EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
omdat de kinderen de soep niet lusten, of omdat jij niet wilt delen?
hahhaa ik lust geen nederlands eten ook vanwege allergie en de kids lusten mijn eten niet dus elke dag dubbel koken
maar dus ook altijd eten wat je zelf wilt!
jaaaa heerlijk is dat en geen lange gezichten aan de tafel
Mooi dat ik mee mag posten

Vanavond wordt het pasta 'met rooie saus': gehakt, gezeefde tomaten, parika, courgette en chapignons. Prima snel krachtvoer voor na het sporten

Morgen eten we zelfgemaakte falaffel, dáár heb ik nu al zin in!
Sartan, de kikkererwt-zoutjes zijn LEKKER! De kruidenmix suggestie is ook helemaal goed! Heb je nog andere mixjes in je assortiment?

Sorry, Nazife, voor de oneerbiedige benaming...
quote:nazife schreef op 23 maart 2010 @ 14:29:

ja lampje, peynir is turkse kaas *weigert het woord feta te gebruiken * hahahaha
vooruit lampje, het wordt je voor die ene keer vergeven
quote:Lampje2204 schreef op 23 maart 2010 @ 16:21:

Sartan, de kikkererwt-zoutjes zijn LEKKER! De kruidenmix suggestie is ook helemaal goed! Heb je nog andere mixjes in je assortiment?

Oh wat leuk zeg!!!!

(gaat op stokpaardje zitten) ze zijn niet alleen lekker maar ook nog eens heel gezond qua voedingsstoffen en mager, zeker als je het zet tegenover gewone chips oid laat staan noten! (klimt er weer af)

Ja ik doe ook wel eens kerriepoeder in plaats van gerookte paprikapoeder (en dan wel gember maar geen koriander, soms een beetje komijn maar daar houdt SartMan niet zo van)

Ga gewoon testen met een kwart van zo'n ovenblad vol dan kun je een smaakpanel doen thuis, zo zijn wij hier op uitgekomen!

Vanavond gamba's in knoflook gebakken, salade en knolraappuree.

een raar allegaartje maar het moet allemaal op :-)
nazman houdt ook niet van komijn...mannen
Ik denk dat we zo naar de Griek gaan om voor mij een broodje vegetarisch te halen (halloumi kaas, gegrilde paprika, courgette, aubergine en aardappel, met tzatiziki erover). En voor mijn man een broodje Gyros. Alleen ff googelen of halloumi wel mag tijdens de zwangerschap .
Heb man eerst een kleine testportie gegeven, maar zijn eerste vraag was waar de grote bak met de rest was... Ja, kerriepoeder zat ik ook aan te denken inderdaad. In dit huishouden ben ík degene die niet zo erg van de komijn is, maar in dit mixje wil ik het nog wel 'ns uitproberen. Verder ga ik maar 'ns wat neuzen in het kruidenrek naar wat meer smakelijke combi's.

Thanx, Nazife... zal niet weer gebeuren...
Gevarieerde vis (gourmetschotel AH vis) in ovenschaal (en ook ui, champignons)met AH excellent kreeftensoep/creme fraiche erover en geraspte kaas. (=vispotje) met pasta en brocolli
quote:nazife schreef op 23 maart 2010 @ 14:31:

trouwens, heeft iemand ervaring met krispi(die soort van paneermeel voor vis en kip in 2 smaken) wil dat morgen gebruiken maar als jullie zeggen isnie lekker...dan vertrouw ik daarop.Ik heb dat 1x gemaakt met kipfilet,vond het mwah erg zout vooral.
quote:nazife schreef op 23 maart 2010 @ 14:31:

trouwens, heeft iemand ervaring met krispi(die soort van paneermeel voor vis en kip in 2 smaken) wil dat morgen gebruiken maar als jullie zeggen isnie lekker...dan vertrouw ik daarop.

Ik heb ook zo'n zakje, ik had het voor iets anders gebruikt en dat smaakte niet. Volgende week doe ik het op een kipfile, maar ik vertel dan wel of het wat is, ik vrees dat zelf maken lekkerder is.

Tuuk Twijfelmeid je bent hardstikke welkom, gezellig dat je hier mee kletst.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik ben op dit moment risotto aan het maken met champignons, courgette en gorgonzola. Erbij een karbonaatje omdat vriend dat zo graag wilde
Ik zou gisteren andijviestampot maken maar wat uiteindelijk te moe/te lamlendig.

Dus staat het vandaag op het menu met een zelfgedraaid gehaktballetje. En omdat ik alleen woon en geen eenpersoonsporties kook, eet ik het morgen of overmorgen weer.
MV, morgen hier dus de krispi kipfilet, ik laat je weten of het wat was. staat op de verpakking 15-20 min bakken, is dat niet wat lang? oh en als iemand nog een recept heeft voor soep gemaakt van tomaten uit een blik...kom maar op! eten bij moeder ging niet door en ik ben echt te lui om uitgebreid te koken. edit: als ik dan toch al bezig ben...ik maak overmorgen lasagne, maar ivm gebrek aan kleine ovenschaal wil ik een grotere portie maken en het restant invriezen(alleen ik eet bijna nooit iets uit de vriezer) is dat een beetje te eten?
Heb uiteindelijk een pita met fallafel en patat gehaald.
Liever elitair dan een pauper!
@Nazife: ik heb dat krispi-spul weleens gemaakt met vis. Vond t wel aardig, maar ik kan t net zo lekker zelf maken. En zoals iemand al schreef, het is een tikje aan de zoute kant.

@Age: die kaas met spinazie, dat is saag paneer. Een van mijn favoriete gerechten bij Indiaas eten .

@Yette: wauw, een jaar in Michigan... kan me voorstellen dat het ontzettend veel werk is, maar ja, wel een hele ervaring. Niet alleen voor je man i.v.m. zijn baan, maar voor jullie allemaal!

Vanavond wordt t inderdaad kip uit de oven zoals ik vanochtend al schreef, kip ligt in de oven en ik sta in de aanslag met mijn oventhermometer. Dat komt dus wel goed!
over paneer gesproken: heeft iemand het recept hoe je paneer zelf maakt? mijn moeder had het me ooit verteld, dus ik vol goede moed paneer maken. maar volgens mij waren de verhoudingen melk/citroen niet goed.
Hmmm ik maak de volgende keer mijn risotto weer met parmezaan... Toch lekkerder dan gorgonzola. Was niet vies hoor, maar gewoon minder lekker.
@Nazife...waarom zou je dat zelf willen maken? Is dat veel lekkerder?

Heb ooit zelf bladerdeeg gemaakt en was veel te veel werk en weinig beter (lees: niet) dan diepvries. Zoiets stel ik me ook voor bij paneermeel.
Ik kwam vanmorgen dit recept tegen Nazife.

Wil het wel eens zelf gaan maken.

Ik heb vanavond heerlijk gegeten bij Wagamama. Ben eens van de vertrouwde Yaki Soba afgeweken en heb rijst met groenten en zalm, botervis en garnalen genomen. Ook lekker!

Daarna een erg mooie voorstelling gezien.

Als klap op de vuurpijl heb ik vandaag mijn nieuwe digitale spiegelreflexcamera binnengekregen

Even spelen dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven