We tetteren verder over onze dieren

15-03-2010 18:55 3001 berichten
Al weer het 3e topic! Dames, we doen het goed. Dit wordt het topic van de kittens!

En om hem als eregast er bij te houden, Kootje. De reden voor ons leuke topic.

Vorige topic
Alle reacties Link kopieren
Pilous-poes:

Splinter-poes:

Lijkt best, toch?

(Pilous, ik heb jouw foto gepikt uit jouw eigen post, maar als je dat niet prettig vindt, haal ik hem natuurlijk weer weg!)
quote:LadyPhoxy schreef op 04 april 2010 @ 22:48:

[...]

Ik kom even binnen vallen, maar er zitten blijkbaar echt grote verschillen in dierenarts tarieven, wist ik helemaal niet!

Bij mijn dierenarts kost de sterilisatie van een poes ¤ 65,00 en castratie van een kater ¤ 29,50 scheelt echt enorm veel!

Dus het loont ook wel de moeite om je daar een beetje in te verdiepen, al is natuurlijk het belangrijkste dat je gewoon een bekwame DA hebt.

Ik denk dat het ook wel scheelt wat je er voor krijgt, los van kwaliteit? De tarieven die ik opschreef zijn inclusief antibiotica en pijnstilling voor mee naar huis en een vervolgconsult. Ik weet niet of dat bij jouw DA ook zo is of dat dat nog apart wordt naberekend?

Maar los daarvan is dit een kliniek waar we inderdaad gewoon erg goede ervaringen mee hebben, de omgang met mens èn dier is erg prettig, down to earth en respectvol. En daar wil ik ook best wat voor betalen. Maar ik snap ook dat sommigen dat niet willen, of er de portemonnee niet voor hebben.
Iets anders
quote:LadyPhoxy schreef op 04 april 2010 @ 22:48:

[...]

Ik kom even binnen vallen, maar er zitten blijkbaar echt grote verschillen in dierenarts tarieven, wist ik helemaal niet!

Bij mijn dierenarts kost de sterilisatie van een poes ¤ 65,00 en castratie van een kater ¤ 29,50 scheelt echt enorm veel!

Dus het loont ook wel de moeite om je daar een beetje in te verdiepen, al is natuurlijk het belangrijkste dat je gewoon een bekwame DA hebt.Nou het heeft meer met regio te maken toen ik er onderzoek naar had gedaan om er werk van te maken. Regio verschilt heel erg, maar als jij bijv. in Amsterdam woont, kan je niet met je kat naar limburg of groningen omdat het daar goedkoper is. Ook kan ik aantonen dat er in mijn regio kartelvorming is, heb al politieke partijen en een tv programma ingeschakeld, zou een item over komen, ik heb voor bewijzen en getuigen gezorgd en vervolgens hoorde ik niets meer van het programma. Klootzakken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Splinter, de poezies lijken echt wel op elkaar! Houding ook
quote:Babsjuh schreef op 04 april 2010 @ 22:36:

Als je voor een kat gaat, zou ik in ieder geval niet meteen zo´n omrolkattebak nemen. Als je kat niks van klontvormend kattegrit moet hebben, heb je ook niks aan dat dure omrolgeval.Wel hoor, ik zoek nog een leuke niet te dure tweedehands, dus bij voorbaat meld ik mij al aan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 04 april 2010 @ 22:57:

[...]

Wel hoor, ik zoek nog een leuke niet te dure tweedehands, dus bij voorbaat meld ik mij al aan.

Nou, de mijne krijg je niet hoor! Ik ben d'r zelf veel te blij mee

Maar ik zal eens rondkijken of ik wat tegenkom, dan geef ik wel een gil.
Iets anders
Ik ben toch heel blij dat ik dan blijkbaar in een goedkope regio woon, bijna 40 euro verschil bij een sterilisatie, ik heb 2 poezen dus dat scheelt heel erg.

En toen Willem gesteriliseerd was en een extra antibiotica prik kreeg, bovenop de kuur die standaard in de prijs zit, hoefde ik die ook niet extra de betalen, dus ook nog hele goede service.
Splinter Inderdaad! Alleen is die van mij wat dikker en wat minder wit. Maar grappig dat we ook beiden een rood vest aan hebben

@Jannemaan, hier zijn we ongeveer 200 euro per maand kwijt aan alleen eten en kattenbakkorrels.

We zijn nu met 1 kat weer in de weer bij de dierenarts en in 3 weken tijd al weer 500 euro kwijt aan onderzoekskosten. Dan moeten er nog daadwerkelijk uitslagen komen en een behandelplan.

Wij hebben 3 van de 4 katten op dieetvoer, vandaar dat het zoveel is.
Dit is de enige die kan vinden. Jammer dat BGB hier niet leest.... onze googlekoninging.

Babs, waar heb jij die bak vandaan? Ook van internet?
Aha, je moet dus wel speciaal grit hebben voor zo'n omrolbal, dus klontvormend grit...

Hoe doe je dat dan? Je koopt het goedkoopste grit en kattenbak en dan ga je gewoon experimenteren?

Ik zag trouwens dat ze op specialcats.nl ze ook zon omrolgeval verkopen
quote:Ratteke schreef op 04 april 2010 @ 23:13:

Dit is de enige die kan vinden. Jammer dat BGB hier niet leest.... onze googlekoninging.

Babs, waar heb jij die bak vandaan? Ook van internet?Sterker nog: ik heb 'm bij jouw link vandaan
Iets anders
quote:Jannemaan2 schreef op 04 april 2010 @ 23:16:

Aha, je moet dus wel speciaal grit hebben voor zo'n omrolbal, dus klontvormend grit...

Hoe doe je dat dan? Je koopt het goedkoopste grit en kattenbak en dan ga je gewoon experimenteren?

Ik zag trouwens dat ze op specialcats.nl ze ook zon omrolgeval verkopen

Klontvormend grit is werkelijk óveral verkrijgbaar, zo heel speciaal is het ondertussen niet meer Maar je zult maar net die kat treffen die dàt niet wil, zit je mooi te kijken met je dure bak.

Als poes gewend is bij je, koop je gewoon een keer grit waar je goede dingen van hebt gehoord of waarvan het praatje op de verpakking je aanstaat. Eerste keer mengen met het oude grit, en als poes daar gewoon op gaat de volgende keer alleen het nieuwe grit. Je merkt gauw genoeg of ze dat wel of niet willen
Iets anders
Hahah inderdaad! En in het ergste geval moet je toch gewoon elke dag even scheppen? Of heeft dat omrolgeval nog meer voordelen? Nee toch?!

Maar in zon omrolbak moet dus wel klontvormend grit
Met de omroller hoef je niet te graven op zoek naar begraven poepjes, maar dat is 't dan ook wel qua voordelen. Het ding werkt wel, die omroller, maar in feite is 't gewoon een kattenbak voor luie mensen. Heb 'm voor mezelf gekocht als nieuw hebbeding, niet uit noodzaak.
Iets anders
Kom even zwaaien en dan door naar bed

Jullie hebben een hoop gekletst zeg!!

Leuk alweer tweelingpoezen (Pilous en Splinter)

Net als mijn Zwart Monster en Fido van Olijf
Slaap lekker Biebelie!

Mijn poezen-aanhangsel en ik gaan ook naar bed... *zucht* wat moet ik toch met 't poezenkind?

Slaap lekker allemaal!
Iets anders
quote:Babsjuh schreef op 04 april 2010 @ 23:52:

Slaap lekker Biebelie!

Mijn poezen-aanhangsel en ik gaan ook naar bed... *zucht* wat moet ik toch met 't poezenkind?

Slaap lekker allemaal!Och ja, jou probleem met Zoë. Ik heb geen idee. Helaas. Het uitzingen tot de kap er af mag?
Oh...en alles is al gezegd over het hele kattebak gebeuren.

Maar onze 3 katten moeten het echt met 1 bak doen hoor...dat verwende gedoe met aantal katten + 1 bak doe ik niet aan

Kost me teveel moeite,teveel ruimte en teveel kattegrid...en hier weten ze niet beter.

Toen ik vroeger op de (verbouwde) boerderie woonde hadden we 4 katten en een katteluik en geen bak.

Maar daar hadden we zoveel land en buren een halve km verder...die hadden daar geen last van.
Dat heb ik even gemist,wat doet Zoë dan?

(heb even 100 berichten gesreend,niet alles gelezen)
Pilous, jaha, we ontdekken hier soms onverwachte overeenkomsten! (liefde voor bepaald soort films of boeken, voor rode vesten)

Hai Bieb!

Dag Bieb!

Slaap lekker voor de slaperts.

(count me in...)
ik gebruik foetsie bah kattengrit. Het is goedkoop,ongeveer 3e per 9kg en ruikt een beetje geparfumeerd. De drollen drogen snel uit en de urine zakt naar beneden..dat droogt in de brokjes.ik leg er altijd een krant in, dan heb ik nog langer plezier van het grit. Hoe tevreden ik er ook over ben ga ik na deze zakken toch stoppen met foetsie bah. Waarom? Omdat t oranje grit is en mijn katten niet langer witte pootjes hebben maar oranje. Wat ook wel goed is, want ik heb er dus nooit eerder aan gedacht dat dat gritstuif in hun vacht blijft zitten. Arme beestjes. Vanaf woensdag zitten ze aan een ander niet klontvormend grit met parfum of talkpoeder,al begrijp ik van dat laatste de functie niet helemaal.
Poelepoelepoelepoes!
.. Maar ik kwam hier om te vertellen dat de broodjes van mv ..die met zalm en ei echt overheerlijk waren!
Poelepoelepoelepoes!
quote:heartwork schreef op 05 april 2010 @ 00:15:

.. Maar ik kwam hier om te vertellen dat de broodjes van mv ..die met zalm en ei echt overheerlijk waren!

I know....

(van die broodjes dan hè, niet dat je dat kwam vertellen...)
Lol Ik heb inderdaad nooit aan dat 'verwende' gedoe van aantal katten +1 bak gedaan tot ik een van m'n huidige katten kreeg (Hij was eerst pleegpoes maar ik kon 'm gewoon niet laten adopteren door anderen...). Hij is echt een 'clean queen' en weigert op een bak te gaan als er ook maar iets in ligt... Bovendien moet ik zeggen dat het wel *erg* nuttig is als je meerdere katten hebt (zoals ik, als ik pleegpoezen heb) die elkaar niet echt kennen. Door het systeem aantal katten + 1 bak voorkom je dat de dominante kat de andere katten de toegang tot de bak onmogelijk maakt en dat voorkomt weer ongelukjes in huis.

Toen ik nog niet in Canada woonde konden mijn katten gewoon naar buiten (waar ik woon is het een bylaw dat katten niet zonder supervisie naar buiten mogen) en had ik wel een bak maar die gebruikten ze amper. Alleen als het heeeel slecht weer was
Een vraagje, waarom toch die +1 bak? Waarom is het aantal bakken = aantal katten niet genoeg?

Ben gewoon benieuwd, en aangezien ik maar een enkele Poef heb, met maar 1 kattenbak. Of wacht, die hoeft toch niet ook + 1?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven