Labrador scheren?

vrijdag 16 april 2010 om 19:45
zaterdag 17 april 2010 om 23:43
Maar vind je het dan ook zielig voor alle honden met heel korte vachten van nature, of honden die geschoren 'horen'?
Zo nee: waarom is dat anders?
Bij mij lopen ze niet met kleding aan, als ik train in de kou zorg ik dat ik een handdoek bij me heb om ze goed warm en droog te wrijven.
Zonnebrand smeer ik wel eens op de snuiten omdat ik van mn dierenarts gehoord heb dat er veel tumoren op snuiten voorkomen door blootstelling aan de zon.
Zo nee: waarom is dat anders?
Bij mij lopen ze niet met kleding aan, als ik train in de kou zorg ik dat ik een handdoek bij me heb om ze goed warm en droog te wrijven.
Zonnebrand smeer ik wel eens op de snuiten omdat ik van mn dierenarts gehoord heb dat er veel tumoren op snuiten voorkomen door blootstelling aan de zon.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
zaterdag 17 april 2010 om 23:53
Zusenzo, ik snap echt niet wat je bedoelt. Niet alleen labradors zwemmen hoor, zo veel honden zwemmen! Wat bedoel je met 'andere functie'? Weggeschoren is toch weggeschoren? Waarom zou het ene ras wel kunnen zwemmen met een weggeschoren vacht en het andere ras niet?
(labjes hebben overigens naast de vacht meestal isolatie genoeg )
Gevoelsmatig vind ik dus een kul-argument om de zus van TO op te veroordelen. 'Het hoort niet' dat de hond geschoren wordt en dus beslissen wij dat zij maar moet stofzuigen. Dat vind ik typisch.
Leven en laten leven, als iemand zijn hond wil verven roepen mensen ook altijd: oh wat zielig. Vind ik ook onzin, weet die hond veel.
(labjes hebben overigens naast de vacht meestal isolatie genoeg )
Gevoelsmatig vind ik dus een kul-argument om de zus van TO op te veroordelen. 'Het hoort niet' dat de hond geschoren wordt en dus beslissen wij dat zij maar moet stofzuigen. Dat vind ik typisch.
Leven en laten leven, als iemand zijn hond wil verven roepen mensen ook altijd: oh wat zielig. Vind ik ook onzin, weet die hond veel.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
zaterdag 17 april 2010 om 23:56

zondag 18 april 2010 om 08:48
Nou wat een discussie is er losgebarsten zeg!
Hij is geschoren in een trimsalon trouwens.
Ik zal mijn zusje maar niet gaan vertellen wat ik hier gelezen heb, het vooruizicht dat het haar niet meer, of niet meer goed aangroeit lijkt me niet echt fijn.....
Ik vind hem trouwens behoorlijk kaal, je ziet nog net niet het roze van de huid.
Hoe lang duurt het normaal voordat het haar weer gaat groeien?
Hij is geschoren in een trimsalon trouwens.
Ik zal mijn zusje maar niet gaan vertellen wat ik hier gelezen heb, het vooruizicht dat het haar niet meer, of niet meer goed aangroeit lijkt me niet echt fijn.....
Ik vind hem trouwens behoorlijk kaal, je ziet nog net niet het roze van de huid.
Hoe lang duurt het normaal voordat het haar weer gaat groeien?