Water afsluiten?

06-03-2010 20:27 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, dit is heel erg met de billen bloot maar ik zit zwaar in de penarie.

Gisteren lag er een briefje in de bus dat mijn water wordt afgesloten als ik net per 07/03 zou betalen. Morgen dus.. Gistermiddag kon ik niemand van het waterbedrijf meer bereiken, want vrijdagmiddag, dus ik ben de sjaak.

Nu verwacht ik dus de afsluiter maandagochtend op de stoep staat. Vanwege mijn financiële toestand kan ik ook niemand bellen, alles moet via internet. Op dat bewuste kaartje staat wel een telefoonnummer maar die is te bereiken van 16.00 tot 17.00, als ze maandagochtend komen heeft dat natuurlijk weinig nut.

Heeft iemand alsjeblieft enig idee wat ik kan doen om afsluiting toch te voorkomen? Ik weet het namelijk niet meer..
quote:DarkRosePrincess schreef op 06 maart 2010 @ 21:05:

Bellen. Maandagochtend om 8.00 uur zijn ze weer bereikbaar. Leg uit hoe de situatie in elkaar zit en vertel dat je geld gaat krijgen. Je hebt er bewijs van, dus dat willen ze dan zien. Bel de schuldhulpverlening, ook zij moeten iets kunnen doen voor je. En meestal (niet altijd) duurt het nog een aantal dagen voordat er daadwerkelijk wordt afgesloten. Zorg dus dat je asap een voorschot krijgt op je uitkering. Waar woon je ergens? Ik ben niet in staat om je financieël te helpen, maar je kunt wel altijd gebruik maken van onze telefoon en pc.Wat lief zeg....
Artikwel 37 WIJ. Sla henm daar maar mee om de oren.

Waar woon je ongeveer? IK ga zo met je mee naar de gemeente, mits je niet te ver weg woont
.
O, jasmmer, da's écht te ver weg....
quote:Ligeia schreef op 06 maart 2010 @ 21:06:

Maar jouw bewindvoerders zijn nu toch verantwoordelijk voor afhandeling van dit soort zaken? Als jij kan aantonen dat dit uit de hand is gelopen buiten jouw schuld om (SHV) zou er toch nog iets te regelen moeten zijn? Kun je niet alvast per e-mail uitleggen wat de situatie is? Rot zeg, sterkte ermee!...Ik heb geen bewindvoerder (??). Ik weet het ook niet zo goed, ja heel stom, ik weet het.. Ik wist niet dat er aanmaningen kwamen enzo, ik heb die nooit gezien. Maar die hulpverleners snappen toch ook wel dat als ik een voicemail inspreek dat ik word afgesloten, dat ze terug moeten bellen.
Ik zit in Eindhoven. Je bent welkom! En mocht je water echt worden afgesloten, dan ben je ook welkom om te douchen, te wassen etc. voor zolang het nodig is.
MILF in the making ;-)
http://www.rechtsagent.nl/afsluiting

Lees ik het nou zo verkeerd in deze link, of mogen ze je niet eens afsluiten?

Heel erg vervelend voor je in elk geval!

(Rare vraag, maar kom je toevallig uit oost-nl?)
.
quote:noahtb schreef op 06 maart 2010 @ 21:05:

[...]

Kan ik dat daar vragen ja? Ik sta op hele slechte voet met de zaakbehandelaar omdat ze steeds de boel ophoudt en rekt.. Op het moment dat ze niet aanwezig is, of mij niet wil ontvangen, wat doe ik dan?Inderdaad een klacht indienen. Iemand mag toch niet zomaar de boel rekken of ophouden?
quote:roque schreef op 06 maart 2010 @ 21:05:

Noa: ik ga nú proberen het artikwel WIJ te vinden. Sla hem ook om de oren dat je anders een beroep gaat doen op de Wet Dwangsom, ook al is het bluffen . Als je cp net doet of hioj niet wweet dat er elke vier weken een voorschot verstrekt moet worden, kent hij de regels van de Wet Dwangsom vast ook niet

En alsd de reden dat je nu zo in de shit zit is omdat je nooit voorschotten hebt ontvangen: schrijf een klachtenbrief naar de gemeen te waarin je aangeeft dat je hierdoor aanmaningen hebt ontvangen en dat je verwacht dat de gemeente hierin helpt.

Belachelijk. Kan me hier echt boos om maken. En dat zijn dan mijn collega's.. Krijg voor dat hele uitkeringsgebeuren ook ondersteuning van het maatschappelijk werk. De reden dat ik de hele tijd geen inkomen heb gehad: cp was onwillig, miste steeds papieren, stuurde me van hot naar her, stelde rare voorwaarden. En dit gaat zo vanaf november. Meerdere keren een voorschot aangevraagd; hoefde niet volgens haar want deze keer zou echt de volgende dag de beschikking klaar zijn en gingen ze over tot betaling... Nu zijn we 4 maanden verder.
Ik word echt helemaal week van dit soort topics en dat ik dan zie dat jullie haar allemaal willen helpen, zelfs met geld. Echt zo lief!!!! Doet mij veel goed net zoals dat Egypte topic waarin iemand zomaar een vakantie weggaf. Ik schrijf zelf niet veel maar lees wel veel topics en kan zeggen dat ik oprecht ontroert ben, ook door dit topic weer. Veel van jullie zijn echt schatten met een gouden hart!
Maar als ik het goed begrijp krijg jij dus eind deze week je geld? Dan zit je hooguit een paar dagen zonder water?
Ze sluiten je niet volledig af, maar die druppelsd die er uit de keraan komen, daar vul je op een dag net een kan water mee

wat lief DarkRosePrincess!

Voor energie enzo: daarvoor moet je dus zo snel mogelijk (maandag) contact opnemen met je cp van schuldhulpverlening.
quote:roque schreef op 06 maart 2010 @ 21:06:

Noa: naar de leidinggevende vragen of naar de wethouder stappen.Oke..
quote:roque schreef op 06 maart 2010 @ 21:10:

Artikwel 37 WIJ. Sla henm daar maar mee om de oren.

Waar woon je ongeveer? IK ga zo met je mee naar de gemeente, mits je niet te ver weg woont Ik schrijf driftig mee, en het is een zij.. Ik woon in brabant..
quote:Heddar wrote on 06 March 2010 @ 21:14:

Maar als ik het goed begrijp krijg jij dus eind deze week je geld? Dan zit je hooguit een paar dagen zonder water?Maar dan draait ze wel op voor de aansluitkosten...
Je Heddar: je moet alleen wel 150% meer kosten betalen

Maandag moet de gemeente gewoon een voorschot overmaken.

(In mijn hoofd klinkt dat als Mááándag moet de geméééénte een vóóórschot overmáááken, dúuuh. Geloof dat ik wat betweterig wordt he? Ja. Sorry. Niet persoonlijk bedoeld: ik ben wat boos op de gemeente en heb en Lúíúiúister nouhouhou-gevoel )
.
quote:DarkRosePrincess schreef op 06 maart 2010 @ 21:11:

Ik zit in Eindhoven. Je bent welkom! En mocht je water echt worden afgesloten, dan ben je ook welkom om te douchen, te wassen etc. voor zolang het nodig is.

Sorry, jullie gaan zo snel dat ik steeds kei laat ben met reageren .

Dat vind ik echt ontzettend lief van je~!!
Sla haar dan ook maar met artikel 4:16 Awb om de oren (Da's dus de Wet Dwangsom)
quote:Heddar schreef op 06 maart 2010 @ 21:14:

Maar als ik het goed begrijp krijg jij dus eind deze week je geld? Dan zit je hooguit een paar dagen zonder water?Klopt, maar met een huishouden en een kleine lijkt me dat niet grappig..
Mail me even princess.of.darkroses@gmail.com dan wisselen we gegevens uit en weet je waar je terecht kunt!
MILF in the making ;-)
Kijk! We hebben een match !
Je hebt ook nog een kind?

Kijk, dan heb je nog een hogere norm ook . Heb je recht op nog meer geld .
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven