Kabouters Kookkunsten!

04-03-2010 14:29 507 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mensen mijn Spaghetti avontuur zo grappig vonden.. hier een algemeen topic voor mijn kookkunsten haha!

Hierrrrr vind je trouwens mijn Fanhyve! *klikkerdeklik*
Ik heb nog wel een lekker recept voor je, het kost alleen wat tijd om te maken

Vegetarische schotel

Benodigdheden (4 personen):

Grote ovenschaal

1 courgette

1 aubergine

1kg aardappels

4 tomaten

Paneermeel

Knoflook

Peper

Zout

Basilicum

Peterselie

150 ml slagroom

Olie

Geraspte kaas (oude)

Bereidingswijze (+/- 1,5 uur):

Schil de aardappels en snijd deze in blokjesSchil de courgette en snijd deze samen met de aubergine in blokjesStop de courgette en aubergine in een pan en vul deze met water (net erboven)Stop de aardappels in een andere pan en zet deze ook onder waterKook beiden voor ongeveer 15 minutenGiet de pannen af en meng deze in een grote ovenschaalMeng in een apart bakje de slagroom, bieslook, peterselie en de knoflookGiet deze over de groenten/aardappelmix die in de ovenschaal ligtVerwarm de oven voor op 220 graden (hete lucht oven).Bestrooi deze vervolgens met de kaas en mix dit geheel in de ovenschaalSnij de tomaten in dunne plakjesLeg deze plakjes op de mix in de ovenschaal totdat deze geheel bedekt isStrooi wat paneermeel over de tomaten, zodat je een krokant laagje krijgt bij het bakkenStop de ovenschaal in de oven en bak het geheel voor 10 minuten op 220 gradenNa deze 10 minuten verlaag de temperatuur naar 200 graden en bak het geheel af in 35 minuten
Vriend is waarschijnlijk nu wel behoorlijk klaar met de spaghetti na deze 3-daagse... Buikgriep is goed waardeloos, Kabouter! Beterschap!
kaboutertje ziek? beterschap!!
Ahhh beterschap Kaboutertje!!
Ach, kabourtje....beterschap meis!!!!! Hoop dat je snel weer opknapt en lekkere dingen kunt maken en mooie verhalen komt vertellen!
Beterschap! Hopelijk ben je er weer binnen een paar dagen bovenop. Het heerst nogal geloof ik.
quote:varuca schreef op 15 maart 2010 @ 22:03:

@animani, die is uit de allerhande plaatste ik laatst ook de link van. heb hem zelf laatst ook gemaakt, heerlijk. wel met wat extra knoflook, vind één teen voor vier personen wel erg weinig.klopt Varuca! Dit is bij ons thuis echt een succesrecept. Ik neem ook meer knoflook als het kan ( behalve met vriend, die wil niet teveel knoflook. Ook maak ik het niet altijd vegetarisch, maar soms met biefstukreepjes er door heen.
at het vaak bij een vriendin en nu laatst dus zelf een keer gemaakt, was genieten. helaas lust het merendeel de ingredietenten niet, dus schiet niet echt op.
Leuk topic dit!

Kabouter, je beschrijft het allemaal heel erg leuk!

Beterschap, trouwens!
Hoe is het met de buik, Kabouter? Sla je weer aan het kokkerellen vandaag?
Haaaaaai!

Sorry, ik heb het de laatste dagen zo ontzettend druk! Ik help mijn schoonvader een beetje met zijn bedrijf, dus ik ben eigenlijk niet echt aan koken toegekomen Ik denk dat ik dat voor deze week even naar het weekend schuif, en niet meer elke dag een recept probeer!
*moet nu een andere plek vinden om op haar klapstoeltje te zitten en popcorn te vreten*
Whahahah! Komt wel goed! Zaterdag ga ik weer kokkerellen
Eh zondag dus Oh men wat heb ik het ineens druk! En Dinsdag ga ik zowieso kokkerellen Dus dan kunnen de klapstoeltjes weer gepakt worden! Hahah moet alleen nog even kijken welke ik daadwerkelijk ga maken, want de advocado's zijn nou weer duuuuuur!
nou, dat wordt dan spannend!

Je kunt beter je tijd voor koken nemen dan te snel iets willen doen. Gisteren heb ik voor het eerst in tijden mijn eten verknald. Ik had in een gerecht in plaats van chilisaus sambal ( extreem heet) gedaan. Het was werkelijk niet te eten.

Gelukkig liggen er dan altijd nog wel wat left-overs in de vriezer......
quote:varuca schreef op 17 maart 2010 @ 21:44:

at het vaak bij een vriendin en nu laatst dus zelf een keer gemaakt, was genieten. helaas lust het merendeel de ingredietenten niet, dus schiet niet echt op.Dat is bij ons thuis dus ook een probleem. Hoewel Animaniman echt een Fries is ( en zover ik weet dus Hollands), lust meneer geen kaas, drop, tomaten, kappertjes en alles wat een beetje pittig is. Dus vaak moet ik dan als hij weg is alles maar inhalen.
hier ook twee mensen die geen kaas eten. 2 mensen die geen tomaat lusten, rucola is ook niet populair. merendeel heeft liever een echhte saus. En mijn broer mist dan ook nog zijn vlees.

kan het alleen voor mijn pa maken en voor mijn ma als ik de mozarella er uit haal.

we lusten allemaal best wel wat, maar wel allemaal andere dingen niet, dus tja das lastig.
Fijn he, al die mannen dan!

Vandaag heerlijke pasta gemaakt met entrecote, pijnboompitjes en rucola met een lichte tomatensaus. Animaniman heeft aan de entrecote met aardappels ( die lust ik dus niet) en boontjes gezeten. Wat staat bij jou in de planning kabouter?
En, Kabouter, wat heb je gisteren voor culinairs gefreubeld en wat wordt het vandaag?
Misschien heb je je boodschappen al gedaan, maar avocado's zijn goedkoop bij de Lidl en bij Turkse/Marokkanse groentewinkels.
Ik breek heeeeeeeeeeel even in op dit topic. Weet niet meer van wie het was, maar ik heb van iemand hier het recept "pasta monchou en serranoham" gekopieerd en vandaag gemaakt en het was heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk. Ik ben een absolute nul op kookgebied en dit heb ik zonder moeite zelf gemaakt en zit helemaal trots te zijn en te genieten dank dank dank dus voor deze inspiratie!
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Verslagje!!

Nou.. ik ga maar niet meer beloven wanneer ik ga koken, het is hier allemaal zo hectisch momenteel dat ik de laatste dagen "simpel" eet. (dwz aardappels,groente,vlees of een broodje)

Maar anderen staan natuurlijk vrij om ook hier hun verslagjes te doen, en ik val er soms gewoon lekker tussendoor
Verslagje.... hmmmm..... geen foto's of zo gemaakt eigenlijk. Was al blij dat ik mijn aandacht goed kon verdelen over de pan met tomaten/monchou-saus, de pan met pasta, de sla en de kookwekker hahaha!

Maar goed, een verslag-poging: globaal gezien het volgende: eerst de cherrytomaatjes door de helft, in de pan met een klein beetje olijfolie zachtgekookt, toen de monchou erbij en doorwarmen maar. Toen de ham (kleine reepjes) erdoor en toen het goed door elkaar was gemengd, op een laag vuurtje gezet.

Toen de pasta gekookt (fussili) met een klein beetje zout/peper en wat olie tegen het plakken. Na een minuut of 7 was dat wel gaar.

Vlak voordat ik de pasta ging afgieten, het vuur van de saus weer iets hoger gezet.

Pasta op het bord, saus er overheen, de rucola versnipperd en het geheel door elkaar gemengd. De overgebleven sla en wat tomaatjes door elkaar, beetje komkommer erdoor en wat dressing (olie, citroen, zout/peper) erdoor en meegeserveerd.

Beetje jammer dat er verder niemand thuis was en dat ik dus de enige ben die het geproefd heeft, maar het smaakte goed, ik leef al lang genoeg om dit verslag te typen dus dat zit ook wel goed.... ik denk dat het een succes mag heten hahahaha!
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Bedankt voor je verslagje! Erg leuk

Misschien ga ik het recept ook eens proberen!
quote:Kabouter23 schreef op 21 maart 2010 @ 19:04:

Verslagje!!

Nou.. ik ga maar niet meer beloven wanneer ik ga koken, het is hier allemaal zo hectisch momenteel dat ik de laatste dagen "simpel" eet. (dwz aardappels,groente,vlees of een broodje)

Maar anderen staan natuurlijk vrij om ook hier hun verslagjes te doen, en ik val er soms gewoon lekker tussendoor ik dacht even dat er stond aardappels, groente, vlees op een broodje. dat leek me dan wel weer interesant. is het heel vreemd dat dat me op een of andere manier heel lekker lijkt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven