EN wat eten we vandaag?
maandag 22 maart 2010 om 21:26
vrijdag 26 maart 2010 om 10:14
Patak's is super! heb ook een kookboek van mevrouw Patak hier staan, staan ook erg lekkere en ook wel eenvoudig te maken curry's in.
Pannenkoekendag is verplaatst naar zondag. Twijfelman en ik zijn wel van het principe: Pannenkoeken zijn NIET hartig (dan moet je maar pizza gaan eten ). Mijn favo: suiker en kaneel. Of banaan en nutella
Pannenkoekendag is verplaatst naar zondag. Twijfelman en ik zijn wel van het principe: Pannenkoeken zijn NIET hartig (dan moet je maar pizza gaan eten ). Mijn favo: suiker en kaneel. Of banaan en nutella
vrijdag 26 maart 2010 om 11:15
vrijdag 26 maart 2010 om 11:33
Thanks Agent! En ook bedankt voor het recept met zalm. Ik was net met m'n boodschappenlijst bezig dus dat eten we vanavond.
Geen pannenkoekendag voor ons vandaag. Mijn vriend is de koekenbakker in huis en die is laat tuus vanavond dus die mag de pasta in de magnetron schuiven.
Maar ik krijg wel trek van het pannenkoekengepraat.
Ik kan niet tegen pizzadeeg en maak van m'n pannenkoek altijd een pizza met blikje tomatenpuree, ham, kaas, champs en lekkere gorgonzola.
Maar een appelpannenkoek met stroop gaat er ook in!
Geen pannenkoekendag voor ons vandaag. Mijn vriend is de koekenbakker in huis en die is laat tuus vanavond dus die mag de pasta in de magnetron schuiven.
Maar ik krijg wel trek van het pannenkoekengepraat.
Ik kan niet tegen pizzadeeg en maak van m'n pannenkoek altijd een pizza met blikje tomatenpuree, ham, kaas, champs en lekkere gorgonzola.
Maar een appelpannenkoek met stroop gaat er ook in!
vrijdag 26 maart 2010 om 13:30
vrijdag 26 maart 2010 om 13:36
vrijdag 26 maart 2010 om 14:05
Hartige pannenkoeken zijn bij mij juist favoriet! Heerlijk! In mijn studententijd maakten we vaak een pannenkoekentaartje:
pannenkoek, boursin, ijsbergsla, gehakt (rul gebakken met shoarmakruiden), en dan weer pannenkoek, enz. Eindigen met een pannenkoek. Heerlijk! Soms eet ik het nog wel eens, maar dan in wrapvorm, want kinderen willen hun pannenkoek wel zoet.
Nog geen idee wat ik ga eten trouwens, ben net de voorraadkast aan het opruimen. Ik heb wel heel veel zongedroogde tomaatjes op voorraad!
pannenkoek, boursin, ijsbergsla, gehakt (rul gebakken met shoarmakruiden), en dan weer pannenkoek, enz. Eindigen met een pannenkoek. Heerlijk! Soms eet ik het nog wel eens, maar dan in wrapvorm, want kinderen willen hun pannenkoek wel zoet.
Nog geen idee wat ik ga eten trouwens, ben net de voorraadkast aan het opruimen. Ik heb wel heel veel zongedroogde tomaatjes op voorraad!
...
vrijdag 26 maart 2010 om 14:38
Ik ben ook een beetje aan het kijken wat er weg moet en waar ik veel van heb. Wil iets geplander gaan eten weer, want we grijpen weer te vaak naar kant-en-klaar. En dat terwijl ik zo dol ben op koken! Maar om 17.45 bedenken wat je zal gaan eten, dat werkt toch bij mij niet zo goed!
Ik had nog wat niet zo heel lekkere appels over, en bladerdeeg, dus als het goed is eet ik over 10 minuutjes in ieder geval vast een warme appelflap!
Ik had nog wat niet zo heel lekkere appels over, en bladerdeeg, dus als het goed is eet ik over 10 minuutjes in ieder geval vast een warme appelflap!
...
vrijdag 26 maart 2010 om 15:03
vrijdag 26 maart 2010 om 15:12
Hier worden het vanavond broodjes hamburger met gebakken eitje, sla, komkommer en saus.
***Was vergeten dat het pannenkoeken dag was, had ik me namelijk wel voorgenomen om te eten...***
Mijn favo pannekoek: champignons, kaas en spek. Spek en kaas. Appel en kaneel en suiker. Jam. Alleen kaas. Mmmmmmmmmmmm.
***Was vergeten dat het pannenkoeken dag was, had ik me namelijk wel voorgenomen om te eten...***
Mijn favo pannekoek: champignons, kaas en spek. Spek en kaas. Appel en kaneel en suiker. Jam. Alleen kaas. Mmmmmmmmmmmm.
vrijdag 26 maart 2010 om 15:28
Ik heb voortaan een dagtaak aan hier bijlezen!
Zoomix gefeliciteerd en Nazife ook gefeliciteerd!
Hier ook een patak's fan!Lekker door het gehakt ook,gehakt rul bakken met een ui en dat paar lepels pataks erdoor en groente naar keus en dan met bami of rijst.
Vandaag bij ons geen pannekoekendag,vriend had er geen zin in en verzocht mij om uitgebreid te koken..(nou ja zo zei hij het niet maar hij had zin in wontonsoep en bami en dat soort dingen...)
Mijn favoriete pannekoek is trouwens met spek en stroop.
Zoomix gefeliciteerd en Nazife ook gefeliciteerd!
Hier ook een patak's fan!Lekker door het gehakt ook,gehakt rul bakken met een ui en dat paar lepels pataks erdoor en groente naar keus en dan met bami of rijst.
Vandaag bij ons geen pannekoekendag,vriend had er geen zin in en verzocht mij om uitgebreid te koken..(nou ja zo zei hij het niet maar hij had zin in wontonsoep en bami en dat soort dingen...)
Mijn favoriete pannekoek is trouwens met spek en stroop.
vrijdag 26 maart 2010 om 16:35
mijn favo pannekoek is denk ik appel en spek, of naturel en belegd met kaas en sla, of spek en kaas allebei meegebakken of appel en rozijnen...hmm ligt aan mijn bui dus.
Vanavond wordt het eendeborst met appeltjes (en misschien een sinaasappelsaus), rode kool en aardappelpartjes uit de oven. Voor toe ben ik nu tiramisu aan het maken.
Vanavond wordt het eendeborst met appeltjes (en misschien een sinaasappelsaus), rode kool en aardappelpartjes uit de oven. Voor toe ben ik nu tiramisu aan het maken.
vrijdag 26 maart 2010 om 16:46
vrijdag 26 maart 2010 om 16:53
vrijdag 26 maart 2010 om 17:02
pannenkoeken met appel, ja lekker die ga ik vanavond ook maken. Althans pannenkoeken bakken doet manlief hier altijd, dus hij krijgt opdracht en ik eet em dan op Net nog een vriend aan de telefoon of we zin hadden gezamenlijk te eten, doen we vaker. Kon alleen geen toeval zijn dat hij nu belde want hij is dol op pannenkoeken.....

vrijdag 26 maart 2010 om 17:40
quote:Cherise1981 schreef op 25 maart 2010 @ 21:42:
Mv; oh ik had geen pecifieke in mijn hoofd. Welke vind je zelf het lekkerst? Zaterdag komen er vrienden eten en zij is vega. Mijn vriend wil wel rosbief maken en dan voor haar wat anders. Nou bedacht ik de portobello en die wil ik zelf ook wel, dus ik eet ook vega mee. Ik heb hem wel eens gegeten met gorgonzola maar met geitenkaas lijkt me ook lekker! Het is dus als hoofdgerecht en erbij eten we aardappelgratin of pommes duchesses en een salade.
Superbedankt alvast!
Cherise, ik zal ze hier alle 3 zetten. Welke ik kies hangt af van wat ik erbij doe, soms mix ik ook de gerechten een beetje, maar dit zijn wel makkelijke favo recepten voor gevulde portobello's.
Hier komen ze;
Mv; oh ik had geen pecifieke in mijn hoofd. Welke vind je zelf het lekkerst? Zaterdag komen er vrienden eten en zij is vega. Mijn vriend wil wel rosbief maken en dan voor haar wat anders. Nou bedacht ik de portobello en die wil ik zelf ook wel, dus ik eet ook vega mee. Ik heb hem wel eens gegeten met gorgonzola maar met geitenkaas lijkt me ook lekker! Het is dus als hoofdgerecht en erbij eten we aardappelgratin of pommes duchesses en een salade.
Superbedankt alvast!
Cherise, ik zal ze hier alle 3 zetten. Welke ik kies hangt af van wat ik erbij doe, soms mix ik ook de gerechten een beetje, maar dit zijn wel makkelijke favo recepten voor gevulde portobello's.
Hier komen ze;
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.