Jonge moeders ??

08-03-2010 18:58 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik nu 21 en word in september 22 ik woon bijna een jaar samen met een hele lieve vriend van 32 in augustus 33. Nu gaan wij volgend jaar trouwen. En komen er bij mij steeds meer de moedergevoelen's boven. Maar ik wil eigelijk eerst lekker trouwen. daarna zou ik het graag gaan proberen. Nu zit ik in strijd met mijn hart en hoofd. Mijn hart zegt volgend jaar als we getrouwd zijn wil ik het proberen ( misschien zelfs nu al eigelijk, omdat het vaak toch een tijdje duurt voor het lukt). Nu dit is mijn dilema ik heb op het moment geen vast inkomen, mijn vriend heeft wel gewoon een vaste baan van 40 uur. We wonen in een maisonette woning en ik zou liever in een gezinswoning zitten.

Nu vroeg ik me af hoe jullie jonge moeders het gedaan hebben ? Wat was jullie situatie, toen je aan kinderen begon??
Als ik eerlijk ben zou ik eerst zorgen dat ik wel een vast inkomen had en in de woning zat waar ik in wilde wonen. Je hebt nog tijd genoeg.
Eens met dangeensuus.
Ik vind je wel heeeeel erg jong als ik eerlijk ben. Over 5 jaar vind ik je ook nog een jonge moeder.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
ook eens
ik sluit me aan bij dangeensuus. Ik zou eerst zorgen voor een vast inkomen, en misschien kun je eerst wat sparen. Je bent nog harstikke jong, waarom zou je niet eerst even nog met z'n tweeen lekker genieten van het samenwonen? En zwanger worden is bij iedereen verschillend, ik zou er dus niet vanuit gaan dat het wat langer duurt (een vriendin van mij van 40 was binnen 2 maanden zwanger).
Ik werd (bewust) zwanger, 21 jaar. Toch stiekem onverwacht, want 3 maanden daarvoor had ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en was mijn eileider met spoed verwijderd. Dacht niet dat het zo snel zou lukken, maar dolblij natuurlijk.

Ik ben nu 23 en moeder van een lief meisje van net 1 jaar oud.

Financieel je zaken op orde hebben is wel erg fijn maar verder niet teveel over nadenken, je kunt toch niet in de toekomst kijken.
quote:summerbreeze21 schreef op 08 maart 2010 @ 19:17:

Ik werd (bewust) zwanger, 21 jaar. Toch stiekem onverwacht, want 3 maanden daarvoor had ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en was mijn eileider met spoed verwijderd. Dacht niet dat het zo snel zou lukken, maar dolblij natuurlijk.

Ik ben nu 23 en moeder van een lief meisje van net 1 jaar oud.

Financieel je zaken op orde hebben is wel erg fijn maar verder niet teveel over nadenken, je kunt toch niet in de toekomst kijken.Niet mee eens, je kunt dan misschien niet in de toekomst kijken, je kunt op je vingers natellen dat een kind handenvol geld kost, en dat het verstandiger is om eerst een vast inkomen te genereren voor je aan een kleintje begint. Wat gaat TO bijvoorbeeld doen als de relatie niet blijkt te werken? Niet een heel ondenkbaar scenario
quote:Spijker schreef op 08 maart 2010 @ 19:13:

Ik vind je wel heeeeel erg jong als ik eerlijk ben. Over 5 jaar vind ik je ook nog een jonge moeder.Ik vind 16 jong, maar 21 kan prima hoor.
Dat is natuurlijk allemaal leuk, die mensen die vinden dat je beter kunt wachten. Maar het kan wel en het kan ook juist heel goed werken. Ik ben nu 23 en zwanger van mijn eerste, ben 24 als ze/hij geboren wordt. Wij zijn op zoek naar een fijn huisje, maar in ons flatje kan het ook makkelijk. Ik heb al wel een baan en ben hopelijk uiterlijk 12 mei afgestudeerd. (Ben uitgerekend 25 sept).

Bij ons ging het wel heel erg snel, hou daar rekening mee, het hoeft geen jaar te duren, ik ben welgeteld 1 x ongesteld geweest nadat ik ben gestopt met de pil. Toen was het direct raak. Dus ga het pas proberen als het echt op dat moment al kan. Ik zou eerst lekker trouwen en dan rustig aan verder kijken. Het is fijn als jij ook een vast inkomen hebt. Maar je leeftijd zegt niets, dus laat dat geen reden zijn om er wel of niet voor te gaan. Je weet zelf wel of je er aan toe bent. Bovendien is je vriend zo al 33, ik neem aan dat zijn leeftijd ook mee speelt. Mijn vriend wordt binnenkort 29 en ik vind het een perfecte timing.
quote:dangeensuus schreef op 08 maart 2010 @ 19:19:

[...]

Niet mee eens, je kunt dan misschien niet in de toekomst kijken, je kunt op je vingers natellen dat een kind handenvol geld kost, en dat het verstandiger is om eerst een vast inkomen te genereren voor je aan een kleintje begint. Wat gaat TO bijvoorbeeld doen als de relatie niet blijkt te werken? Niet een heel ondenkbaar scenarioJa, maar daar moet iedere moeder over nadenken
enerzijds ben ik van mening dat een kindje niet veel meer nodig heeft dan liefde en een natje en droogje op zijn tijd.

Maar jemig meid, je bent nog zoooo jong!!! Ga eerst lekker trouwen( of wil je met een dikke buik voor de ambtenaar staan??) en zorg dan dat je een baan hebt.. regel je huis, denk wel als je dalijk een kindje hebt is het een stuk moeilijker om een ander huis te vinden...

Je hebt nog alle tijd.. over 4 of 5 jaar ben je ook nog harstikke jong!

Ik was bijna 2,5 jaar getrouwd toen ik beviel van mijn zoontje.

Het huis waarin we nu wonen is niet het huis dat waarin ik mijn kindje op wil laten groeien, wij hadden al een nieuwbouwhuis gekocht toen ik zwanger raakte, alleen is dat nu nog niet klaar Over 8 wkn wordt m`n huis opgeleverd. dan is mijn zoontje al 18 maanden maar goed, dat is weer een ander verhaal!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Eens summer, daar moet iedere mams to be over nadenken. Ik vind 21 jong maar niet persee te jong als mams alle zaken op orde heeft. Nu dit niet zo is, vind ik haar niet te jong maar vind ik het te vroeg om te denken over een kindje. Maar dat is mijn beperkte mening he....
( ow en TO....ik was 5 mnd zwanger toen ik trouwde omdat ik dacht dat het nog wel even kon duren. Het was gelijk raak. dag sexy trouwjurk, hallo veel te strakke en op het laatste moment uitgelegde jurk)
@ Er staat toch niet hoelang ze al bij elkaar zijn? Wonen een jaar samen, dat al wel. Wij wonen nu 3 jaar samen, zijn 7 jaar een stel.
quote:biol schreef op 08 maart 2010 @ 19:21:

enerzijds ben ik van mening dat een kindje niet veel meer nodig heeft dan liefde en een natje en droogje op zijn tijd.

Maar jemig meid, je bent nog zoooo jong!!! Ga eerst lekker trouwen( of wil je met een dikke buik voor de ambtenaar staan??) en zorg dan dat je een baan hebt.. regel je huis, denk wel als je dalijk een kindje hebt is het een stuk moeilijker om een ander huis te vinden...

Je hebt nog alle tijd.. over 4 of 5 jaar ben je ook nog harstikke jong!

Ik was bijna 2,5 jaar getrouwd toen ik beviel van mijn zoontje.

Het huis waarin we nu wonen is niet het huis dat waarin ik mijn kindje op wil laten groeien, wij hadden al een nieuwbouwhuis gekocht toen ik zwanger raakte, alleen is dat nu nog niet klaar Over 8 wkn wordt m`n huis opgeleverd. dan is mijn zoontje al 18 maanden maar goed, dat is weer een ander verhaal!

Dit is best vervelend om aan te horen voor iemand die een serieuze kinderwens heeft hoor

Ik snap best dat je het zegt, maar waarom haar gevoel ondermijnen? Sommige mensen zijn er gewoon eerder aan toe.
Maar waarom zou je zo jong kinderen willen? Ben je niet bang dat je iets mist? Dat je een heel stuk leven overslaat? Als je 21 bent, dan ben je pril klaar met een opleiding of nog niet eens. En je hebt nog zó veel tijd.
Oja TO, als je er aan begint, hou dan rekening met de vloedgolven kritiek en vooroordelen die je over je heen krijgt. Sommige mensen denken echt dat ze alles tegen je kunnen zeggen. Kreeg vorige week als tip van mijn verloskundige om een flinke muur op te bouwen en me vooral niet druk te maken om wat iedereen verder vindt.
Ik spreek uit ervaring dat ik het volledig eens ben met Spijker
quote:Spijker schreef op 08 maart 2010 @ 19:24:

Maar waarom zou je zo jong kinderen willen? Ben je niet bang dat je iets mist? Dat je een heel stuk leven overslaat? Als je 21 bent, dan ben je pril klaar met een opleiding of nog niet eens. En je hebt nog zó veel tijd.

Zometeen is ze al 22, stel dat ze dan beginnen is ze misschien 22/23 als ze zwanger raakt. Zo jong is dat toch niet?

(Ik heb overigens helemaal niet het gevoel dat ik wat mis, dat ik wat oversla)
quote:Spijker schreef op 08 maart 2010 @ 19:24:

Nou, gewoon, een gevoel.. Waarom wil een vrouw van 30 kinderen? Niemand kan dat echt onderbouwen denk ik.

Ik was trouwens overal al erg vroeg bij, op mijn 13e stond ik in de kroeg en heb heerlijk rondgeslet Op mijn 18e vertrok in in mijn eentje met de bus naar Italië, heb daar mijn huidige vriend ontmoet en zo geschiedde..

Ook is mijn vriend wat ouder dan ik, 30 jaar. Overigens kreeg ik als eerste de wens voor een kind.
Het is denk ik echt belangrijk om bij jezelf te blijven, om je eigen tempo te nemen. En niet door te haasten naar de volgende versnelling omdat je vriend ouder is en in een andere levensfase zit.
Ik ben op mijn 21e moeder geworden, ben nu 23. Woonde destijds samen met de vader van mijn kindje, maar na de bevalling is het toch stukgelopen. Zwangerschap was niet gepland maar het kindje wel hartstikke welkom.

Hoeveel ik ook van mijn zoontje hou, ik wilde dat ik 10 jaar had gewacht.
Dat ben ik dan wel weer eens met jou Spijker, niet doen omdat vriend al ouder is en je denkt dat je nu moet.
quote:ambrosia9 schreef op 08 maart 2010 @ 19:27:

[...]

Zometeen is ze al 22, stel dat ze dan beginnen is ze misschien 22/23 als ze zwanger raakt. Zo jong is dat toch niet?

(Ik heb overigens helemaal niet het gevoel dat ik wat mis, dat ik wat oversla)Misschien is dit omdat ik naar mijn moeder kijk. Zij kreeg mij op die leeftijd, en heeft achteraf wel het idee dat ze een deel/fasee overgeslagen heeft. Ze heeft niet kunnen studeren, niet kunnen reizen. Nu de kinderen het huis uit zijn is ze dat allemaal keihard aan het inhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven