Jongensnamentopic!
woensdag 14 april 2010 om 14:10
Ja met Daan erbij scoort de naam natuurlijk hoog...
Zelfde geldt voor Merijn, ik ken niemand die zo heet en als je het zelf een mooie naam vindt. Ik begrijp dat je geen duizend in een dozijn naam wil, maar de namen die nu 'hip' zijn, zijn vooral hollandse namen.
Nog wat ideeën:
Teun
Ivo
Samuel
Stan of Sten
Job
Finn
Joris
Derk
Ralph
Zelfde geldt voor Merijn, ik ken niemand die zo heet en als je het zelf een mooie naam vindt. Ik begrijp dat je geen duizend in een dozijn naam wil, maar de namen die nu 'hip' zijn, zijn vooral hollandse namen.
Nog wat ideeën:
Teun
Ivo
Samuel
Stan of Sten
Job
Finn
Joris
Derk
Ralph
woensdag 14 april 2010 om 16:49
Ik ga ook het patroon zien en heb het nog even samengevat
Mooi, maar door man afgekeurd, te populair of komt al voor in familie:
Linus, Joris, Simon, Pepijn, Jochem, David, Abel, Jasper, Casper, Jacob, Tijmen, Mathijs, Joshua, Jonas, Jonah, Felix, Reinier, Samuel, Elias
Man vind mooi:
Christof, David, Daniel, Damian
Einige compromis tot nu toe:
Midas, Merijn
Mooi, maar door man afgekeurd, te populair of komt al voor in familie:
Linus, Joris, Simon, Pepijn, Jochem, David, Abel, Jasper, Casper, Jacob, Tijmen, Mathijs, Joshua, Jonas, Jonah, Felix, Reinier, Samuel, Elias
Man vind mooi:
Christof, David, Daniel, Damian
Einige compromis tot nu toe:
Midas, Merijn
woensdag 14 april 2010 om 16:56
quote:Flauwegeit schreef op 14 april 2010 @ 14:03:
[...]
Hij vindt Christof, David en Merijn mooi. De eerste vind ik niets, de rest is te top twintig. Het lijkt wel of hij alleen met modenamen kan komen en dat wil ik gewoon niet. Het kind hoeft niet echt niet Oenique te heten, maar er zijn voldoende normale namen die niet top vijftig zijn.
Uit jouw laatste lijstje vind ik alleen Elias wat. Maar ik ken al een baby die zo heet. En een reddingsboot
[...]
Hij vindt Christof, David en Merijn mooi. De eerste vind ik niets, de rest is te top twintig. Het lijkt wel of hij alleen met modenamen kan komen en dat wil ik gewoon niet. Het kind hoeft niet echt niet Oenique te heten, maar er zijn voldoende normale namen die niet top vijftig zijn.
Uit jouw laatste lijstje vind ik alleen Elias wat. Maar ik ken al een baby die zo heet. En een reddingsboot
woensdag 14 april 2010 om 22:48
Krek als het niet waar is, ik zie ook een patroon
Maar David wordt het echt niet, daar loopt er dus al eentje van rond.
@Keeprunning: het lijstje waar jij mee kwam, zijn de bijbelse namen toch? Daar vind ik Felix en Simon mooi op. Maar ja iemand anders die ik ken...
Met jullie hulp ben ik vandaag alweer verder gekomen. Compromis tot nu toe lijkt te zijn: Samuel, Merijn en Midas. Dat is al meer dan ik vanochtend had.
Zo, en nu laat ik het topic weer aan een andere namenzoeker over.
Maar David wordt het echt niet, daar loopt er dus al eentje van rond.
@Keeprunning: het lijstje waar jij mee kwam, zijn de bijbelse namen toch? Daar vind ik Felix en Simon mooi op. Maar ja iemand anders die ik ken...
Met jullie hulp ben ik vandaag alweer verder gekomen. Compromis tot nu toe lijkt te zijn: Samuel, Merijn en Midas. Dat is al meer dan ik vanochtend had.
Zo, en nu laat ik het topic weer aan een andere namenzoeker over.
donderdag 15 april 2010 om 09:26
Flauwegeit, Merijn zou bij ons afvallen omdat het een naam is waarvan niet meteen 100% duidelijk is of het een jongen of een meisje is. Geen idee of dat bij jullie een afweging is, maar om het nog wat moeilijker te maken, meld ik het maar even
Een oud-collega overwoog haar kind Felix te noemen, en vroeg aan mij wat mijn eerste gedachte bij de naam was. In een opwelling riep ik direct "Kattenvoer!" en daar bleek ik achteraf grote paniek bij haar thuis mee te hebben veroorzaakt, omdat ze toen zelf de naam ook niet meer leuk vond, maar ook geen alternatief meer had. Ze beviel vlak daarna, en het bleek gelukkig een meisje te zijn: daar hadden ze wel gewoon een naam voor
Een oud-collega overwoog haar kind Felix te noemen, en vroeg aan mij wat mijn eerste gedachte bij de naam was. In een opwelling riep ik direct "Kattenvoer!" en daar bleek ik achteraf grote paniek bij haar thuis mee te hebben veroorzaakt, omdat ze toen zelf de naam ook niet meer leuk vond, maar ook geen alternatief meer had. Ze beviel vlak daarna, en het bleek gelukkig een meisje te zijn: daar hadden ze wel gewoon een naam voor
donderdag 15 april 2010 om 09:48
donderdag 15 april 2010 om 11:36
@Miffy: Ik vind Felix ook leuk, maar man riep ook meteen: "Kattenvoer." Terwijl het alweer honderd jaar geleden is dat die reclame op tv was.
Merijn gaat het niet worden, want ik ken drie Marijnen dus die naam is in mijn hoofd al aan iemand anders vergeven. Hetzelfde met David.
Jaja, zo houden we onzelf bezig.
Merijn gaat het niet worden, want ik ken drie Marijnen dus die naam is in mijn hoofd al aan iemand anders vergeven. Hetzelfde met David.
Jaja, zo houden we onzelf bezig.
maandag 19 april 2010 om 18:19
Hoi dames, een paar weken terug zat ik op een site waar je kon bekijken welke namen hoevaak zijn gegeven per jaar, maar helaas niet opgeslagen en ik kan hem niet vinden met google.
Iemand een idee over welke site ik het heb?
Ik heb namelijk helemaal zelf een naam bedacht, wel afgeleid van een andere naam hoor, maar hij bestaat wel op de babynamensites, dus nu wil ik weten hoeveel kans ik heb op nog iemand met zo'n naam in de klas.
(Bij mij in de klas zat iemand met dezelfde naam als mij en ik vond dat niet leuk)
Iemand een idee over welke site ik het heb?
Ik heb namelijk helemaal zelf een naam bedacht, wel afgeleid van een andere naam hoor, maar hij bestaat wel op de babynamensites, dus nu wil ik weten hoeveel kans ik heb op nog iemand met zo'n naam in de klas.
(Bij mij in de klas zat iemand met dezelfde naam als mij en ik vond dat niet leuk)
maandag 19 april 2010 om 19:52