EN wat eten we vandaag?
maandag 22 maart 2010 om 21:26
dinsdag 6 april 2010 om 16:13
Oe, klinkt heerlijk Suuz83 dat spinaziesoepje met zalm. Hoe lang ben je trouwens zwanger van je tweeling?
Wij eten vandaag pittige kipwraps met tzatziki.
Ik bak stukjes kipfilet met kip-pikant kruiden, ik maak tzatziki van griekse yohghurt, geraspte komkommer, peterselie, knoflook en citroensap. Ik beleg de wraps met de gebakken kipstukjes, ijsbergsla, reepjes komkommer, reepjes avocado en geraspte wortel en er over heen komt sambal en tzatziki, jammie!
Wij eten vandaag pittige kipwraps met tzatziki.
Ik bak stukjes kipfilet met kip-pikant kruiden, ik maak tzatziki van griekse yohghurt, geraspte komkommer, peterselie, knoflook en citroensap. Ik beleg de wraps met de gebakken kipstukjes, ijsbergsla, reepjes komkommer, reepjes avocado en geraspte wortel en er over heen komt sambal en tzatziki, jammie!
dinsdag 6 april 2010 om 17:34
Visstoof met tomaten en paprika
schelpjespasta, 500 g yellow fin sole, 2 el olijfolie 2 uien, 2 tenen knoflook, 1 rode paprika, 2 blikken gepelde tomaten in tomatensap ) 2 takjes verse tijm
Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. Dep de vis droog. Verhit de olie in een wok en bak de ui goudbruin. Voeg de vis toe en bak deze al omscheppend bruin. Voeg de knoflook, de paprika, de tomaten, de tijm en peper en zout naar smaak toe en breng het geheel langzaam tot tegen de kook aan. Stoof de vis nog 10 min. tot hij gaar is Serveer de visstoof met de pasta.
schelpjespasta, 500 g yellow fin sole, 2 el olijfolie 2 uien, 2 tenen knoflook, 1 rode paprika, 2 blikken gepelde tomaten in tomatensap ) 2 takjes verse tijm
Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. Dep de vis droog. Verhit de olie in een wok en bak de ui goudbruin. Voeg de vis toe en bak deze al omscheppend bruin. Voeg de knoflook, de paprika, de tomaten, de tijm en peper en zout naar smaak toe en breng het geheel langzaam tot tegen de kook aan. Stoof de vis nog 10 min. tot hij gaar is Serveer de visstoof met de pasta.
dinsdag 6 april 2010 om 19:56
Ik heb nieuwe aardappeltjes met schil en al in blokjes gesneden en rauw gebakken in de olie. Lekkerder dan friet.
Ik had wel heeeel veel en dat was maar goed ook, want mijn restje rollade van paaszondag vond ik opgewarmd niet lekker, dus weggegooid. De restjes gemengde groenten waren er wel lekker bij.
Ik had wel heeeel veel en dat was maar goed ook, want mijn restje rollade van paaszondag vond ik opgewarmd niet lekker, dus weggegooid. De restjes gemengde groenten waren er wel lekker bij.
dinsdag 6 april 2010 om 20:50
dinsdag 6 april 2010 om 21:04
Wat een lekkere dingen staan hier weer! Ik heb net gesport en krijg hier weer honger van.
Ik heb gisteren voor lief dus het paasdiner van MV gekookt: het voorgerecht, het hoofdgerecht en het hemelse toetje.
Had nog veel tagliatelle over en dat hebben we net gegeten.
Die receptjes ga ik zeker vaker maken.
Ik heb gisteren voor lief dus het paasdiner van MV gekookt: het voorgerecht, het hoofdgerecht en het hemelse toetje.
Had nog veel tagliatelle over en dat hebben we net gegeten.
Die receptjes ga ik zeker vaker maken.
woensdag 7 april 2010 om 09:48
woensdag 7 april 2010 om 11:51
Wat leuk dat je mijn mangoclafoutis hebt gemaakt Teigera! Sinds ik heb uitgevonden hoe lekker clafoutis met mango is, doe ik er nooit meer kersen in, zoals eigenlijk hoort.
Krijg er trouwens trek van. Straks maar even mango´s halen
Gisteren hebben we gehaktballetjes met feta in tomatensaus, doperwtjes, witte rijst en verse ananas gegeten. Toe slagroomsoesjes met aardbeien.
Vandaag dus clafoutis. En pasta carbonara met een grote bak sla.
Krijg er trouwens trek van. Straks maar even mango´s halen
Gisteren hebben we gehaktballetjes met feta in tomatensaus, doperwtjes, witte rijst en verse ananas gegeten. Toe slagroomsoesjes met aardbeien.
Vandaag dus clafoutis. En pasta carbonara met een grote bak sla.
woensdag 7 april 2010 om 12:49
ok dames, ik heb een tip nodig!
We eten vanavond kip(met heeeeerlijke pindasaus), doperwtjes rijst, peynir salade en sperziebonen. Maar ik heb een kleine aubergine in de koelkast die eigenlijk echt vandaag op moet. En morgen ben ik laat thuis dus eten we soep en brood. Dus als jullie tips hebben of een lekker recept dat bij de rest van de maaltijd past....
bring it on.
We eten vanavond kip(met heeeeerlijke pindasaus), doperwtjes rijst, peynir salade en sperziebonen. Maar ik heb een kleine aubergine in de koelkast die eigenlijk echt vandaag op moet. En morgen ben ik laat thuis dus eten we soep en brood. Dus als jullie tips hebben of een lekker recept dat bij de rest van de maaltijd past....

woensdag 7 april 2010 om 13:20
Goedemiddag,
vanavond eet ik macaroni.
Mag ik jullie wat advies vragen? Mijn beide kinderen sporten op dinsdag en donderdag dan moeten wij vantevoren gegeten hebben. Dat is makkelijker anders wordt het ook te laat.
Hebben jullie nog tips voor een maaltijd wat makkelijk vantevoren gemaakt kan worden? Ik ben die dag aan het werk en eigenlijk weinig tijd om te koken. En ik kan dan wel een keer tosti oid eten. Maar misschien hebben jullie nog goede tips?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Mag ik jullie wat advies vragen? Mijn beide kinderen sporten op dinsdag en donderdag dan moeten wij vantevoren gegeten hebben. Dat is makkelijker anders wordt het ook te laat.
Hebben jullie nog tips voor een maaltijd wat makkelijk vantevoren gemaakt kan worden? Ik ben die dag aan het werk en eigenlijk weinig tijd om te koken. En ik kan dan wel een keer tosti oid eten. Maar misschien hebben jullie nog goede tips?
Alvast bedankt voor het meedenken!
woensdag 7 april 2010 om 13:23
quote:Yoie schreef op 07 april 2010 @ 13:20:
Goedemiddag,
Alvast bedankt voor het meedenken!Ovenschotels of nasi oid,vind nasi vaak zelfs de dag erna lekkerder.
Goedemiddag,
Alvast bedankt voor het meedenken!Ovenschotels of nasi oid,vind nasi vaak zelfs de dag erna lekkerder.
woensdag 7 april 2010 om 13:43
Vanavond een pitabroodje met kip en groente. Mitman is de hele week weg en merk dat ik veel minder zin heb om er wat van te maken. Of komt het omdat ik de hele eerste paasdag in de keuken heb gestaan?
@ Yoie....
- pitabroodjes met kip/rundvleesreepjes en groente
- Inderdaad ovenschotels...(heb nog een lekker recept voor andijvieschotel. Als je het wilt hebben geef maar een brul).
- Maaltijdsalades.
- Hete kip (zoek het topic hierover even, staan inmiddels 3 of 4 verschillende varianten in), met een stokbroodje of rijst.
- Stamppot, die je warmhoudt in bed of op de verwarming, of opbakt.
- Club Sandwich
- Hartige taart
@ Yoie....
- pitabroodjes met kip/rundvleesreepjes en groente
- Inderdaad ovenschotels...(heb nog een lekker recept voor andijvieschotel. Als je het wilt hebben geef maar een brul).
- Maaltijdsalades.
- Hete kip (zoek het topic hierover even, staan inmiddels 3 of 4 verschillende varianten in), met een stokbroodje of rijst.
- Stamppot, die je warmhoudt in bed of op de verwarming, of opbakt.
- Club Sandwich
- Hartige taart
woensdag 7 april 2010 om 14:43
Andijvieschotel (voor ong. 4 pers)
- pakje aardappelpuree voor ovenschotels (of zelf puree maken, is lekkerder maar een pakje gaat veel sneller en volstaat prima in dit geval)
- +/- 400 á 500 gram gehakt
- +/- 300 gram andijvie
- zakje mexicaanse gehaktkruiden
- geraspte kaas
- Puree maken
- gehakt rullen met kruiden
- puree, gehakt en rauwe andijvie door elkaar husselen
- in ovenschaal
- geraspte kaas erop
- in oven tot kaas gesmolten is
Supersimpel, voedzaam en al bij vele vrienden een geliefd recept!
- pakje aardappelpuree voor ovenschotels (of zelf puree maken, is lekkerder maar een pakje gaat veel sneller en volstaat prima in dit geval)
- +/- 400 á 500 gram gehakt
- +/- 300 gram andijvie
- zakje mexicaanse gehaktkruiden
- geraspte kaas
- Puree maken
- gehakt rullen met kruiden
- puree, gehakt en rauwe andijvie door elkaar husselen
- in ovenschaal
- geraspte kaas erop
- in oven tot kaas gesmolten is
Supersimpel, voedzaam en al bij vele vrienden een geliefd recept!