Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Een kindje in Juli: Juliette
quote:bijnamamma schreef op 20 maart 2010 @ 15:12:

Ik heb even met een andere nick ingelogd, want anders ben ik misschien te herkenbaar:)

Wij zijn op zoek naar een naam voor onze tweede dochter, die in Juli geboren gaat worden. Onze oudste dochter heet Johanna, dus alle namen die daarvan een afkorting of verbastering zijn vallen al af!

De tweede en derde naam worden Elizabeth en Antoinette (volgorde weten we nog niet.) Elizabeth hebben we ook nog even als eerste naam in gedachten gehad, maar vinden we toch te lang.

Nou had ik zelf Norah in gedachten, maar mijn man vindt dat misschien teveel op Johanna lijken (ook met o-a). Emma vind ik ook heel mooi, maar te populair.

We willen ook een naam die in het buitenland (Engels/Frans/Duits) een beetje makkelijk klinkt! Dus geen Aagje. (Al vind ik dat ook een leuke naam.)

Zo te zien houden jullie van klassieke namen, wat vinden jullie hiervan?

Madelief

Milein

Annemijn

Phileine

Elieze

Feline

Isabel

Jasmijn

Sibélle

Philippa

Julliette

Roosmarijn

Mathilde / Mathilda

Helena

Josephien

Filemijn

Isolde

Quinta
Hmmm, de betekenis van Sari had ik nog niet opgezocht. Maar 'persoon die geliefd is' klinkt toch nét iets beter en vooral menselijker dan 'jurk' hahaha.

Toch maar niet dan.
Mayala, vind je Sara of Zara of Zari ook wat?
Of misschien voor bijnamamma; Philine?
Ik hou van namen met 2-lettergrepen zoals bv. Maya, Sari en Nora. Niet te apart, maar ook geen top-10 naam. Hebben jullie nog leuke namen? De tot nu toe genoemde vind ik allemaal niet zo geweldig...
quote:Marriss schreef op 21 maart 2010 @ 13:12:

Mayala, vind je Sara of Zara of Zari ook wat?

Sara vind ik leuk, maar te populair...Zara doet me denken aan de kledingwinkel en Zari leuk! Wel nog wat aparter dan Sari naar mijn mening...maar ach, het kan nog net.

Die komt op m'n lijstje! Ben overigens (nog) niet zwanger, maar ik vind het zó leuk om namen te bedenken
Bijnamama, ik zou dan ook voor Norah gaan. Die namen lijken niet op elkaar, maar passen wel mooi bij elkaar. Probeer je man maar over te halen

De naam Sari vind ik niet zo heel erg leuk.
quote:Marriss schreef op 21 maart 2010 @ 11:36:

[...]

Zo te zien houden jullie van klassieke namen, wat vinden jullie hiervan?

Madelief

Milein

Annemijn

Phileine

Elieze

Feline

Isabel

Jasmijn

Sibélle

Philippa

Julliette

Roosmarijn

Mathilde / Mathilda

Helena

Josephien

Filemijn

Isolde

QuintaHier staan een heel aantal namen tussen die het net niet geworden zijn, goed ingeschat wat we leuk vinden, heel knap!

We hebben het er nog eens over gehad, en man is om! Het wordt Norah! Ik ben er helemaal blij mee!

Bedankt voor het meedenken allemaal!

(En nu heb ik wel weer genoeg uitroeptekens in 1 bericht geplaatst, haha)
quote:Mayala schreef op 21 maart 2010 @ 13:16:

Ik hou van namen met 2-lettergrepen zoals bv. Maya, Sari en Nora. Niet te apart, maar ook geen top-10 naam. Hebben jullie nog leuke namen? De tot nu toe genoemde vind ik allemaal niet zo geweldig...

Jonna (afkorting van Johanna ;) )

Mette

Lisa/Liza

Rosa

Zoiets?
heb geen kinderen, maar vroeg laatst n.a.v. dit topic eens aan man hoe hij later de kinderen wil noemen...wil hij zijn zoon Erkan noemen. heb hem even duidelijk gemaakt dat dat niet gaat gebeuren.
quote:Mayala schreef op 21 maart 2010 @ 13:16:

Ylva

Reza

Rivka

Yarah

Milein

Noa

Yasmin

Veerle

Ninthe

Yentl

Mirthe

Benthe

Lieve

Amber

Yanne

Isa

Minke

Isis

Nova

Zoiets?
Erkan... Klinkt een beetje turks vind ik... 'doe mij maar een lamachun met kebab, erkan en extra knoflooksaus'

(wel geestig dat je dit bij het meisjesnamentopic komt vertellen )
quote:nazife schreef op 21 maart 2010 @ 16:01:

heb geen kinderen, maar vroeg laatst n.a.v. dit topic eens aan man hoe hij later de kinderen wil noemen...wil hij zijn zoon Erkan noemen. heb hem even duidelijk gemaakt dat dat niet gaat gebeuren.Ik ken een Erkan. Die is inderdaad Turks.
quote:bijnamamma schreef op 21 maart 2010 @ 15:52:

[...]

Jonna (afkorting van Johanna ;) )

Mette

Lisa/Liza

Rosa

Zoiets?Rosa en Jonna vind ik inderdaad mooi! Dankje
quote:Marriss schreef op 21 maart 2010 @ 17:14:

[...]

Ylva

Reza

Rivka

Yarah

Milein

Noa

Yasmin

Veerle

Ninthe

Yentl

Mirthe

Benthe

Lieve

Amber

Yanne

Isa

Minke

Isis

Nova

Zoiets?Isa en Yara(h) vind ik wel mooi...fijn, zo wordt m'n lijstje weer wat langer. Hoewel dé naam er nog steeds niet tussen zit.
mijn man is ook turks, dus een turkse naam wordt het zowiezo(of een naam uit mijn land, kan allemaal) maar Erkan neeee alsjeblieft. vind het echt niet mooi. aangezien dit een meisjesnamentopic is blijf ik maar even ontopic. voor een meisje wil hij dilara, damla of derya. de laatste 2 wil ik wel in overweging nemen. zelf heb ik een heeeuuulleee lange lijst. gaat nog moeilijk worden(we hebben een geweldig huwelijk, maar zijn het toch altijd oneens ).

@mariss, Reza is volgens mij een jongensnaam(ik ken maar een persoon die zo heet en dat is een man iig) ik vind Yarah er overigens mooier uitzien dan Yara(niet dat je om mijn mening vroeg)
Ik vind Yarah ook mooier dan Yara, en Noah mooier dan Noa... maar lijkt me ook wel lastig dat je dan altijd moet zeggen dat het met een H op het eind is. En Noah is een jongensnaam toch?? Marah en Zarah vind ik ook zo mooi, maar zelfde verhaal.
Wat ik trouwens wel mooie turkse meisjesnamen vind zijn Izel en Ebru. [eebroe] Wij zijn echter allebei zo hollandsch als wat, dus een turkse naam zou nergens op slaan
Meral is ook een Turkse meisjesnaam toch? Is dat niet wat Nazife?
Ik woonde toen ik nog studeerde in een huis met twee turkse meisjes: Meltem en Yusra (met puntjes, maar weet even niet hoe dat werkt). Ik vond Yusra erg mooi...

@Mariss: ik zou ook zeggen dat Noah voor een jongen is en Noa voor een meisje...en Yarah met h is mooier. Iedereen die Sarah heet moet toch ook zeggen met h? Of juist als je Sara heet, zonder h... Zou ik niet zo'n probleem van maken.

Iemand nog suggesties voor een meisjesnaam bij Guus en Minke? We hebben vorig jaar een late miskraam gehad en het jongetje Teun genoemd. Nu vinden we Pleun voor een meisje erg leuk, maar vinden jullie dat kunnen? Tuurlijk is het wat je zelf ervan vindt, maar ben bang voor reacties als "hebben jullie het naar Teun vernoemd?" Niet iedereen weet dat we hem zo genoemd hebben hoor.

Nog meer suggesties zijn welkom, want we zijn er nog lang niet uit!
@ Mayala Ik ken ook een Sarai, met 2 puntjes op de i. Is dat misschien iets?
anoniem_33278 wijzigde dit bericht op 23-03-2010 15:06
Reden: foutje
% gewijzigd
yusra is wel mooi ja ivm mijn land van herkomst(waar 99% van de meisjesnamen met een a eindigt) denk ik dat ik niet zo snel een meisjesnaam met een medeklinker wil, en het liefst een met een a, heel misschien met een e (wordt nog een heel karwei. zal vanavond wel even een lijst plaatsen met namen die ik mogelijk zou overwegen(jammer dat ze als ze "op zijn nederlands" uitgesproken worden vaak minder mooi zijn). noah is een jongensnaam ja. ehm, pleun vind ik eigenlijk helemaal niks, al helemaal voor een meisje. maar...jouw kind, als jij het maar mooi vindt
katje: saray is in mijn moedertaal "paleis"
Pinkeltje; Wat lief dat jullie het jongetje een naam hebben gegeven toendertijds, Teun vind ik een prachtige naam.

Guus en Minke vind ik ook erg leuk en goed er bij passen. Het verhaal achter de naam Pleun vind ik juist heel erg mooi! En goed bij de rest passen! Guus, Minke en Pleun dat klinkt heel mooi samen. Natuurlijk hoort Teun er ook bij, maar dan klinkt het wel wat 'grappig' samen, maar dat hoort nou eenmaal dan bij jullie verhaal vind ik. Guus, Minke, Teun en Pleun.

Wat vind je anders nog van;

Puck, Bente, Loes, Vivian, Maud, Julie, Fiene, Noortje, Vera, Jula, Nina, Nora, Suze, Lisa, Lola, Romée.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven