Hoe vaak gebruik jij je handdoek???

17-04-2010 20:29 207 berichten
hai allemaal.

Weer een aparte vraag ,maar dat moet wel kunnen he?

Ik had laatst een discussie op me werk over hoevaak je je handoek gebruikt na het douchen badderen.

Als ik namelijk douche dan ben ik dus schoon als ik klaarben en droog me af en hang me handoek over de verwarming en de andere dag gebruik ik hem weer.

Alleen als ik ongesteld ben niet.

Ik werd gelijk gezien als een enorm ranzig type want niemand deed dat dus.

Iedereen zei dus dat ze hem na een keer douchen in de was gooiden.

Maar ben ik nou zo een smerig mens of hoe is dat bij jullie.

Ps om het helemaal ranzig te maken ik beken dat ik er soms wel eens 3 dagen mee doe.

groetjes jacq
Alle reacties Link kopieren
Ik douche me iedere dag sowieso een keer en op 'sportdagen' twee keer en iedere keer gebruik ik een nieuwe badlakens. Dus ik was (voor mezelf, want ben single) iedere week 9-10 badlakens.

(Moet er niet aan denken, dat ik het zou moeten hergebruiken. JAK! Maar is misschien maar net wat je gewend bent??)
Ik ben zeker geen 'smetvreeslijer', maar was sokken, ondergoed en bovenkleding waar ik niets onder draag (zoals T-Shirts) na 1 dag dragen. Vind dit niet meer dan normaal. Ik ben niet bepaald een zweterig typje, maar een shirt ruikt na een dag toch niet echt okselfris meer. Broeken, vesten en blouses waar ik iets onder draag, kunnen langer mee. Ik ruik regelmatig mensen die blijkbaar niet elke dag iets schoons aantrekken, jakkes! Mijn puberkind zit nu in een erg zweterige fase en wordt soms na school door mij vriendelijk doch zeer dringend verzocht zich op te frissen en een schoon shirt aan te trekken, omdat het hard nodig is. Zoals eerder gezegd: je kunt toch moeilijk stoppen met kleding wassen omdat het zo slecht voor het milieu is.
quote:palmboom24 schreef op 18 april 2010 @ 19:54:

Mijn beddengoed verschoon ik als het nodig is, maar dat is zeker niet eens per week. En nee, het stinkt niet. Iets hoeft niet te stinken om desondanks vies niet fris te zijn.
Ik pakte vroeger elke dag een nieuwe handdoek, tot ik mijn vriend leerde kennen die dat niet deed. Eerst vond ik het ook een vies idee, maar ja, de handdoek is inderdaad echt niet gelijk vies, want je bent zelf immers schoon. Nu doe ik er een paar dagen mee.
Ik gebruik ook na iedere douchebeurt een nieuwe handdoek. Aangezien ik er iedere dag onder ga, heb ik hierdoor heel veel was . Ik begrijp het standpunt van TO, maar het idee van een "minder propere" handdoek vind ik niet zo aangenaam. Mijn schoonzus gebruikt ook om de andere douchebeurt een schone handdoek, maar ze zegt dat haar handdoeken hierdoor wat gaan ruiken.
quote:daffyduck schreef op 17 april 2010 @ 20:37:

Ik gebruik 2 handdoeken,1 voor mijn lijf,1 voor mijn lange haar.Die voor mijn haar gaat de was in,die voor mijn lijf laat ik drogen en is de volgende dag voor mijn haar........ Vind het echt onzin dat je handdoek vies is als je zelf fris uit de douche of bad komt.Dit is precies hoe ik het ook doe. Scheelt weer typen.
Ik pak elke keer een nieuwe handdoek. Mijn man doet dat om de dag.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Silky schreef op 20 april 2010 @ 14:39:

Ik douche me iedere dag sowieso een keer en op 'sportdagen' twee keer en iedere keer gebruik ik een nieuwe badlakens. Dus ik was (voor mezelf, want ben single) iedere week 9-10 badlakens.

(Moet er niet aan denken, dat ik het zou moeten hergebruiken. JAK! Maar is misschien maar net wat je gewend bent??)Dit zou, voor een gezin met 4 personen, +/- 40 handdoeken per week zijn. Hier moet ik dus niet aan denken. 2 handdoeken per dag lijkt me overigens zwaar overdreven. Ik bedoel, die handdoek die je 'smorgens gebruikt, kan na het sporten toch wel een keertje herbruikt worden?
Ben altijd weer verbaasd hoeveel pagina's reacties er komen op dit soort topics. Mateloos populair zijn ze.
elke dag een nieuwe handdoek? tja, moet ieder voor zich weten, daar ga ik echt niet aan beginnen hoor. Eens per week worden handdoeken (badlakens omdat ik zo'n minihandoekje verschrikkelijk vind)gewassen, idem met het beddengoed. Als je doucht ben je (normaal gesproken) schoon dus waarom niet meermaals gebruiken. Het kost veel geld, veel energie en tijd, dus zie niet in waarom ik het vaker zal doen. Ben nooit ziek, heb een goede huid dus zo schlecht zal het niet zijn.
Ik vraag me wel af hoeveel die gezinnen van 4 die minimaal 1 keer per dag douchen én allemaal schone handdoeken erbij gebruiken aan water rekening betalen!
quote:Dibah schreef op 18 april 2010 @ 23:58:

Ik hang elke dag één schone op.Hopelijk geen gezin met 10 kinderen en een bouwvakker als man
water-rekening is laag bij ons, we douchen wel elke dag maar de meeste douche-beurten duren maar enkele minuten. Hier gaan er 6-8 handdoeken per week doorheen met 2 personen.

Als ik naar de sauna ga gebruik ik wel altijd een schone handdoek omdat al je poriën een tijd blijven openstaan.
Hm, mijn handdoeken moeten minimaal op 60 graden gewassen zijn. Voordat ik ze uit de machine haal was ik mijn handen. Als ik er 1 uit de kast haal heb ik mijn handen ook gewassen. Best erg. Maar ik kan wel 2 dagen doen met 1 handdoek (mits goed geventileerd laten drogen) en ik heb 'n volgorde met afdrogen, gezicht eerst, dan romp en ledematen en de intieme delen als laatst, dan hang ik de handoek zo op dat ik onthoud met welk gedeelte ik mijn gezicht etc heb afgedroogd zodat ik dat op dag 2 kan herhalen. Damn, als ik het zo schrijf is het erg omslachtig maar het is voor mij 'n ritueel waar ik nooit over na hoef te denken. Als ik bij andere mensen logeer neem ik of mijn eigen handdoek mee, of ik droog mijn gezicht niet met die van hun af. *pff, ga toch 'ns googelen op anti smetvrees workshop*
quote:Notebook schreef op 22 april 2010 @ 00:19:*pff, ga toch 'ns googelen op anti smetvrees workshop*

Lijkt me nuttig

Hier gaan alle handdoeken elke 3 dagen de was in. Da's genoeg.
Ík lach me eerlijk gezegd echt rot om sommige reacties hier. Dat neurotische gedoe omtrent hygiene begrijp ik echt niet. Het is een feit dat er in westerse landen té hygienisch te werk word gegaan, wat allergieen ed veroorzaakt. Dus ik snap gewoon niet dat je eigenlijk bewust je imuunsysteem verzwakt door dit soort overdreven dingen te doen (en ik voel de 'ik ben nooit ziek/allergisch reacties' al aan komen, dus laat maar zitten).

Hier worden handdoeken dus echt niet elke keer in de was gegooid. Ik heb een schurfthekel aan wassen (vooral het ophangen van was), dus dat doe ik liever zo min mogelijk. Daarnaast vind ik het erg belangrijk om rekening te houden met het milieu, en elke dag de wasmachine aan past daar niet bij. Gemiddeld gebruik ik zo'n 2 handdoeken per week, maar soms zijn dat er misschien 3, of (heeuuuul smerig) maar 1. Als ze niet fris meer zijn gaan ze in de was, en wanneer dat is, is variabel. Zaken die schadelijke bacterieen kunnen bevatten zoals vaatdoekjes was ik wel heel regelmatig, maar die nemen in een trommel niet zo veel ruimte in en vullen mooi de lege gaatjes. Ik draai alleen maar volle trommels (heb me zo gruwelijk geërgerd aan de kraamverzorgster die elke dag een onzinwasje van drie rompertjes draaide), en gebruik geen droger.
Tmaar, helemaal mee eens. Hier alleen de droger voor Beddengoed, behalve in de zomer, dan gaat zowieso alles op de 'draaimolen' -waslijn :-)
Ik gebruik mijn handoek 2 dagen in de zomer en 4 dagen in de winter. Zomers douche ik iedere dag in de winter om de dag, anders ben ik een grote schilfer (zelfs na het gebruik van bodylotion). Ik droog met dus 2 keer af met 1 handoek.

Van huis uit meegekregen dat je best 2 keer met een handoek kan doen, mijn moeder vond dat ze geen wasserette had. Je droogt je af als je schoon bent.
quote:Tmaar schreef op 22 april 2010 @ 12:00:

Ík lach me eerlijk gezegd echt rot om sommige reacties hier. Dat neurotische gedoe omtrent hygiene begrijp ik echt niet.

Ik ben het voor een deel met je eens.

Elke dag een schone handdoek ophangen, vind ik ook te ver gaan. Als je doucht, is je lijf daarna schoon.

Wekenlang op dezelfde matrashoes liggen, vind ik wel vies. Daar sijpelt per nacht een flinke hoeveelheid zweet in. Iets hoeft dan niet vies te ruiken om toch niet fris te zijn.

En wat betreft douchen/wassen. Dat moet ieder voor zich weten. Maar ik vind het niet fris als de intieme delen niet twee keer per dag even gewassen worden (of dat nu met een washandje of onder de douche is). En behalve niet fris, vind ik het ook niet hygienisch. En wassen met zeep bedoel ik niet eens. Maar een flinke plens water 2 keer per dag vind ik wel het minste wat je zou moeten doen. Evenals twee keer per dag een schone onderbroek aantrekken. Mannen willen nog wel eens druppels hebben, vrouwen afscheiding. Smerig vind ik het dan om met de onderbroek die je al de hele dag aanhebt, ook nog eens in bed te stappen (en met een partner in hetzelfde bed ook nog eens een libido-killer).
quote:maedl schreef op 22 april 2010 @ 12:09:

Tmaar, helemaal mee eens. Hier alleen de droger voor Beddengoed, behalve in de zomer, dan gaat zowieso alles op de 'draaimolen' -waslijn :-)Voor beddengoed moet ik bekennen dat een droger ook wel fijn is hoor. Wij hadden er een in ons kleine stadsappartement waar nergens ruimte was om grote dingen op te hangen. Vlak voor de verhuizing naar ons 'grote mensen huis' ging het ding kapot, en toen geen nieuwe meer aangeschaft. 's Zomers gaat alles hier ook naar buiten, en in de winter hangt het binnen op een rek boven de trap. Gaat prima en binnen een dag droog. Ik vond het niet de moeite om een paar honderd euro neer te leggen voor een ding wat ik weinig gebruik en wat slecht is voor het milieu. Maar als ik een groot gezin zou hebben zou ik er misschien anders over denken. Nu is het slechts de was van man, babymeisje en mij.
quote:Christiane04 schreef op 22 april 2010 @ 12:28:

[...]

Ik ben het voor een deel met je eens.

Elke dag een schone handdoek ophangen, vind ik ook te ver gaan. Als je doucht, is je lijf daarna schoon.

Wekenlang op dezelfde matrashoes liggen, vind ik wel vies. Daar sijpelt per nacht een flinke hoeveelheid zweet in. Iets hoeft dan niet vies te ruiken om toch niet fris te zijn.

En wat betreft douchen/wassen. Dat moet ieder voor zich weten. Maar ik vind het niet fris als de intieme delen niet twee keer per dag even gewassen worden (of dat nu met een washandje of onder de douche is). En behalve niet fris, vind ik het ook niet hygienisch. En wassen met zeep bedoel ik niet eens. Maar een flinke plens water 2 keer per dag vind ik wel het minste wat je zou moeten doen. Evenals twee keer per dag een schone onderbroek aantrekken. Mannen willen nog wel eens druppels hebben, vrouwen afscheiding. Smerig vind ik het dan om met de onderbroek die je al de hele dag aanhebt, ook nog eens in bed te stappen (en met een partner in hetzelfde bed ook nog eens een libido-killer).Oh, maar ik vind het ook niet fris om beddegoed weken te laten liggen, en ben ook zeker een voorstander van goede persoonlijke hygiene en elke dag schoon ondergoed. Maar dan gaat het om dingen die feitelijk vies/niet meer fris zijn, en niet om een paar huidcelletjes en haren die in een handdoek blijven hangen.
Tmaar, eens met wat je zegt over die handdoeken. Ik heb dit topic dan ook met stijgende verbazing gelezen.

Voorbeeld: je niet opnieuw willen afdrogen met een handdoek waar je partner zijn geslacht mee heeft afgedroogd of jij je vagina. Dat zou vies zijn. Dat gaat er bij mij echt niet in.
Hallo TO, dan ben ik net zo ranzig als jij: ik doe soms ook 3 dagen met een handdoek! Behalve tijdens die paar dagen in de maand inderdaad. Ik zie het al voor me, zeg, elke dag een nieuwe, dan blíjf ik wassen! Wat een belachelijke reacties van je collega's, zo ken ik er ook nog wel een paar...
quote:Christiane04 schreef op 22 april 2010 @ 12:35:

Tmaar, eens met wat je zegt over die handdoeken. Ik heb dit topic dan ook met stijgende verbazing gelezen.

Voorbeeld: je niet opnieuw willen afdrogen met een handdoek waar je partner zijn geslacht mee heeft afgedroogd of jij je vagina. Dat zou vies zijn. Dat gaat er bij mij echt niet in.Ja, stel je eens voor zeg. Straks veeg jij je gezicht droog met het stukje haddoek waar manlief zijn (schone) piemel mee heeft afgedroogd. Onvoorstelbaar hoe goor je geslachtsdelen kunnen worden in de luttele seconden tussen uit de douche stappen en je afdrogen.
En ondertussen geen moeite hebben met orale seks

Heb op dit forum meerdere malen gelezen dat mensen orale seks hebben zonder zich daarbeneden van te voren even te wassen. Dat vind ik dus vele malen viezer, onhygienischer, smeriger dan je handdoek meerdere malen gebruiken of de handdoek van je partner per ongeluk gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven