September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Hier wederom een gebroken nacht....twijfel nu zelf of het wel krampjes zijn...Thies heeft een enorme zuigbehoefte, en gistermiddag begon het al, huilen, borst, rust, terugleggen, huilen, borst....'s avonds was er al helemaal geen houden meer aan, krijsen als ie niet een pink of borst had. Speen snapt ie niet....

Ik ben helemaal leeggedronken...Vannacht om 2 uur ging hij eindelijk slapen tot 5 uur. Vanochtend maakte ik hem wakker voor het 3-4 uur "overdag"ritme, maar heb ik er een uur over gedaan om te proberen hem links aan te leggen. dat wilde dus echt niet, dus heb ik rechts maar gepakt, en die greep hij gelijk.

Nu dus heel moe...En Thies ligt tevreden te wezen in zijn wieg. Vreemd toch? Overdag wel oke, maar 's avonds die enorme zuigbehoefte? Ik kan er niks mee.

iemand ideeen? Ik ga eens googelen op zuigbehoefte...

Leonietje en Kaatje, dank voor jullie melding..jullie houden je keurig aan de meldplicht zeg! Petje af!

Liefs, Kinke
Kinke, wat vervelend die gebroken nachten. Ik herken je verhaal wel mbt de zuigbehoefte. Jurjen kan er ook wat van. Die speen moest hij ook niet, dus dan maar weer die pink (zuigt hem helemaal leeg, ziet er dan wit en gerimpeld uit)

Een vriendin raadde me aan om een andere speen te kopen. Had er een die aan het eind schuin afloopt, maar heb toen een ronde gekocht (van avent). Die speen accepteerde hij beter. Hebben speentraining gedaan tijdens momenten dat hij rustig was. Nu pakt hij de speen ook vaker wanneer hij erg moet huilen of driftig is. Vannacht had ie wel weer meer moeite met inslapen. Had zijn reiswiegje naast mij op de grond gezet en kon al liggend zijn speen er weer in doen of even de pink. Binnen mum van tijd werd hij rustig en sliep in. Vond het zelf wel prettig dat ik niet steeds uit bed hoefde om die speen weer te pakken. Wel oppassen dat er nog wat ruimte naast het bed is voor het geval dat je dekbed half naast het bed gaat hangen (het zal je maar gebeuren).

Pakt hij overdag wel je linkerborst? Grappig, de eerste dagen lukte het mij ook niet om hem aan mijn linkerborst te laten drinken. Had zelf de vaardigheid voor die kant ook minder. Heb toen links steeds afgekolfd en rechts de borst gegeven. Nu pakt hij beide kanten. Maar ja, ik doe het alleen 's nachts en au au au, ook die paar keer doen soms verrekte zeer. Ben benieuwd hoe lang ik dit ga volhouden. Maar ik wil heel graag de 3 maanden afmaken.

Lekker dat het knoopje van de hechting eruit is gehaald. Die van mij waren oplosbare hechtingen en dat knoopje deed ook zo'n pijn. Heb er nu nauwelijks meer last van. Alleen van die ellendige aambei.

Kessie: Jurjen ligt ook geregeld in zijn wippertje, maar hij is nog te klein voor de zit stand. Dan valt hij half om en ligt gekreukeld in het wippertje. Maar hij vind het lekker om er in te liggen.

Kaatje en Leonietje: het begint nu toch wel heel erg spannend te worden he?? Ben benieuwd wie van jullie twee de eerste is. Misschien liggen jullie straks wel tegelijk te puffen.

Hier verloopt de dag vrij rustig. Meneer ligt nu in zijn bed en het is me gelukt om niet op zijn gehuil te reageren. Babyfoon uitgezet (hoor 'm ook wel zonder) en laten huilen. En natuurlijk begint hij weer te huilen nu ik dit zit te typen. hmmm, hij was een half uur stil.

tot later
Hallo,

al even niet langsgeweest, zie al dat ik niet de enige ben die af-en-toe héél weinig slaap krijgt.

@Kinke: het kunnen best krampjes zijn hoor. Lily wil ook enorm veel zuigen als ze krampjes heeft, maar volgens mij is het gewoon een vorm van troost voor haar. Speentje wil ze dan niet, wiegje ook niet. Het moet wel bij mama op schoot zijn, pink in het mondje kan nog net :-).

Hier gaat het meestal wel goed. Vaak 's nachts 5 uur slapen, drinken en dan nog even slapen. Overdag is ze vaker wakker maar slaapt ze meestal ook tussen 11 en 3. Alleen kramp-daagjes zijn vreselijk, laatst van 9 uur 's ochtends tot half 1 's nachts met haar op de arm gelopen, was het enige dat een beetje hielp. En van de week een keer een hele nacht op geweest, misschien 3x half uurtje geslapen.

Maar meestal mag ik niet klagen van zo'n zoet meisje. Ze huilt weinig, badderen vindt ze heerlijk, spelletjes waarbij we haar omrollen vindt ze prachtig. De wipstoel is leuk, als we hem maar regelmatig een stukje draaien zodat ze weer wat nieuws ziet.

Maar nu ga ik haar toch langzaam even wakker maken, want het is de hoogste tijd voor een schone luier :-)

groetjes,

Denna
pffffff... wat een verdriet had ie zeg. Nu is Jurjen eindelijk in slaap gevallen. Het negeren van het gehuil heeft geen effect gehad. Na een half uurtje krijsen (was druk aan het kolven) heb ik hem er toch maar even uitgehaald. Maar dat had allemaal geen zin. Zelfs pinkend naast hem gelegen, maar ook daar werd hij niet rustig van. Om 15:00 toch maar uit zijn bedje gehaald en is zojuist op schoot in slaap gevallen. Vraag me echt af wat er met 'm was. Hij had van te voren genoeg gedronken, geen vieze luier, had niet het idee dat hij krampjes had. Klokte om drie uur wel een flinke fles melk weg, had ie dan toch nog dorst gehad? Vervelend als je het niet weet. Maar ja, nu ligt ie eindelijk in dromenland.

Jeetje Denna, dat klinkt heftig dat je met lily van 09:00 tot 00:30 hebt rondgelopen. Dat is helemaal niet niks. Wel fijn om te horen dat iedereen wel eens met de handen in het haar zit. Het hoort dus toch gewoon bij het baby zijn.
Ja, we zijn allemaal wel zoekende...elk kindje is weer anders, dat merk ik nu helemaal, en eigenlijk is dat heel leuk, maar ook lastig. Ik moet thies ook nog helemaal leren kennen. Wil het zo graag goed doen.

Hij is vandaag wel lief; slaapt veel, ik moet hem echt heel goed wakker maken telkens. Heb op bed voor het eerst ook succesvol liggend gevoed. Dat lukte me met zoon1 nooit. Nu dus wel. Da's fijn, ga ik vannacht gelijk uitproberen als ie aan het spoken slaat.

Ik las op internet trouwens iets over clusteren; geen krampjes, maar wel behoefte aan mamamamamama, en drinken aan een bijna lege borst. dat doen ze dus ook in de avonduren. Aangezien Thies niet zo heel hard met die beentjes zwaait en trapt, denk ik dat het geen krampjes zijn, maar clusteren...

Tijd zal het leren!

Fijn dat Jurjen nu eindelijk in dromenland ligt Mirjam...kom je dan ook even tot jezelf? Zal aan je denken als Thies ook weer spookt..gedeelde smart...

Denna, jouw meisje is alweer ruim een maand! Wat een verschil he! Kijkt ze al flink rond?

Liefs Kinke
Ha meiden,

Hier nog steeds aan het wachten, inmiddels zes dagen na de uitgerekende datum... maar ik kom de dagen goed door gelukkig! Vanochtend gewinkeld met m'n moeder, in een slakkentempo :-) Vanmiddag lekker een paar uurtjes geslapen, als ik jullie verhalen zo lees, lijkt het me verstandig om nu nog zoveel mogelijk slaap te pakken.....

Donderdagmiddag weer naar de verloskundige, ben benieuwd of ze me gaat strippen.

Leonietje, bij jou alles dus ook nog rustig? Wanneer moet je weer voor controle naar de verloskundige?

Kes, lekker hoor dat alles zo goed loopt! Gezellig hoor al die kraamvisite!

Mirjam, lijkt me moeilijk om hem te laten huilen he? Kan me dat goed voorstellen... Lang leve dit forum dat we hier verhalen/tips etc met elkaar uit kunnen wisselen!

Ik ga nu lekker mijn bedje opzoeken! Liefs Kaatje
Hier gaat het goed. Hoewel de nachten net iets minder gaan dan de dagen (wat betreft het slaapritme van zoontje), worden we wel regelmatig getrakteerd op uitslapen tot half 9 dus zo komen we toch aan zo'n 7 uurtjes slaap per nacht. Soms heeft hij krampjes, maar het is zo fijn dat hij met een vinger in de mond zo goed te troosten is. Met zoon1 hebben we wat afgelopen, als hij last had van krampen. Die huilde ook meer en harder. Maar, ik weet dat die eerste 2 weken niet veel zeggen over je baby, dan slapen bijna alle baby's alleen maar.

Gisteren hadden we de kraamhulp nog een extra dagje gevraagd om te komen, dat was heerlijk. Ze heeft weer even het hele huis gezogen, gedweild, wassen gedraaid en nog wat tips gegeven over de verzorging van zoontje. Ze had ook haar weegschaal bij zich, zoontje was alweer 400 gram aangekomen in 1 week tijd! Hij zat vorige week al weer op zijn geboortegewicht en weegt nu dus al 4400gram. Dat gaat lekker he?

Verder blijft het bezoek lekker aandruppelen, het is niet zo heel druk geweest, maar nu beginnen mensen te bellen voor afspraken, vind het wel lekker om het een beetje te spreiden.

Zoon1 gaat ook alweer beter, die is met heel consequent gedrag van ons heel lief eigenlijk steeds. Hij speelt ook best heel lief zelf, maar we zorgen natuurlijk ook voor genoeg aandacht van onszelf voor hem. Hij is na 4 hele dagen thuis met zijn papa en mama wel weer wat tot rust gekomen valt me op. Verder wil hij zijn broertje nog steeds niet aanraken, maar hij komt wel wat vaker even kijken als ik met hem bezig ben. Helpen wil hij ook nog steeds niet. Ik forceer maar niks en laat hem zijn eigen tempo hierin bepalen.

Vraagje voor de andere mama's met 2 kindjes, is jullie ook opgevallen dat jullie 1e kindjes het kraambezoek een beetje teveel hebben gevonden? En ook dat ze meer slaap nodig hebben gehad? We brengen zoon1 's avonds een half uur eerder naar bed en hij slaapt ook een half uur langer 's ochtends. Wel lekker voor ons!

Kaatje, het blijft maar wachten voor je, maar je klinkt nog steeds heel goed! Gek dat je nu een oktoberkindje zal krijgen of niet?

Kinke, heb jij ook dat je aan de ene kant veel relaxter bent, omdat je van zoon 1 al weet dat dingetjes wel weer goed komen, en aan de andere kant ook minder relaxt over sommige dingen? Ik heb dat met het aantal voedingen, omdat ik bij zoon 1 zijn signalen niet zo goed doorhad nog en te vaak heb gedacht dat hij honger had. Zaten we op een gegeven moment op 11-12 voedingen per dag, pff, doodmoe werd ik daar van. Nu bij zoontje ben ik zo op gebrand om niet die kant op te gaan, terwijl ik ook graag op verzoek wil voeden. Maar we zitten nog steeds op zo'n 9 voedingen per dag, dus het lijkt nog steeds goed te gaan.

Dat clusteren heb ik ook van gehoord, kan ook te maken hebben met hoe druk je bent geweest die dag. Aan het einde van de dag heb je sowieso iets minder melk, dus blijven kindjes erom vragen. Bovendien hebben kinderen vaak aan het einde van de dag een huiluurtje, om alle indrukken te verwerken. Ik merk het ook aan zoontje, die wil meestal vanaf 20uur bij ons (eigenlijk mij) zijn, vinger in zijn mond, wat vaker aanleggen en dan is hij lief en rustig. In zijn bedje moet hij dan toch huilen. Maar ik vind het prima, want je zit toch al veel minder met een 2e kindje dan dat je met een 1e deed.

Mirjam, moeilijk is dat he, als je kindje huilt en je weet echt niet wat het nou kan zijn. Soms willen ze ook gewoon lekker bij hun mama zijn. Het is ook niet niks allemaal, na 9 maanden veilig in je baarmoeder ineens zo in de wereld te zijn. Maar het gaat zo te horen ook al best goed met het in eigen bed/wieg laten slapen. Goed door gezet hoor! Wij hebben trouwens ook de avent speen, schijnt het meest op de vorm van een tepel te lijken. Zoon1 wilde ook geen andere.

Kessie, gaat wel goed ook bij jullie dus? Klinkt alsof jouw zoontje ook moet leren om zelf in slaap te vallen? Wil geen reclame maken hoor, maar dat boek van Ria Blom is echt een aanrader!

Denna, jouw kindje alweer ruim een maand zeg. Begint er alweer wat meer ritme te komen nu? En pfff, zo lang met je meisje op de arm gelopen, dat zal niet makkelijk voor je geweest zijn. Gelukkig gebeurt dat niet te vaak en is ze verder makkelijk.

Leonietje, hoe staat het bij jou? Al tekenen, is het al begonnen?

xx Rosi
Ik ging even snel kijken of iemand al bevallen was...maar nee...

Ik kom vandaag nergens aan toe, ik reageer morgen meer, maar Rosi, ik herken je verhaal. Kom ik op terug.

Zoon1 haalt bloed nu onder de nagels vandaan, prinsje nooitgenoeg. hij is ook zooo moe!

Kom morgen weer.

Liefs, Kinke
Nee Kinke, helaas vanuit hier nog geen bevallingsnieuwtje te melden!

Morgen langs de verloskundige, ben benieuwd! Ik hou jullie op de hoogte!!!

Rosi, wat lekker zeg, nog een extra dagje kraamhulp! En fijn dat het met zoon1 beter gaat!!!

Liefs Kaatje
Heeey meiden,

Nou vandaag was het zover ik heb vriendlief weg moeten brengen naar het vliegveld. Er was ook een collega bij van hem dus heb mn tranen wel ingehouden. Toen ik naar de auto liep waren er ook wel tranen maar die heb ik wel weggeslikt want loop toch op schiphol.Hoe stom het misschien ook klinkt. Vandaag lekker bij mn vader gegeten en toen ik net thuis kwam, kwamen de tranen ineens dubbelop. En nu ik dit typ beginnen ze weer.

Ik had niet verwacht dat ik zou gaan huilen zeg maar ik mis hem nu al. waarschijnlijk zal ik dat nog wel vaker hebben deze week. maar ja tis maar een weekje he.

Ik ben nu aan het afbouwen met borstvoeding. Voelde me gewoon er niet meer prettig bij en dat is toch wel belangrijk dat je er zelf achter staat. Dus nu rustig aan voedingen aan het vervangen. Heeft wel wat lekkage tot gevolgen maar ja dat heb ik er wel voor over.

Verder doet floor het goed ook slaapt ze s nachts al aardig door:). Ideaal al zeg ik zelf haha. afgelopen maandag naar het CB geweest. Floor woog nu 3710 gram( bij de geboorte 3230) en was 51,5 cm. Echt supergoed dus. Ook de arts en verpleegkundige waren tevreden. Dus dat is mooi:).

Vind het wel raar dat mijn meisje trouwens nu al een maand oud is. Echt ongelooflijk zeg.Maar ik geniet er ook wel zo val echt heerlijk:). Ben zeker nu heel blij dat ze er is.

Kaatje en Leonietje ben benieuwd wanneer jullie beebje komt. Hopelijk snel!!!

Mirjam hoe gaat de week zo alleen met je mannetje?? Wel ff wennen zeker.En een beetje slaap voor mama is ook heel fijn hoor. Ik kan floor niet in de reiswieg naast me leggen want heb nog een kat rondlopen die vaak bij ons op bed slaapt.maar moet zeggen dat ze het goed doet s nachts.

Rosi ik laat floor ook wel eens een half uur huilen in dr bedje maar helaas wil ze daarna echt eruit en heeft vaak dan ook echt honger. Maar inmiddels gaat het stukken beter. Pak d'r s nachts goed in en dan gaat het goed. Dat is zowel voor mij als voor floor heeft ze toch een gezellig mama.

Kinke die kraamtranen horen er ook bij moet je maar denken hoor meid! Gewoon lekker laten lopen.

Floor heeft ook zo'n zuigbehoeft en had ook in de 2de week al een speen ofzo. Echt een uitvinding. Ze heeft hem echt nodig

Floor wat fijn dat je meisje thuisgekomen is zeg. Gaat het goed thuis??

Tinkerbellen en lekker aan het genieten met z'n twee van jullie froukje? Ik vond dat heerlijk hoor ff met z'n tween genieten.

Denna jeetje meid dat klinkt heftig zo'n krampjes dag. Wel leuk he dat ze steeds wakkerder zijn.

Zo meiden was weer klein lapje.

Liefs Rens
goeiemorgen allemaal

zo wat een verhalen weer van iedereen en ja zo herkenbaar. wat pretiig is dat toch te lezen dat we allmeaal met dezelfde dingen worstelen. ook al heb je de 2e je loopt toch weer tegen dingen aan. ja Rosi, inderdaad: aan de ene kant eens stuk relaxter maar aan de andere kant, je weet ook wat er allemaal kan gebeuren. bij de 1e laat je het allemaal maar over je heen komen, nu weet je dat er krampjes komen en huiluurtjes (of uren en uren)

oh Renske, kan me heel goed voorstellen hoor dat je wat van slag bent. je staat er nu wel alleen voor. maar ook dat went wel op den duur. je kunt het nu wel lekker op je eigen manier doen met Floor. ik heb hier wel eens discussies over wat te doen met de kinderen als er wat aan de hand is. mijn man denkt over sommige dingen net even anders dan ik. op de dagen dat ik alleen met ze ben kan ik lekker doen zoals het mij het beste lijkt.

Kinke, lastig he, dat je nergens aan toe komt. met 2 is het ook zo druk. je hebt met je gezinnetje nog geen nieuw ritme gevonden. vind ik ook zo lastig af en toe. gelukkig gaat het hier steeds beter maarf we zijn dan ook al ruim 5 weken na de geboorte.

denk je eens in dat er eerst maar 1 babie was en dat je het daar ook al zo druk mee had. ik heb 2 dagen de oudste naar de opvang, heerlijk is dat. man weg, 1 kind weg.

hoe gaat het verder met Froukje? en Lily? zij is even oud als Tobias toch? 28-8 geboren? we gaan al naar de 6 weken toe! mijn oudste was ruim 6 weken toen hij de nachtvoeding niet meer hoefde dus... wie weet! bijna doorslapen?!?!?

en met Jurjen en Nick? en de zoon van Kessie?

Leonietje en Kaatje, zijn jullie er nog? of is er iets gaande?

dag allemaal! mamalijn
heb het wel met je te doen hoor Renske! Ik zou ook tranen met tuiten huilen als mijn man een week de deur uit zou moeten gaan. Ik hoop voor je dat deze week heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel zal gaan!! Veel sterkte! Doe gewoon zo rustig mogelijk en vraag niet teveel van jezelf. Dan komt het allemaal goed.

Dus je bent de borstvoeding aan het afbouwen? Tja, het moet inderdaad wel goed voelen. Ik vind het nu ook een hele klus om 's nachts de borst te geven en overdag te kolven (+ nog die bijvoedingen). Weet ook niet hoe lang ik dit ga volhouden. Ook het kolven begint steeds onprettiger aan te voelen. Maar het liefst wil ik de 3 maanden volkrijgen. Heb wel besloten dat ik niet op mijn werk ga kolven, daar heb ik nu al geen fijn gevoel bij. Wilde dat eerst wel gaan doen, maar daar ben ik anders over gaan denken.

Gisteren zijn we naar het CB geweest om Jurjen te laten wegen. Hij was dit keer gelukkig goed aangekomen. De bijvoedingen en neusspray hebben resultaat gehad. Hij woog de vorige week 3530 gram en nu iets van 4 kilo. Daar was ik wel erg blij mee.

Petje af voor iedereen die al een peuter hebben rondlopen. Vanochtend om half 7 ging de telefoon. De buurvrouw ging mogelijk bevallen en wij zouden dan op hun peutertje gaan passen. Bleek achteraf vals alarm te zijn geweest. Maar heb dus de hele ochtend het buurjongetje hier over de vloer gehad. Die nog in de kleren moest, eten enzo en ook super aan het boeven is (maar wel op een leuke manier). Was wel een organisatie, met een huilende baby op de achtergrond. Toen ik moest kolven heb ik mijn schoonzus maar even gebeld of zij even wilde assisteren, gelukkig dat zij thuis was. De hele kamer lag vol met speelgoed bezaaid, maar ik heb het gered en tussen alle herrie in is Jurjen uiteindelijk heerlijk in slaap gevallen.

Moest wel direct aan jullie denken..pfoei.... daar moet je wel helemaal je draai in vinden. Petje af dus!!

Verder geen nieuws hier. Doeg!!
Hier zijn de eerste dagen zonder kraamhulp voorbij gevlogen. Het is wel weer lekker hoor om je huis weer voor jezelf te hebben. Afgelopen dinsdag hadden we een druk dagje met veel visite, maar gister lekker wat aangerommeld. Ik vind met name de ochtenden een heel georganiseer met het douchen, badje, opruimen en dan ook nog de voedingen tussendoor. Froukje drinkt in principe goed, maar zo nu en dan zo kort dat ik me afvraag of ze wel genoeg binnen krijgt. Ze produceert "gelukkig" wel genoeg poep- en plasluiers dus ik ga er van uit dat ze ook nog genoeg melk drinkt. Dat blijf ik wel lastig vinden aan de borstvoeding. Mirjam, waarom kolf jij overdag? Om de hoeveelheden wat beter bij te kunnen houden? Ik h

Mijn man is nu nog thuis, maar vliegt bij tijd en wijle tegen de muren op. Wat dat betreft is het maar goed dat hij volgende week weer aan het werk gaat. Ik vind het wel spannend om het dan helemaal alleen op te pakken, en zie een beetje op tegen het feit dat ik dan min of meer aan huis gekluisterd ben. Nu ja, komt tijd komt raad. Ik kan natuurlijk altijd nog met de kinderwagen aan de wandel als het binnen te benauwd wordt.

Renske, ik kan me voorstellen dat je moeite hebt met de hele week alleen zijn. Ik noem het al alleen zijn als mijn man overdag weer aan het werk is, maar jij hebt nu de nachten ook nog alleen. Het klinkt wel alsof je voor jezelf een leuke week ingeroosterd hebt, met veel afleiding. Veel sterkte!

Mamalijn, is Tobias alweer 6 weken! Wat gaat de tijd toch snel. Ik vind dat de dagen ook voorbij vliegen. En als ik zie hoeveel wakkerder en levendiger Froukje nu ook al is vergeleken met een dikke week geleden vraag ik me af hoe zij er over vier weken bij ligt.

Beginnen babies trouwens direct vanaf week 1 al met hun vaste huiluurtje of kan dat ook later nog beginnen. Froukje is nu nog lekker stil, huilt weinig, maar ik durf er haast niet op te rekenen dat dat zo blijft.
O, en Kaatje en Leonietje: hoe gaat het met jullie?

Is er al iets aan het rommelen?

Vandaag is wel een leuke dag voor een geboorte: dierendag:-)
Ha allemaal,

Ja Renske, sterkte hoor deze week...en wel lekker dat je afbouwd, dat geeft je meer zekerheid en ruimte. Hoe ging de eerste nacht zonder man? Het komt heus allemaal goed, je vind je draai ongetwijfeld wel met floor!

Ha Tinkerbellen, dus je hebt alvast geoefend voor twee kindjes?? Ja, het is best een hele klus, ik voel me dan ook best wel eens opgesloten en gevangen. geen moment voor mezelf, alles draait om de kindjes. Maar ja, dat komt ook wel weer goed, het is een kwestie van loslaten. De ene dag gaat het beter dan de andere.

Rosi en mamalijn; idd heel herkenbaar, aan de ene kant relaxter en aan de andere kant juist niet..Het weten van de huiluurtjes en krampjes maakt mij ook onrustiger...helpt niet!

Vandaag is Thies ook onrustig. Vannacht kwam hij om de 3 uur, pfoe, en vandaag liet hij zich niet neerleggen. Nu eindelijk slaapt hij even..voor de rest was het borst, borst, pink, borst...ik ben weer leeg!

Zometeen bezoek, dus ik ga nog even een dutje doen.

Tot later. Kinke
Kinke, ik weet niet of je het nog weet van je eerste zoon, maar rond de 10 dagen kunnen baby's voor 1-3 dagen last hebben van regeldagen. Dan drinken ze meer omdat ze een groeispurtje maken en zal jouw productie zich daar ook weer op aanpassen. Misschien dat Thies nu zijn regeldagen heeft?

En elke 3 uur 's nachts? Zoontje komt hier elke nacht de eerst keer na 4 uur en dan elke 2 uur, joepie!! Gelukkig drinkt hij wel snel, na 10 minuten heeft hij mijn borst leeg en dan even verschonen en nog even aan de andere kant en meneertje ligt weer in dromenland!

Renske, veel succes meid deze week! Ik kan me goed voorstellen dat je het even te kwaad had hoor toen je je vriend had weggebracht. En aan het afbouwen, hoop voor je dat je productie dan snel afneemt. Tja als je je er niet goed bij voelt dan houd het op. Hou er wel rekening mee dat je kindje tijdelijk een beetje last kan hebben van haar darmpjes door de overgang op flesvoeding.

Tinkerbellen, gaat lekker dus bij jou! Dat ritme moet je misschien maar een beetje loslaten, het is idd een gedoe douchen, voeden en in bad etc. Maar je moet maar zo denken, kindje kan ook nog altijd 'smiddags of 's avonds in bad als je het eens niet red. En man die tegen de muren opvliegt, ik kan me er best iets bij voorstellen. Voor een moeder is het toch weer anders dan voor een vrouw. En je hebt gelijk, je kan altijd lekker met de kinderwagen op stap.

Het is heel gek, met zoon1 ging ik al snel de deur uit en lekker veel met hem wandelen. Nu heb ik daar echt veel minder behoefte aan. Komt misschien ook wel door het weer.

xx Rosi

ps, alles goed nog Kaatje en Leonietje (al even niks meer gehoord van jou)
~~[quote]rosi schreef op 04 oktober 2007 @ 15:07:

. Voor een moeder is het toch weer anders dan voor een vrouw.

Hihihi, Rosi, mooie zin!!!! (ik wordt nu heel nieuwsgierig naar jouw man )

En wow, wat drinkt zoon2 snel bij jou...Thies lurkt relaxed 30 minuten per borst....en links heb ik een half ingetrokken tepel, en die snapt hij met name 's nachts niet, wat soms inhoudt dat ik 20-45 min. bezig ben met alleen al aanleggen... Maar om de 2 uur is ook wel vaak...hoe is het met jouw moeheid?

Ik ga trouwens graag naar buiten. ben vandaag even heen en weer naar de bakker geweest (jaja, wereldreis...not). Die frisse lucht vind ik heerlijk.

En ja, Leonietje verzuimd de meldingsplicht.hmmmmm ben benieuwd.

En kaatje, hoe was het bij de VK? Ben je gestript? Succes alvast.....
Even een snelle update: Ik ben begin van de middag gestript door de verloskundige, nu af en toe wat krampjes, dus we wachten af of het geduld heeft!

Als er niets gebeurd wordt ik zaterdagochtend weer gestript, als ook dat geen resultaat heeft moet ik maandag naar het ziekenhuis voor een ctg en een echo. Als de bevalling woensdag niet uit zichzelf op gang is gekomen wordt ik overgedragen aan de gynacoloog en wordt de bevalling woensdag ingeleid... daar zit ik echt niet op te wachten, dus ik duim heel hard dat er wellicht vannacht iets gaat beginnen!!!!

xxx Kaatje
Go Kaatje!!! Spannend!!! En Leonietje is vast aan het bevallen of al bevallen!!

Geen tijd verder om te schrijven, tot laterrrrr

p.s. de wallen beginnen inmiddels tot mijn knieen te hangen. Die voeding(en) 's nachts beginnen me een beetje op te breken...
Ik hoop dat het doorzet!! Toi toi toi!!!!
Go Go Go kaatje hopelijk zet het door meis!!

Ben benieuwd!!

Liefs Rens
Spannend Kaatje!! Hopelijk ben je nu al (aan het) bevallen! Succes meid, zet hem op!

xx Rosi
****kimmutje komt even binnen sluipen****

Aller eerst iedereen gefeliciteerd met jullie kindjes...

Ik lees al een tijdje mee met jullie, aangezien mijn zus (leoni) een september (nou ja oktober) mama moet gaan worden.... jaja, jullie lezen het goed, mijn nichtje zit nog steeds warm en comfortabel in haar mega-buik...

Ik kon het niet laten te reageren, aangezien jullie denken dat ze al bevallen is !! Dat is dus niet zo.... vanaf zondag mag ze bevallen van mij (ben nog druk dit weekend) en dan ben ik er klaar voor (ja, ik ben het gemene zusje ) haha..........

Ik wens vooral Kaatje veel succes met de laastste loodjes en ik hoop voor je dat het door gaat zetten !

**** en kimmutje sluipt weer weg****
Goedemorgen!

Nou, het heeft niet doorgezet... aan de ene kant natuurlijk erg jammer. Aan de andere kant: vandaag trouwen goede vrienden van ons, dus wel leuk dat ik daar dan bij kan zijn! Ze hebben trouwens schitterend weer!

Wellicht heeft de strippoging van morgenochtend meer succes!!! Thanks voor jullie aanmoedigingen iniedergeval!!! Leonietje, jij ook heel veel succes meid!

xxx
Jammer Kaatje, dat het niet heeft doorgezet!! Morgen dus weer een stripsessie, wie weet wordt dat hem wel. Maar wel fijn dat je vandaag bij de trouwerij kunt zijn. Misschien beginnen de weeen vannacht wel, wilde de baby je het feestje nog even afwachten.

Tinkerbellen: het is inderdaad een organisatie he, zo'n kleine. Bij mij gaat Jurjen 's avonds in het badje. 's ochtends vind ik veel te veel gedoe. Alleen in het weekend gaat hij 's ochtends even mee onder de douche. Scheelt heel veel tijd. Ik kolf trouwens omdat de borstvoeding mij teveel pijn doet. Heb erg gevoelige tepels en de tranen biggelden steeds over mijn wangen als hij dronk. Dat is niet helemaal de bedoeling. Het afkolven is minder pijnlijk en daarom probeer ik het zo maar een tijdje vol te houden.

Kinke: Thies slobbert dus graag bij jou aan de borst. Doet het dan op een gegeven moment niet ontzettend zeer? Moet er niet aan denken dat Jurjen zo vaak bij mij komt drinken. au

Leonietje: je hoort het, vanaf zondag mag je van je zus bevallen. Zet 'm op!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven