Het grote Napraattopic - 2

11-03-2010 16:52 3005 berichten
quote:Vivamod schreef op 01 februari 2010 @ 14:13:

Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels et moi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan mij kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

- omdat we niet van tevoren kunnen voorspellen of dat 'werkt', willen we dit topic een maand op proef doen. Als dit topic helemaal uit de hand loopt kunnen we op 1 maart dus besluiten 't te sluiten.

grtjs,

NaomiEen aanvulling van mijn kant; Als je een posting plaatst die zo grof-beledigend-provocerend is dat er meerdere rapportages over binnenkomen, wordt het alsnog aangepast. Een waarschuwing volgt er dan echter niet.
En wat vinden jullie van de topictitel: biggen en joepen. bladiebla uitgerekend op bladiebla

Biggen? Het nieuwe bevallen?
Walgelijke titel Suus! Ik wilde het daar al melden, maar dan blijft die achtelijke titel nog tijden in mijn lijst staan en dat trek ik niet .
Alle reacties Link kopieren
Heb ook even m'n wenkbrauwen opgetrokken bij die titel. Was natuurlijk wel zo dom en nieuwsgierig om te kijken waar het over ging...
quote:meds schreef op 14 april 2010 @ 00:49:

de komende weken praat ik over niemand anders meer dan over Peterrr en ik ik ik

Open dan een topic op relaties of op entertainment.

´Wie kletst er mee over P.R. de V.?

Kun je on-topic zwijmelen. En het grootste voordeel? Relaties en Entertainment vallen niet onder mijn verantwoordelijkheid, dus dan hoef ik dat allemaal niet te zien
"Je kunt het ook negeren zes........ * ghehehe weken gewacht tot ik die dooddoener uit de kast kon trekken *
quote:dangeensuus schreef op 14 april 2010 @ 13:55:

"Je kunt het ook negeren zes........ * ghehehe weken gewacht tot ik die dooddoener uit de kast kon trekken *
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
quote:dangeensuus schreef op 14 april 2010 @ 13:55:

Ja hoor

Naomi kan dan wel schrijven dat wij (angels) hier niet meelezen, maar he, daar ben ik dus echt véééééél te nieuwsgierig voor hoor. Dat kan echt niet.

En ik heb zo het vermoeden dat dat ook voor de anderen geldt
Nu de Angels toch meelezen () even een vraagje over het off-topic gaan: Meds, Suus, BGB en een paar anderen gaan vaak (heel hilarisch) pagina's lang off-topic en dan wordt alleen het topic gesloten wegens "ontsporing" of iets dergelijks, maar gisteren werden er waarschuwingen uitgedeeld wegens off-topic gaan. Wat is het verschil?
Iris, ik schrijf zelf in een topic mee dat al jaren off-topic gaat

Na een tijdje kan een topic veranderen in een vriendschap, waardoor je postings krijgt als; hoe is het met je kleine? Is de auto gemaakt? Heb je nog last van je maag?

Zolang daar de hele groep aan meedoet en zich er niemand aan stoort, hoeven wij niet in te grijpen. Op dat soort topics blijft ook vaak een vast groepje hangen dat lekker met rust gelaten wordt.

Op het moment dat een topic ontaard in een off-topic discussie waar een klacht over binnenkomt, blijven we het een beetje volgen. Komen er meerdere klachten, dan grijpen we in. En dat is wat er gebeurde bij aktueel. Er werd een nieuw topic geopend, daar werd wat gekkigheid in gepost, die gekkigheid werd serieus, serieus werd vervelend, vervelend werd klacht(en).

En voordat de vraag komt waarom de meesten een waarschuwing kregen en Dibah een ban; Dibah had al een waarschuwing staan. En na een waarschuwing volgt een ban.

Een keertje off-topic gaan is echt niet zo erg. Was het bij de opmerking van Meds gebleven was daar waarschijnlijk geen klacht over gekomen, en dus ook geen waarschuwingen. Maar in dit geval is er gewoon voor gekozen om iedereen een waarschuwing te geven, omdat het moeilijk was vast te stellen waar het precies fout gaat/ging.

Hier (napraattopic) mag het wel, mits je je aan de normale huisregels houdt. Napraten? Off-topic? Ga je gang. Een pittige opmerking? Ga je gang. Mopperen? Zeuren? Klagen? Allemaal prima.

Er zijn 2 uitzonderingen.

1. NAW gegevens. Die zijn en blijven absoluut verboden en zullen zonder pardon verwijderd worden.

2. Posts die zo grof zijn dat er meerdere rapportages over binnenkomen. Het kan niet zo zijn dat je hier ineens iemand een gore zwarte negerl*l met witte stippeltjes mag noemen omdat er niet gemodereerd wordt.
quote:iris1969 schreef op 14 april 2010 @ 14:55:

Nu de Angels toch meelezen () even een vraagje over het off-topic gaan: Meds, Suus, BGB en een paar anderen gaan vaak (heel hilarisch) pagina's lang off-topic en dan wordt alleen het topic gesloten wegens "ontsporing" of iets dergelijks, maar gisteren werden er waarschuwingen uitgedeeld wegens off-topic gaan. Wat is het verschil?Hey.... ik ga nooit pagina's lang off topic zeg. Het idee.
Ik zag dat Meds en Suus deze vraag ook al aan Naomi hadden gesteld en zij schreef inderdaad ook dat het een beetje afhing van de ernst van het topic en de pijler waarin het zich bevindt.

Wat ik bedoelde is dat ook serieus bedoelde topics volledig off-topic gaan (zoals laatst over die moeder die al dan niet haar dochtertje had vermoord, volgens mij ook op Actueel) en die ging alleen maar dicht zonder verdere gevolgen. Ik lach me rot hoor om die off-topic ongein, maar het topic is dan wel om zeep geholpen. Nu ging het topic in kwestie gewoon door, maar volgde er toch waarschuwingen. Dat vind ik wat krom.
Zes,. super dat je even de tijd hebt genomen om een en ander te verduidelijken
quote:dangeensuus schreef op 14 april 2010 @ 15:20:

[...]

Hey.... ik ga nooit pagina's lang off topic zeg. Het idee.Niet?
Nee. Ik ben altijd volledig actueel en on topic

Jullie begrijpen het gewoon niet.
Iris, we kunnen onmogelijk álle topics nalezen. Als jij je stoort aan een post van iemand anders, omdat jij vindt dat het te ver gaat, staat het jou, net zoals alle anderen, vrij om daar een melding van te maken. Dat kan in het moderatortopic, of via de mail, of via het toverstafje.

Als ik een rapportage binnenkrijg, ga ik de betreffende post lezen. Als me niet duidelijk is waar het probleem zit, dan lees ik een aantal postings terug. Ben ik het met de rapportage eens, dan zeg ik er wat van. Afhankelijk van de ernst doe ik dat in het topic, of per mail. Ben ik het er helemaal niet mee eens, dan doe ik er verder niets mee, maar volg dan wel een topic een tijdje.

Komen er meerdere klachten, dan betekent dat simpelweg dat er iemand tussenzit die de boel verziekt. En dat is niet in het belang van het forum. En dan grijp ik dus in. De manier waarop is dan ook weer een beetje afhankelijk van de ernst. Maar eerlijk is eerlijk, als er meerdere rapportages komen over 1 post, dan is het meestal al veel te ver gegaan.

Off-topic met een knipoog is oke. Maar als er (virtuele) blauwe ogen van komen is het niet oke.

Nu de Angels toch meelezen () even een vraagje over het off-topic gaan: Meds, Suus, BGB en een paar anderen gaan vaak (heel hilarisch) pagina's lang off-topic en dan wordt alleen het topic gesloten wegens "ontsporing" of iets dergelijks, maar gisteren werden er waarschuwingen uitgedeeld wegens off-topic gaan. Wat is het verschil?Wij doen het wél leuk als we het met elkaar doen, in haar eentje is Meds kennelijk lang zo leuk niet en krijgt ze dus terecht een waarschuwing.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ Zes: Zoals ik al schreef stoort het mij niet, sterker nog: ik lach me vaak rot om het off-topic gegein van de meiden, maar ik vroeg me gewoon af wat het beleid hierin was, aangezien ik er niet echt een lijn in zag. Nu begrijp ik dat het meestal het gevolg is van meldingen, dus kan ik weer rustig slapen vannacht .

Nu de Angels toch meelezen () even een vraagje over het off-topic gaan: Meds, Suus, BGB en een paar anderen gaan vaak (heel hilarisch) pagina's lang off-topic en dan wordt alleen het topic gesloten wegens "ontsporing" of iets dergelijks, maar gisteren werden er waarschuwingen uitgedeeld wegens off-topic gaan. Wat is het verschil?Door het noemen van namen riekt het toch een héééél klein beetje naar matennaaierij, hoor.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ BGB: ik noemde het beestje gewoon bij zijn naam ter verduidelijking van waar ik het over heb. Daar zit wat mij betreft geen matennaaierij bij (maar ik ben blij dat ik je maatje ben hoor ). Sterker nog: het was zelfs een vraag die in jullie voordeel was (waarom nu een waarschuwing?) en niet in jullie nadeel.
Nou daar zeg je zo wat BGB, Meds is eigenlijk dodelijk saai zonder opleuking van ons....
quote:iris1969 schreef op 14 april 2010 @ 15:20:

Ik zag dat Meds en Suus deze vraag ook al aan Naomi hadden gesteld en zij schreef inderdaad ook dat het een beetje afhing van de ernst van het topic en de pijler waarin het zich bevindt.

Wat ik bedoelde is dat ook serieus bedoelde topics volledig off-topic gaan (zoals laatst over die moeder die al dan niet haar dochtertje had vermoord, volgens mij ook op Actueel) en die ging alleen maar dicht zonder verdere gevolgen. Ik lach me rot hoor om die off-topic ongein, maar het topic is dan wel om zeep geholpen. Nu ging het topic in kwestie gewoon door, maar volgde er toch waarschuwingen. Dat vind ik wat krom.Je kunt ook om een permaban vragen als je het er moeilijk mee hebt. Hahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:iris1969 schreef op 14 april 2010 @ 15:34:

@ Zes: Zoals ik al schreef stoort het mij niet, sterker nog: ik lach me vaak rot om het off-topic gegein van de meiden, maar ik vroeg me gewoon af wat het beleid hierin was, aangezien ik er niet echt een lijn in zag. Nu begrijp ik dat het meestal het gevolg is van meldingen, dus kan ik weer rustig slapen vannacht .Er is geen beleid. Het is volledige willekeur. Dat is met een heleboel dingen zo.
quote:willem1959 schreef op 14 april 2010 @ 17:16:

[...]

Je kunt ook om een permaban vragen als je het er moeilijk mee hebt. Hahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!Don't tempt me .
Volgens mij word ik de nieuwe HPL.

Wat is dat voor gezeik de laatste tijd met banners, foutmeldingen, verbindingsfouten, Naomi die overal halfslagtig op reageert of je vraag gewoon negeert. Stel je een vraag op een ander modtopic, heb je anderhalve dag later nog geen antwoord. Inconsequent, sorry "flexibel" modereren..

Tijd om afstand te nemen
quote:willem1959 schreef op 14 april 2010 @ 17:16:

[...]

Je kunt ook om een permaban vragen als je het er moeilijk mee hebt. Hahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!Hey das onaardig zeg. Tsk ik dacht dat wij toch een zekere understanding hadden Willem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven