EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Patak's is super! heb ook een kookboek van mevrouw Patak hier staan, staan ook erg lekkere en ook wel eenvoudig te maken curry's in.

Pannenkoekendag is verplaatst naar zondag. Twijfelman en ik zijn wel van het principe: Pannenkoeken zijn NIET hartig (dan moet je maar pizza gaan eten ). Mijn favo: suiker en kaneel. Of banaan en nutella
Mijn favoriete pannenkoek: volkorenpannenkoek met verse aardbeien.

Vanavond geen pannenkoeken, maar gnocchetti sardi met garnaaltje in verse tomatensaus.

Morgen maken we zelf pizza met aubergine en courgette.
Ik hoor meer goede verhalen over patak, maar heb er zelf nog nooit iets mee gedaan moet ik eerlijk zeggen...misschien toch maar eens doen dan...
Patak ja die heeft lekkere spullen. Van de week nog een witlofschotel gegeten met de mangochutney van Patak en die vond ik ook weer erg lekker....

Favo pannenkoek: kaas/champignons/rucola óf naturel met goudstroop. Helaas is goudstroop hier erg onregelmatig verkrijgbaar in de super
quote:Mittens schreef op 26 maart 2010 @ 10:33:

Ik hoor meer goede verhalen over patak, maar heb er zelf nog nooit iets mee gedaan moet ik eerlijk zeggen...misschien toch maar eens doen dan...Je kunt er ook heel makkelijk mee wokken
Thanks Agent! En ook bedankt voor het recept met zalm. Ik was net met m'n boodschappenlijst bezig dus dat eten we vanavond.

Geen pannenkoekendag voor ons vandaag. Mijn vriend is de koekenbakker in huis en die is laat tuus vanavond dus die mag de pasta in de magnetron schuiven.

Maar ik krijg wel trek van het pannenkoekengepraat.

Ik kan niet tegen pizzadeeg en maak van m'n pannenkoek altijd een pizza met blikje tomatenpuree, ham, kaas, champs en lekkere gorgonzola.

Maar een appelpannenkoek met stroop gaat er ook in!
Spaghetti, even lekker makkelijk doen
Vandaag gasten, dus wat uitgebreider koken:

Rolletjes van pasta met gehaktmengsel erin. Samen met een rode saus in de oven. Salade en ciabatta.

Nagerecht: citroentaart

Hapjes voor 's avonds: Zalmrolletjes en kleine bladerdeegvierkantjes met champignonnenragout
ik ben er dus al uit wat ik eet vanavond(want pannenkoeken horen hartig te zijn ) ik ga er eentje maken met champignons, kaas en rucola(klinkt goed), eentje met tomatenpuree, olijven, sucuk, kaas en basilicum en eentje met creme fraiche, peynir en verse tomaat.
Oh, ik zie nu pas dat er allerlei visrecepten gepost zijn! Merci bien!

*is nog steeds tegen hartige pannenkoeken*
zou de knolselderij soep van eergister nog te eten zijn? ik maak vandaag ook nog een flinke pan wortel-gember soep.
Hartige pannenkoeken zijn bij mij juist favoriet! Heerlijk! In mijn studententijd maakten we vaak een pannenkoekentaartje:

pannenkoek, boursin, ijsbergsla, gehakt (rul gebakken met shoarmakruiden), en dan weer pannenkoek, enz. Eindigen met een pannenkoek. Heerlijk! Soms eet ik het nog wel eens, maar dan in wrapvorm, want kinderen willen hun pannenkoek wel zoet.

Nog geen idee wat ik ga eten trouwens, ben net de voorraadkast aan het opruimen. Ik heb wel heel veel zongedroogde tomaatjes op voorraad!
...
Leuk he, keukenkastjes opruimen...ik kwam 5 zakken pasta tegen

We gaan binnenkort verhuizen dus ik probeer nu mijn kastjes en de vriezer wet leeg te eten...volgens mij kunnen we wel een weekje eten van wat er allemaal in de kastjes ligt...
Ik ben ook een beetje aan het kijken wat er weg moet en waar ik veel van heb. Wil iets geplander gaan eten weer, want we grijpen weer te vaak naar kant-en-klaar. En dat terwijl ik zo dol ben op koken! Maar om 17.45 bedenken wat je zal gaan eten, dat werkt toch bij mij niet zo goed!

Ik had nog wat niet zo heel lekkere appels over, en bladerdeeg, dus als het goed is eet ik over 10 minuutjes in ieder geval vast een warme appelflap!
...
quote:AgentL schreef op 25 maart 2010 @ 21:50:

Cherise d'r vriend met z'n rosbief

Net zoiets als jij met je loempia's hè?

(ik vind 't leuk hoor, ik lach je niet uit!)Yep Ik wacht nog even tot hij hem een keer uitkotst net als ik met de loempia heb gedaan. Ben je er zo vanaf!
Hier worden het vanavond broodjes hamburger met gebakken eitje, sla, komkommer en saus.

***Was vergeten dat het pannenkoeken dag was, had ik me namelijk wel voorgenomen om te eten...***

Mijn favo pannekoek: champignons, kaas en spek. Spek en kaas. Appel en kaneel en suiker. Jam. Alleen kaas. Mmmmmmmmmmmm.
Ik heb voortaan een dagtaak aan hier bijlezen!

Zoomix gefeliciteerd en Nazife ook gefeliciteerd!

Hier ook een patak's fan!Lekker door het gehakt ook,gehakt rul bakken met een ui en dat paar lepels pataks erdoor en groente naar keus en dan met bami of rijst.

Vandaag bij ons geen pannekoekendag,vriend had er geen zin in en verzocht mij om uitgebreid te koken..(nou ja zo zei hij het niet maar hij had zin in wontonsoep en bami en dat soort dingen...)

Mijn favoriete pannekoek is trouwens met spek en stroop.
mijn favo pannekoek is denk ik appel en spek, of naturel en belegd met kaas en sla, of spek en kaas allebei meegebakken of appel en rozijnen...hmm ligt aan mijn bui dus.

Vanavond wordt het eendeborst met appeltjes (en misschien een sinaasappelsaus), rode kool en aardappelpartjes uit de oven. Voor toe ben ik nu tiramisu aan het maken.
Oh ja pannekoekendag. Doen we dus niet aan haha...

Ik denk dat ik één keer per jaar een keer pannekoeken bak. Op een zondagmiddag ofzo. Meestal Amerikaanse, van die dikke en zachte kleintjes. Heerlijk met stroop die er helemaal in verdwijnt. Op pannekoeken moet gewoon stroop, liters....
*negeert even de pannenkoekpraat*

Ik heb toch weer bedacht dat ik vanavond naar een voorstelling 'moet' dus ik ga nu snel naar huis om couscoussalade (met feta, erwten, tomaat, aubergine en rozijnen) te maken.

(jaja, werken in de culturele sector is best pittig: 4 voorstellingen in 4 dagen )
Veel plezier vanavond, Age, en je couscoussalade heb ik opgeslagen...

Juniper, maak je de citroentaart van vanavond zelf? Ik ben niet zo van taarten, maar dit klinkt wel lekker fris.
Pannekoekendag! Wát een briljant idee. Ik ben dus voor

Mijn favo pannekoek is: spek, appel en heel veel stroop.

Met kaas is ook lekker. Of naturel met veel poedersuiker. Die 3 dus. Snel weer maken..!
Hier wordt het venkel/aardappel/kruiderij uit een aluzak.

(zak in de oven en dan lekker op de bank wachten)
pannenkoeken met appel, ja lekker die ga ik vanavond ook maken. Althans pannenkoeken bakken doet manlief hier altijd, dus hij krijgt opdracht en ik eet em dan op Net nog een vriend aan de telefoon of we zin hadden gezamenlijk te eten, doen we vaker. Kon alleen geen toeval zijn dat hij nu belde want hij is dol op pannenkoeken.....;-)
quote:Cherise1981 schreef op 25 maart 2010 @ 21:42:

Mv; oh ik had geen pecifieke in mijn hoofd. Welke vind je zelf het lekkerst? Zaterdag komen er vrienden eten en zij is vega. Mijn vriend wil wel rosbief maken en dan voor haar wat anders. Nou bedacht ik de portobello en die wil ik zelf ook wel, dus ik eet ook vega mee. Ik heb hem wel eens gegeten met gorgonzola maar met geitenkaas lijkt me ook lekker! Het is dus als hoofdgerecht en erbij eten we aardappelgratin of pommes duchesses en een salade.

Superbedankt alvast!

Cherise, ik zal ze hier alle 3 zetten. Welke ik kies hangt af van wat ik erbij doe, soms mix ik ook de gerechten een beetje, maar dit zijn wel makkelijke favo recepten voor gevulde portobello's.

Hier komen ze;
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven