En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
quote:Kampen86 schreef op 09 maart 2010 @ 12:54:

Ik heb jullie hulp nodig

Hamster dood en nu? Ik wil altijd al een kat.

Maar ik twijfel nog.

Kan het wel op de flat? is mijn huisje niet te klein? werk ik niet teveel? ( 40 uur) zal mijn toekomstig dier zich niet vergrijpen aan mijn meubels? De kat ga ik uit een asiel halen en het liefst een binnen kat omdat ik dus op een flat woon.

Wat zijn jullie tips en ervaringen om mijn twijfel weg te nemen?

Alvast bedankt!!

Als je veel weg bent zou ik 2 katten uit het asiel halen, die elkaar al kennen. Want als een kat niet naar buiten kan en je bent veel weg dan is het zielig als hij alleen is.

Katten vergrijpen zich altijd wel enigszins aan je meubels. Als je je daar druk om maakt zou ik geen katten nemen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Hoera, voor Ottelien, wat een opluchting he Itsme!

Welkom Sweetmei, wat een mooie katten heb je!
Stressed is just desserts spelled backwards
Hiep hoera voor Ottelientje!!

Welkom nieuwe tetteraars!! En wat een mooie beessies weer!!

MV, ik krijg al wat Mindfullness via de psych in de kliniek van Lelystad. Ik krijg daar dus ook psiegiesche begeleiding i.v.m. het omgaan met een chronische ziekte. Ook krijg ik naar ontspannings- en ergotherapie. Maar bedankt voor je tip! Kan me wel voorstellen dat je er een beetje de zenuwen van krijgt hoor, psych doet het bij mij ook maar weinig, even een oefeningetje aan het eind want ik ben er ook niet zo'n type voor

Ik heb net met de slaapverpleegkundige gesproken. Ze kan me mijn twijfels bij het middel goed voorstellen maar ik heb met haar afgesproken dat ik het even een kans geef (maar als ik me er niet lekker bij voel: stoppen!!) en dat ik voor over een week of 3 een afspraak maak bij neuroloog om verder te kijken hoe of wat.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Hiep Hoi voor Ottelientje!

Ratteke hoe is het nu met jou?

Ik ben nog steeds bang dat ik mensen met elkaar verwar.

Ik vond trouwens het taartje (nou ja zeg maar gerust taart) van MV zo leuk. Geweldig idee.

Over kadootjes gesproken. Mijn zoon (17) heeft een tijdje in een dierenspeciaalzaak gewerkt. Zat er helemaal met hart en ziel in, we mogen sinds die tijd alleen maar het beste vh beste voer kopen. Vorig jaar februari nam hij een knuffeltje mee speciaal voor de hond. We hebben hem Porkie genoemd, slaat nergens op, maar Sanna is er helemaal super gek mee. Na nu dus meer dan een jaar leeft Porkie nog steeds. Nooit verwacht, we dachten dat houdt een weekje en dan is er alleen nog gehakt over van Porkie. Nee dus, hij loopt heel trots met Porkie door het huis, hij gaat er heel voorzichtig mee om. Zo leuk om te zien.

Een vd poesje lijkt sprekend op Porkie en we waren dan ook even bang dat hij ze zou gaan verwarren. Gelukkig niet, Sanna vindt het allemaal best, 't is gewoon een oplaadbare Porkie die "het altijd doet". Haar eigen Porkie moet ze in de lucht gooien maar deze beweegt uit zichzelf!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Het forum doet bij mij wat maf maar ik wilde nog zeggen dat ik gauw weer echt mee kom tetteren hoor! Ik lees alles maar ben ff teveel met mezelf bezig om goed te reageren.

Gauw posten voordat pagina weer vastloopt....
quote:Kampen86 schreef op 09 maart 2010 @ 12:54:

Ik heb jullie hulp nodig

Hamster dood en nu? Ik wil altijd al een kat.

Maar ik twijfel nog.

Kan het wel op de flat? is mijn huisje niet te klein? werk ik niet teveel? ( 40 uur) zal mijn toekomstig dier zich niet vergrijpen aan mijn meubels? De kat ga ik uit een asiel halen en het liefst een binnen kat omdat ik dus op een flat woon.

Wat zijn jullie tips en ervaringen om mijn twijfel weg te nemen?

Alvast bedankt!!Ik heb 3 binnekatten en ze malen er niet om dat ze niet naar buiten kunnen. Ik merk zelfs dat ze liever binnen zitten haah. We hebben wel een afgeschermd balkon, maar dat is 15 minuten buiten en dan weer zijn ze binnen haha. Ik zou inderdaad wel 2 katten nemen als je zoveel werkt. Een goed krabpaal doet wonderen hier zitten ze bijna nooit aan de meubels en ik heb ze allemaal op verschillende leeftijd binnen gekregen. De oudste is nu 7 en kwam binnen toen hij net 6 was. Toen kregen we een kitten van 13 weken ook geen probleem en daarna kwam een kitten van 6,5 maand. Allemaal niet echt aan de meubels gezeten. Af en toe als ze zich uitrekken tegen de bank dat ze een nageltje erin zetten , maar een strenge blik is dan al genoeg haha. Succes met je beslissing . PS: ik ben zowiezo niet voor katten buiten laten lopen.

Leuk topic!

Dit mijn hondje Thelma,

Bijna een jaar nu, en is lekker aan het puberen!

Mn steun en toeverlaat in een hele zware periode,
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ha dierenbabes,

Ik heb vandaag even niet de rust in de spreekwoordelijke kont om alles te lezen maar dat komt wel weer als duidelijk is hoe het met Robo is gegaan.

We krijgen er maar nieuwe tetters bij zie ik, wat een gein dat dit topic zo lekker doorloopt.

Meestal moet degene die een topic opent er zelf hard aan trekken om de boel gaande te houden, daar hebben we hier helemaal geen last van!

Hoera voor Ottolien, dat ving ik zojuist even op en hoera ook voor de beeldige foto's die weer links en rechts zijn gespammd.

Poez, heeft Kit haar zwembewijs, las ik dat?

Fantastisch!

Later meer reacties op ander tetterettes.

Tetterettes
Hallo Tetterettes, ik ben dr weer! De laatste dagen niet echt in forumstemming geweest. Gisteren W. begraven. Pffff, wát een emotionele dat was dat zeg. Maar het is wel goed gegaan. Voor zover een begrafenis mooi kan zijn, was dit een mooie begrafenis. 's Middags was ik bekaf, stiefdochter lag al op de bank te slapen met een dekentje toen we terugkwamen van de dierenarts. Even weer pillen voor Duus opgehaald. Daarna lag K. voor pampus op de stoel en ik ben op bed, bedolven onder kat, gaan slapen. Toen ik net lag kwam Mac op mijn ribben liggen, Duus lag op mijn benen. En in ene dacht ik wat gebeurt daar toch? Zit Medusa lekker te spelen met de staart van Mac.... Mac vond dat dan weer niet zo leuk. Morgana lag lekker tegen mijn buik aan. Heerlijk. 's Middags nog naar W.'s vrouw geweest en 's avonds eten bij mijn schoonvader.

Maar nu weer over tot de orde van de dag. Ottolientje!!!! You go girl!!! 2 werkende pootjes! Dat gaat helemaal goed komen, gelukkig.

Nieuwe tetter Sweetme, móóie poezebeesten!

Ann, mocht ik ooit in de buurt zijn kom ik zeker en absoluut koffie bij je drinken, ga met je hond lopen en knuffel de katten helemaal suf ok? Ik heb zo'n vermoeden dat jij erg mooi woont.

MV, je feuilleton van foto's is geweldig! Stom eigenlijk he? Dat ze de taart niet willen maar wel de versiering. En het allerkleinste piezeltje ham....

Diaantje, Thelma... Ik vind dat nog steeds een van de mooiste hondennamen en helemaal voor jou hondje. Met z'n ene tandje die erg eigenwijs te zien is.

Miss Loki, kom je naar de meet over twee weken? Ja toch!!! Please say yes! Ik kom ook, het was de vorige keer erg gezellig! Druk, veel lawaai en je vergeet de echte namen zo weer. En ik stuiterde twee dagen later nog van alle geweldige indrukken!

Leo, doe rustig aan. Wanneer je weer zin hebt kom je weer gewoon lekker meeschrijven.
quote:itsme26 schreef op 09 maart 2010 @ 10:15:

even ego, ottelientje gebruikt allebei haar pootjes weer!!!!!!!

nog niet van harte, maar ze loopt

wat een goed nieuws!!

Nu even eten en zo naar een vriendin,kom later meer reageren
En even een dikke knuf voor Ratteke

wat een verdrietige dag.
quote:annekeg schreef op 05 maart 2010 @ 23:10:

Lokee, Delphicat,

Het is nu al zo'n 20 jaar geleden dat mijn ouders overleden. Mijn vader overleed in de dagen na de geboorte van mijn zoon. Daarna heb ik ook hulp gezocht. Ik had lang het gevoel dat bij elk gelukkig moment een verdrietig moment hoorde. Mijn moeder overleed net na ons trouwen, anderhalf jaar voor het overlijden van mijn vader. Zoveel mixed emotions.

Waren jullie getrouwd, hadden jullie kinderen, toen jouw vader Delphicat en jouw ouders Lokee, overleden?

Mijn moeder heeft helaas mijn kinderen niet gekend en mijn vader heeft alleen het eerste jaar van mijn dochtertje meegemaakt. Ann

Ik zie nu pas dat ik hier nog niet op gereageerd heb.

Ik ben alleen en kinderloos. Maar het is wel iets waar ik aan denk. Als ik ooit kinderen krijg zullen mijn ouders ze niet kennen en dat lijkt me vreselijk. Ik kan me voorstellen dat dat voor jou ook moeilijke momenten waren Anneke.

Morgen is ook zo'n rare dag. Dan komt er een bordje "te koop" bij mijn ouderlijk huis te staan. Het huis waar mijn ouders 45 jaar gewoond hebben.
Ook van mij een knuffel voor jou Ratteke.

Een ontzettend verdrietige dag, maar goed om te horen dat het wel "mooi" was.
Wat een scheetje Diaantje!
@Ratteke, alleen al voor jou, mede nin waardeerder (of zoiets) zou ik al komen......

Beetje overdreven misschien, maar ik kom wel. Vind het mega spannend, maar ik ga met Trikky mee, en meet wat damesn van er kan meer bij van te voren. Kom je ook van te voren, of ga jij naar de plaats te zijn? Trikky zei ook al dat het veel leuker is als ik zal verwachten, so count me in......Wel even een voor de afgelopen tijd

Ontopic......Luna is megakrols, en heb haar vandaag zelfs betrapt op sproeien. Ik ga zo snel mogelijk de pil halen, maar vriend en ik hebben echt superonhandige werktijden, die ook nog eens niet aansluiten (en de DA is te ver om te fietsen en kan maar op bepaalde tijden). Met een beetje pech word het maandag, maar dat is dan even niet anders. Het is volgens mij niet iets wat meteen gegeven moet worden, wel zsm.

Loki gaat steeds beter in de groep hier. Hij knort, miauwt met de dag meer. Hij is allee extreem fanatiek met spelen, weet soms niet van ophouden en gaat best heftig tekeer. Even wegzetten scheelt gelukkig....nu ligt hij achter me op de stoelzitting te slapen, zn lievelingsplek
Dank je wel voor alle steun, dat voelt fijn aan. Ik wil nog één ding zeggen, want ik hoop dat ze hier leest of meeschrijft. Maar de dame van de uitvaart, mijn complimenten! En een knuffel. Wat heb je het goed en lief gedaan gisteren. De ontvangst, het begeleiden van de kleinkinderen, het regisseren van alles, het voorlezen van het engelse gedicht en bovenal je medeleven. Je raakte me aan het eind, met je tranen in de ogen en de tril in je stem. Dank je wel voor alles.

Lokee, voor jou zal morgen een moeilijke dag worden. Je ouderlijk huis verkopen.... dat zal moeilijk zijn. Woon je er nu zelf?
Miss Loki, Ik reis met Girlxxx en ik moet nog ff polsen Leaf naar de meet dus vooraf elkaar zien gaat niet lukken. Maar ik storm gewoon op iedereen af met dreads en die ga ik dan heel enthousiast begroeten
Die van mij zijn rood, en lang, en er zwerven nog wat piercings rond in mn gezicht en oren. Maar ben erg benieuwd naar je, eb de rest ook trouwens, zeker de dames van de 2 topics waar ik het actiefste op ben....hier dus en "er kan meer bij"
Oh Ratteke wat verdrietig. En Lokee, wat moeilijk de laatste band met je ouderlijk huis weg. Weet hoe moeilijk dat is.

Alle twee veel liefs .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ratteke, knussen en kuffels van mij.......

Wat een moeilijke dingen/ verhalen soms op het forum. Maar ik tetter toch even over mijn katten. Dieren kunnen veel troost geven toch als het leven tegen zit ( en wie heeft dat soms niet).

Dit is Rooie, een voorbeeld van een goed kattenleven. Een zachte mand voor de kachel, wat wil je als kat nog meer.

Hij heeft het verdiend, ex-zwerver die nu bij mij een prinsheerlijk leven heeft. Hij heeft Aids maar als het aan mij ligt 'gaat hij nog lang mee'

Naar buiten gaan hoeft van Rooie niet meer zo. Hij is genoeg buiten geweest tijdens zijn jarenlange zwerversbestaan. Dit bloemetjesbehang is voor hem natuur genoeg!

Ratteke, fijn dat het mooi was, en ook fijn dat de uitvaartdame het zo goed deed. Maar het zal toch heel verdrietig en moeilijk zijn geweest. Veel sterkte daarmee, voor jou en je familie.

Lokee, jeetje dat lijkt me ook een bizar moment, echt zo'n deur die dan dichtgaat in je leven. Jij ook veel sterkte.

En Leo en Zoebie, een omdat jullie er zo zijn voor Robo, heel mooi om te zien. En nog een om jullie eigen verdriet daarvan.

Fijn dat er ook weer veel dierenfoto's zijn geplaatst, dat is altijd goed voor de geest. Ik word er in elk geval blij van.

Wie van de Tetterettes (briljant, Leo!) gaat er nu precies naar de meet? Ratteke en MissLoki? Nog meer? Ik hoop er weer bij te kunnen zijn, vond het de vorige keer erg leuk. Maar toen was ik nog niet zo lang aan het forummen, dus kende ik nog haast niemand en zeker niemand kende mij
Oeh, annetd, wat een prachtexemplaar. En wat een natural model, haha. Fijn dat jij hem zo'n prettige oude dag kunt bezorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven