Pangasiusfilet uit de oven
dinsdag 23 maart 2010 om 13:35
Marokkaanse visschotel
ongeveer 1/2 kg vis (je kan alle soorten gebruiken)
bosje (peterselie en koriander)
2 teendjes knoflook in kleine stukjes
1/2 theelepel komijn
1 theelepel gember
1 theelepel paprika poeder
1 theelepel zwarte en witte peper
zout
1 theelepel kurkuma
1 zakje safraan
halve theeglas gemengde olie (dus olijfolie en zonnebloemolie
sap van een halve citroen
halve peper in kleine stukjes (of anders 1 theelepel sambal gebruiken)
aardappel schijven
wortel eventueel
1 1/2 paprika
1 tomaat
dit meng je allemaal samen (behalve de groenten natuurlijk) en smeer je je vis ermee. Dan snij je een paar aardappeltjes in schijven (niet te dun,ik gebruik ook zoete aardappels naast de gewone,je kan ook wortel erbij doen.) en die doe je als eerste in je ovenschaal. Daarna de paprika en als laatst tomaat schijven.
dan als laatste je vis erop en de overgebleven saus doe je een heel klein beetje water erbij,echt heel weinig anders is het net een zwembad ,want vis in de oven laat eigen vocht los.
dit kook je in de oven op hoogste stand (ik doe 250 geraden)..voor ongeveer een uur tot anderhalf uur met folie bedekt(ligt aan soort vis die je hebt) daarna ongeveer 10 minuutjes in de oven doen zonder folie.
ongeveer 1/2 kg vis (je kan alle soorten gebruiken)
bosje (peterselie en koriander)
2 teendjes knoflook in kleine stukjes
1/2 theelepel komijn
1 theelepel gember
1 theelepel paprika poeder
1 theelepel zwarte en witte peper
zout
1 theelepel kurkuma
1 zakje safraan
halve theeglas gemengde olie (dus olijfolie en zonnebloemolie
sap van een halve citroen
halve peper in kleine stukjes (of anders 1 theelepel sambal gebruiken)
aardappel schijven
wortel eventueel
1 1/2 paprika
1 tomaat
dit meng je allemaal samen (behalve de groenten natuurlijk) en smeer je je vis ermee. Dan snij je een paar aardappeltjes in schijven (niet te dun,ik gebruik ook zoete aardappels naast de gewone,je kan ook wortel erbij doen.) en die doe je als eerste in je ovenschaal. Daarna de paprika en als laatst tomaat schijven.
dan als laatste je vis erop en de overgebleven saus doe je een heel klein beetje water erbij,echt heel weinig anders is het net een zwembad ,want vis in de oven laat eigen vocht los.
dit kook je in de oven op hoogste stand (ik doe 250 geraden)..voor ongeveer een uur tot anderhalf uur met folie bedekt(ligt aan soort vis die je hebt) daarna ongeveer 10 minuutjes in de oven doen zonder folie.
dinsdag 23 maart 2010 om 13:43
Pasta met witte vis en pijnboompitten
Ingrediënten:
(verse) pasta
(verse) pesto
Witte vis, bijvoorbeeld pangafilet
Pijnboompitten (flink veel)
Olijfolie
Peper en zout
Tomaten
Bereiding:
Hak/stamp/mep de pijnboompitten een beetje fijn. Meng deze met wat olijfolie en peper en zout. Mag een flinke hoeveelheid zijn! Doe de vis in een ingevette ovenschaal en bedek de vis met het pijnboompittenmengsel. Doe het in de oven totdat de vis gaar is.
Maak intussen de pasta volgens gebruiksaanwijzing op verpakking. Meng wat pesto door de pasta.
Serveer de vis met pasta en tomaten.
Ingrediënten:
(verse) pasta
(verse) pesto
Witte vis, bijvoorbeeld pangafilet
Pijnboompitten (flink veel)
Olijfolie
Peper en zout
Tomaten
Bereiding:
Hak/stamp/mep de pijnboompitten een beetje fijn. Meng deze met wat olijfolie en peper en zout. Mag een flinke hoeveelheid zijn! Doe de vis in een ingevette ovenschaal en bedek de vis met het pijnboompittenmengsel. Doe het in de oven totdat de vis gaar is.
Maak intussen de pasta volgens gebruiksaanwijzing op verpakking. Meng wat pesto door de pasta.
Serveer de vis met pasta en tomaten.
dinsdag 23 maart 2010 om 14:29
Ik heb dit recept afgelopen weekend gemaakt, erg lekker!
Romige pangasiusfilet
Ingrediënten voor 2 personen
Twee pangasiusfilets (visboer)
1 kleine rode ui of sjalot
1 teentje knoflook
3 eetlepels creme fraiche
1/2 theelepel grove mosterd
wat geraspte kaas
peper naar smaak
Hulpmiddelen
Bakpapier op de bakplaat van oven leggen.
Voorbereiding
Leg de filets op een met bakpapier beklede ovenplaat. Maak de topping van de creme fraiche, mosterd en peper. Verwarm de oven voor op 200 graden. Snij de ui of sjalot in ringen, tjop het knoflookteentje in plakjes.
Bereidingswijze
Souteer de ui met wat boter in een koekpan. Daarna de knoflook erbij doen, en het geheel eventjes zachtjes bakken. Als de ui licht gekleurd is doe je de creme fraichetopping erbij, mengen met de ui en knoflook en verwarm dit een half minuutje mee. Daarna uit pan scheppen en mooi over de filets verdelen. Maak het af met wat geraspte kaas (bescheiden hoeveelheid) en grof gemalen zwarte peper. Schuif de bakplaat met de filets in het midden van de oven. Na ongeveer 25 minuten kun je smullen!
Serveertips
Lekker met pasta, rijst en groene bladgroentes Dit recept past Tilapiafilet ook als een verrukkelijk maatpak!
bron: http://www.smulweb.nl/134 ... ept/Romige-pangasiusfilet
Romige pangasiusfilet
Ingrediënten voor 2 personen
Twee pangasiusfilets (visboer)
1 kleine rode ui of sjalot
1 teentje knoflook
3 eetlepels creme fraiche
1/2 theelepel grove mosterd
wat geraspte kaas
peper naar smaak
Hulpmiddelen
Bakpapier op de bakplaat van oven leggen.
Voorbereiding
Leg de filets op een met bakpapier beklede ovenplaat. Maak de topping van de creme fraiche, mosterd en peper. Verwarm de oven voor op 200 graden. Snij de ui of sjalot in ringen, tjop het knoflookteentje in plakjes.
Bereidingswijze
Souteer de ui met wat boter in een koekpan. Daarna de knoflook erbij doen, en het geheel eventjes zachtjes bakken. Als de ui licht gekleurd is doe je de creme fraichetopping erbij, mengen met de ui en knoflook en verwarm dit een half minuutje mee. Daarna uit pan scheppen en mooi over de filets verdelen. Maak het af met wat geraspte kaas (bescheiden hoeveelheid) en grof gemalen zwarte peper. Schuif de bakplaat met de filets in het midden van de oven. Na ongeveer 25 minuten kun je smullen!
Serveertips
Lekker met pasta, rijst en groene bladgroentes Dit recept past Tilapiafilet ook als een verrukkelijk maatpak!
bron: http://www.smulweb.nl/134 ... ept/Romige-pangasiusfilet
dinsdag 23 maart 2010 om 21:09
@ Nazife...niet te lang! Hij moet wel gaar zijn, maar als het zover is dan niet te lang in de oven laten. Ik snij hem meestal gewoon even door en kijk dan. In de gewone oven is het volgens mij een minuut of 15 á 20.
Leuk trouwens, al die recepten. Ben gek op mijn vis met pijnboompitten, maar een keer iets anders is ook leuk!
Leuk trouwens, al die recepten. Ben gek op mijn vis met pijnboompitten, maar een keer iets anders is ook leuk!
woensdag 24 maart 2010 om 19:58
Ik heb laatst dit gemaakt, en het was erg lekker:
1 bakje Boursin Cuisine Knoflook & Fijne Kruiden
3 tomaten
500 gram pangasiusfilet
1 eetlepel citroensap
zout, versgemalen peper
2 eetlepels bieslook
75 gram geraspte kaas
Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de tomaten in vieren, verwijder de zaadjes en snijd de tomaten in stukjes. Wrijf de visfilet in met citroensap, zout en peper en leg de filet in een lage ovenschaal. Strijk de Boursin Cuisine erover en verdeel de tomaat en bieslook erover. Strooi de kaas erover. Bak de visfilet in de oven in 20-25 minuten goudbruin en gaar.
Wij aten het met rijst.
1 bakje Boursin Cuisine Knoflook & Fijne Kruiden
3 tomaten
500 gram pangasiusfilet
1 eetlepel citroensap
zout, versgemalen peper
2 eetlepels bieslook
75 gram geraspte kaas
Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de tomaten in vieren, verwijder de zaadjes en snijd de tomaten in stukjes. Wrijf de visfilet in met citroensap, zout en peper en leg de filet in een lage ovenschaal. Strijk de Boursin Cuisine erover en verdeel de tomaat en bieslook erover. Strooi de kaas erover. Bak de visfilet in de oven in 20-25 minuten goudbruin en gaar.
Wij aten het met rijst.
maandag 29 maart 2010 om 00:17
Ik bestrijk de pangafilets met wokolie en bestrooi ze daarna met viskruiden. Op de ovenplaat met bakpapier leggen en dan in het midden van de oven ongeveer 15 minuten.
Erbij maak ik meestal rijst en als groente heb ik laatst ui, champignons en paprika gebakken met een theelepel suiker erdoorheen. Was erg lekker.
Erbij maak ik meestal rijst en als groente heb ik laatst ui, champignons en paprika gebakken met een theelepel suiker erdoorheen. Was erg lekker.