Gewoon Thuis

11-02-2010 10:46 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft een papa, maar sommige papa's zorgen wel voor hun kinderen en andere papa's niet. Die wonen nog bij hun eigen mammie

Dit vind ik wel een hele goede Erwt.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
quote:Vishnu schreef op 08 maart 2010 @ 21:00:

Iedereen heeft een papa, maar sommige papa's zorgen wel voor hun kinderen en andere papa's niet. Die wonen nog bij hun eigen mammie

Dit vind ik wel een hele goede Erwt.

Vooral die laatste toegevoegde zin

Maar serieus, ik denk dat dat op Nemo's leeftijd redelijk de lading moet dekken. Als hij daarover doorvraagt, zou je het eventueel heel kort kunnen uitleggen dat sommige papa's niet goed voor hun kinderen kúnnen zorgen.
Peas on earth!
Fijn, ik heb het nu weer redelijk rustig in mijn hoofd. Ga het morgen nog even doorlezen allemaal.

Ik verwacht van Nemo wel heel wat vragen daarna maar ik denk wel dat ik in zoverre ga liegen dat ik inderdaad ga zeggen dat ik niet weet waar hij woont. Anders zal hij door blijven vragen en die antwoorden geef ik hem dan liever weer een paar jaar later.

Vanochtend kwam de vraag toch nog redelijk onverwacht en ik heb volgens mij gezegd dat het klopte dat wij geen papa hier in huis hadden. Toen hij 2 of 3 was heeft hij het er ook al eens over gehad, toen wilde hij in de supermarkt een papa kopen.
Een papa kopen en

Ach......

Ik vind Erwt's verhaal heel goed. Sluit me er bij aan. Ik zou ook wel zeggen dat jullie niet naar hem toe kunnen (hoef je misschien niet eens te 'liegen'over het niet weten, alhoewel, zoals Star al zei: het is Nemootje). Foto geven zou ik ook niet doen, alleen in toekomst als hij er naar vraagt misschien.

In supermarkt kopen en

Ik vind Nemo lief. Ik wil zijn papa wel zijn!
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Chica vraagt er trouwens nooit naar zei Ier net, we hadden het er even over. Eén keer, maar is al tijd terug, toen vroeg ze waarom Chico niet bij ons woonde dus uitgelegd. Ook bijgezegd dat het niet aan haar lag dat wij niet meer samen wilden wonen.

En toen Mier net geboren was paar keer meer iets in trant van iER is Mier's papa, maar ook mijn papa. Ik heb twee papa's.

Ze snapt denk ik wel dat Ier ook biologische papa van Mier is.

Niet hoe dat in zijn werk gaat verder, maar toch.

Oh, had ik al verteld dat Ouderschapsverlof ook voor de dinsdag voor elkaar is? werk nu dus echt alleen maar schooltijden
Ben weer thuis en wilde even komen kijken naar Nemo-papa-verhaal. Dit zijn echt de Moeilijke Dingen van kinderen hebben. Wat zeg je wel, wat niet, en wat hou je nog een beetje simpel, omwille van je kind.

Zag dat Erwt en ik op dezelfde lijn zaten. Inderdaad heel vaak laten merken dat het probleem bij de papa van Nemo ligt en absoluut niet bij Nemo zelf. Bij mammie wonen is hilarisch!

Vishebekkie, dikke kus voor jou. Voor Nemo is het fijn om antwoorden te krijgen, maar voor jou is het rot om hier doorheen te moeten. Volgens mij ben jij met Nemo een echte twee-eenheid. Jullie doen het super saampies!
Loretta is De Mol. Punt.
Jullie zijn lief!
Hoest Vishie? Heb je 't idee dat het nog in Nemo's hoofd speelt? En bij jou?
Peas on earth!
Jij bent zelf ook harsku lief, Vish

Oei, baby niet meer blij in de box..

Ja hij zei er vandaag weer wat over. Alleen even niet het 'goede' moment want we zaten aan tafel bij vriendin met 2 kinderen.

Ik denk dat ik er binnenkort zelf over begin want heb het idee dat hij het er toch wel graag even over wil hebben. Hij is er erg mee bezig, dat voel ik en dat zie ik aan hem. misschien straks meteen maar even tijdens het avondeten.
Heb ineens een ingeving, ik schrijf het in verhaalvorm. Dan lezen we het een keer samen en als hij het erover wil hebben kan hij om het verhaal vragen.
Of is dat dom?
Helemaal niet dom, wel goed misschien, want dan kan hij er daarna zelf even op 'broeden'. Wil je dan een verhaal echt over hém? Of een meer algemeen verhaal waar hij zichzelf in kan herkennen?
Peas on earth!
Daar twijfel ik nu even over. Ben al aan het googlen of er misschien een boek is wat bij verhaal in de buurt komt en wat ik kan gebruiken.
Zat ik ook net op te googlen, maar ik vind nog niets
Peas on earth!
Nee niks. Allemaal voor kinderen die hun vader nog wel zien volgens mij.

Gat in de markt
Ja, dus ik zou extra m'n best doen op zo'n verhaal als ik jou was
Peas on earth!
Heb nu het slechtste verhaal ooit.

Maar dat schaven en voegen we nog even mooi glad.
Je kunt jezelf natuurlijk wel héééél leuk en schattig en geweldig en knap maken in zo'n verhaal! En dan ex afschilderen als lelijk enzo
Peas on earth!
Zou je ook nog een trauma kunnen krijgen als je blank bent en je vader is een negert?
Jammer dat je dat niet meer aan Michael Jackson kan vragen.
Peas on earth!

En verhaal heel goed idee
En hij begon er wéér over vandaag. Maar weer niet echt goed moment.

Morgen is de dag, dan verhaaltje voorlezen. Hij is er echt aan toe. En heeft ook verhaal nodig tegenover vriendjes denk ik.

Hij weet nu wel al dat hij wel een papa heeft en dat die ergens anders woont.

Hij vroeg dus meteen of we erheen konden gaan en waar hij woonde en of we konden bellen en hoe hij eruit zag en of hij hem mocht zien.

Misschien toch maar foto bij het verhaaltje doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven