

Ik zou me ook letterlijk in mijn kruis getatst voelen als ik eerlijk ben....

Dus nee ik vind niet dat je zeurt...alleen...

Je kan er een heel lang wellus nietus verhaal van gaan maken

Toegeven zal hij het topch niet denk ik....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb hetzelfde gehad. Zelf was ik soa-vrij, dat was getest. En volgens vriend had hij ook niets en toen kreeg ik toch chlamydia. Dus ja, allebei een kuurtje en toen was het over.

Maar volgens hem kon het dus absoluut niet van hem komen. We hebben er echt veel om geruzied en op een gegeven moment hebben we maar besloten om het te laten zitten en het er niet meer over te hebben.

Het is nu 5 jaar geleden, maar het blijft een gevoelig punt als het een keer ter sprake komt, omdat we allebei overtuigd waren dat we niets hadden en dat het van de ander kwam. (Kan het dat die soa-testen misschien niet 100% zijn?).
is chlamydia niet heel lastig te vinden, zeker bij mannen?

Zoiets kan ik me herinneren...

Maar zeker lastig en pijnlijk, succes er mee
Hij klinkt als mijn ex-vriend. Mijn ex was echt zo bot en egoistisch. Hij had een houding van "niet zeuren, recht voor z'n raap", maar dus erg onbegripvol.

Hij kwam uit een dorp (no offense, ik woon zelf in hetzelfde dorp, maar mijn ouders zijn gelukkig een stuk meer open-minded) en veel mensen daar waren erg bot tegen elkaar. Buitenstaanders werden niet getolereerd. Begrip tonen of iemand steunen werd niet gedaan, daar werd je alleen maar soft van volgens hen. Als ik verdriet had kreeg ik alleen een klopje op mijn schouders.

Je vriend komt ook alleen met het argument "het is nu opgelost, dus wat zeur je nog", klinkt mij jammergenoeg erg bekend in de oren.
Door de manier waarop je vriend reageert lijkt het net alsof hij juist iets te verbergen heeft wat hij je liever niet vertelt. Misschien een ONS gehad terwijl hij dronken was, waar hij zich nu voor geneert? Het zou zomaar kunnen. Wel jammer voor je dat je je niet begrepen voelt.
Heeft je vriend trouwens al zijn vorige sexpartners op de hoogte gesteld van de soa? Want hij kan het dan misschien ook nog hebben doorgegeven aan andere meisjes.
Misskiek,

Als de SOA alleen maar van je vriend kan komen, dan heeft hij met jouw gezondheid risico's genomen én tegen je gelogen én ook achteraf neemt hij geen verantwoordelijkheid of toont empathie.

Klinkt als een hele nare jongen die ik subiet bij het grof vuil zou zetten. Bah.
Is het eigenlijk ook mogelijk dat iemand een SOA doorgeeft zonder hem zelf te krijgen? Of kan dat niet?

Dus truus heeft chlamydia, geeft dat door aan Piet en Piet weer aan Ans.

Dan kan het niet dat Piet het niet heeft en Ans wel?

(misschien stomme vraag)

Ik heb ook eens zoiets gehad. Toen was ik zogenaamd degene die gezorgd had dat vriend A en zijn nieuwe vriendin B chlamydia hadden. (tussen mij en A speelde uiteraard voordat B in beeld kwam).

Uiteindelijk had ik niks en bleek dat iemand anders gelogen had tegen A. Lastige dingen.
Volgens mij zijn mannen alleen dragers van chlamydia en hebben alleen vrouwen klachten.
@LIian: Dat is niet waar. Mannen hebben juist vaker klachten dan vrouwen. Bij vrouwen gaat de ziekte vaak ongemerkt, terwijl een aanzienlijk deel van de mannen last krijgt van pijn bij het plassen, afscheiding uit de penis e.d. Maar, chlamydia blijft een sluipende SOA, dus veel mannen brengen de (vaak vage) klachten die ze hebben vaak niet in verband met chlamydia.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven