Het nieuwe Amerika Topic

17-02-2010 04:23 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is niet alleen voor de mensen in de VS bedoeld maar ook voor diegene die iets wil weten over het land van de onbegrensde mogelijkheden.

Anthro - Canada, Ontario

Dutchie - Ohio

LuvesCalifornia - California

Raccoon - Oregon

Sfo - California

Bloesie - Netherlands
Nog even over die gsm's: hoe duur is bellen/sms-en in Amerika? Scheelt de prijs van 'n sms/belminuut ook nog per soort telefoon/netwerk?
Als je bij AT&T de go-phone in gebruik neemt dan kun je kiezen hoe je het opzet. We hebben er eentje tijdelijk gehad voor mijn kids toen ze kwam en dit is wat ik net in mijn emaillijst vond.

Unlimited Calling Plan

Unlimited calling to anyone nationwide - on the network you can trust! $3 per day, only on days you use your phone

Mobile to Mobile Plan

$1 per day only on days you use your phone, 10¢ per minute and unlimited talk to over 85 million other wireless customers of AT&T

Simple Rate Plan

25¢ per minute and you can pay as you go $60 Unlimited Talk & Text Package on the Simple Rate Plan*

Get unlimited talk & text nationwide for 30 days with no per-minute fee

Only $60 per month- no annual contract or credit check

Unlimited Text within US includes IM, picture and video messages plus unlimited text to Mexico and over 100 other countries worldwide

Ik weet het teveel keuzes maar dan krijg je een beetje een idee.
Ik heb geen flauw idee wat de prijzen zijn. Maar ik heb ook zo'n goedkoop mobiel en doe er bijna een jaar mee, dat zegt dus genoeg.
Bedankt SFO!

Hoe gebeurt het opwaarderen? Kan dat gewoon door 'n nummer te bellen en dan via je creditcard?
Bedankt voor de felicitaties allen!

Dus jullie gaan weer meeten, Raccoon en SFO?

Leuk!

Jammer dat de verrekte plomp ertussen zit en de bodem van mijn portemonnaie nog steeds akelig zichtbaar blijft.....
@Elninjoo je kunt de telefoon via het internet activeren en kiezen welk plan je kiest. En inderdaad het gebruik van een credit card.

@Bloesie het is inderdaad heel vervelend maar Raccoon en ik zei de gek gaan elkaar maar liefst drie keer zien dit jaar. Juli is het beste bier festival in Portland Check, vakantie in Washington State dus dan kom ik langs Raccoon Check en bruiloft in Portland van vrienden Check.

Ik vind het een enorme rit van ruim 10-11 uur maar ik doe het voor een goed doel. Pak namelijk deels mijn auto vol met Oregon bier die hier niet te krijgen is.
Dat zat ik me ook te bedenken vandaag. We praten er over of het van Den Haag naar Amsterdam is maar het is toch even het zelfde als van Utrecht naar Zuid Frankrijk..ik bedoel van SFO naar mij toe..Maar wij stappen zelf ook heel gemakkelijk in de auto en rijden een heel end.

Maar bloesie ik heb zijn vlucht gezien en inderdaad 22 juli komen ze hieraan en vertrekken vier dagen later geloof ik weer.

Wie weet krijg jij in de toekomst ook nog weleens de mogenlijkheid om hier eens te komen, je weet maar nooit. De laatste tijd gaan de dingen bij jouw ook anders dan je het vorig jaar had gedacht..dus blijf hoop houden, zou leuk zijn..je mag altijd bij ons komen logeren hoor.

Elninjoo, voor jouw alvast een hele fijn reis, ik weet zeker dat jullie een hele leuke tijd zullen krijgen.

SFO, bedankt voor je telefoontje. Is het met de televisie nog goedgekomen?
@Raccoon ik wist niet wat mijn vanavond overkwam dat die lieve schat van mij zei; Kom laten we naar Portland vliegen. Gelukkig hebben wij keuze uit een aantal vliegvelden hier zodat we de goedkoopste vlucht konden uitkiezen. Het bierfestival gaat mij dan ook dit keer niet mis.

Wat betreft de TV, Sfo-vrouw had de normale TV ingang aangedrukt terwijl ze met de afstandsbediening aan het pingelen was. Ik heb alleen de HDMi kanalen.aangesloten.

Heb voor het weekend nog even teriyaki gehakt balletjes gemaakt, gebakken en via de foodsaver in de diepvriezer gegooit. Dan zijn ze mooi op smaak als wij eventueel dit weekend nog gaan skien. Damn wat heb ik ook een vervelend leven.

@Bloesie zowel Raccoon als ik zei de gek denken er niet aan om uit de States te vertrekken dus je hebt de tijd.

@Luves en Anthro al weer van de pagina verdwenen of zijn jullie gewoon lekker druk.
Een goede nacht voor jullie, voor mij een stralende zondag!

Iedereen vol plannen om er een mooie dag van te maken?

Ik ga gezellig werken, de laatste loodjes, om zo maar eens te zeggen.

Een fijne dag gewenst voor als jullie weer wakker zijn!
Tsssssss, moest 'm helemaol vanuit een ander tijdsgedoetje halen om te uppen......

Alles okidoki met iedereen?

Met mij wel, dus......

Net jarig geweest, gesolliciteerd en aangenomen, mag zondag al beginnen bij de waterskibaan.
@Bloesie ben er wel, maar dan wel na een verdomd gezellige zondag. Een beetje er laat geworden vannacht met mensen van 4 deuren verderop.

Mooi om te horen dat je de vanaf zondag aan de plas kunt werken. Dat betekent dat alles goed zat wat de uren bertreft.

Oke ik ga maar eens een start maken, al zal dat wel als een diesel gaan, langzaam opwarmen.
Bloesie, gefeliciteerd..ik was het topic niet vergeten maar had geen zin in zoeken..hahah..fijn een nieuwe baan, ik hopelijk ook dit jaar..

SFO, heeft het druk met het feesten..
Raccoon, liever lui dan moe??

Joh, voor jou komt ook vast wel een mooie baan op je pad! Positief blijven!

Moet eerlijk bekennen dat ik 'm wel een beetje begon te knijpen dat ik nog geen ander werk had.

SFO, ben van jou niet anders gewend dan dat je er weer een feestje van maakt! En gelijk heb je, we leven maar 1 keer!
Ondanks dat het vandaag een feestdag is zijn er toch de nodige tegenvallers.

Dus we blijven gewoon lachen.
Ik mis Amerika na er een jaar te hebben gewoond!! Ik wil zo graag in de zomer terug, maar een ticket kost al snel ¤1000:(

Heel leuk om jullie ervaringen te lezen
Ritz het hakt er inderdaad in die tickets tijdens de zomervakantie. Ik zat voor mijn zoon te kijken voor een rechtstreekse vlucht naar San Francisco maar heb hem gezegd dat hij maar in de mei of herfst vakantie moet komen. Of misschien toch maar een overstap aan de Oost kust nemen.

Waar heb jij overigens gewoond?
quote:SFO schreef op 31 maart 2010 @ 06:02:

Ondanks dat het vandaag een feestdag is zijn er toch de nodige tegenvallers.

Dus we blijven gewoon lachen.Feestdag? Tegenvallers? Ik mis iets, geloof ik.....
Hai Bloesie, hoe gaat het verder?

SFO, ja de vliegtickets hakken er flink in..

Rits, belachelijke prijzen he, misschien een optie om in het voor of najaar te komen. Dat doen wij meestal als we naar Nederland gaan.
Met bluesy gaat het best wel lekker Raccoon!

Heb gisteren mijn eerste werkdag bij de waterskibaan gehad. Was leuk en gezellig!

Sta voornamelijk in de keuken, wordt ook van mij verwacht dat ik die goed draaiende hou.

Hoe is het met jou dan?

Ik wens iedereen verder een fijne Pasen, of is dat bij jullie al voorbij? In dat geval, net zoals ik, werk ze!
Pasen is hier voorbij echter de kid hebben volgens mij nog vakantie Bloesie.

Hoop dat het weer voor jullie daar snel aantrekt zodra er weer een run op het waterskien onstaat. Al hoewel, warme gehaktballen en soep zullen ook wel goed kunnen doen.
Ik heb in Colorado gewoond, dus wil vliegen op Denver. Geen rechtstreekse vluchten, maar een of twee tussenstops maakt me niks uit, als het maar goedkoop is. Ik wil graag 2 maanden erheen, zodat dat ticket het geld ook waard is, en de enige mogelijkheid is dus in juli/augustus. In najaar ¤600 en juli/augustus meer dan 1000. wordt nog even werken.
@Ritz als je inderdaad na 21 juni op het vliegtuig stapt dan ben je in een keer veel geld kwijt. Echter kijk eens even of jij via Dusseldorf kunt vliegen. BA heeft namelijk nog een redelijke prijs van rond de 750 eurootjes.
Heb nog even 'n vraagje over de telefoon in Amerika. Hoeveel kost 't om met zo'n amerikaanse prepaidtelefoon naar Nederland te bellen en sms-en?
Ha,ha,ha, SFO! Ballen soep of soep met ballen?

Soep doen we niet, ballen wel, met satèhsaus!

Maandag was ook een leuke dag, niet druk, weer werkte niet echt mee, maar vooralsnog mag ik blijven!

Moet samen met een collega de keuken een andere draai geven, simpel, lekker maar makkelijk.

Dusssss Ritz, heimwee ja? Hoop voor je dat het gaat lukken joh!
Elninjoo de kosten lopen met zo'n Go-phone op als je NL wilt bellen. Hier is de tabel .

Ik zou dan ook ergens voor $-5-10 een telefoonkaart kopen waar je mee naar het buitenland kunt bellen.

Teksten blijft met je NL telefoon goedkoper, hier vragen ze 25cent voor de tekst en dan nog eens 15cent voor naar het buitenland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven