Bloedvlekken in lakens
woensdag 14 april 2010 om 21:59
Is het bloed nog vochtig? In dat geval moet degene van wie het bloed is erop tuffen. Je eigen speeksel bevat namelijk precies die enzymen die jouw bloed kunnen afbreken. En geloof me, ik weet hoe bizar het klinkt, ik heb het zelf ook pas uitgeprobeerd nadat ik even schichtig om me heen had gekeken toen ik ergens een bloedvlek op maakte (achterbank auto, die kon toch niet in de wasmachine). En het werkt als een trein!
woensdag 14 april 2010 om 22:01
woensdag 14 april 2010 om 22:04
Handel snel. Spoel de vlek direct met koud water uit en laat de vlek daarna in zout of sodawater weken. Tot slot weer met koud water spoelen.
Gebruik nooit warm of heet water: het bloed stolt hierdoor en de vlek zal zeer hardnekkig worden.
Behandel oude bloedvlekken eerst met wat verdunde ammonia en handel vervolgens als hierboven.
Gebruik nooit warm of heet water: het bloed stolt hierdoor en de vlek zal zeer hardnekkig worden.
Behandel oude bloedvlekken eerst met wat verdunde ammonia en handel vervolgens als hierboven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

woensdag 14 april 2010 om 22:21