Wat is jouw meest vreemde eet-tic?

20-09-2008 21:29 377 berichten
Kan van alles zijn.

Ik eet bijvoorbeeld ALTIJD na het stappen een appel. Waarom? Geen idee.

En ik lust alleen chocolade als het uit de koelkast komt:S

En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik meng bijna al mijn sausjes als ik friet eet, dus mayo met curry mengen, of mayo met ketchup, of curry en ketchup en ga zo maar door. Alle combi's heb ik wel gehad. En nee, niet alle combi's zijn voor herhaling vatbaar
Mosterd met mayonaise was een vroegere favoriet van me. En frietjes met slasaus vond ik ook niet te versmaden...
Hoef ik me eindelijk niet meer te schamen omdat ik koude patatjes lekker vind! Lijkt best 'gewoon' te zijn zo te lezen..
Als ik bv een snickers of twix eet, eerst de nootjes (of caramel in geval van de twix) opeten en dan pas de koek.

Na iets zou heb ik altijd zin in iets zoet, en andersom....

Als we iets eten met sausjes bij, moet ik er altijd in blijven doppen, vriend wordt er gek van

Mandarijntjes doppen in een pot pindakaas, hmmmm...
Ik lust chocolade ook alleen als 'ie koud/stevig/uit de koelkast komt.

Veel mensen vinden het raar, ik vind het heel normaal:

Ik bestel een pizza (niet zuinig belegde Perfect Pepperoni van Domino's), laat 'm afkoelen, leg 'm in de koelkast en eet 'm de volgende dag vanaf ontbijt (al is 't 5AM), de hele dag door een punt. Niet eerst op temperatuur laten komen of nog erger: in de oven, maar gewoon koud. Zoooo lekker....
En ik drink graag gekookt water - wel afgekoeld tot een normale temperatuur Zo drink ik 'm ook als ik in een horecagelegenheid ben: ik bestel gekookt water. Dat snappen ze niet, dan vraag ik maar om een kopje thee met het zakje ernaast.
quote:kateke wrote on 22 March 2010 @ 02:15:

Als ik bv een snickers of twix eet, eerst de nootjes (of caramel in geval van de twix) opeten en dan pas de koek.

Na iets zou heb ik altijd zin in iets zoet, en andersom....

Als we iets eten met sausjes bij, moet ik er altijd in blijven doppen, vriend wordt er gek van

Mandarijntjes doppen in een pot pindakaas, hmmmm...Dus jij houdt van dopsaus?...
Ik vind cola zonder prik het allerlekkerste!...
Pasta met curry.
Wit brood met sambal,pindakaas en een paar schijfjes komkommer.

Patat met Maggie.

En vooral veel turks/koerdisch/surinaams eten.

Brood met veel boter en banaan.

Brood met turkse salami en komkommer
Een bijna volle zak special K chocolade zo uit de zak leegeten
hmmm dit is een anti-combi...

gisteren ben ik nogal los gegaan in de rare combi... en ik kan het je NIET aanraden... gadverdergadver....

dit was het..

Pannenkoek met roomkaas, pesto, kaas, spek en zongedroogde tomaatjes...

nu ik het ook zo type.. mijn hemel.. what waaas ik thinking?
ja! Cola zonder prik!! Vind ik ook veel lekkerder dan MET prik.

Drinken van afgekoeld gekookt water doe ik ook regelmatig.
chocolade vind ik ook het lekkerst als ie ijs en ijs koud is! Dus leg een reep altijd in de koelkast.

Nou moet ik zeggen...ik lust altijd wel chocolade, daar niet van. Koud, warm, gesmolten...;-)
schiet me nog iets te binnen, ik ben dol op diepvriesdoperwtjes. Wat ik heerlijk vind, wanneer ik tussendoor trek heb, is een bord erwten eten.

Het lekkerst is om ze bevroren in een magnetronbordje met een laagje water te laten ontdooien. En dan lekker weg te lepelen, heerlijk! Ze moeten uiteraard wel knapperig blijven!
Ik vind het heerlijk om als ik rijst met saus eet om eerst een portie rijst op te scheppen daar boter door heen te roeren en daar boven op een laagje suiker en kaneel te doen... Echt verrukkelijk, maar behalve mijn vader snapt niemand dat!!
inkjee, snap ik wel hoor! Klinkt heerlijk, heb het nog nooit geprobeerd maar weet dat mijn zusje vroeger altijd haar macaroni met suiker had. Ze hield niet van saus, dus voor haar een portie suiker.

Kan me heel goed voorstellen dat dat met rijst ook best te eten is en met de boter en kaneel wordt het helemaal een gebakje;-)
Door die rijst of macaroni dan ook nog rozijnen en warme melk geroerd:-), kregen wij vroegah wel eens als toetje.
Wij ook, en dan gemaakt van verse melk (woonde namelijk op een boerderij). Smullen. Meestal met rijst, soms met macaroni. En dan lekker met echte boter, kaneel en suiker. Zo lekker.

Wat ook zo lekker is, grutten opbakken (dus nadat je er een stevige pap van hebt gemaakt en deze afgekoeld is) en dan met een sausje van stroop en boter.

Vreemde gewoonte? Restjes pasta de volgende opeten op een bruine boterham.
Ik kan met gemak een blikje maïs leegeten, of twee als het moet. Dat is voor mij echt snaaigoed!...
Heerlijk lezen hier! (Al is het niet best voor een zwangere misselijke maag, haha!)

Hier de klassiekers:

Boterham met appelstroop en kaas en roggebrood.

(Dus boterham, boter, appelstroop, kaas, roggebrood.)

Eet mijn moeder echt elke dag.

Ook sandwichspread met kaas. At het ooit bij iemand anders en die zat me heel raar aan te kijken, haha!

En in onder het motto: zuinigheid met vlijt:

We aten vroeger vaak in het weekend chips met dipsaus bij een feestje. Dipsaus die over was in de koelkast en de volgende dag op de boterham.... met kaas!

(Heerlijk, vooral als je nog zompige restjes chips terugvond... )

Nichtje at graag roggebrood met stroop en leverworst...

Oeh, wat ik eerder heerlijk vond (en nog steeds wel, maar had toen nog weinig benul van vet/calorieën): Tarweboterham met dikke plakken Stegeman-leverworst. En dan uiteraard eerst rond de korstjes eten, en het lekkerste midden voor het laatst bewaren...

Ook hier al die M&M/borrelnootjes tics!

Schoonvader doet fritessaus door de macaroni (+saus), die snap ik dan weer helemaal niet!
Ik vind het volgende erg lekker: kroket prakken, mayo,curry,appelmoes erbij, flink roeren en dan naar binnen werken mmmmmmmmm

Niet geschikt bij een eerste date
Ik ken iemand die slagroom door de macaroni doet. Niet geklopt hoor, gewoon uit zo'n bekertje wat nog dun is.
Aardappels met boter.

Thee half om half met koud water, ik heb gewoon geen geduld om een kwartier te gaan zitten blazen en ben ook al niet voorzien van een loden pijp om het doorheen te gieten.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Oh ja en ik doop altijd mijn koekje in mijn koffie, vooral die lekkere koffiekoeken die mijn man altijd voor mij koopt bij de NL winkel hier. Mijn dochters doen het ook al nu maar drinken nog geen koffie dus zitten ze gemoedelijk met z'n allen in mijn kopje te dopen.

Oh ja iets wat mij hier heel erg opviel, iedereen loopt mijn zijn "mug" koffie of thee over straat zoiets:
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven