Trampoline van de buren.

19-04-2010 10:59 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze buren hebben een trampoline een hele grote in een vrij kleine tuin.

Ze hebben zelf 3 kinderen en natuurlijk komen er ook regelmatig vriendjes spelen.

Nu is het zo dat de trampoline pal tegen onze schutting staat en er dus continu kinderen boven de schutting uitspringen, en eerlijk gezegd begint het me te irriteren.

Van het weekend mooi weer en heel de zaterdag en zondag het idee dat ik in mijn eigen tuin bekeken wordt.

Nu heb ik zelf ook kinderen en ik begrijp dat je dingen van elkaar hoort maar zien gaat me eigenlijk net te ver.

Zouden jullie hier wat van zeggen of gewoon accepteren want je bent tenslotte buren ?
Dit zou bij mij ook heel slecht vallen!

En hat argument dat ik hier hoor dat je daar nu eenmaal rekening mee moet houden in een woonwijk, omdat ze vanaf de bovenverdieping ook in je tuin kunnen kijken, vind ik nogal flauw. Misschien kan dat bij TO wel hellemaal niet, heeft ze hier expres rekening mee gehouden, omdat ze op haar privacy gesteld is (net als ik overigens, maar daarom woon ik ook in de polder, met alleen koeien als pottenkijkers).

Ik wil op deze zonnige dagen ook het liefst met zo min mogelijk aan met een boekje in de zon liggen, en dat voelt toch een stuk minder prettig met buurkinderen die constant duidelijk maken dat ze je kunnen zien..
Ik vind het wel leuk eigenlijk. 'Hallo Buurvrouw!' wat vriendelijk!

Als je nou gewoon eens terugzwaaide? Dan is op een gegeven moment de lol er wel af hoor.
Ik denk niet dat de kinderen bewust naar je kijken, maar ik begrijp het wel. Bij ons kun je vanuit het raam van de buren de tuin in kijken, maar als de buurvrouw buiten zit ( de tuin is nog niet groen genoeg) voel ik me toch minder vrij.

Misschien kun je afspraken maken met de buren over het beperken van het trampoline springen. Maar als het ding niet nieuw is heb je ook kans dat de kinderen het steeds minder interessant gaan vinden.
En gewoon een beetje simpeligheid, zo iets als: nou hier heb je een snoepje en nou gewoon verder spelen, 1 keer hallo is wel genoeg, ik wil lezen. Ik bedoel 't zijn kinderen, dan kun je toch gewoon simpel laten weten dat je het wel genoeg vindt na 1 keer Hallo? Dat is toch veel simpeler dan naar de buurvrouw om er over te praten?
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
dit voor de schutting plaatsen in overleg met je buren natuurlijk. Kun je uitleggen dat je het doet om van de spingers af te zijn.
Waarom zeggen hun ouders niets van dat geroep elke keer?? Ik zou dat nm wel doen tegen mijn kinderen.
quote:hanZie schreef op 19 april 2010 @ 11:28:

[afbeelding] dit voor de schutting plaatsen in overleg met je buren natuurlijk. Kun je uitleggen dat je het doet om van de spingers af te zijn.En is ze meteen van die vervelende zon in d'r tuin af
quote:annekeg schreef op 19 april 2010 @ 11:27:

En gewoon een beetje simpeligheid, zo iets als: nou hier heb je een snoepje en nou gewoon verder spelen, 1 keer hallo is wel genoeg, ik wil lezen. Ik bedoel 't zijn kinderen, dan kun je toch gewoon simpel laten weten dat je het wel genoeg vindt na 1 keer Hallo? Dat is toch veel simpeler dan naar de buurvrouw om er over te praten?

Oe, zou 'k niet doen. Houden ze gegarandeerd niet meer op met klieren totdat jij de snoeppot weer open trekt.

Maar gewoon de kinderen zelf aanspreken lijkt mij het best. Even op een stoel klimmen en vriendelijk aangeven dat je het een heeeeeele mooie trampoline vindt, maar dat je ook graag van je rust geniet in je eigen achtertuin. Om te beginnen. Als dat niet werkt kun je alsnog bij de ouders aanbellen. Dat ze springen en je die koppies ziet, dat wordt denk ik lastig om wat aan te doen.
Jeezes wat een gezeur alweer!

Wil je rust en geen vervelende buren: ga dan ergens afgelegen op het platteland zitten.

Wil je vlakbij de stad wonen, tja dan neem je genoegen met een kleinere tuin met schuttingen en links en rechts buren. Ja, en dan zul je die buren of hun kinderen of dieren ook moeten zien en horen! Dat krijg je als je op elkaars lip wilt gaan wonen.

De kinderen maken geen bezittingen van je stuk, betreden je eigendom niet en maken niet buitensporig veel lawaai. Dat is al heel wat lijkt me! Meer kun je in zo'n woonwijk echt niet verwachten.
quote:Spijker schreef op 19 april 2010 @ 11:15:

Misschien een grote parasol een beetje zo zetten dat je een beetje afgeschermd zit?

'Hallo buurvrouw' zou ik dan wel weer irritant vinden, dat zei je er niet bij. Dat even aan de ouders melden vind ik wel weer logisch.

Dat vind ik nou een heeeel goede tip.

Gewoon de parasol zo zetten dat het zicht belemmerd wordt!
quote:Woordenaar schreef op 19 april 2010 @ 11:35:

Wil je rust en geen vervelende buren: ga dan ergens afgelegen op het platteland zitten.

Wil je vlakbij de stad wonen, tja dan neem je genoegen met een kleinere tuin met schuttingen en links en rechts buren. Ja, en dan zul je die buren of hun kinderen of dieren ook moeten zien en horen! Dat krijg je als je op elkaars lip wilt gaan wonen.

De kinderen maken geen bezittingen van je stuk, betreden je eigendom niet en maken niet buitensporig veel lawaai. Dat is al heel wat lijkt me! Meer kun je in zo'n woonwijk echt niet verwachten.

Wat een onzin. Juist als je dicht op elkaar woont moet je rekening met elkaar houden. En dat is meer dan elkaars spullen heel houden. 't Is geven en nemen, natuurlijk, maar het is niet meer dan normaal om even te overleggen als je last van een ander hebt.

Alsof je alleen recht op rust en privacy hebt als je in een hutje op de hei woont....

Mensen wonen trouwens niet (allemaal) voor hun lol in een rijtjeshuis of andersinds dicht op elkaar.
quote:biebelie schreef op 19 april 2010 @ 11:39:

Dat vind ik nou een heeeel goede tip.

Gewoon de parasol zo zetten dat het zicht belemmerd wordt!Ik zou ook voor de parasol gaan, dan is het voor de buren ook wel duidelijk.
quote:Woordenaar schreef op 19 april 2010 @ 11:35:

.

Ik vind het helemaal geen gezeur.

Het is heel gewoon en normaal dat die kinderen springen, maar als ze steeds iets gaan roepen en daarmee aandacht vragen dan is het wel over met rustig een boek lezen in je eigen tuin.

Prima dat ze spelen (in hun eigen tuin), maar verder moeten ze je niet lastig vallen. En dat is steeds iets roepen wel.
Ik kan me voorstellen dat je het niet fijn vindt dat de buurkinderen constant naar je roepen als je rustig in de tuin wilt zitten.

Dat sommigen vinden dat je dan maar niet in the middle of nowhere had moeten gaan wonen, vind ik niet helemaal eerlijk; jij hebt net zoveel recht op woongenot als je buren ook al heb je er voor gekozen om in een huis met aangrenzende tuinen te wonen.

Ik zou persoonlijk dus ook rekening houden met jou als buurvrouw en mijn kinderen wel op de trampoline laten springen, maar ze vertellen het roepen achterwege te laten. En zeer waarschijnlijk zou ik ze ook niet de hele dag op de trampoline laten springen.

Ik vind dat zowel jij als de buren rekening met elkaar horen te houden en ben het dan ook niet eens met iedereen die vind dat jij dit zonder meer moet accepteren.

Ik zou zelf eens bij de buren langs gaan en het probleem bespreken.
Ik zou wel iets zeggen van het geroep (snap niet dat die ouders dat niet allang zelf doen trouwens), maar het verder toch accepteren. Ik neem niet aan dat die kinderen 12 uur per dag op dat ding staan te springen en gillen, dus zolang het binnen het redelijke blijft zou ik toch gaan voor de leven en laten leven variant.
Grappig zeg, dat "hallo buurvrouw" als storend ervaren wordt. Dat is alleen maar storend als je zelf mokkend zo veel mogelijk de buren probeert te negeren (en daarin niet slaagt omdat er steeds "hallo buurvrouw" geroepen wordt), toch?

Ik zou gewoon "hallo!" terugroepen, misschien zelfs met een vrolijk gezicht erbij zwaaien en daarna lekker doen waar je mee bezig was of wat je van plan was. Je kunt je wel vreselijk gaan lopen ergeren, maar daar los je het probleem niet mee op. Sterker nog: daar wordt het over het algemeen alleen maar groter van. En sja, nu is het dit, morgen is het touwtje springen wat een irritant geluid maakt, overmorgen is het de voetbal die steeds tegen het muurtje geschopt wordt, volgende week zijn het de lelleke kinderen van de buren die te obees zijn om aan te zien omdat ze van jou alleen nog maar binnen op hun stoel mogen zitten -liefst zonder te praten. Even gechargeerd.

Je kunt wel over alles gaan klagen, maar je kunt ook gewoon denken "leuk dat ze zo lekker bewegen" en je verder gewoon niet zo druk maken om de rest van de wereld. Denk ik dan.
Ik kan me voorstellen dat het je irriteert. Als het echt te vaak en lang is, zou ik er wel iets van zeggen. Over dagelijks een half uurtje of een uurtje zou ik niet zo moeilijk doen. Maar als je inderdaad lekker rustig in de tuin wil liggen of zitten...

Ik zou mijn eigen hoofd helemaal gek maken omdat ik me er aan irriteer, dus JA, ik zou er iets van zeggen.

Succes ermee.
Dat springen, daar zul je gewoon aan moeten wennen. Je kunt kinderen niet verbieden om in hun eigen tuin op hun eigen trampoline springen. En dat ze daarbij in jouw tuin kunnen kijken dat is nu eenmaal zo. Maar als je hun geroep irritant vindt dan kun je ze daar gerust op aanspreken en anders hun ouders.

Ik heb zelf iets soortgelijks: sinds wij een baby hebben vindt ons buurmeisje van zes ons machtig interessant en zodra wij in de tuin komen klimt ze op de schutting om gezellig te kletsen. Heb ik ook niet altijd zin in, maar ja, het is een kind dus ik laat haar maar. Na een tijdje is de lol er wel weer vanaf voor haar. We hebben prima buren dus leven en laten leven denk ik dan.
Hmmm... wel erg veel mensen die dat "hallo buurvrouw" zo raar vinden. Misschien ben ik wel idioot hoor, maar ik zou het juist een beetje onbeleefd vinden als er géén gedag gezegd zou worden.

D'r is toch niks mis mee om even hallo terug te roepen, te vragen of ze zo lekker aan het springen zijn en te vertellen dat jij even lekker je boek gaat lezen, "veel plezier nog met springen!".
Een hutje op de hei lijkt me ook fijn maar helaas niet voor iedereen weg gelegd.

Dat je dingen van elkaar moet accepteren begrijp ik , maar ook rekening met elkaar houden hoort hierbij dacht ik.

We hebben zelf ook kinderen en 2 honden en zorg er altijd voor dat ze niet teveel kabaal maken.

Ofwel niet schreeuwen of blaffen in de tuin.

Dat je dingen van elkaar ziet bv vanaf de eerste verdieping snap ik ook dat hoort erbij.

Zal eens gaan verzinnen wat ik met een parasol kan doen bedankt voor de tip.

Wel jammer dat je meteen als onverdraagzaam wordt afgeschildert heb verder nog nooit een klacht of problemen van of met buren gehad.
Mijn kinderen hebben (nog) geen trampoline, maar ze zijn wel geneigd om de hele dag hallo buurman/buurvrouw te roepen naar de buren aan beide kanten. Logisch. We hebben superleuke buren, daar zou ik ook wel aandacht van willen.

Toch mogen ze het niet van ons. Ze mogen best groeten. (dus 1 keer) en daarna gaan ze weer lekker spelen.

Als ik buurkinderen zou hebben die al trampolinespringend mij zouden begroeten zou ik daar niet zoveel last van hebben. Ik zit regelmatig in de tuin met een boek en wordt altijd wel afgeleid door mijn eigen kinderen, man, hond, toevallige bezoeker. Boeien. Als ik rustig wil lezen ga ik in bad liggen met de deur op slot.

Als ik jou was zou ik mijn stoel pakken, erop gaan staan en de trampoline eens even gaan bekijken. Zo jongens, wat een onwijs leuke trampoline! Gaaf zeg! Jullie boffen maar!

Heb je die voor je verjaardag gehad? En kunnen jullie al kunstjes?

als dat gezellige praatje af is, zeg je: jullie mogen natuurlijk best trampoline springen en 1 keer hoi zeggen, maar als jullie steeds hoi buurvrouw roepen, dan wordt ik daar tureluurs van. Zullen we afspreken dat jullie dat niet doen?

Oke, veel plezier he, met die supermooie trampoline.

Succes!
Maar TO zegt dat ze elke keer hallo buurvrouw roepen toch?

1 keer hallo terug zeggen zou ik dan nog wel doen maar elke keer hallo zeggen, neen
Behalve hopen dat de nieuwigheid er snel vanaf is, kan je er niet veel tegen doen. Ik zou dan ook niet naar de buren gaan om te klagen over het springen. Mbt het roepen, helpt gewoon een keer vrolijk hoi terug zeggen en dan verder lezen niet? Vreemd zeg. Maar dan zou ik gewoon op een leuke manier tegen de kinderen zeggen dat je even aan het lezen bent (boos=leuk namelijk). Of anders even kort een praatje maken/de trampoline bewonderen, dus even wat aandacht aan ze geven en dan doei zeggen en lekker gaan lezen. Ik zou in ieder geval niet direct de ouders aanspreken.
quote:sosofie schreef op 19 april 2010 @ 11:54:. We hebben superleuke buren, daar zou ik ook wel aandacht van willen.

Succes!

Zo.

Dit ziet er heel raar uit. Ik krijg genoeg aandacht van de buren...

Ik bedoelde: daar zou ik ook wel aandacht van willen als ik kind was.
Nou, moet ik er nu ook niet aan denken... Heb al de hele dag genoeg kids aan mijn hoofd te zeuren.

Ik kan je wel vertellen dat wij er bij de koop van ons huis duidelijk hebben gevraagd of de buren kinderen of luid blaffende honden hebben. Het antwoord dat beide buren op leeftijd zijn en alles uit huis is, was dus wel weer een pluspunt om het huis te kopen.

Ik hoor dus echt de hele dag alleen maar vogeltjes en soms wat wind.

De tuin ligt aan de achterkant ook vrij, alleen maar grenzend aan rechter- en linkerburen.

Tegen de tijd dat we gaan verhuizen, hebben we zelf kinderen, dus denk ik dat je ook beter met dat soort lawaai om kunt gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven