EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Oe, klinkt heerlijk Suuz83 dat spinaziesoepje met zalm. Hoe lang ben je trouwens zwanger van je tweeling?

Wij eten vandaag pittige kipwraps met tzatziki.

Ik bak stukjes kipfilet met kip-pikant kruiden, ik maak tzatziki van griekse yohghurt, geraspte komkommer, peterselie, knoflook en citroensap. Ik beleg de wraps met de gebakken kipstukjes, ijsbergsla, reepjes komkommer, reepjes avocado en geraspte wortel en er over heen komt sambal en tzatziki, jammie!
Ik maak een maaltijdsalade voor bij de soep heb ik vanmiddag besloten.
1983 dat klinkt ook lekker! *onthouden nazife* ik heb nazman vergeven, dacht ik kook uitgebreid vandaag. Maar meneer vond de borek en tomatensoep wel lekker...dus die eten we vandaag op
Visstoof met tomaten en paprika

schelpjespasta, 500 g yellow fin sole, 2 el olijfolie 2 uien, 2 tenen knoflook, 1 rode paprika, 2 blikken gepelde tomaten in tomatensap ) 2 takjes verse tijm

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. Dep de vis droog. Verhit de olie in een wok en bak de ui goudbruin. Voeg de vis toe en bak deze al omscheppend bruin. Voeg de knoflook, de paprika, de tomaten, de tijm en peper en zout naar smaak toe en breng het geheel langzaam tot tegen de kook aan. Stoof de vis nog 10 min. tot hij gaar is Serveer de visstoof met de pasta.
Heerlijke gestoofde kip ingevreven met kaneel, paprikapoeder, komijn, olijfolie en knoflook. Meegestoofd: ui, paprika, tomaat en champignons. Erbij notenrijst. Staat nu te pruttelen dankzij vriendlief! Héérlijk!
quote:1983 schreef op 06 april 2010 @ 16:13:

Oe, klinkt heerlijk Suuz83 dat spinaziesoepje met zalm. Hoe lang ben je trouwens zwanger van je tweeling?

inmiddels 29 weken dus het begint wel op te schieten nu!
Rode kool/appeltjes, gekookte aardappelen, gehaktbal en appelmoes
Veel te druk gehad, dus een spinazie-mozzarella-pizza met een blik Monster erbij...
Ik heb nieuwe aardappeltjes met schil en al in blokjes gesneden en rauw gebakken in de olie. Lekkerder dan friet.

Ik had wel heeeel veel en dat was maar goed ook, want mijn restje rollade van paaszondag vond ik opgewarmd niet lekker, dus weggegooid. De restjes gemengde groenten waren er wel lekker bij.
Die zuurkoolschotel van de appie (met geitenkaas, appel, tijm en aardappelpuree) kan ik iedereen aanraden. SUPERlekker!

Vandaag had vriendlief gekookt: couscous met een hoop groenten, gehakt en rozijntjes. Ook erg goed binnen te houden! Mjam!
Wat een lekkere dingen staan hier weer! Ik heb net gesport en krijg hier weer honger van.

Ik heb gisteren voor lief dus het paasdiner van MV gekookt: het voorgerecht, het hoofdgerecht en het hemelse toetje.

Had nog veel tagliatelle over en dat hebben we net gegeten.

Die receptjes ga ik zeker vaker maken.
Portobello's gevuld met een mengsel van geitenkaas, oude kaas, rode paprika, knoflook en tijm. Was goed te doen!
Vandaag wordt het iets gemakkelijks en snels (en naar alle waarschijnlijkheid ook iets slechts. Hè wat naar! ) Ik denk dat we friet gaan eten hier in het dorp, of even langs de gele M rijden.
Hm, ik heb gemixed zeefruit (mosselen, garnalen en inktvis) ontdooid. Ik weet nog niet of ik het ga verwerken in een Thaise groene curry met rijst of in een pasta gerecht..... wat een dilemma toch weer! Gelukkig heb ik nog de hele dag om erover na te denken.
Wokken,kip en groente en noedels met patak's of een andere woksaus/pasta
Wat leuk dat je mijn mangoclafoutis hebt gemaakt Teigera! Sinds ik heb uitgevonden hoe lekker clafoutis met mango is, doe ik er nooit meer kersen in, zoals eigenlijk hoort.

Krijg er trouwens trek van. Straks maar even mango´s halen

Gisteren hebben we gehaktballetjes met feta in tomatensaus, doperwtjes, witte rijst en verse ananas gegeten. Toe slagroomsoesjes met aardbeien.

Vandaag dus clafoutis. En pasta carbonara met een grote bak sla.
ok dames, ik heb een tip nodig!

We eten vanavond kip(met heeeeerlijke pindasaus), doperwtjes rijst, peynir salade en sperziebonen. Maar ik heb een kleine aubergine in de koelkast die eigenlijk echt vandaag op moet. En morgen ben ik laat thuis dus eten we soep en brood. Dus als jullie tips hebben of een lekker recept dat bij de rest van de maaltijd past....;-) bring it on.
Kip uit de oven met citroen, rozemarijn en honing.

Krieltjes erbij en een salade.
@Nazife vwb de aubergine: gewoon bakken of in de grillpan en dan yoghurt met knoflook erbij serveren.
Goedemiddag,

vanavond eet ik macaroni.

Mag ik jullie wat advies vragen? Mijn beide kinderen sporten op dinsdag en donderdag dan moeten wij vantevoren gegeten hebben. Dat is makkelijker anders wordt het ook te laat.

Hebben jullie nog tips voor een maaltijd wat makkelijk vantevoren gemaakt kan worden? Ik ben die dag aan het werk en eigenlijk weinig tijd om te koken. En ik kan dan wel een keer tosti oid eten. Maar misschien hebben jullie nog goede tips?

Alvast bedankt voor het meedenken!
quote:Yoie schreef op 07 april 2010 @ 13:20:

Goedemiddag,

vanavond eet ik macaroni.

Mag ik jullie wat advies vragen? Mijn beide kinderen sporten op dinsdag en donderdag dan moeten wij vantevoren gegeten hebben. Dat is makkelijker anders wordt het ook te laat.

Hebben jullie nog tips voor een maaltijd wat makkelijk vantevoren gemaakt kan worden? Ik ben die dag aan het werk en eigenlijk weinig tijd om te koken. En ik kan dan wel een keer tosti oid eten. Maar misschien hebben jullie nog goede tips?

Alvast bedankt voor het meedenken!Ovenschotels of nasi oid,vind nasi vaak zelfs de dag erna lekkerder.
nasi idd, ovenschotels, lasagne, hartige taart, macaroni, stamppot.
Vanavond een pitabroodje met kip en groente. Mitman is de hele week weg en merk dat ik veel minder zin heb om er wat van te maken. Of komt het omdat ik de hele eerste paasdag in de keuken heb gestaan?

@ Yoie....

- pitabroodjes met kip/rundvleesreepjes en groente

- Inderdaad ovenschotels...(heb nog een lekker recept voor andijvieschotel. Als je het wilt hebben geef maar een brul).

- Maaltijdsalades.

- Hete kip (zoek het topic hierover even, staan inmiddels 3 of 4 verschillende varianten in), met een stokbroodje of rijst.

- Stamppot, die je warmhoudt in bed of op de verwarming, of opbakt.

- Club Sandwich

- Hartige taart
Mittens ja ik wil heel graag dat recept hebben.

Nazife en Dolfje bedankt ook voor jullie tips

Nasi is inderdaad ook iets wat makkelijk vantevoren te maken is.
Andijvieschotel (voor ong. 4 pers)

- pakje aardappelpuree voor ovenschotels (of zelf puree maken, is lekkerder maar een pakje gaat veel sneller en volstaat prima in dit geval)

- +/- 400 á 500 gram gehakt

- +/- 300 gram andijvie

- zakje mexicaanse gehaktkruiden

- geraspte kaas

- Puree maken

- gehakt rullen met kruiden

- puree, gehakt en rauwe andijvie door elkaar husselen

- in ovenschaal

- geraspte kaas erop

- in oven tot kaas gesmolten is

Supersimpel, voedzaam en al bij vele vrienden een geliefd recept!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven