sex op de 1e.. of 2e date??!

12-04-2010 11:22 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor zo vaak mensen om mij heen zeggen dat wanneer je sex hebt op de eerste date je 'niet meer serieus genomen wordt als relatie materiaal'.... Nou vraag ik me af of dat anno 2010 nog wel zo is.. Wat zijn jullie meningen daarover en ervaringen daarmee? Ben ik heel benieuwd naar..
Ik neem mij zelf niet serieus als ik dat zou doen, maar over andere kan ik niets zeggen!
Ik denk dat het wel mee valt.
..popcorn?
Mijn laatste dates waren in de vorige eeuw. Toevallig ben ik met degenen met wie ik een serieuze relatie aan ben gegaan niet heel snel van bil gegaan. Maar bij mij is het altijd wel vanaf de eerste zoen echt aan geweest. Dus was er sowieso niet echt sprake van 2e dates enzo.

Met alle anderen had ik wel eerder seks, en daar is niets anders dan een seksrelatie (op zijn hoogst) uit voortgekomen.

Maar het kan vast wel.
Ik denk dat iedereen zo zijn eigen mening over heeft. Je moet doen wat je zelf wilt. Maar anno 2010 vind ik het best kunnen. Natuurlijk is het wel belangrijk dat je je goed voelt bij die persoon. Bij mijn laatste relatie had ik op de eerste date voor het eerst gezoend en seks gehad. Maar kende hem al jaren. Dat is denk ik ook een verschil. En onze relatie is zeker niet daardoor kapot gelopen.
Wat denk je zelf eigenlijk?
Dat ligt er helemaal aan. Neem je zelf iemand serieus als relatiemateriaal als er gesekst wordt de 1e date?
Ieder zijn eigen ding, maar bij een eerste date zou ik toch enigzins afhouden. Zoenen enzo ok maar ik vindt dat er ook wel wat moeite gedaan mag worden! Ook leuk om de spanning een beetje op te bouwen.

Maar goed, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt!
Maakt toch niets uit zeg, komop, als de klik er is en jullie vinden elkaar leuk en je hebt er zin in....waarom zou je dan nog wachten?
quote:kaatje_85 schreef op 12 april 2010 @ 11:36:

Maakt toch niets uit zeg, komop, als de klik er is en jullie vinden elkaar leuk en je hebt er zin in....waarom zou je dan nog wachten?Precies!
Op de eerste en de 2de date. Ja ik heb het allebei wel gedaan. Deze eeuw. Dit jaar zelfs Nu was ik niet echt op zoek naar iets serieus. Maar zelfs als dat wel zo was. Als het goed voelt. Waarom niet. Ik vind het ouderwets om daar zo over te denken. En mannen die er een probleem mee hebben passen sowieso niet bij me.
quote:kaatje_85 schreef op 12 april 2010 @ 11:36:

Maakt toch niets uit zeg, komop, als de klik er is en jullie vinden elkaar leuk en je hebt er zin in....waarom zou je dan nog wachten?Omdat je iemand eerst wat beter wilt leren kennen om te kijken of hij jouw geweldige sexy zelf wel waard is?
een man houdt van jagen.. Niets mis mee om te hunkeren, te verlangen en te fantaseren.. zwijmelen tot t juiste moment voor beiden!
quote:tilalia2 schreef op 12 april 2010 @ 11:44:

[...]

Omdat je iemand eerst wat beter wilt leren kennen om te kijken of hij jouw geweldige sexy zelf wel waard is?Precies!
quote:mussk schreef op 12 april 2010 @ 11:45:

een man houdt van jagen.. Niets mis mee om te hunkeren, te verlangen en te fantaseren.. zwijmelen tot t juiste moment voor beiden!Ook na seks op de 1e date kan er nog volop gejaagd worden.
quote:mussk schreef op 12 april 2010 @ 11:45:Niets mis mee om te hunkeren, te verlangen en te fantaseren.. zwijmelen tot t juiste moment voor beiden!Ik hou ook van hunkeren en verlangen.
Bij beter leren kennen hoort ook sex. Straks word je verliefd op een man die slecht in bed is. Ik weet het liever eerder.
quote:Beckie schreef op 12 april 2010 @ 11:48:

Bij beter leren kennen hoort ook sex. Straks word je verliefd op een man die slecht in bed is. Ik weet het liever eerder.

Oei! Wat een tijdverspilling, verliefd zijn en een paar dates wachten tot je de koffer induikt! Nou. inderdaad.

Weet je? Ik zou elke vent neuken die ik tegenkwam, zelfs als je ze nog niet leuk vindt, want stel je voor dat je iemand leuk gaat vinden terwijl je niet weet hoe die in bed is.
Ik wil toch wel zeker weten dat hij serieus is net als ik, dus de eerste date alleen zoenen, dan afwachten....en bij date twee pas sex. Dit is alleen om niet gekwetst te worden voor mij. Ik zou me zo gebruikt voelen als hij na sex niets zou laten horen.

Gelukkig hoef ik al jaren niet meer te daten, hoe spannend die tijd ook was, ik ben nu zo blij dat ik niet meer hoef.....
Waarom je zou wachten? Je kunt net zo goed vragen: waarom zou je het meteen doen? Je hebt toch alle tijd.

Ik dacht lange tijd dat het in principe niet uimaakte, maar mijn ervaring is dat het anno 2010 (okee, gestopt in 2008) nog exact hetzelfde is als voorheen: De meeste mannen nemen een vrouw niet serieus en zien je niet als relatiemateriaal als ze direct met hem tussen de lakens duiken. Bij vrouwen lijkt het precies andersom te werken, tenminste bij mij en veel vriendinnen werkt seks zelfs verliefdheid in de hand. Even generaliserend natuurlijk; er zijn altijd weer uitzonderingen die de regel bevestigen.

Ik heb het zelf gedaan en 9 van de 10 keer mijn neus gestoten. Ik zou het nooit meer doen. Even afwachten hoe mijn gevoelens en bedoelingen zijn, en de zijne, kan nooit kwaad.
quote:Beckie schreef op 12 april 2010 @ 11:48:

Tja, wat is nou slecht in bed. Hoe beter je elkaar kent, hoe beter je elkaar ook aanvoelt en hoe opener je durft te zijn. Als je er beiden helemaal voor gaat, wordt de seks meestal toch wel goed.

En: seks is het allerleukst als je verliefd bent! En dat ben je toch niet na 1 date? Ik tenminste niet.
Ik denk niet dat mensen bewust tegen zichzelf zegen - ah zij/hij wil al op de eerste date met mij naar bed dus dan zou ze nooit goed voor mij zijn, dus dan kan ik beter over twee mandjes met haar/hem verbreken.

Maar ieder.. mensen die serieus over hem of haar denken willen bewust niet te snel gaan om alles goed voor zichzelf op een rij te zetten en goed na de andere kijken voor dat ze een stap verder nemen.

Dus relaties slagen "beter" niet omdat er geen seks is (in het begin), maar omdat tijdens daten scrupuleuze woord geselecteerd.

En het is veel makkelijke te "selecteren" voor dat je seks hebt, omdat je dan hormonaal nog niet aan de andere "vastgelijmd" bent.

Maar je kan natuurlijk ook altijd een bofkont zijn.
Ik neem een vent niet serieus die meteen na een avond daten met mij de koffer in wil.

Net als ik even wil weten of hij mijn sexy geweldigheid waard is, verwacht ik van een man ook dat hij even wil kijken of ik hem waard ben.

Maar ja, ik zie seks nog als iets bijzonders, niet alleen een tijdverdrijf.
quote:tilalia2 schreef op 12 april 2010 @ 11:44:

[...]

Omdat je iemand eerst wat beter wilt leren kennen om te kijken of hij jouw geweldige sexy zelf wel waard is?

Vind ik ook; ik heb wel eens achteraf wel eens gedacht dat die jongen mij niet had verdient, als het bijvoorbeeld een egoistische minnaar was en me na de seks direct weer was vergeten. Maar ja, das het risico dat je neemt. Na een aantal dates kun je nog steeds op iemand afknappen in bed. Ik probeer seks toch altijd wel te 'bewaren' tot de derde of vierde date als ik het object als relatiemateriaal ziet, vaak tevergeefs.....

Voor m´n zelfrespect voelde het dan wel iets beter dat die jongen niet meteen z´n zin heeft gekregen. Ik vind mannen wat seks betreft nogal verwend, ze mogen zich van mij best wat meer als een gentleman gedragen i.p.v. vragen `Ik mag zeker wel met jou naar huis vanavond´....want ik ben gewend dat ik direct seks krijg.

M´n laatste relatie heeft 1 jaar geduurd, we hadden seks op de eerste date.....dus ik tast eigenlijk ook in het duister wat dit betreft.

Het valt me wel op dat mannen wel heel gemakszuchtig worden als je ze direct geeft wat ze willen. Ik vind het best wel een dilemma tegenwoordig voor een aantrekkelijke single in the city .

Maar soms ben je in een bui van ´I want it and i want it right now!!!!
quote:Aureel schreef op 12 april 2010 @ 11:53:

[...]

En: seks is het allerleukst als je verliefd bent! En dat ben je toch niet na 1 date? Ik tenminste niet.Hier wel hoor. Allebei. Gelijk de eerste avond al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven