Lunch: een zak chips...

10-04-2010 14:10 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net geluncht met een zak chips en een paar slokken cola. Wie heeft ook af en toe van die rare (vr)eetgewoonten?

Hoe ziet jou lunch er meestal uit?

Totaal aantal stemmen: 80

Een zak chips (13%)
Een zak drop (5%)
Broodje warm vlees (4%)
Een appel (3%)
Gewoon gezond! (76%)
Ontbijt bestond uit een mueslireepje en lunch bestond uit soesjes en chocola (was op een feestje).
Vanavond eet ik drie gebakken eieren met ham. Ik heb nog twee pakken eieren liggen. Ik heb ook nog vijf tomaten. Die dienen vandaag als "groente".
Mijn lunch bestond uit zelfgemaakte stroopwafeltaart en een zak paprikachips... I feel goor.... Maar t was wel lekker...
offtopic: hoe maak je zelf stroopwafels?
Stroopwafeltaart? Heb je daar een recept van ?
Gaarne zien wij een receptje stroopwafeltaart!!
ow stroopwafeltaart. ik las stroopwafels maar taart mag ook haha.
quote:hanneke000 schreef op 10 april 2010 @ 18:10:

Stroopwafeltaart? Heb je daar een recept van ?

Haha dat was ook mijn eerste reactie!

Verder ben ik de dag goed begonnen met yoghurt.

Vervolgens ging het met het uur slechter. Allereerst poffertjes als lunch, vervolgens lekkere chips en toch nog ergens chocolade kunnen vinden hier in huis en vanavond zou het gezond worden, maar ben net gebeld of ik patat kom eten...

En das dan ook zo sneu om tegen een 4-jarige nee te zeggen

En hier in het weekend ook wel slechte gewoontes, zoals op bed gewoon om 11u een zak snoepjes, dropjes, chocolade of chips te eten Heerlijk hoor het weekend!
quote:fleecevest schreef op 10 april 2010 @ 17:17:

Ontbijt/lunch: 2 kokosmakronen en een banaan

Avondeten: 4 krentenbollen, een banaan, een bakje rijstpap en een zakje snack a jacks.

Gedurende de dag 4,5 liter light frisdrank.

Dit eigenlijk zo'n beetje elke dag van de week 4,5 liter frisdrank???
kom maar door met dat recept!

Ik eet meestal gezond, maar bij gebrek aan wat anders en een overvloed aan koeken bij ons op kantoor neem ik wel eens zo'n vette koek als ik honger heb tijdens zo'n lange vergadering die ik moet verslaan....dan moet je er toch bijblijven en dus energie aanvullen. Bij ons liggen altijd koeken bij de vergaderingen vandaar.
quote:misschicken schreef op 10 april 2010 @ 18:19:

[...]

4,5 liter frisdrank??? In een ultieme poging m'n eetdrang wat te temperen drink ik maar gewoon heel veel. Okee, is een beetje uit de hand gelopen..
Vanmiddag tijdens het shoppen mijn honger gestild met een redelijk gezonde tussendoortje, mueslirepen van de drogist. Wel met chocoladevlokken. En dan zo'n bananensmoothie van de Hema. Heerlijk!
maar 4,5 liter is toch wel érg veel!!

Ik drink alleen water, thee en koffie maar ik kom daar lang niet aan!
quote:fleecevest schreef op 10 april 2010 @ 18:24:

[...]

In een ultieme poging m'n eetdrang wat te temperen drink ik maar gewoon heel veel. Okee, is een beetje uit de hand gelopen..Had je beter wat kunnen eten

[...]

In een ultieme poging m'n eetdrang wat te temperen drink ik maar gewoon heel veel. Okee, is een beetje uit de hand gelopen..Had je beter wat kunnen eten
Je kunt een watervergiftiging krijgen van zoveel vocht!
om het gezellige karakter van dit topic niet te vervuilen , geef ik maar niet aan wat ik heb ingevuld.(schaam) ..

[...]

In een ultieme poging m'n eetdrang wat te temperen drink ik maar gewoon heel veel. Okee, is een beetje uit de hand gelopen..Sjeeeeeeee en als dat je menu voor elke dag is krijg je nooit groenten binnen? En zoveel frisdrank bevat meer calorieen dan een beetje eten hoor...
Lightfrisdrank! Anders zou ik inderdaad net zo goed iets kunnen eten.

Ik realiseer me maar al te goed dat ik op deze manier niet alles binnen krijg wat ik nodig heb, maar als het niet goed met me gaat vind ik ergens rust in het hebben van bepaalde eet-rituelen (en dat komt vaak neer op elke dag hetzelfde; wat dat dan is verandert per periode). Bovendien helpt het me om niet door te schieten in of heel veel eten of heel weinig eten.

Doel is natuurlijk wel om op den duur weer wat verstandiger te gaan eten en drinken (tezamen met nog vierhonderd andere doelen waar ik ook heel hard aan moet werken ).
maar zoveel light frisdrank lijkt me ook erg ongezond...
Maar in light frisdrank zit toch nog steeds meer troep als in een gewone, gezonde maaltijd?

*ik ben trouwens nog steeds erg benieuwd naar het recept van de stroopwafeltaart *
Sorry voor offtopic:

Toch maar vast even stroopwafeltaart gegoogled, en jawel!

Mocht AB zich niet meer melden met haar recept, ga ik van de week toch zeker eens aan de slag met m'n vondst...
Fleecevest ik kan het niet laten er nog iets over te zeggen, ookal eehh... ben ik je moeder niet.

Heb je er weleens aan gedacht om bijvoorbeeld naar een dietiste te gaan? Ik snap wel hoor, dat je steeds hetzelfde kiest, ik had die neiging vroeger ook met bepaalde dingen. Maar misschien helpt het als er iemand met je meedenkt en een beetje werkt als stok achter de deur. Je eetpatroon is nu hartstikke ongezond, en dat vind ik zonde van jouw lijf (en mogelijk heeft het ook invloed op je functioneren).
In light frisdrank zit aspartaam, da's heel slecht voor de darmen.
Substanza ik geloof dat de onderzoekers er nog niet helemaal uit zijn, maar het schijnt vooral slecht in grote hoeveelheden. Een paar zoetjes of glazen light frisdrank per dag kan volgens mij geen kwaad (bedenk je dat suiker óók slecht voor je is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven