EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
We eten vanavond Cili con carne met rijst.
@ GB...het ziet er erg leuk uit op de "wepzijt", dus ben benieuwd! Had inderdaad gelezen dat het voorheen een lab was, leuk vind ik dat altijd, dat soort dingen!
Vanavond (geinspireerd door Nazife's basisingredient) in huize Tan een stoofpot van kikkererwten, ui, paprika, chili, chorizo, spinazie en tomaten. Komkommersalade erbij.
Lekker die stoofpot! Ga ik onthouden .

Ik maak vanavond een ovenschotel van gebakken aubergine (in bloem), tomaat en mozzarella met daaroverheen tomatensaus, grana padano en als t klaar is verse basilicum. Erbij ciabatta en kruidenboter en ik maak kleine italiaanse gehaktballetjes.
Mag ik nog even wat vragen welke peyzir kopen jullie. Ik was net even in een Turks winkeltje maar daar stonden zoveel blikken Peyzir. Moeilijk kiezen, zo met koe maar ook met geit en het heette allemaal hetzelfde
Weer lasagne! Had dinsdag twee porties gemaakt.
Liever elitair dan een pauper!
Tja ik koop altijd losse peynir (uit zo'n grote bak met water) en als ik niet zeker ben vraag ik gewoon of ik mag proeven. Voor bepaalde gerechten heb ik m liever iets zouter en droger en andere zachter en minder pittig...

Dit helpt niet echt geloof ik he?
oh schrijf ik het ook nog verkeerd. Daar heb ik niet op gelet sartan misschien kopen ze het ook gewoon wel los.

Het is voor de turkse tosti
quote:Yoie schreef op 15 april 2010 @ 16:39:

Mag ik nog even wat vragen welke peyzir kopen jullie. Ik was net even in een Turks winkeltje maar daar stonden zoveel blikken Peyzir. Moeilijk kiezen, zo met koe maar ook met geit en het heette allemaal hetzelfdeIk heb deze nu in mijn koelkast staan;

Mylenevalerie dank je wel! Kan je dit lang goed houden, het is best een groot blik namelijk
Je hebt ze in 2 maten, ik heb zeg maar een normaal blik, en je hebt ook zo'n hoge grote, die heb ik nooit.

Heel lang............................ ik ben maar alleen en het lijkt wel eeuwig goed. Het staat wel altijd onder het vocht, dus bij het eruit pakken doe ik wel voorzichtig, met schone handen en geen vocht zomaar weggooien.
Klopt ik zag inderdaad 2 verschillende maten, ik zou ook de kleine kiezen. Maar goed dat je zegt over dat vocht. Ik zou dat dus weggooien en vullen met water maar dat is dus niet zo'n goed plan
Wij eten burrito's gevuld met rundergehakt, roerbakgroente (ui, champs, prei, paprika), fetablokjes, tomaat en guacemole. Ik ga zo koken, heb honger trek!
Ik eet alleen en kom pas net thuis (voor mijn doen laat) dus vanochtend had ik al een bakje uit de vriezer gehaald. Het wordt geloof ik een pasta met spinazie en tomaat en feta. Lekker hoor! Ik ga vanavond nog even het recept voor de brownie posten, want oh hij is zo lekker. Overigens, het is een brownie met witte chocolade en ondanks dat ik witte chocolade op zichzelf helemaal niet lekker vind, is de brownie ervan weer wel heerlijk!
yoie die waar MV het plaatje van plakte die heb ik ook! Die vind ik het lekkerst(met lichtblauwe deksel is ook wel lekker trouwens). Ik neem altijd die grote(anders kan ik na een week weer naar de turk) en die kan zeker wel 6 weken goed blijven in de koelkast met deksel erop en altijd een schoon mes/vork als je een stuk eruit haalt.
nazman en ik zijn naar wok to go gegaan. kikkoman fish
ja heel belangrijk...het vocht er gewoon in laten zitten! afiyet olsun!(eet smakelijk )
Aardappelpuree (had er teveel melk in gedaan en was dus eigenlijk aardappelsoep). Spinazie ala creme (uit de diepvries) en een gehaktbal waar ik ook niet over te spreken was.

Was dus niet heel erg vies en dus wel opgegeten maar meer dan maagvulling was het niet.

(en nu kijk ik naar die kookprogramma's en lees ik jullie menuutjes en baal ik dat ik niet echt lekker heb gegeten)
quote:Teigera schreef op 15 april 2010 @ 18:29:

Ik eet alleen en kom pas net thuis (voor mijn doen laat) dus vanochtend had ik al een bakje uit de vriezer gehaald. Het wordt geloof ik een pasta met spinazie en tomaat en feta. Lekker hoor! Ik ga vanavond nog even het recept voor de brownie posten, want oh hij is zo lekker. Overigens, het is een brownie met witte chocolade en ondanks dat ik witte chocolade op zichzelf helemaal niet lekker vind, is de brownie ervan weer wel heerlijk!

da's een blondie dan volgens mij Klinkt in ieder geval superlekker, ik kom je recept wel inpikken!

Hier heerlijk pasta putanesca gegeten, jmmmm
Nazife echt eten jullie er zoveel van? Of eten jullie zoveel turkse tosti's?
ja ik koop er ongeveer elke maand tot 6 weken een. we eten het vooral door de salade maar ook vaak op brood(met tomaat, komkommer, rucola, basilicum of tosti met sucuk), door de spinazie of in bladerdeeg flapjes(met spinazie of peterselie) of door ene gebakken ei(kan ook met spinazie of sucuk erbij), pasta met creme fraiche, verkruimelde peynir en rucola of gewoon zomaar een stukje tussendoor hihi. eindeloze mogelijkheden.
Geen Chili con carne hier.....man wilde persé pizza.

Maar een lekkere maar veel te vettige pizza gegeten.

En man daarna maar klagen dat hij toch écht moet afvallen, ja dat gaat goed zo!
pizza met peynir kan ook. Zal ik nog doorgaan?
Ja die bladerdeeg flapjes ken ik inderdaad, heb een turkse collega die van koken houdt. En ik toevallig van lekker eten dus ik probeer het graag uit
ik ben overtuigd wil eigenlijk nu wel weer naar de Turkse winkel rennen. Koop ook gelijk Turkse yoghurt eet je die ook vaak?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven