Geld & Recht alle pijlers

Viva vrekkenclub

30-12-2009 09:35 3005 berichten
Zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om geld uit te geven?

Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.

Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.

Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?

En moeten we nog iets met een tabel?

Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:nogeensdan schreef op 09 april 2010 @ 18:57:

@ sprokkelientje, gek he,ik laat de bloemkool van 3 euro, of de komkommer van 2 euro liggen, maar geef wel duizenden euro's uit om een mooie verre reis te kunnen maken!

Precies andersom dus!

Wat betreft de spaarrekening, ik heb er wel moeite mee dat er de laatste tijd weer meer af is gegaan ivm alle nieuwe meubels.

Ik zit halsreikend uit te kijken naar het moment dat de belastingcenten worden gestort en dat saldo weer omhoog gaat.

Dat van die bloemkool of die reis is duur puur een kwestie van prio's inderdaad zo zie je maar weer.

Mi
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Heb gisteren trouwens bloemkool op surinaamse wijze gegeten..ook lekker trouwens..weer eens wat anders.
Wil je daar een recept van geven, sprokkelientje?

Lijkt me weer eens iets anders.
quote:nogeensdan schreef op 12 april 2010 @ 19:40:

Wil je daar een recept van geven, sprokkelientje?

Lijkt me weer eens iets anders.

Ja hoor offtopic:

bloemkool snijden in roosjes, 2 tomaten snijden en een sjalotje.

kipreepjes marineren in zoete ketjap, knoflook.

Het vlees en de tomaten in een braadpan aanbakken.

bloemkool erbij en omscheppen. Dan nog een flinke scheut ketjap, wat water en zwarte peper en zout naar smaak.

Lekker met rijst.
Ik kan merken dat ik maar pas geleden begonnen ben met helaas noodzakelijk vrekken. Kreeg net een brief van de belastingdienst dat ik over 2008 nog geld terug kon krijgen: 500 euro! Nooit bij stilgestaan om aangifte te doen.. Schaam me er bijna voor.

Maar goed, leuk dat ik bericht heb gehad, heb natuurlijk direct aangifte gedaan. Komt leuk samen met de aangifte van 2009 die ik gelukkig al wel had gedaan. Die komt waarschijnlijk op zo'n 400 euro.

Ik vind het zo waanzinnig veel geld, ongelooflijk dat ik dat eerst heb laten lopen.
Goed nieuws Luneth!

Misschien kun je eerdere jaren ook even checken? Je weet maar nooit!
En een warme douche voor T-Mobile! Stonden onterechte kosten op de factuur, gebeld en wordt gecorrigeerd. Geen discussie, gewoon in één keer geregeld.

Deze week refund gehad van Sanex Zero en Bonduelle actie, 2 weken geleden opgestuurd, lekker snel!

Vandaag de Palmolive en Bertolli refund op de post doen. Bij Bertolli stond trouwens 'niet in combinatie met andere acties'. Tellen aanbiedingen van de supermarkt als andere acties? (zo ja, jammer!).

Ook de gratis Sanex bodylotion opgehaald gisteren. En voor de frietetende vrekken: morgen tussen 14 en 16 uur gratis friet eten bij Febo!
quote:SuperCow schreef op 13 april 2010 @ 14:41:

En een warme douche voor T-Mobile! Stonden onterechte kosten op de factuur, gebeld en wordt gecorrigeerd. Geen discussie, gewoon in één keer geregeld.

Deze week refund gehad van Sanex Zero en Bonduelle actie, 2 weken geleden opgestuurd, lekker snel!

Vandaag de Palmolive en Bertolli refund op de post doen. Bij Bertolli stond trouwens 'niet in combinatie met andere acties'. Tellen aanbiedingen van de supermarkt als andere acties? (zo ja, jammer!).

Ook de gratis Sanex bodylotion opgehaald gisteren. En voor de frietetende vrekken: morgen tussen 14 en 16 uur gratis friet eten bij Febo!

Da's leuk!

Hoe zit dat precies met die Sanex bodylotion? Ik heb het zeker gemist.
quote:SuperCow schreef op 13 april 2010 @ 14:41:

Da's leuk!

Hoe zit dat precies met die Sanex bodylotion? Ik heb het zeker gemist.
Via deze link kun je een kortingsbon printen, waarmee je een gratis fles Dove bodylotion kunt halen bij Kruidvat.

Er worden een beperkt aantal bonnen per dag aangeboden dus je moet of vroeg zijn, of het de volgende dag weer proberen.
Bedankt voor de uitleg! Morgen maar even proberen want nu zijn de bonnen op.
Vrekkentip!

Als je post wilt versturen aan bedrijven, kijk dan even op www.antwoordnummer.nl of ze een antwoordnummer hebben.

En wil je ze bellen, kijk daar dan ook even of ze een (gratis) 0800 nummer hebben.

Morgen Telfort maar eens bellen (zónder 30 cpm (!!!) te betalen).
quote:SuperCow schreef op 13 april 2010 @ 16:56:

Via deze link kun je een kortingsbon printen, waarmee je een gratis fles Dove bodylotion kunt halen bij Kruidvat.

Er worden een beperkt aantal bonnen per dag aangeboden dus je moet of vroeg zijn, of het de volgende dag weer proberen.Bedankt, gedownload!
Hee dank voor de tip, heb zonet een bon geprint en ga straks in de pauze even naar Kruidvat.

Dat van die antwoordnummers ga ik ook even uitvogelen.

Begin het leuk te vinden hier hahahaha.

Besparen doe ik graag, vrekken klinkt zo zuur.
quote:sprokkelientje schreef op 14 april 2010 @ 10:26:

Besparen doe ik graag, vrekken klinkt zo zuur.

Ik vind mijzelf ook niet echt een vrek, vind het gewoon zonde om (te) veel geld uit te geven als ik het ook goedkoper kan krijgen. Of om iets helemaal niet te kopen. Meer 'consuminderen' dus.

Maar AbsoluteEinstein had de titel van het topic gekozen omdat het zo lekker bekte
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Weet ik Himalaya, het bekt ook lekker en het is meteen duidelijk...maar blijft een rotwoord hihihi
Waarom post MevrouwEinstein eigenlijk zelf helemaal niet meer?
Misschien was ze het een beetje zat en zit ze nu bij:

Een slimme meid

smijt haar geld over de balk met vlijt
@sprokkelientje, bedankt voor het recept! Kan ik lekker vrekkigmatig mijn laatste stuk bloemkool mee opmaken!
Je kunt gratis het jubileumnummer van Plus Magazine bestellen. Voor jezelf, maar je kun het ook cadeau doen aan iemand anders. Misschien leuk voor die 50+ tante, je oma of die eenzame buurvrouw?

Als je hem voor jezelf aanvraagt moet je misschien wel even sjoemelen met de leeftijd, aangezien het voor 50+ 'ers is..

http://www.cadeauabonnee.nl/home/
Ook kun je gratis 2 zakjes Buisman Cappucino bestellen en kans maken op een taart (dat zie je direct na je bestelling)

Vraag 2 gratis proefsachetjes Buisman Cappuccino aan om gezellig bij te kletsen met een vriendin. Jouw vriendin ontvangt een mailtje met een voorstel om af te spreken en krijgt binnen 14 dagen de proefsachetjes thuis. Let op: Je ontvangt een mail om de deelname te bevestigen.
quote:himalaya schreef op 14 april 2010 @ 19:35:

Je kunt gratis het jubileumnummer van Plus Magazine bestellen. Voor jezelf, maar je kun het ook cadeau doen aan iemand anders. Misschien leuk voor die 50+ tante, je oma of die eenzame buurvrouw?

Als je hem voor jezelf aanvraagt moet je misschien wel even sjoemelen met de leeftijd, aangezien het voor 50+ 'ers is..

http://www.cadeauabonnee.nl/home/

Met dit soort 'leuke' dingen komt mijn moeder altijd naar mij *zucht*.

(vast leuk voor 50+, dus het gaat meer om de associatie dan om je tip)
Thanks himalaya, de taart heb ik niet gewonnen, helaas.

Het tijdschrift heb ik aangevraagd voor mijn ouders.
quote:didi schreef op 14 april 2010 @ 19:49:

[...]

Met dit soort 'leuke' dingen komt mijn moeder altijd naar mij *zucht*.

(vast leuk voor 50+, dus het gaat meer om de associatie dan om je tip)

Nou, ik ben 51...

Ik zag dat tijdschrift eens liggen, en dacht toen: Goh, dat is best aardig voor de oudere medemens... Totdat ik me realiseerde, dat ik zelf tot de doelgroep behoorde.

Echt helemaal niets mee, van die grijzende 'oudere jongeren'.
quote:Melpomene schreef op 15 april 2010 @ 12:18:

[...]

Nou, ik ben 51...

Ik zag dat tijdschrift eens liggen, en dacht toen: Goh, dat is best aardig voor de oudere medemens... Totdat ik me realiseerde, dat ik zelf tot de doelgroep behoorde.

Echt helemaal niets mee, van die grijzende 'oudere jongeren'.

LOL!

(het is meer dat ik als dertiger tijdens Sinterklaas zoiets van mijn ouders krijg. Zo kreeg ik wel meer niet-passende zaken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven