een poets ?!
donderdag 8 april 2010 om 06:14
sinds bentos en ik allebei nagenoeg fulltime werken, beiden een studie volgen en onze kinderen ook nog niet zo groot zijn dat ze effectief ingezet kunnen worden in het huishouden is er bij mij de gedachte gerezen om iemand aan te nemen als schoonmaakster. Zalig lijkt me dat! Nou heb ik iemand gevonden die het wel zou willen doen, ik heb echter geen idee hoeveel tijd "normaal" is. Ik stel me zo voor dat zij de grote dingen gaat doen (badkamer en keuken uitgebreid) en dan variërende klusjes (bv deuren soppen, keukenkastjes etc-> dit dus afwisselend). Stofzuigen enzo blijven we gewoon zelf doen want dat moet toch vaker gebeuren stel ik me zo voor. Wat is dan zinnig, kom ik dan met 2 keer per maand? en hoe lang dan 2 of 3 uur ofzo? Het lijkt mij dat je in die tijd best veel doen kan toch of zie ik dat verkeerd? Hebben mensen nog tips ?
maandag 19 april 2010 om 22:29
Wij hebben een werkster die 3x per week komt en dan per keer een uur of 3, soms 4. Ik doe zelf dus werkelijk geen klap in huis, de hulp doet alles. Heb een gloeiende hekel aan huishouden. Het enige dat wij zelf doen is koken, de vaat dan opruimen en de vaatwasser aanzetten. De vaatwasser uitpakken doen we eigenlijk alleen als we weten dat de hulp de volgende dag niet komt. Allebei een carrière met veel uren en regelmatig reizen en wanneer we thuis zijn willen we niet moeten poetsen.
De ene week is ze er 10 uur de andere week 11 of 12, ze schrijft haar uren en op basis daarvan betalen we haar een bedrag van 17,50 euro per uur. Dat is weliswaar iets meer dan gangbaar is maar wij willen niet het risico lopen dat ze vertrekt omdat ze ergens anders meer kan verdienen.
Onze hulp heeft zelf sleutels van ons huis. Wij zijn er zelden zelf bij. Laat ik het anders zeggen: ik zorg dat ik er nooit bij ben.
Als je het geld missen kunt dan vooral doen! Het is heerlijk om je niet druk te hoeven maken over je huishouden. Zeker als je al zoveel andere verplichtingen hebt.
De ene week is ze er 10 uur de andere week 11 of 12, ze schrijft haar uren en op basis daarvan betalen we haar een bedrag van 17,50 euro per uur. Dat is weliswaar iets meer dan gangbaar is maar wij willen niet het risico lopen dat ze vertrekt omdat ze ergens anders meer kan verdienen.
Onze hulp heeft zelf sleutels van ons huis. Wij zijn er zelden zelf bij. Laat ik het anders zeggen: ik zorg dat ik er nooit bij ben.
Als je het geld missen kunt dan vooral doen! Het is heerlijk om je niet druk te hoeven maken over je huishouden. Zeker als je al zoveel andere verplichtingen hebt.