Mode & Beauty alle pijlers

basis garderobe positiekleding

11-02-2010 21:10 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zat te twijfelen op welke pijler het hoort. Als het niet goed is; verhuizen maar.

MIjn beste vriendin is 13 weken zwanger en in aug. uitgeteld. IK maak dit heel bewust mee en vind het erg bijzonder.

Nu wil ik een verrassings-box maken met mooie/leuke positiekleding (zo'n 5- 6 stuks)

-Wat is onmisbaar qua kledingstukken?

-Wat is een leuk/mooi merk positiekleding?

Ze vindt buikbanden niets en heeft een respresentatieve functie.

tips?

Bedankt!
Ja, die boeken ken ik alletwee, een erg leuk idee!!

Ik heb nu in de planning;

-legging

-hempje x2

-zwangerschapsolie

- iets voor de baby

-tijdschriftje

-prentenboek
quote:krokusje schreef op 11 februari 2010 @ 21:49:

"raad eens hoeveel ik van je hou" erbij doen. Dat is een heel lief prentenboek over een moederhaas en haar kind waarbij ze tegen elkaar lopen op te scheppen hoeveel ze van elkaar houden. Leuk om voor te lezen (hoewel mijn zoon liever leest over de mol op wiens hoofd gepoept is....)Och, wat een lief boek is dat! Ik heb het babyboek er ook van. Echt een aanrader!
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
De fijnste legging is van queen mum, kost wel wat, maar blijft het mooist! En als ze normaal een M draagtM, zou ik een S kopen. Draag deze zelf ook en zit heerlijk
Wat ben jij een lieve vriendin!

O wat leek dat me erg, van die speciale onderbroeken, gelukkig konden mijn gewone ook prima.... Geen echt leuk cadeautje om die te geven. Ik had wel een heel mooi sexy zwangerschapssetje van zwangerschapslingerie.nl/com?

Een zwarte broek is inderdaad onmisbaar, maar juist jurkjes die strak over je buik vallen zijn erg leuk en modieus. Ik heb veel leuks kunnen kopen bij de H&M, bij de C&A een paar leuke rokjes en bij Prenatal ook e.a., maar dat verkleurde best snel en daar zou ik niet weer zo snel kopen.

Naast kleding is een beautydagje misschien ook erg leuk om te geven.

Veel plezier met het uitzoeken van je cadeaus!
misschien dan een legging, tanktop (zag ik van mamalicious bij de wehkamp), leuk tuniek?

Ik zal ook eens op c&a kijken.....

Ga morgen eerst maar eens een mooie grote vrolijke doos kopen

(Ik word zelf al helemaal blij!)
quote:Strong_Pearle schreef op 11 februari 2010 @ 22:07:

De fijnste legging is van queen mum, kost wel wat, maar blijft het mooist! En als ze normaal een M draagtM, zou ik een S kopen. Draag deze zelf ook en zit heerlijk

Mee eens dat de leggings van queen mom fijn zijn, maar ik zou wel weer voor haar gewone maat gaan.

Dus alleen daarom lijkt het me heel moeillijk om voor iemand anders zwangerschapskleding te kopen.
quote:schuddebuikje schreef op 11 februari 2010 @ 21:33:

misschien dan toch samen shoppen beter om dit idee te laten varen?

Nou dan maar een verrassingspakket met allemaal lekkere spulletjes??of een bon? Misschien minder leuk om te geven, maar ik bedoel echt een bon die je in een zwangerschapskledingwinkel kunt besteden.
Whatever, I do what I want
Ik vond buikbanden ook lelijk, althans als je je over je shirts draagt. Ik droeg veel buikbanden onder mijn shirts met lange mouwen. Zo leek het net over een randje onder uit kwam en kon ik mijn normale shirts blijven dragen. Bij Miss Etam hebben ze veel banden in allerlei kleuren zonder prints (ehhh, gewoon effen dus)

Van die tricot zomerjurkjes (zo'n 10 euro bij de H&M) zijn ook handig! Die droeg ik ook weer over broeken.
Wat ontzettend lief!

Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook mijn gewone onderbroeken gedragen tot op het einde, pas na de bevalling (spoedsectio-vervelend litteken) heb ik van die lekkere seamless broekjes van de Hema gekocht.

.. En 2 step-ins tot onder de oksel om die buikpudding wat te verdoezelen ..

Ik paste alles van de H&M prima, maar wat ik het allerfijnst vond was gewone kleding die past om een zwanger lijf: leuke tunieken, jurken met lycra in de stof (bv inderdaad king loui) langer model t-shirts met wat stretch (bij de h&m op de site kun je de lengtes bekijken, en als je dan ook nog met knoopjessluiting neemt, kun je evt ook gebruiken in de periode erna met borstvoeding).

Enige échte positiekleding die ik had was een cargo en spijkerbroek.

En de olie v Weleda is inderdaad erg fijn, aanrader!!
Computer says nooooo
Oh, en ik zou je vriendin met klem willen aanraden om aan de grote klok te hangen zodra ze "Raad eens hoeveel ik van je hou" heeft gekregen.

ie-de-reen geeft dat (prachtige!) boek kado ... ik heb er inmiddels 4 gekregen!

(iemand interesse? )
Computer says nooooo
wat ik ook een leuk boekje vind, is "ik zou wel een kindje lusten". echt erg grappig. Hebben ze ook in mini-uitvoering, kost dan maar 3 euro ofzo.
Ik zag laatst dat goodmoodkids tegenwoordig ook een zwangerschapslijn heeft. Echt hele basic shirtjes, rokjes en jurkjes in verschillende kleurtjes. Misschien is dat leuk? De site is www.goodmoodmom.nl Ik ken het zelf dus niet, maar de kinderkleertjes van dit merk zijn echt super. Mooie kwaliteit, pasvorm en kleurtjes.
Ik draag de zwangerschaps-strings van de Hema en ook de hempjes, die bevallen mij errug goed!

verder gewoon leggings een paar maten groter dan normaal en een lange trui erover, stel laarzen eronder, niet duur en toch leuk.

Ben zelf helemaal verslaafd aan mijn spijkerbroek van Mamalicious, maar zoals eerder gezegd is: iedere buik, figuur etc. is weer anders. Dus zou heel voorzichtig zijn met aanschaffen van dit soort spullen van een ander.

Vind je idee van box met prentenboek, legging, iets voor baby en olie etc. errug leuk!

(raad eens hoeveel ik van je hou is echt mijn favoriet! Heb ook babyboek ervan, die is ook al zo lief)
quote:DJ Momo schreef op 12 februari 2010 @ 10:08:

wat ik ook een leuk boekje vind, is "ik zou wel een kindje lusten". echt erg grappig. Hebben ze ook in mini-uitvoering, kost dan maar 3 euro ofzo.

Oow, die van dat babykrokodilletje! Die is ook al zo leuk!

Enne, ik ben niet schattig (vertaald door Paul de Leeuw) is ook al zo geinig.

Die van raad eens hoeveel.... en kleine mol, kleine ijsbeer etc. zijn allemaal te verkrijgen in mini-kartonuitvoeringen, vaak inclusief een klein pluche Hazeltje, molletje en ijsbeertje erbij.

Errug leuk om te geven als cadeautje (al gaat er niets boven een mooi prentenboek.

He, nog kleine 6 weken te gaan en ik mag weer los! Yeeha!
Ben zelf ook erg blij met de longsleeves / t-shirts van Hema-mama lijn. Fijn in deze kou, en ook lekker neutraal en goed elastisch, dus lekker aansluitend.

De rest van het pakket klinkt erg leuk!!
wat een leuke en lieve reacties!

Ik ga lekker de stad in, ik laat weten wat het allemaal geworden is!

Bedankt, ik kan heel erg veel met alle tips!

dames even een update;

Ik heb nu;

-klein boekje 'raad eens hoeveel ik van je hou'

-lief zacht washandje

-6 x kleine kneipp en zwitsal produten

-bruistablet kneipp

-wieglakentje met borduursel

-bijtringetje

dit in een linnen 'schoenendoos'

ik ga nog een tijdschrift kopen en eventueel een kledingstuk.

Verder nog tips?
schuddebuikje, wat ik echt ontzettend fijn vond, maar ook dat is heel persoonlijk en wil niet elke zwangere, is samen met een vriendin naar de sauna en daar een speciale zwangerschaps massage. Dat was zo ontspannen en echt een heerlijk dagje.
ik vind echt dat je een hele lieve vriendin bent, de dingen die je nu gekocht hebt zijn al zo leuk om te krijgen!
Wat een superleuk idee! En de spullen die je hebt zijn inderdaad al erg leuk om te krijgen.

Toen ik net bevallen was kreeg ik van die 10-dagen dozen met cadeautjes en die zaten in een soort geweven mandjes van de Hema. Die zijn erg handig, gebruik ze nu op de commode met thermometer, borstel, zalfjes e.d. in op te bergen. Die manden hadden ook een deksel, dus ziet er netjes uit in de kamer.

Verder heb ik ook een representatieve functie en kwam ik er tijdens mijn verlof achter dat ik helemaal geen vrijetijdskleding had om lekker aan te trekken. Het leek toen laat om nog nieuw spul te kopen met nog 4 weken te gaan, maar ik heb spijkerrokje en 3/4 broek nog echt veel aangehad, ook na de bevalling (in september). Misschien nog een idee. En lange hemdjes zijn super, kun je veel van je eigen (elastische) kleding overheen dragen zonder dat je blote buik te zien is.

Succes!
Lief idee! En een idee voor na de bevalling: laat een maaltijd bezorgen of ga een paar weken voor de uitgerekende datum langs met wat diepvriesmaaltijden.

Een groep vriendinnen had onderling geregeld dat de eerste week na de bevalling elke dag iemand eten kwam brengen.

Was zo luxe! En ook zo leuk om te zien wat de verschillende vriendinnen kwamen brengen. Van een heerlijke, verantwoorde, groententaart tot een bak diepvries lasagna van de Wal Mart
Bedankt meiden, voor de leuke tips!

Arwen, ik zou meteen zo''n sauna dagje boeken, maar ze vindt zelf sauna niet prettig, massage zeker wel dus misschien dat ik daar iets mee kan doen. Ik organiseer ook een vrijgezellenfeestje voor haar en wil haar dan helemaal in de watten laten leggen dus ook massage etc.

Isabelle; ik doe er denk ik ook nog een mama-shirt van de hema bij, goede tips

Orangecowgirl, helemaal leuk idee zeg! Alleen jammer dat ik 1,5 uur rijden van haar woon en de rest van haar vrienden ook niet in haar buurt, maar misschien kan ik er wel iets anders op verzinnen, leuk!

Morgen weer verder met shoppen,

tijdschrift& shirtje

Nogmaals; Bedankt
Boekje speciaal voor pappa: "de wiebelbillenboogie", is erg leuk!

http://www.peuterplace.nl ... en/Wiebelbillenboogie.htm
Computer says nooooo
schuddebuik, wat is er uiteindelijk in het pakket gekomen, en hoe reageerde je vriendin?
Ik zie ineens het topic weer staan, leuk.

Ik heb een grijze doos bij de hema gekocht met daarin;

(Miniatuur) badolie, bruistablet, douche-gel van kneipp

mini zwitsal producten en sudocreme

-een zwart basic positie-rokje (hij past!)

- het boekje 'raad eens hoeveel ik van je hou' met persoonlijke tekst.

- viva mama en nog een mama-blad

-baby-washandje

-geborduurd wiegkleedje, heel lief

- wat chocolaatjes

Volgens mij was het dat. Ze belde meteen emotioneel op, ze was er heel erg blij mee. Ze had net een moeilijke dag op haar werk gehad en was toe aan relaxen. Kon niet op een beter moment komen!

Erg leuk om samen te stellen zo'n pakket, heb er zelf ook veel plezier aan gehad

Dank voor je interesse

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven