Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Keeprunning, ondanks alle tegenadviezen die ook jij waarschijnlijk op je bordje gaat krijgen, kan ik het je van harte aanbevelen. Het is een andere manier van reizen, maar we hebben dubbel en dwars genoten. Bijzonder eigenlijk dat een kind vier dagen per week naar een opvang brengen wel sociaal gedoogd wordt, maar het reizen naar verre oorden met klein kind niet. Laat je daardoor niet weerhouden.

Wij hebben onze dochter Hazel genoemd. We twijfelden tussen twee namen, maar deze naam vonden wij, na observatie van ons mooie wurmpje, het beste bij haar passen. Wanneer ben je uitgerekend?
Hazel vind ik een prachtige naam! Goed uitgekozen

Ik ben pas eind oktober uitgerekend, dus dat duurt nog een hele tijd. Het liefst zou ik voor die tijd nog een grote (lees verre ) reis maken, maar doordat we middenin een verbouwing zitten gaat dat niet lukken, waarschijnlijk wordt het rondtrekken door Turkije.

Ik heb de discussie toen met veel verbazing gelezen, verbazing door de harde toon die gezet werd, waarbij geen ruimte was voor nuance. Voor mij zou het een doemscenario zijn de komende 18 jaar in een bungalowpark in de Ardennen te zitten, ik wil nog veel van de wereld zien, dat zie ik als een verrijking voor onze toekomstige kinderen.

Dit was wel weer genoeg offtopic: ik hoop dat alles goed gaat met jullie verse gezinnetje!

En dan nu weer namen
Ik heb er nog een gehoord die ik niet kende: Erdem.
www.nordicnames.de voor de liefhebber van:

Danish Names

Faroese Names

Finnish Names

Greenlandic Names

Icelandic Names

Norwegian Names

Sami Names

Swedish Names

Mythology Names

Nordic Baby Names

Astrid Lindgren Names
@ milaatje zou je voor mij wat Italiaanse namen kunnen noemen? ik hou van korte, krachtige namen maar ze moeten niet te zwaar klinken.

Jongensnamen zijn moeilijk! Ik ken er genoeg die ik helemaal niks vind of die het toch niet helemaal zijn.
Life is like a box of chocolates. You never know what you\'re gonna get
Mag ik jullie hulp nog een keer vragen?

Over de roepnaam zijn we t zo ongeveer nu eens...

Willen alleen ook een 2de en 3de naam, vernoemen naar de opa's. Maar dan wel wat hipper en niet letterlijk. Nu heet de ene opa Henk...en we krijgen niet verzonnen ( andere naam word jarno, afgeleid van jan)....

henkie, hendrik etc vinden we helemaal niets. De opa heet hendrikus maria, dus dat laatste is ook nog een optie om te vernoemen maar nog moeilijker...

iemand een idee voor een modernere naam...?
Marrik

Rik

Markus

Henri
Ik heb een tijdje geleden ook om inspiratie gevraagd maar inmiddels ben ik 20 weken zwanger en nog niet veel verder gekomen dus graag nog wat hulp!

We zoeken een korte naam van 1 of 2 lettergrepen, niet (te) Engels, niet eindigen op -y , -ie, -i , -tje

Namen die ik leuk vind maar afvallen omdat ze al in de familie zitten zijn: Niek, Daan, Huub dus iets in die trant.
@ Dragonflies: je weet dus nog niet of het een jongen of meisje is

Teun

Guus

Niels

Mees

Lars
quote:keeprunning schreef op 07 april 2010 @ 12:12:

@ Dragonflies: je weet dus nog niet of het een jongen of meisje is

Teun - Geweldig, maar zo heet ons buurjongetje

Guus - ook geweldig maar zo heet een oom van ons

Niels - nee

Mees - best leuk maar zo heet mn neefje

Lars - nee

Echt alle leuke namen zijn al ingepikt door familie / vrienden / buren lijkt wel :(

Inderdaad, we weten niet wat het geslacht is en dat willen we ook niet weten dus we moeten echt 2 namen hebben, moeilijk, moeilijk...
@ dragonflies

Joep

Jorn

Twan

Gijs

Ties

Cas

Mels

Joost

Melle

Merijn

Ivo

Brent

Mink

Just
@ dragonflies:

Ties

Siem

Jip

Sam

Mats

Mels
Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren.
Oh, en Gijs natuurlijk :-))
quote:Cejo schreef op 07 april 2010 @ 12:43:

@ dragonflies

Joep die vind ik zooo leuk

Jorn nee

Twan nee

Gijs leuk!

Ties nee

Cas nee, vriend van ons heet Kasper

Mels nee

Joost nee

Melle wel aardig

Merijn nee

Ivo nee

Brent op zich leuk maar niet voor ons.

Mink nee

Just nee echt vreselijk
@ Dodo, van jouw lijstje vind ik Siem helemaal geweldig maar onze achternaam begint met een M en die is ook 1 lettergreep en dat bekt niet lekker. Wel jammer want het is wel helemaal in mijn straatje...
@Dragonflies; en Siep?
quote:Cejo schreef op 07 april 2010 @ 10:43:

Marrik

Rik

Markus

Henri

Thanks....Mariik en Markus vind ik eerlijk gezegd wel ver gezocht...

Rik hadden we ook maar btje saai....Henri vind ik dus verschrikkelijk....

Iemand anders nog suggesties? Is echt zo moeilijk...

Voor D wat korte namen:

Rense

Mika

Luka

Milan
Siep vind ik het dan weer nét niet...

zucht wat is het moeilijk he. Ik vind heel veel namen leuk maar er zijn maar weinig namen die ik leuk genoeg vind voor ons kindje hahaha
dubbel
quote:marieke27 schreef op 07 april 2010 @ 09:44:

Mag ik jullie hulp nog een keer vragen?

Over de roepnaam zijn we t zo ongeveer nu eens...

Willen alleen ook een 2de en 3de naam, vernoemen naar de opa's. Maar dan wel wat hipper en niet letterlijk. Nu heet de ene opa Henk...en we krijgen niet verzonnen ( andere naam word jarno, afgeleid van jan)....

henkie, hendrik etc vinden we helemaal niets. De opa heet hendrikus maria, dus dat laatste is ook nog een optie om te vernoemen maar nog moeilijker...

iemand een idee voor een modernere naam...?

Hank

Hein
Henk & Hendrikus:

Rik

Driek

Hennes

Hender

Rikus
Hendrikus: Rik, Rick, Rico, Erik, Eric, Dirk, Enrique, Enrico (vind ik zelf niet mooi, maar het maar een idee).

Rico Jarno klinkt misschien nog wel?
@dragonflies:

bram

max

hugo

tijn

mas

ties

jop

cas

mick

luuk

joep vind ik ook heeeel leuk!
Tijdje geleden al om raad gevraagd: ik heb al een zoontje, die heet Pablo, en we zoeken nog een bijpassende jongensnaam. Niet te Oudnederlands klinkend natuurlijk, Pablo en Jan zou niet zo mooi bij elkaar zijn.

Vorige keer werd Miguel geopperd, maar mijn man vind dat niet leuk en van mij hoeft het nou ook weer niet helemaal de Spaanse kant uit te gaan.

We vinden Lucas en Milan wel leuk, maar ja, die staan in de top-10 en daar ken ik er ook wel een aantal van.

Verder vind ik Kasper leuk, maar dat vind mijn man ook weer niks. Hebben jullie nog tips van namen waar ik niet aan denk en in de stijl van laatstgenoemden?
@ pezuls, wat vind je van:

Pablo en:

Noah

Julian

Max

Florian

Elias

Vince

Dex

Oliver

Dominic

Nolan

Lennox

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven